Eerst doen, dan pas denken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Eerst doen, dan pas denken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 20:41

Pff.. de titel kan zo langzamerhand mijn levensmotto worden Vork

Ik ben er in der loop der jaren achter gekomen dat ik Te impulsief ben.

De backspace zit vast? oke, knopje eraf halen.. en er vervolgens niet meer op krijgen (want die knopjes van een laptoptoetsenbord krijg je niet makkelijk meer vast).

Een paar maand later deed de enter het niet.
Ik keek naar de backspace en dacht:"nou, die is er toch weer redelijk goed gemaakt".
Dus toen heb ik maar met een mes de enter eraf gesloopt waarna ik erachter kwam dat het aan msn lag en niet aan het toetsenbord.

Nu zitten we dus met een toetsenbord zonder enter en een scheve backspace.

Ook springen, gillen en idioot doen zonder dat je weet dat er mensen achter je staan staat op mijn lijst.
En natuurlijk mogen we de impulsieve aankopen ook niet vergeten..
Skateboard(???), schriftjes, een boterkwastje en andere dingen die ik totaal niet nodig heb maar waarvan ik op dat moment zeker ben dat ik ze ga gebruiken.

Wie van jullie doet ook dingen voordat ze er over gaat denken? Tong uitsteken

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Eerst doen, dan pas denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:43

Ik ben vaak ook zo'n iemand.
Een beetje te impulsief, ach als je er geen last van hebt waarom niet.
Soms is het beter om even een stap terug te doen en na te gaan waar iets aan kan liggen (zoals een enter Knipoog ) maar vaak werkt dat ook niet voor mij.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:44

ja Bloos alles wat je schrijft.. zooo herkenbaar Nagelbijten / Gniffelen
Je bent dus niet de enige.. helemaal dat inkopen doen, en er van overtuigd zijn dat je ze idd gaat gebruiken..
Not.. Clown

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 20:46

haha ik ben de enter niet kwijt hoor :p hij is gewoon stuk.
Dingen kwijt zijn heb ik trouwens wel vaker last van.
Het ergens neerleggen en 10 seconden later niet meer weten waar je het neer had gelegd. (gelukkig heb ik mijn standaard domme plekjes waar ze dan meestal liggen)

Nog zo iets:
Naar boven rennen om iets op te halen en dan op je kamer staan en je afvragen waarom je er eigenlijk staat

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:49

Moon, dat is niet alleen impulsief, maar vooral chaotisch. In de meeste dingen wordt ik nog wel afgeremd door mijn omgeving, maar als ik alleen ben Clown

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:51

Ja ik heb ook alles wat jullie zeggen.. Zoooo vervelend soms :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:52

Ooh, herkenbaar.. ROFL
Ik ben m'n telefoon kwijt als ik bel, m'n pen als ik schrijf, ik ben altijd en eeuwig m'n sleutels kwijt (Ik vraag standaard aan m'n vrienden waar ze liggen) koop de meest stomme dingen die ik nòòit gebruik.. Huilen van het lachen Verder zeg ik ook iets, wat iemand dan écht niet mag horen, staat ie achter je enz.
Huilen van het lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:53

Moon schreef:
haha ik ben de enter niet kwijt hoor :p hij is gewoon stuk.
Dingen kwijt zijn heb ik trouwens wel vaker last van.
Het ergens neerleggen en 10 seconden later niet meer weten waar je het neer had gelegd. (gelukkig heb ik mijn standaard domme plekjes waar ze dan meestal liggen)

Nog zo iets:
Naar boven rennen om iets op te halen en dan op je kamer staan en je afvragen waarom je er eigenlijk staat

Zo herkenbaar! Haha!
Mijn vriend probeert me soms nog weleens af te remmen en rustiger te krijgen, lukt alleen niet altijd.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:54

Ja, vooral vroeger heel veel last van gehad en ook zéér zeker de nadelen ervan ondervonden.

Maar ook door schade en schande iets wijzer geworden en nu bij alles te denken: hoho, niet meteen dingen doen of toezeggen maar eerst even nadenken. Meestal meld ik aan anderen ook; ik wil er nog éven over nadenken hoor want ik ben van nature zo impulsief als wat.
Soms kom ik er dan achter dat mijn 1e keuze gewoon goed was geweest en soms kom ik erachter dat ik er heel goed aan deed om even over iets na te denken.

Het toetsenbord ding komt mij wat minder bekend voor. Ik ben wel iemand die meerdere oplossingen voor een bepaald probleem bedenkt en dan hetgeen kiest dat mij het handigste lijkt. Maar wat betreft dingen spontaan afspreken, impulsinkopen etc. ben ik een rámp...

Maar ik moet zeggen: de wijsheid komt wel wat met de jaren hoor...ik heb het nu veel minder erg en vaak dan een paar jaar geleden...

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:15

Ja op dat levenmotto kan ik zo onderhand ook al leven ben ik bang.
Ach, ik geniet er maar van dat ik heerlijk impulsief kan zijn. Dan soms maar een beetje gek, ik heb tenminste lol Knipoog Kan eigenlijk altijd wel om mijn acties lachen Tong uitsteken

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:21

Herkenbaar, m'n knopjes van 't toetsenbord deden het niet, er af getrokken zonder idd na te denken dat ik ze er niet zo gemakkelijk meer op krijg! ROFL

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:26

Ik ben ook zo, zeg ook altijd dingen waar ik niet over nadenk enzo. Doe altijd dingen waarvan ik later denk van waarom heb ik ooit gezegt dat ik dit wel ging doen? Ik denk nooit na over of iets wel eens gevaarlijk of eng zou kunnen zijn of niet zo leuk. Had ook een keer toen ik 15 was, ging ik naar mijn tante in Zwitserland op vakantie. Had er de hele tijd niet over nagedacht enzo en gewoon geboekt. Was ik op het vliegveld in m'n uppie, toen had ik echt even ineens zoiets van 'waarom ging ik in mijn eentje vliegen?'. Maarja zo doe je wel meer dingen die je niet doet als je erover nadenkt dus dat is niet zo erg. Haha! Als ik iets leuks zie koop ik het direct. Of veel te hard en scherp door bochten gaan op quads en brommers enzo. Maar het leven lijkt me wel een stuk saaier als je altijd maar goed nadenkt voor je iets doet. Ookal zou ik bij sommige dingen wel willen dat ik eerst iets meer had nagedacht.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:26

Ik heb ook zo'n levensmotto!

Ik wilde een sportpaard, wat koop ik..een anderhalf jarige haflinger Clown
Moest met alle geweld een nieuw hoofdstel. Maar had toen geen paard..maarja je kan het maar ooit eens nodig gaan hebben..
Zo heeft mijn hond letterlijk 14 setjes! (halsband + riem)

Sita18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:50

heel herkenbaar idd...

Vooral dingen gaan doen, en daarna niet meer weten wat je nu precies ging doen. En helaas zeg ik meestal dingen, voordat ik nadenk..

gelukkig heb ik dat niet zo met inkopen doen, heb nog altijd iemand die me daar in tegenhoud Tong uitsteken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:03

Pff ik heb juist last van het omgekeerde, ik denk teveel vóór ik iets doe en zou juist eens iets impulsiever willen zijn. Ik kan zo lang wikken en wegen en twijfelen... ook dat is af en toe lastig net als impulsief zijn Tong uitsteken

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 00:07

Mas schreef:
Pff ik heb juist last van het omgekeerde, ik denk teveel vóór ik iets doe en zou juist eens iets impulsiever willen zijn. Ik kan zo lang wikken en wegen en twijfelen... ook dat is af en toe lastig net als impulsief zijn Tong uitsteken

Oeh.. dat zal ook niet fijn zijn.
Lijkt me inderdaad net zo lastig Tong uitsteken

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:09

ik ben ook veeeel te impulsief... heeft me al veek in de problemen gebracht!!!

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:14

jaaa zo herkenbaar... aankopen doen die je absoluut niet nodig hebt, maar als je daar in de winkel staat weet je zeker dat je ooit een shirtje gaat dragen waarbij je beslist knalroze glitterpumps nodig hebt...
of op je werk zo tekeer gaan over die stomme collega, die toevallig net achter je staat Tong uitsteken

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 00:26

Pff... domme opmerkingen, ook zo iets.
Vriendlief is russisch...en ik zei laatst iets wat hij niet verstond.
Hij:"wat zeg je?'
Ik:"*blablabla*
Hij:"Huh?? ik versta je echt niet!"
Ik:"Ik praat toch geen Russisch??!!"
Hij keek me dom aan, en zei vervolgens:"ja praatte je maar russisch, dan begreep ik het tenminste"

Toen kwam ik erachter dat het weer een van mijn -op dat moment niet goed geplaatste- stopzinnetjes was.

Hij praat en verstaat overigens goed Nederlands, ik praat alleen onduidelijk ofzo xD

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:31

Ooooooooh, zo herkenbaar. Clown

Ik leefde onder het motto: niet nadenken, maar doen. Nagelbijten / Gniffelen
(volgens mijn manneke)

Nu, jaren later komt het verstand pas een beetje. Huilen van het lachen

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:33

Vooral die aankopen... Bij mij is de schade financieel na zo'n aanval behoorlijk (ben meestal meteen erna blut) maar kom wel met letterlijk tassen vol spullen die ik of helemaal niet nodig heb en nooit ga dragen maar zo leuk in de aanbieding waren en zo schattig stonden bij die paspop, of shirts waarvan ik er pas 100 in de kast heb liggen, of mijn (enorme) jassencollectie MOET echt uitgebreid worden met dat ene prachtige maar o zo dure jasje (dat je in de praktijk dan weer niet durft te dragen omdat je nogal een wildebras bent en dat mooie ding nooit heel kan laten), over de bergen cosmetica maar niet te spreken (die kleuren stonden ECHT geweldig bij dat fotomodel, wil ik ook wil ik ook!!!), even er niet bij nadenkend dat het model meestal blond is en ik zwartharig ben. Ik heb een berg make-up waar een visagist jaloers op zou zijn (en gebruik altijd hetzelfde deel ervan).

En dan de huishoudelijke apparatuur. De stofzuiger zoog niet goed meer (zak vervangen wil helpen maargoed) dus er moest een nieuwe komen. Prachtig duur ding, maar echt niet beter dan die ik al had. Een blender is heeeeeeel handig, moet je er wel gebruik van maken! Ik vind fruit als gewoon fruit toch lekkerder... En die keukenmachine/ staafmixer... Sinds wanneer ben ik een keukenprinses? Ik heb geen greintje interesse in koken en heb er ook totaal geen gevoel voor, wat moet ik dan met zo'n kreng. Elektrische tandenborstels heb ik er 4 van, allemaal verschillende en ga zo maar door.

Dan hebben we het nog niet over de rest. Een enorme luidruchtige scheldpartij beginnen omdat je net de bus gemist hebt (moet dat kreng ook op tijd rijden en niet wanneer het de chauffeur toevallig uitkomt), iemand de huid volschelden die ongeveer 3 keer zo groot is en bekend staat om losse vuistjes (au!) en ga zo maar door... Ik ben niet makkelijk om mee om te gaan!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 00:42

Pffff...
Over dingen kopen die je niet nodig hebt gesproken.
Ik heb hier bergen hoedjes liggen die zo geweldig mooi zijn, terwijl ik nooit hoedjes draag.
Schoenen en broeken kopen omdat ze zo goedkoop en leuk zijn terwijl ze te klein zijn.
(Ik heb hier serieus schoenen maatje 36 liggen terwijl ik maatje 38 heb, maar ze waren zo leuk)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:43

Ik ben vaak ook een doen denker. Achteraf denk ik da muts had eerst is ff nagedacht.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:53

Ik krijg het steeds meer, vooral die impulsaankopen. 'Ach joh, moet je doen, dat verdien je Clown' Gelukkig kom ik er nu een beetje van terug, maar MAN wat haalde ik een rommel in huis! Huilen van het lachen

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:03

Ja, dat heb ik erg.
(Heb ook een laptop zonder enter en shift-toets overigens, die dingen raken er niet meer op No Cheer).
Wel vervelend af en toe hoor, dan zeg je dingen waarbij je later denkt: ohnee dat had ik beter niet gezegt.
Of dan doe je dingen en denk je later: Nee ik moest het zo of zo doen.

Achja hoort bij het leven zeker Schijnheilig