Weer contact zoeken met een "oude" vriendin..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Weer contact zoeken met een "oude" vriendin..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 00:24

Hoihoi,

Ik schrijf dit topic omdat ik dit ten eerste van me af wil schrijven en ten tweede.. ik wil graag weten hoe jullie hier tegenover staan.

Ik had van de brugklas tot aan mijn examens (5 jaar) een onwijs goede vriendin. Deze vriendin is vorig jaar mei, mijn examen jaar, meegeweest met mij en mijn ouders op vakantie, een weekje.
Daarvoor had zij mij gevraagd of ik mee wilde op het huis van haar tante passen, omdat die twee weken op vakantie ging, en de hond niet in een pension wilde doen. Ze belde mij ergens op een ochtend om het te vragen, toen leek het mij nog leuk, dus ik zei ja. Ik ben er dus eens goed over na gaan denken hoe dat zal zijn.. Ik moest mijn vriend missen, ik moest mijn verjaardag missen.. ik moest in een vreemd bed, in een vreemd huis in een vreemde omgeving slapen. Voor mij zijn dat dingen waardoor ik zeg: Nee.

Nouja, W. (de vriendin) ging dus met ons mee op vakantie, was allemaal heel leuk. Ik had echter nog niet de moed gehad om dit te vertellen. Na die vakantie belde ik haar dus, om te vertellen dat ik het toch niet zo zag zitten. Dit was trouwens ruim van tevoren (meer dan een maand). W haar reactie was niet zo heel erg verwacht, ze was rustig en toonde begrip "Ja, ik had het al een beetje verwacht.. en het is niet erg..". Ik had heel anders gereageerd, maar dat laten we er even buiten.
Daarna heb ik d'r nog een keer gebeld, ze klonk niet blij, beetje boos, kort gesprek dus. Ze was overduidelijk toch wel pissig omdat ik niet mee ging. Maar had dat dan gezegd! Afijn. Na dat telefoontje (in juni) heb ik haar niet meer gesproken.

Tot vanavond.. ik heb d'r gebeld. Ik wilde eerst mailen, maar dat leek me zo onpersoonlijk. Boven al mijn verwachtingen barstte ik in huilen uit, ik kwam totaal nietmeer uit mijn woorden. W klonk nogsteeds een beetje pissig (wel begrijpelijk natuurlijk). Ik heb d'r niet meer kunnen vertellen dan dat ik dit absoluut niet heb gewild en dat ik er spijt van had. Ze zei dat ze dat inderdaad hoorde Clown. Daarna stelde ze voor morgen af te spreken, dan konden we praten..

Ik ben aan de ene kant zo blij.. maar aan de andere kant heb ik zoiets van 'nu geef ik toe, dat moet niet'. Morgen spreek ik d'r weer, zie ik d'r weer na een lange tijd. Ik heb echt geen idee wat me te wachten staat.. ik wil niet weer gaan janken, maar dat gaat vast wel weer gebeuren.

Stel dat dit jou gebeurd was, hoe had je in mijn geval gereageerd.. en hoe in het geval van mijn vriendin?
Heb ik juist gehandeld?
Hoe hadden jullie het anders gedaan?

sorry voor het lange verhaal trouwens.

Yessy

Re: Weer contact zoeken met een "oude" vriendin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:44

Ik denk dat je goed gehandeld hebt. Ik kan prima begrijpen dat ze boos was, het is niet netjes als je op dag 1 bedenkt dat je iets toch niet ziet zitten, dat op dag 30 te vertellen bij wijze van spreken.
Als ik jou was zou ik ook proberen het te zien als toegeven, wees trots dat je contact hebt opgenomen!

Succes morgen en veel plezier!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 02:53

Ik zou proberen gewoon rustig te blijven zodat je alles rustig kan uitleggen. Zoals ik je nu een beetje ken, kan je dat best wel. Het is wel moeilijk, zeker als je elkaar lang niet gezien hebt. Desnoods neem je iets kleins mee als blijk van verontschuldiging. Ze kan toch niet eeuwig boos blijven, doet ze dat wel dan is ze je niet waard (ook makkelijker gezegd dan gedaan denk ik Knipoog )

Succes morgen, nou ja dalijk... Als het niet gaat zoals je wilt dan kan je altijd langs Noa om uit te huilen hoor Bloos dikkle knuf

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:44

Anne. schreef:
... maar aan de andere kant heb ik zoiets van 'nu geef ik toe, dat moet niet'...

Wat bedoel je hiermee, dat je "toegeeft" Verward
Toegeeft dat je haar gebeld hebt, toegeeft dat je "fout" zat Blond ?

Ik snap het probleem niet zo; er is iets gebeurd wat min-of-meer tot een breuk tussen jou en je vriendin heeft geleid, jij mist je vriendin, belt haar op (zet dus de eerste stap Knipoog ) en nu zien jullie elkaar vandaag weer Lachen . Dat je vriendin toegezegd heeft, wil toch ook zeggen dat ze jou ook gemist heeft, want anders had ze vast en zeker niet (zo snel) met je afgesproken.
Neem een kleinigheidje voor d´r mee (zo´n mini-doosje Leonidas bonbons, paar bloemen oid) en sluit d´r in je armen als je d´r ziet.
Je merkt vanzelf aan d´r reactie of ze net zo blij is om jou te zien als omgekeerd Knipoog .
Succes ermee (en ehh... het geeft niks als er wat traantjes vloeien hoor Ach gut !).

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 12:02

Dat is allemaal waar wat je zegt, Sterre.

Wat betreft het toegeven.. Ik had het idee dat ik niet fout zat. Ik heb gezegd dat ik niet kon en gevraagd of ze het ècht niet erg vond, waarop ze nee antwoordde. Later bleek dus dat ze hier weldegelijk kwaad om was geworden, en dat heeft ze in dat telefoontje niet laten blijken. Als ze dat wel had gedaan, hadden we het meteen uit kunnen praten en allen recht kunnen zetten. Dan was dit allemaal niet gebeurd. Dus ik vond dat het mijn schuld niet was..
Gisteravond heb ik er veel over nagedacht.. en aan de ene kant zat ik dus wel fout.. ik had gewoon eerder moeten zeggen dat ik niet meewilde.. maar aan de andere kant zat zij ook wel fout. Ze is boos geworden en heeft niets meer van zich laten horen.

Na 5 jaar ken ik d'r wel aardig, en ik weet dat ze in haar doen en laten op mij lijkt. En om heel eerlijk te zijn.. was ik ook pissig geworden als zoiets mij overkwam.

Het is nu helaas allemaal al gebeurd, we kunnen het niet terugdraaien.. Ik ga zometeen naar d'r toe en ik ga vertellen hoe ik me erover voel en ik ga vragen wat zij er nou van vindt..

Ik hoop op een prettig gesprek en ik hoop dat ze zich er precies hetzelfde bij voelt als ik..