Over ex heen komen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Over ex heen komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:16

Het is nu 1,5 maand uit met m'n ex na een relatie van in totaal toch wel 3 jaar. Het is op een heftige manier uitgegaan en hij heeft me daarna nog flink gekwetst. Ik besloot het contact te verbreken om me los te kunnen maken van hem, elke keer als ik hem sprak werd ik er eigenlijk alleen maar depressiever van. Hij liet toen weten hoe vreselijk spijt hij overal van had en dat ie eigenlijk wou dat er niks gebeurd was en dat alles weer was zoals het eerst was. Hij vroeg me eigenlijk gewoon terug maar wist dat ie het daarvoor te erg verkloot had. Ik wist niet dat ik zo sterk was, maar ben er toen niet op ingegaan, terwijl ik nog wel veel van hem hield. We hebben nu 2,5 week geen contact gehad.
Ik probeer het nu een plekje te geven maar het lukt nog niet echt. Ik heb het druk dus afleiding heb ik wel. Maar het ene moment voel ik me heel sterk en onafhankelijk en het volgende moment mis ik hem ontzettend. Over het algemeen voel ik me goed maar blijf terugvalletjes houden. Vooral nu met de feestdagen heb ik hem erg gemist, ik zou eigenlijk naar hem toe gaan maar heb nu thuis gezeten.
Aan de ene kant heb ik nog behoefte aan contact en vriendschap, maar ik moet hem loslaten en m'n leven in gaan vullen zonder hem. En m'n vriendschap heeft ie eigenlijk helemaal niet verdiend.
Duurde het bij jullie lang tot je over je ex heen was en wat heeft jullie hierbij geholpen?

zorro

Re: Over ex heen komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:25

Ik denk dat jij al heel goed op weg bent, door in te zien dat dit niet zo kan en het contact hebt gebroken. Ik zal dat ook zeker door zetten want elke keer als jullie contact hebben, ga je hem weer missen en naar hem verlangen. Logisch, het is een gewoonte dat hij er was, en natuurlijk mis je hem. Maar om door te gaan, over hem heen te komen, zul je je echt op jezelf moeten richten..

Hoe lang het duurt is helaas niet te zeggen.. Wat helpt is afleiding, nuchter proberen te denken, en voor jezelf kiezen en je los van hem maken.. Sterkte de komende tijd, want gemakkelijk is het helaas niet..

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:35

meid, ik leef met je mee hoor! Dat is echt naar... Mijn ex heeft me 5 maanden geleden op een k*tmanier aan de kant gezet, na 4 jaar! heb er geen traan om gelaten, "was dan toch beter af zonder" maar nu sinds een week, na 5 maanden dus, komt de klap! Heb gewoon zwaar liefdesverdriet (goh klinkt dramatisch) Baal er echt van, en wil hem heel graag terug. Ik neem hem heel veel kwalijk, en hij mij natuurlijk ook, ik heb een hele lange brief geschreven van een paar a4tjes, en heb het even laten rusten, want ik wil me ook niet opdringen, maar aan
de andere kant wil ik wel graag zeggen dat ik hem mis en van hem hou ... ik heb wel veel afleiding, ben lekker mn eigen ding aan het doen, heb gelukkig veel lieve vrienden om me heen, maar toch.

*zucht* mannen..... de wereld zou makkelijker zijn zonder (maar wel saai natuurlijk) hihi

Heel veel succes

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:39

Tja.. lastig! Om te beginnen is het inderdaad goed dat je zo min mogelijk contact met hem hebt. Liever helemaal niet. Als je hem ziet of spreekt herrinnert je dat toch alleen aan de poedersuiker tijden. Of aan de leuke tijden, maar dan voel je je rot omdat je dat niet meer kunt hebben.
En dan véél afleiding. Met paarden bezig zijn, vriendschappen opbouwen of ophalen en heel veel leuke dingen doen. Al moet je daar natuurlijk niet teveel in doorschieten, want als je teveel bezig bent met níet aan hem denken komt er op een gegeven moment toch wel een periode dat je ineens alleen zit en wél aan hem moet denken. Verdriet is er toch wel, je kunt het niet wegstoppen. En hoe meer je het tegenkomt, des te sneller je verdriet weg is, toch? Misschien helpt het ook om op te schrijven, dan heb je een overzicht van hoe je je voelt enzo.
Ik heb ooit een boekje bijgehouden van toen ik een bepaald iets moest verwerken (geen ex oid) en toen had ik dus zo'n boekje. Erg leuk om terug te lezen hoe ik veranderd was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:30

Het is nu meer dan 2 maanden uit met mijn ex, heb er drie weken om gehuild. Hadden in die tijd veel contact. Na het laatste telefoontje eindelijk terug naar de realiteit.
Een topic op bokt geplaatst. En vier weken later ging meneer met zijn andere ex, waar ik bij was. Ruim anderhalve week later deed ik hetzelfde terug, pech voor mijn ex. Maar ik scharrel nu al een week met hem.
Zat eerder nog erg met mijn ex in mijn hoofd, maar moet zeggen dat het nu snel verdwenen is.

Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is. Als je een ander vindt, zal pas het laatste beetje van je ex verdwijnen. Omdat je dan een nieuwe persoon hebt om iets mee te delen. Lastig uit te leggen, plus dat het nieuwjaarsdag is. Knipoog

Heel veel sterkte er mee!

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:35

Lastig voor je zeg, heel veel sterkte!! Ach gut
Tuurlijk is het niet makkelijk, maar zoals hierboven wordt gezegd is het goed dat je nu voor jezelf kiest en dat je het contact heb verbroken daardoor.