topvwo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

topvwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:56

wie zitten er hier allemaal op het topvwo en hoe vinden jullie de studie. Ik heb nu jaar 4 van het vwo na de herfstvakantie afgesloten en over 2 weken sluit ik jaar 5 af. Ik vindt het tot nu toe goed te doen, alleen veel extra werk voor vakken als literatuur. Ik heb het pakket NG met in de vrije ruimte informatica.

luf_horses

Re: topvwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:21

wat houd het precies in, ik heb er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me wel heeeeeel erg veel om 2 jaar in een half jaar af te sluiten

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:54

Ik heb vwo versneld gedaan, 5 en 6 in één 'jaar' en ook delen van 4.

Ik vond het niet echt moeilijk, het was vooral veel doen.. 4 praktische opdrachten, een profielwerkstuk en talloze boekverslagen. Dat is wel veel in een paar maanden, want je hebt in het examenjaar maar les tot mei.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 15:59

Ik doe dus de laatste 3 jaren van het vwo in 1 jaar en dan in mei de examens. Een schooljaar duurt 8 weken en in die weken moet je dus het hele jaar doen. Ik vindt het tot nu toe goed te doen. De vakken waren voor mij allemaal nieuw. Ik heb op de havo nooit exacte vakken gedaan en de jaren daarna ook nooit. Dus nu was het wel even aanpoten met vakken als wis en natuurkunde.
Ik vindt het tot nu toe ook niet echt moeilijk ik krijg wel extra les in wis en natuurkunde omdat dat dus helemaal nieuw is.
De schooldagen zijn wel lang maar ook dat vindt ik niet zo een probleem. Ik moet iedere dag om kwart over 8 beginnen en dan tot 5 uur. 2 keer in de week heb ik dan ook nog bijles na school.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:51

Volgensmij is dat hetzelfde dan als vwo sprint? Dat doe ik nu. Ik ben vorig jaar in de 5e blijven zitten, ik kon nog wel wat po's en tentamencijfers meenemen van vorig jaar. Lachen En ik heb maatschappijleer en ANW al afgesloten. Ik vind het ook niet zo moeilijk, alleen in de toetsweek is het soms ineens zwaar. Dan moet je heel veel doen. En idd veel verslagen en opdrachten maken.
Mijn rooster is trouwens wel heel goed. Ik heb maandag 09.50-16.25 en de rest van de dagen behalve woensdag (dan ben ik helemaal vrij) van 08.45-12.15. Maar ik heb deze periode geen aardrijkskunde (heeft niemand nu) en geen geschiedenis want we hadden eigenlijk 2 tentamens maar die had ik beide al gemaakt, dus ik hoef alleen het PO te maken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 15:30

Bij ons in de klas zitten er inderdaad ook een aantal die van 5 vwo komen. Je hebt dan wel weinig les als ik dat zo lees. Heb jij dan al vakken afgesloten? Ik hoef anw, maatschappijleer 1 en geschiedenis 1 niet te doen. Maar ik heb 12 andere vakken die ik wel moet doen en voor mij is dat dan echt iedere dag van 08:15 tot 17:00 les.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:53

Zit je op het Luzac of een andere particuliere school?

Ik heb het op een ROC gedaan en mocht gewoon zelf weten of ik kwam of niet. Lessen waren van 9 tot 12 en 13 tot 16. In elke 3 uren werd een vak behandeld, soms 2 tegelijk als dat zo ingepland stond. Als je hulp nodig had, moest je maar roepen. Heel zelfstandig, maar wel goed omdat je op een vervolgopleiding natuurlijk ook geen hulp krijgt.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:12

Wow ayo, dat van jou is wel heel zelfstandig! Ik zit ook op een ROC, maar heb wel gewoon een lesrooster enzo en ze controleren heel streng op absentie.
InekeH87: Ik heb net zoals jij maatschappijleer, anw en gs1 afgesloten. Ik heb nu 8 vakken (tekenen/kunstgeschiedenis, wi a1, fa12, du12, ak, gs, en, ne). Maar deze periode dus maar 6. Ik heb voor elk vak 1 lesuur en 1 flexuur (zit je met alle niveaus samen met een leraar van dat vak en moet je huiswerk maken of leren). De lessen duren 65 minuten. Voor engels heb ik deze periode trouwens 2 lesuren en 1 flexuur en voor tekenen 3 uur in totaal. Maar de andere vakken heb ik dus allemaal 2x per week.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 09:50

Ik zit ook p een roc maar het was een paar jaar terug nog een particuliere school. De vroegere regels worden heel streng aangehouden lessen missen betekent geen herkansing meer. Lange dagen en veel lesstof maar hele goede en aardige leraren. Er zitten maar 30 leerlingen op het vwo en dus alle docenten kennen je bij naam etc. dit is erg prettig.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:37

Ik heb ook 2 jaar vwo in 1 gedaan na mij havo. Het is mij ook zeer goed bevallen.
Wel is het veel op school zitten en veel doen. Maar als je dat ervoor over hebt is het prima te doen.
Ik was voornamelijk elke dag van 9 tot 5 op school bezig en dan soms 's avonds nog wat als je het niet af kreeg.
Ik had N&G met maatschappijleer 2. En idd ben je veel bezig met je pws, boekverslagen e.d...