Ik kan het gewoon echt niet meer aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Ik kan het gewoon echt niet meer aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 15:38

Bleeehhh.... Ik heb echt nog nooit zoooooo rot gevoeld, echt alles gaat mis....
Ik ben al een hele tijd een beetje depressief en ik ben echt gigantisch onzeker over mezelf..
Het lijkt nu echt elke dag erger te worden. Ik kan gewoon helemaal niks meer doen zonder te denken dat ik iemand er bij kwets of dat ik het gevoel krijg dat ik de mensen om me heen tevreden kan houden.
Ik durf me bijna niet meer te vertonen in een drukke omgeving of op mijn werk omdat ik bang ben dat mensen me raar zouden vinden of dat ik alles verkeerd zou doen..
Ook heb ik het gigantisch druk en heb eigenlijk nooit een momentje voor mezelf of om even lekker uit te rusten wat er voor zorgt dat ik oververmoeid ben, wat er weer voor zorgt dat mijn rottige gevoelens nog meer versterkt worden..
En als klap op de vuurpijl is de enige persoon (mijn vriend) bij wie ik echt uit kan huilen en met wie ik een goed gesprek kan voeren plotseling voor een paar dagen naar zijn familie in veghel gegaan.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik kan het echt niet meer aan..
Sorry, ik moest het even van me afschrijven...

ps. Ik heb maandag een intake gesprek bij de ggz

liesJ

Re: Ik kan het gewoon echt niet meer aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:41

kan je er niet zelf een paar daagjes tussenuit,, even helemaal niks moeten allemaal maar leuke dingen doen of uitrusten,
lekker uitwaaien op hetc strand of naar het bos,,

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 15:46

Nou nee niet echt, ik heb al allemaal vaste afspraken staan waar ik niet echt tussen uit kan.. Ik ga straks wel even lekker naar m'n paard daar knap ik meestal ook al wel wat van op.
Morgen ga ik met mijn moeder en mijn zusje een dagje winkelen. Ik hoop dat dat een beetje leuk word. Ik heb namelijk ook vaak wat last van mijn onzekerheid tijdens het kleren passen enzo..

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:49

mies je bent 18 lekekr vakantie van school, probeer die niet vol te plannen ( toen ik nog studeerde deed ik dat ook niet en kwam ik ook niet tot rust) probeer ik de vakantie lekker dingen te doen die jij leuk vind.. na de vakantie moet je weer genoeg...

je bent een leuke jonge meid, geniet van de dingen die je doet en probeer niet te veel na te dneken wat andere van je denken ( ik heb daarmee ook van 7e tot 18e jaar mee verpest)
koop alleen waar je je lekker in voelt en wat jij leuk vind niet wat andere vinden,..
je mag me altijd pme meis.. sterkte ermee

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:52

Meid wat rot voor je... Ach gut
Hoop dat ze je bij de ggz verder kunnen helpen...
Het helpt vaak al enorm dat je je verhaal kwijt kunt bij iemand, balen dat nu net je vriend weg is.
Probeer toch 1 keer per dag even tijd voor jezelf in te lassen. Al is het maar een kwartiertje, proberen je gedachten te verzetten. Dit is eerst wel moeilijk en kun je waarschijnlijk niet je gedachten even 'uit' maar je zult merken na verloop van tijd lukt dit wel. Je kunt ook even op bed gaan liggen, muziek luister of iets anders waar je van zou kunnen ontspannen.

Veel plezier met winkelen morgen! Even je zinnen verzetten, niks van aantrekken wat anderen vinden, als jij de kleren leuk vind en het zit lekker gewoon kopen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:54

Heej meis,
het is niet niks dat je vriend ineens (plotseling?) weg is?
Kan je niet aan je stagebieder (k noem geen namen Knipoog ) vragen of je een keertje een dagje vrij mag?

Succes met het GGZ, hopelijk knap je er van op! Probeer te genieten van de kleine dingen, en niet overal ja op antwoorden. Mensen zien waarsch. nu alleen je masker, maar als je probeert te ontspannen, en eerlijk antwoord, zullen ze het ook accepteren!
Niet te veel hooi op je vork leggen he Knipoog

veel plezier bij je pony! *en gelukkig nieuwjaar Knipoog *

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 15:57

Heej, nee, ik heb nu nog maar 1 dag in de week stage dus dat valt wel mee.. Ik moet vanaf maandag gewoon weer 3 dagen in de week naar school, 1 dag stage en 1 volledige dag werken..
Ik vind het allemaal te belangrijk om af te kunnen zeggen..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:24

Je rot voelen is niet erg, het is zelfs goed zo nu en dan, maar heel afentoe word het een soort verslaving voor je lichaam, en ga je je steeds sneller rot voelen, om dingen die dat normaal niet horen te doen.
Dan ga je je gedrag heel langzaam en ongemerkt veranderen (ik doe dit fout, dus ik moet me rot voelen, ipv normaal eerst nadenken hoe je het de volgende keer oplost en je daarna pas rot te voelen), waardoor je in een viceuze neerwaartse spiraal terecht komt.
Je moet even of er tussen uit, of een figuurlijke schop onder je reet krijgen en op de harde manier horen dat je niet moet zeuren, door iemand die je vertrouwt.
Klinkt banketstaaf, maar werken doet het...

Want als je z'n geweldige vriend hebt, dan moet je echt wel iets goed doen lijkt me...
Laatst bijgewerkt door Equidea op 02-01-09 00:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:26

Bel die GGz af en als je het echt niet redt, neem dan een eerste lijns psych maar ga please niet naar die beunhazen bij de GGZ!
En verder, inderdaad is soms een schopje ook niet verkeerd!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:32

suleilitha schreef:
Bel die GGz af en als je het echt niet redt, neem dan een eerste lijns psych maar ga please niet naar die beunhazen bij de GGZ!
En verder, inderdaad is soms een schopje ook niet verkeerd!

Ja ik ben ook niet zo blij met de GGZ. Mijn moeder zat daar ook voor hulp alleen omdat ze geen contact met de familie onderhouden kon mijn moeder gewoon verder gaan met haar leugens(ze was alcholliste)
Maar veel sterkte ermee ik ken het gevoel ook wel ik heb het altijd rond de kerst enz

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 21:30

Ik krijg hulp bij de 2e lijns ggz ik geloof dat dat beter is dan eerste lijns.. Maarjah ik zie het wel ik probeer het eerst gewoon en als ik denk dat ik er niks aan heb dan zoek ik wel wat anders.. Ik voel me vandaag al weer wat beter, heb lekker gewinkeld in utrecht.. Het gaat bij mij echt in vlagen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:32

Nou hou dan maar vast aan die fijne middag die je hebt gehad, neem tijd voor jezelf om even te genieten van leuke dingen en nogmaals, ik heb geen hoge pet op van de GGZ...