Laptop op TV aansluiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Laptop op TV aansluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 20:47

Sindskort heb ik eindelijk een tv op m'n kamer maar nou wil ik die graag aansluiten op m'n laptop zodat ik films van m'n laptop op m'n tv kan kijken. Kan dat? Ik heb al gezien dat ik een gele uitgang op m'n laptop heb zitten. Hij is rond en er staan een vierkantje met een s erbij. Op deze site: http://www.weethet.nl/dutch/video_connect_pc2tv.php helemaal linksonder staat een afbeelding 7-pin variant. Zo eentje heb ik dus op m'n laptop zitten. Ik kom er alleen verder niet echt wijs uit wat ik ermee moet. Iemand hier die me kan helpen?

Anoniem

Re: Laptop op TV aansluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:26

Ik heb dit ook, een kastje gekocht met een videao out uitgang bij de computerwinkel.
Let op er is een verschil tussen TV kijken op je PC of andersom, ze hebben ze mij in eerste instantie ook het verkeerde kastje aangesmeerd.
Maar het is dus wel degelijk mogelijk gewoon j eeven laten informeren.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:31

Je moet ook de juiste videokaart in je laptop hebben zitten. Ik dacht vroeger ook ooit mijn PC op mijn TV aan te sluiten om dvd's en films te kijken, dus de juist kabels gekocht en alles aangesloten maar helaas was mijn PC daar niet geschikt voor.
Maar ik denk dat de meeste laptops van tegenwoordig daar wel geschikt voor zijn en dat je alleen de juiste kabel nodig hebt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:31

Ok, ik heb iig net in m'n kast al een kabeltje gevonden die ik in dat gat in m'n laptop kan stoppen. Nu morgen in Utrecht even kijken of dat andere uiteinde dan in de tv past. Anders ga ik even langs de mediamarkt van de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:32

Zomaar een kabeltje gaat niet werken hoor je heb een converter nodig, het beeld van je PC is immers heel anders dan het beeld van je TV>

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:34

Hmmm het leek wel alsof die andere kant van dat kabeltje, twee stekkertjes trouwens, zo in de TV zouden kunnen. Nja dan ga ik maandag sowieso wel ff langs de mediamarkt met dat kabeltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:38

ja zou heel goed kunnen passen alleen werkt het niet.
En je heb idd wel een video out en kaart nodig.
Kabeltje zit overigens bij het complete set.
Kastje heet overigens VGA to video converter van Konig.
Dit is hem;
Afbeelding

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:45

Maar die video out zit toch gewoon in m'n laptop zelf als 't goed is?

Skibberdeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:51

Het is dus alleen de bedoeling om je laptop aan te sluiten op de tv, zodat je filmpjes vanop de laptop op je tv kan zien?

Dit kan heel eenvoudig zijn mbv het juiste kabeltje, zoals je zelf reeds aangaf. Hiervoor is niks converter of dergelijke nodig.
Bij een redelijk recente laptop zal de uitgang er wel opzitten, en te lezen aan jouw beschrijving van die S in een vierkantje is dat het geval.

Als je tv dan nog eens niet uit de jaren stilletjes is, zal daar ook wel een ingang voor zitten, ziet er ongeveer hetzelfde uit. Gewoon insteken en dan kan het zijn dat je op de pc nog enkele dingen moet aanpassen:

Eerst en vooral, als je geen beeld hebt, moet je nog overschakelen. Meestal is dit mogelijk door de Fn-toets te gebruiken in combinatie met een F-toets (bij mij F3)... Je zal een keuze moeten maken, ofwel scherm laptop, scherm TV of beide. Kies eerst beide, dan kan je de instellingen nog wijzigen terwijl je een overzicht bewaard op je laptop. Het kan zijn dat de resolutie van je laptopscherm nu veranderd is, waardoor het wat wazig lijkt. Dit corrigeert zich weer wanneer je terug alleen op je laptop beeld hebt.

Als het beeld op de tv niet volledig naar jouw wens is, kan het zijn dat je ofwel de resolutie wat moet verstellen (allemaal op je laptop te doen, niet met de instellingen van pc), of dat je zelfs de instellingen van je videokaart kan veranderen voor het tweede scherm. Zie wel dat je de veranderingen doet aan het 2e scherm, anders ben je met de instellingen van het scherm met je laptop bezig.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is Duivel

PS, mijn kabeltje heeft 4 grijze pinnetjes en 1 dik zwart, hiermee verloopt het beeld vlekkeloos.

Houdt er wel rekening mee dat het geluid niet naar de tv wordt overgebracht, daar heb je een ander kabeltje voor nodig! Gewoon de boxen laten opstaan dus Tong uitsteken

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:56

Ja, echt gewoon films van m'n laptop op m'n tv bekijken. Zou wel super zijn als 't gewoon met dat kabeltje kon Haha! Die Fn toets moet bij mij in combinatie met de F3 toets, daar was ik ook al achter Tong uitsteken Duw nog wel eens op de verkeerde knopjes dus dan merk je dat vanzelf Huilen van het lachen Alvast heel erg bedankt voor je uitleg! Ik ga het morgen proberen en als ik dan vastloop post ik hier weer een berichtje.

Skibberdeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:59

Zo heb ik toch ook al tv gekeken hoor Knipoog

Het kan zijn dat je niet direct krijgt wat je verwacht hoor, qua beeldkwaliteit. Daar kan wel eens wat prutswerk mee te pas komen. Het heeft in ieder geval een tijdje geduurt voor ik mijn DVDs deftig kon zien.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 23:01

Nja dat heb ik er wel voor over. Iig goedkoper dan weer apart een dvd-speler kopen Tong uitsteken Hoop ik Nagelbijten / Gniffelen

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:00

Je hebt geen converter nodig. Enkel een s-video kabeltje (mits je ook s-video op je tv hebt natuurlijk)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:12

Bij mij werkt het via een "beeldscherm-kabel". Die dus normaal aan een computermonitor zit (met 3 rijen pinnetjes). De ene in de laptop en de ander achterin de pc.........
Geluidskabeltje erin en klaar.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 16:05

Met dat kabeltje wat ik al had werkt 't dus niet. Die kan wel in m'n pc maar die andere 2 uiteindes zijn exact hetzelfde als 2 uiteindes op de tv. Dus dat past niet Tong uitsteken Staat trouwens wel S-video op m'n tv dus ik neem aan dat ie dat dan wel heeft.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 13:59

Ja ik heb het beeld van m'n pc op de tv :D Gewoon 1 kabeltje inderdaad van m'n pc in m'n tv en klaar was ik. Geen converters ofzo nodig ;) Enige wat ik nu eigenlijk nog wil is ook 't geluid van m'n laptop naar m'n tv. Want nu komt 't geluid uit zo'n rare hoek als ik film zit te kijken := Daar ga ik donderdag nog ff voor naar de mediamarkt :) Iig bedankt!