Sommige mensen kunnen ook bieden....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elke87

Sommige mensen kunnen ook bieden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:28

Ik wil eerst zeggen dat ik marktplaats echt een geweldige uitvinding vind.. Jij kan al je troep kwijt en je kan troep van andere mensen kopen, wat voor jou dan dus geen troep is.. Echt helemaal super..

Maar dan wil je iets verkopen.. Ook met marktplaats geen probleem.. Maar zoveel mensen die maar een beetje bieden, waar je nooit weer van hoort. Of mensen met een belachelijk laag bod.. Ben je helemaal blij met een bod op je advertentie en dan kijk je, is er 5 euro geboden op iets waar jij 30 euro voor vraagt :S. Tuurlijk moet je afdingen, maar hou het wel reëel.

Moest even mijn frustraties kwijt Lachen

Vjestagirl

Re: Sommige mensen kunnen ook bieden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:32

Ja ik ken dat. Of je krijgt een berichtje dat ze wel een paard hebben, maar nu geen geld meer en of ze het gratis mogen hebben. Erhm nee.

Ik heb t ook weleens gehad dat ik een zadel verkocht, en daar vroeg ik 250 euro voor. Bod gehad van iemand die 150 bood. Aangezien ik al 3x 250 geboden had gekregen en 2x 200 had ik daar niet op gereageerd. Dag later 150,01. Weer een dag later 150,02. HOU OP MET AANDACHT VRAGEN. Toen heb ik ook een mailtje gestuurd dat ik al 5 hogere boden had, en dat als ze meer dan 250 euro zou bieden ze bovenaan zou komen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:33

Ik schakel daarom dus ook de biedoptie uit. Als mensen serieus zijn en echt iets willen wat ik verkoop, dan mailen ze me maar.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:34

Ik heb het ook, staat iets te koop voor ongeveer 150 euro, gaan mensen 20 euro bieden! Gelukkig gaat het bod nu wel steeds hoger, dus komt wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:35

Ik heb ook niks met de biedoptie, zet je een paar als nieuwe leren rijlaarzen te koop en bieden ze 20 euro haha!!!
Hier op bokt kunnen ze er ook wat van, je reageert dat je iets hebt wat een ander vraagt, stuurt netjes een PB en krijgt niet eens antwoord Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:37

Ja of je stuurt een mail dat je het bod accepteert en je hoort er nooit meer wat van??

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:38

Suzanne F. schreef:
Ja of je stuurt een mail dat je het bod accepteert en je hoort er nooit meer wat van??

Oh ja, dat is ook zo verschikkelijk irritant

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:38

Ja ik snap dat ook gewoon niet.. Bied dan lekker niet..

Als ik zelf iets koop via marktplaats bied ik nooit via de biedfunctie. Het liefst bel ik gewoon meteen en anders stuur ik een mail met daarin een bod dat net onder mijn prijs is wat ik ervoor wil geven. Zo kan ik nog iets omhoog en kan die ander iets omlaag..

Ik vraag ook standaard een klein beetje teveel op marktplaats, maar dat zal iedereen wel doen Tong uitsteken

De biedfunctie uitschakelen is inderdaad wel een optie.. Maar misschien maak je dan voor sommige mensen de stap weer te groot om via de mail te bieden..

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:40

Karin schreef:
Ik schakel daarom dus ook de biedoptie uit. Als mensen serieus zijn en echt iets willen wat ik verkoop, dan mailen ze me maar.

Ik ook!

En ach, mensen die mailtjes sturen met teksten bijvoorbeeld "voor zo'n bedrag verkoop je het nooit", lekker laten gaan.
Wissen en niet op reageren.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:40

Suzanne F. schreef:

Of ze verwijderen ineens het bod als je mailt dat je ermee akkoord gaat.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:41

Suzanne F. schreef:

Of ze sturen een PM: kun je een foto maken van de binnen- buiten- voor- achter- boven- onderkant, merkje, dat doe je dan allemaal braaf en dan hoor je niets meer Rolleyes Rolleyes Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:46

Vidn het nogal arrogant als mensen je bod weghalen, haal dan idd de optie 'bieden'weg.
Heb de meest kwaade verwenzingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen als ik een laag bod had geplaatst, ongelovelijk!
Opmerkingen als ; "ga naar de voedselbank, of sinterklaar is volgende maand'

Meestal gaat dat mailtje linearecta richting MP

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:47

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik er ook wel een beetje lakser van word, van al die mensen..

Ik bied niet en laat niets meer van me horen.. Maar het kan wel zijn dat ik informatie vraag en daarna niets meer van me laat horen.. Al is dat niet mijn stijl.. Maar meer dat ik op dat moment geen tijd heb om terug te mailen en het daarna vergeet of het teveel moeite kost om het telefoonnr of de mail weer op te zoeken.. Laks dus.. Lachen

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:49

Chiqa schreef:
Vidn het nogal arrogant als mensen je bod weghalen, haal dan idd de optie 'bieden'weg.
Heb de meest kwaade verwenzingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen als ik een laag bod had geplaatst, ongelovelijk!
Opmerkingen als ; "ga naar de voedselbank, of sinterklaar is volgende maand'

Meestal gaat dat mailtje linearecta richting MP

Ligt er wel aan wat voor een bod je plaatst.. Maar ik denk dat ik zo dadelijk die belachelijk lage biedingen ook weghaal.. Maar erachteraan mailen doe ik zeker niet.. Sowieso op zo'n manier reageren vind ik niet kunnen.

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:55

mijn paard staat nu te koop, kreeg ik een bod van 850 euro Huilen van het lachen ROFL terwijl ze in de middelhoge prijsklasse zit! OMG, dat sommige mensen dat ook durven bieden! ik moest er ergens wel om lachen, maar eigenlijk is het te gek voor woorden!
Laatst bijgewerkt door Riejanne1990 op 02-01-09 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:56

Je kunt er het beste maar om lachen, denk ik. Ergeren is alleen maar slecht voor je bloeddruk Knipoog

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:57

Haha ja echt ergeren doe ik ook niet.. Maar ik maak me soms graag druk om de kleinste dingen Tong uitsteken

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:10

IKbenEllen schreef:
Suzanne F. schreef:

Of ze sturen een PM: kun je een foto maken van de binnen- buiten- voor- achter- boven- onderkant, merkje, dat doe je dan allemaal braaf en dan hoor je niets meer Rolleyes Rolleyes Rolleyes

Oh dat is zo vervelend!
Hoe vaak heb ik geen foto's ergens van moeten maken. Ik heb een zadel een keer echt helemaal opgemeten en dan hoor je niks meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:12

Elke87 schreef:
Ligt er wel aan wat voor een bod je plaatst..

Laag? Ja noem maar rustig 50 % lager dan de vraagprijs, op die manier doe ik namelijk zaken en werkt ook gewoon 9 van de 10 keer.
Maar dan heb je altijd nog die 10% die zwaar beledigd is als je een bod heb geplaatst.
Ze vergeten alleen een ding, een bod kan het begin zijn.
Laat ze het lekker uitzoeken, land vol hoor!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:15

Sommige mensen plaatsen biedingen waarvoor ik me echt zou schamen!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:17

Heb zowiezo een hekel aan bieden, plaats meestal een vaste prijs Knipoog
Eerst accoord gaan (op MP) en dan dag voor ophalen bellen dat er toch wat af moet, want hij heeft geinformeerd en moet van ver komen en bladiebla..... Doei! ik raak het wel kwijt hoor, desnoods aan de stort Knipoog

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:19

Laatst een nieuwe bank gekocht en mijn "oude" bank op internet geplaatst: Gratis op te halen.

Foto erbij, telefoonnummer, noem het maar op.

Hoeveel zeur mails is niet kreeg met: "welke kleur, welke maat, issie goed, past 't in een Ford K (?), wil je 'm brengen" en ga zo maar door.

Uiteindelijk belde er iemand, "ik kom er nu om of bel je zo terug"

Die gene moet nog komen. Nu krijgt niemand hem meer, staat op zoler en was het helemaal zat.. dat lucht op!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:20

Wil je em brengen Bloos! Bloos! da's echt brutaal ROFL

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:24

IKbenEllen schreef:
Wil je em brengen Bloos! Bloos! da's echt brutaal ROFL

Ja, inderdaad maar moet er eigenlijk ook wel om lachen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:24

brutaal mens heeft alleen de halve wereld, dat vergeten veel mensen Knipoog