Wil nieuwe tv lcd plasma? help!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

Wil nieuwe tv lcd plasma? help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 16:03

hoi,
zoals mijn titel al zegt, ben ik op zoek naar een nieuwe tv.
het is voor op mijn kamer
kamer is 2.5 bij 4.5 meter
moet een flatscreen zijn
dvdspeler moet er d,v scartkabel aankunnen, dus geen interne dvd speler op de tv
tja 32 inch is voldoende.

weet iemand welke tv bij mij past
en wat zijn de voor en nadelen van lcd of plasma

kan iemand me helpen?

Groetjes Mandy

Mandy

Re: Wil nieuwe tv lcd plasma? help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 18:19

Niemand???

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:23

Ik zou gewoon even bij wat winkels binnenlopen als mediamarkt en kijken wat je mooi vind en dan informatie inwinnen.
Wij kunnen wel advies geven maar het is toch echt persoonlijke smaak.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:25

even van de website van mijn werk:

OmschrijvingTFT (Thin Film Transistor) is een technologie die onder andere gebruikt wordt bij de productie van actieve matrix kleurenschermen waardoor deze een hogere resolutie kunnen bereiken.

LCD (Liquid Cristal Display)is een type van scherm dat gebruik maakt van een vloeistof waarvan de aangrenzende moleculen samensmelten tot kristalstructuren die, afhankelijk van hun oriëntatie, licht doorlaten.
VoordelenBij de TFT technologie worden onder het oppervlak van het scherm minsiscule transistoren ingebracht die de verlichting van elke pixel aansturen(3 per pixel, één per kleur). De weergave en het gebruiksgemak is duidelijk beter dan deze van passieve matrix kleurenschermen.

Dankzij het gebruik van LCD schermen in huishoud, televisie, hifi, video, telefonie en multimediatoestellen is het gebruiksgemak van deze toestellen aanzienlijk verbeterd.

Ikzelf heb een philips ambilight LCD van 44inch en ik ben er supertevreden mee Haha! In de LCD's heb je ook veel meer keuze dan in plasma's.

De merken die ik je kan aanbevelen zijn Panasonic, Philips en Samsung. Naar de rest zou ik niet kijken als je echte kwaliteit wilt.

Mijn favo tussen de LCD's van 32inch is de PHILIPS 32PFL3403/12

Kijk maar even op deze link:

http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Plasma ... qaMidnSqNn

Koop zeker niet te snel, wik en weeg alles af en ga naar veel winkels om te zien hoe snel ze leveren, al dan niet gratis, hoe de dienst na verkoop is en natuurlijk de prijsverschillen in de winkels. Koop zeker niet bij Mediamarkt want die hebben echt een slechte dienst na verkoop wat betreft groot elektro!

Veel succes!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:29

chipieke schreef:
even van de website van mijn werk:

OmschrijvingTFT (Thin Film Transistor) is een technologie die onder andere gebruikt wordt bij de productie van actieve matrix kleurenschermen waardoor deze een hogere resolutie kunnen bereiken.

LCD (Liquid Cristal Display)is een type van scherm dat gebruik maakt van een vloeistof waarvan de aangrenzende moleculen samensmelten tot kristalstructuren die, afhankelijk van hun oriëntatie, licht doorlaten.
VoordelenBij de TFT technologie worden onder het oppervlak van het scherm minsiscule transistoren ingebracht die de verlichting van elke pixel aansturen(3 per pixel, één per kleur). De weergave en het gebruiksgemak is duidelijk beter dan deze van passieve matrix kleurenschermen.

Dankzij het gebruik van LCD schermen in huishoud, televisie, hifi, video, telefonie en multimediatoestellen is het gebruiksgemak van deze toestellen aanzienlijk verbeterd.

Ikzelf heb een philips ambilight LCD van 44inch en ik ben er supertevreden mee Haha! In de LCD's heb je ook veel meer keuze dan in plasma's.

De merken die ik je kan aanbevelen zijn Panasonic, Philips en Samsung. Naar de rest zou ik niet kijken als je echte kwaliteit wilt.

Mijn favo tussen de LCD's van 32inch is de PHILIPS 32PFL3403/12

Kijk maar even op deze link:

http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Plasma ... qaMidnSqNn

Koop zeker niet te snel, wik en weeg alles af en ga naar veel winkels om te zien hoe snel ze leveren, al dan niet gratis, hoe de dienst na verkoop is en natuurlijk de prijsverschillen in de winkels. Koop zeker niet bij Mediamarkt want die hebben echt een slechte dienst na verkoop wat betreft groot elektro!

Veel succes!

Gebasseerd op persoonlijke ervaring??
Ik heb erg goede service gehad van mediamarkt na mijn aankopen (grote electra), vaak beter dan bij andere winkels als Scheer en Foppen ed, ieder voor zich dus.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:41

inderdaad gebasseerd op persoonlijke ervaring.

Zowel ik als mijn ouders al kennissen hebben al eens wat gekocht bij mediamarkt, van stofzuiger, tot vaatwas, tot ijskast tot tv tot... noem maar op! Toen mijn moeders tv stuk was heeft ze 4 maanden moeten wachten op haar tv! Vond ik zelf niet normaal... Mijn stofzuiger was stuk, daar zeiden ze dat hij stuk was door fijn stof en dat ze hem dus niet konden maken. Ok, heb hem betalend opgestuurd op mijn werk en daar bleek het aan een verstopte filter te liggen die simpelweg moest worden vervangen. Bij onze Mediamarkt zijn ze ook niet echt beleefd, niet echt snugger, maar ja, kan ook toeval zijn dat wij weer pech hebben he Haha!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:50

chipieke schreef:
inderdaad gebasseerd op persoonlijke ervaring.

Zowel ik als mijn ouders al kennissen hebben al eens wat gekocht bij mediamarkt, van stofzuiger, tot vaatwas, tot ijskast tot tv tot... noem maar op! Toen mijn moeders tv stuk was heeft ze 4 maanden moeten wachten op haar tv! Vond ik zelf niet normaal... Mijn stofzuiger was stuk, daar zeiden ze dat hij stuk was door fijn stof en dat ze hem dus niet konden maken. Ok, heb hem betalend opgestuurd op mijn werk en daar bleek het aan een verstopte filter te liggen die simpelweg moest worden vervangen. Bij onze Mediamarkt zijn ze ook niet echt beleefd, niet echt snugger, maar ja, kan ook toeval zijn dat wij weer pech hebben he Haha!

Die toevalligheden geloof ik normaal niet Knipoog
Ik ken ook veel vrienden en kennissen en ikzelf die er positieve ervaringen mee hebben.
Heb ook een aantal keren dingen gekocht bij een winkel als scheer en foppen en daar was de service belabbert.
De service van webwinkels vind ikzelf vaak erg slecht, maar ieder zijn ervaring en mening.
@ Ts; doe gewoon wat goed voor je voelt, kijk bij verschillende winkels naar wat je wilt en mooi vind.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 18:54

bedankt voor de uitleg over de lcd tv`s
ben ook zeker niet van plan om ipulsief iets aan te scaffen, heb alleen zoiets van: persoonlijke ervaringen kunnen keuzes wel makkelijker maken.
wij hebben zelf alleen een mediamarkt en een scheer foppen in de buurt dus moet dan maar ff gaan kijken. maar jullie zouden wel voor lcd gaan?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:39

Ik heb een lcdtv van samsung van 107 cm en daar zijn mijn vriend en ik erg tevreden over.
De beeldkwaliteit van plasma is wat beter doordat het geen backlight heeft.
Nadeel van plasma is echter vooral de ontzettend hoge energierekening.
De backlight van lcd begint steeds beter of anders gezegd minder te worden.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:20

tft en lcd is precies hetzelfde.

De saturn heeft een leuke aanbieding. Een sony 32 inch voor 439 euro.
Sony maakt wel de betere tv's in ieder geval Ja

In de winkel is het trouwens moeilijk vergelijken dus ga daar niet op af!
De ene winkel sluit doodleuk een jaren 80 scart aan op een hd-tv waardoor het idd net lijkt of je naar 6 pixels zit te kijken. De ander heeft wel netjes een hd signaal op de tv aangesloten.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 21:35

dat is gewoon misleiden zodat je uiteindelijk het duurste koopt!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:40

ik wou de TS enkel even wat extra uitleg geven over LCD's Knipoog Over plasma's ken ik niet zoveel, ben meer bekend met LCD Haha! En ja, op sommige tv's zit er een mindere scart aansluiting op of er zit een mindere scartkabel in de doos, maar dan kan je nog steeds de Monsterkabel erbijkopen, monsterlijke kwaliteit!!!

Tja, ik kan alleen maar zeggen dat ik met Mediamarkt slechte ervaringen heb. Saturn is net dezelfde winkel als Mediamarkt, maar veeeeel beter van service! Dus die kan ik dan wel weer aanraden.

En let idd op de verkopers, die proberen (net als bij ons, wat doodnormaal is maar soms ergerlijk Clown ) te upgraden. Als je in een winkel komt en ze vragen 'kan ik u helpen' zeg je gewoon 'ik zoek een tv, 32 inch en dit is mijn budget! Geef me het beste wat je me kan geven'. En wees zeker van je stuk Haha!

Wat mij gewoon tegensteekt aan Mediamarkt is de service zowel bij aankoop als na aankoop. Er zijn Mediamarkten waar ik wel al een leuke koop gedaan heb omdat ze vriendelijk waren, maar de winkel waar ik dan het vaakst binnenstap, daar zitten toch echt wel nutteloze verkopers...

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:23

chipieke schreef:
ik wou de TS enkel even wat extra uitleg geven over LCD's Knipoog Over plasma's ken ik niet zoveel, ben meer bekend met LCD Haha! En ja, op sommige tv's zit er een mindere scart aansluiting op of er zit een mindere scartkabel in de doos, maar dan kan je nog steeds de Monsterkabel erbijkopen, monsterlijke kwaliteit!!!

Meen je dit serieus? Een kabel verbeterd echt niet de kwaliteit van een signaal..
Het verschil tussen een kabel van 1 euro of 100 euro zit allemaal grotendeels tussen de oren.
Naar het stopcontact doe je toch ook geen verguld snoer met getwiste aderparen en metalen bescherming. Effect is nul komma nul.

Scart heeft een lage bandbreedte en stuurt rgb signalen analoog over. Max resolutie is geloof ik 720x576. Op een beeldbuis is dit prima, maar een lcd heeft meestal 1366x768 of 1920x1080(hd resolutie) nodig. Anders krijg je dus dat het beeld vervaagd wordt doordat het uitgerekt is. Het doet gewoon afbreuk aan zon tv.
Dan kun je nog een gouden scartkabel kopen maar je resolutie wordt er niet hoger van. Bij een bv simpel hdmi kabeltje dus wel.