Krantenwijk, Ervaringen gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissy_

Krantenwijk, Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 13:51

Ik wil graag bij een ander baantje, nog een folder-/krantenwijk nemen, ik ben namelijk druk aan het sparen Clown. Maar ik vroeg me een beetje af hoeveel tijd daar nou ongeveer in gaat zitten, en wat het een beetje verdient. Het liefst zou ik 1/2 keer in de week 's ochtends vroeg willen rondbrengen... Maar ik weet eigenlijk niet wat de mogelijkheden zijn. Ik heb al wat rondgezocht op internet, maar daar werd ik niet heel veel wijzer van, dus ik wil graag vragen naar jullie ervaringen Lachen

Mars

Re: Krantenwijk, Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:05

Heb kranten folders gelopen toen ik 13/14 was, is al wel een hele tijd geleden (voelt zich oud) . Ik deed 2x de stadskrant en 1x folders die ik zelf moest vouwen.
In totaal had ik 258 adressen en ik verdiende 140 GULDEN in de maand en ik geloof dat dit omgerekend nog steeds wel een beetje het gangbare salaris is Lachen

[edit] ik was met de krant 1,5 uur bezig met rondbrengen
Folders: half uurtje vouwen en dan nog 1,5 uur bezorgen
Laatst bijgewerkt door Mars op 01-01-09 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:06

Ik zou gewoon is naar PCM zelf bellen en het nummer vragen van een depothouder. Maar ik vraag me af of het mogelijk is om het 2x per week te doen, de ochtendkrant... Dan blijven er namelijk nog 4 dagen over..

Voor de ochtendkrant, 6 dagen per week, 1 uurtje werk, kreeg ik €180,- per maand.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:09

Ik loop twee ochtendkrantenwijken. Wat wil je daarover weten? Lachen

Verder denk ik dat je even goed moet kijken, je hebt verschillende soorten: je kunt folders of huis-aan-huiskrantjes lopen, tijdschriften of een ochtendkrant.
Folders is meestal twee keer in de week, tijdschriften één keertje en de ochtendkrant of één keer of zes keer per week. De verdiensten zijn daar dan ook naar...

Persoonlijk zou ik als ik jou was, en naar jouw wensen kijk, een zondagochtendkrantenwijk gaan lopen, verdiend relatief goed. Mocht dat niet lukken dan zijn tijdschriften een goede optie. Lachen

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:12

Volgens mij kan je beter een krant nemen de zondag krant bijv. Volgens mij verdien je dan meer maar dat weet ik niet zeker hoor. Die folders moet je soms ook nog vouwen dus daar ben je ook mee bezig.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 14:13

TurdusMerula schreef:
Persoonlijk zou ik als ik jou was, en naar jouw wensen kijk, een zondagochtendkrantenwijk gaan lopen, verdiend relatief goed. Mocht dat niet lukken dan zijn tijdschriften een goede optie. Lachen

Ohja zondagochtend lijkt me wel wat Ja Daar kan ik nog wel even verder voor gaan zoeken...

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 14:19

Ohh.. Hmm dit kwam ik net tegen op een site:

Citaat:
15 jarigen
Vanaf vijftien jaar mag iedereen ochtendkranten bezorgen. Omdat het rondbrengen van ochtendkranten zwaar werk kan zijn, is het belangrijk dat de ouders of verzorgers de bezorgovereenkomst meetekenen. Op zondag mag ook de ochtendkrant bezorgd worden, alleen mag dan de zaterdag er voor niet gewerkt worden. Verder mogen vijftienjarigen avondkranten, folders, huis-aan-huisbladen en dergelijke bezorgen.

Ik weet niet in hoeverre dat waar is en wordt gecontroleerd. Maar ik ga binnenkort op zaterdag werken, dus dat zou dan een beetje jammer zijn...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:22

Ik heb ook eens de aanbieding gehad een wijk te lopen, ik weet niet meer hoeveel adressen het waren. Er stond een uur voor en verdiensten waren -dacht ik- 70 euro per vier weken of maand. Dat is best netjes.
Probeer eens uit te vissen waar het depot van bv. Telegraaf bij jou in de buut zit (zit altijd wel iets in de buurt, kies geen depot ver weg!) en ga daar eens langs, informeren. Ik denk dat dat veel beter werkt dan bellen. Zij hebben de informatie voor jou en zien meteen dat je serieus bent. Lachen

Edit: officieel mag het niet, maar ik denk niet dat het streng gecontroleerd word (maar weet niet wat er gebeurd of ze je wel snappen).
Je kunt de boel omzeilen door de wijk op de naam van iemand anders te zetten. Ik weet dat ze bij sommige depots niet zo moeilijk doen... Maar denk daar wel even goed overna, zo te horen ga jij dan een wel erg druk weekend tegemoet!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 14:26

TurdusMerula schreef:
Ik heb ook eens de aanbieding gehad een wijk te lopen, ik weet niet meer hoeveel adressen het waren. Er stond een uur voor en verdiensten waren -dacht ik- 70 euro per vier weken of maand. Dat is best netjes.
Probeer eens uit te vissen waar het depot van bv. Telegraaf bij jou in de buut zit (zit altijd wel iets in de buurt, kies geen depot ver weg!) en ga daar eens langs, informeren. Ik denk dat dat veel beter werkt dan bellen. Zij hebben de informatie voor jou en zien meteen dat je serieus bent. Lachen

Edit: officieel mag het niet, maar ik denk niet dat het streng gecontroleerd word (maar weet niet wat er gebeurd of ze je wel snappen).
Je kunt de boel omzeilen door de wijk op de naam van iemand anders te zetten. Ik weet dat ze bij sommige depots niet zo moeilijk doen... Maar denk daar wel even goed overna, zo te horen ga jij dan een wel erg druk weekend tegemoet!

Jaa, ik weet waar ik aan begin.. En ik weet ook dat het best zwaar kan worden aangezien ik ook nog 4 Atheneum moet afronden dit jaar, maar ik wil het graag proberen.. En als het niet lukt kan ik er altijd nog vanaf zien ..

Maar bedankt voor alle tips, en ik ga eens even kijken wat ik kan regelen Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:41

Overigens mag je pas vanaf zes uur (doordeweeks, weet niet of dit op zondag nog anders ligt, denk het niet) bezorgen als je 15 bent. Lachen

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel. Mocht ik niet reageren in dit topic dan moet je me even een pb-tje sturen, dan is het me niet opgevallen. Bloos

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:28

Ik doe ook een krantenwijk.
6 ochtenden in de week. ben 1 uurtje bezig dat is een 15/20 min naar het depot fietsen ong. dan rond de 25 min mijn wijk en weer zo'n 15 min. terugfietsen..
En ik verdien rond de 145 euro per 4 weken.