rijden voor een stal ? leuk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

demi_lover

rijden voor een stal ? leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 18:54

heey
het lijkt mij heel leuk om voor een stal te paard rijden
is het ook leuk?
en als jullie voor een stal rijden hoe kwam je daar dan gewoon gevraagd of anders?
wat moet je dan allemaal doen
gr. Haha!

Geryon

Re: rijden voor een stal ? leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:28

Hoe bedoel je voor een stal rijden??!

demi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 17:55

dat je paarden rijd voor een stal bijv stal roosen snapje

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:14

BRT-->STW

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:22

PB Janne_BSGFM eens, zij rijdt voor een handelsstal in haar vrije tijd. Als baan zou ik het niet willen doen, verdient veels te weinig...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:23

Dat lijkt iedereen leuk Haha! . Je moet lekker kunnen sturen én gemotiveerd zijn. De meeste mensen moeten zich omhoog werken door eerdergenoemde punten te laten zien.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:25

getup schreef:
Dat lijkt iedereen leuk Haha! . Je moet lekker kunnen sturen én gemotiveerd zijn. De meeste mensen moeten zich omhoog werken door eerdergenoemde punten te laten zien.

Wat bedoel je met het sturen Getup? Lachen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:25

Rijden Haha!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:27

Aha! Ik dacht echt het sturen Huilen van het lachen Vond ik wel een heel minimale eis om voor een handelsstal te rijden Huilen van het lachen
Nu is het me duidelijk Knipoog

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:45

Je moet er ook tegen kunnen dat al die leuke paardjes, op een gegeven moment weg gaan. Lachen

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:51

geld er trouwens ook een minimum loon in de paardenwereld? klinkt denk ik heel dom, maar in sommige sectoren is er geen minimum..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:54

Het is minder rooskleurig dan je denk.
Ik heb een tijdje op een springstal gewerkt. Het is heel hard werken, krijgt weinig betaald en in het begin is het vaker meer paarden klaarzetten dan rijden. Zo ging het bij mij althans.
Je moet er idd ook rekening mee houden dat er veel paarden onder je kont door gaan. Je kunt niet teveel binden met een paard. Als je hier moeite mee hebt, zou ik er nog maar eens over nadenken of je er wel geschikt voor bent.
En ook 8 paarden op een dag rijden, 6 longeren en 20 buitenzetten is best pittig Tong uitsteken (ow ja, 30 stallen uitmesten ook, in je eentje...)

En nee, er is geen minimum. Je moet blij zijn als je een contract krijgt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:56

je moet al blij zijn als je betaald krijgt. Er zijn zat mensen die voor niets af en toe mee willen helpen op een stal.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:59

goh.. ik niet wist niet .. vroeg het me net in 1 keer af trouwens

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:07

Als zoiets je leuk lijkt, kun je altijd aanbieden om ergens te gaan helpen, met een beetje geluk wordt je betaald. Als ze zien dat je gemotiveerd bent, je afspraken na komt en niet vies bent van een beetje werken, kun je misschien verder komen. Maar je komt niet zomaar aan het rijden toe...

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:12

voor een handelsstal zou ik nooit doen... ik ben het niet eens met de manier waarop de meeste handelaren met paarden omgaan... Knipoog

maar ik verzorg de paarden van mensen die hebben een stal bij hun huis, met nu 1 pony, 1 pony veulen, 4 paarden, 1 paardenveulen en er komt nog een paardenveulen en nog een ponyveulen.

daar ga ik elke dag heen om de paarden te verzorgen en alles, dat vind ik super leuk *LOL* maar ik doe het ook echt niet alleen voor het rijden, dat zou ik ook niet leuk vinden, allen maar de hele tijd allemaal paarden rijden en meer niet. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:48

Ik rijd voor een hobbyfokker een aantal springpaarden. Ik heb het wel héél goed, ik hoef alleen maar te rijden, word niet betaald maar hoef zelf dan ook níks te betalen. (Is gewoon in mijn vrije tijd)..
Ik denk dat het lastig is om bij zoiets te komen, en dat het ook zeeeeer weinig zal betalen als je er wel voor betaald krijgt....

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:40

Ja, ik! Het is m'n werk. Knipoog
Verdient toch niet slecht hoor eigenlijk, krijg heel veel mooie kansen en leer nog elke dag bij.
Eerst reed ik alleen thuis en nu ook op wedstrijd.

Met de juiste inzet kom je echt al een heel eind. Ja

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:41

marrlinde schreef:
voor een handelsstal zou ik nooit doen... ik ben het niet eens met de manier waarop de meeste handelaren met paarden omgaan... Knipoog

Hmm, kom jij een dagje mee lopen bij ons op stal? Paarden worden hier heel respectvol behandeld hoor, maar ze moeten we werken voor hun eten, wij toch ook? Knipoog

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:59

Er zijn altijd mogelijkheden, maar niet bij iedereen. Handelsstallen heb je ook in alle soorten en maten, dus goede en minder goede. Bij ons is ook een meisje komen rijden, eerst als stagaire en langzaamaan rijd ze nu ook wedstrijden met paarden van ons. Inderdaad, door veel inzet te tonen, afspraken na te komen ed kreeg ze die kans! Het ligt ook veel aan jezelf, hoe je overkomt. De hele dag paardrijden is leuk, als je dat ook echt wilt! Wij hebben meer een trainingsstal dus de paarden blijven wat langer. Dat maakt de band met de paarden wel sterker en afscheid nemen komt toch een keer. Wij moeten ook ergens van leven.

Leintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:17

Ik werk bij een stal waar ze arragementen organiseren en buitenritten, en daar verdien ik 4.50 per uur :D Dus niet elke stal verdient slecht, via internet ben ik daar gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:23

Leintje1 schreef:
Ik werk bij een stal waar ze arragementen organiseren en buitenritten, en daar verdien ik 4.50 per uur :D Dus niet elke stal verdient slecht, via internet ben ik daar gekomen

Met alle respect, maar ik vind €4,50 per uur niet zoveel, hoe oud ben je???

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:51

heb anderhalf jaar op een stal gereden ( blijven hangen vanuit een stage)
maar het waren zware tijden en zou het nu ook niet meer willen :)

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:59

Rytm schreef:
Ja, ik! Het is m'n werk. ;)
Verdient toch niet slecht hoor eigenlijk, krijg heel veel mooie kansen en leer nog elke dag bij.
Eerst reed ik alleen thuis en nu ook op wedstrijd.

Met de juiste inzet kom je echt al een heel eind. :j

Mag ik vragen hoeveel je ongeveer verdiend en op welk niveau je rijdt? (en je leeftijd)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:19

Ik rijd ook bij iemand die meerdere paarden heeft en af en toe wat verkoopt en fokt.

Ik vind het erg leuk om te doen, ik leer er zoveel van, je rijdt verschillende paarden, waar je ook weer veel van leert. Zelf heb ik ook een 3 jarige zadelmak gemaakt, een geweldige ervaring die ik nooit meer vergeet.

Hoe ik eraan ben gekomen, tsja contacten in de paardenwereld en op het juiste moment een leuk aanbod krijgen en die dan aannemen.. Ik kreeg het toevallig via een bokker aangeboden, die wist iemand die nog een ruiter zocht en vond het voor mij een mooie kans om me te ontwikkelen als ruiter.. En moet zeggen, in die 3 jaar tijd zie ik echt verschil in hoe ik ben gaan rijden en hoeveel dingen ik ook over andere zaken heb geleerd, zoals de fokkerij :j

verder krijg ik er niet voor betaald, maar dat hoeft ook niet, ik wil van de paarden niet mijn werk maken en het is een leuke hobby en dit geeft mij goede kansen om mij te ontwikkelen en dat vind ik belangerijk dan geld.