kunstmatige intelligentie studeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avonturier

kunstmatige intelligentie studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 23:05

Ookal roept iedereen dat ik nog ruim twee jaar heb, ik zit toch al een beetje rond te kijken naar studies, en helaas kan ik bar weinig vinden wat me interessant lijkt Clown Ik doe nu N&G, met van alles wat in mijn vrije deel, omdat ik niet kan kiezen en alles wel een beetje interessant vind. Ik heb alleen géén natuurkunde en "slechts" wiskunde A. Nu stuitte ik op de studie KI, en dat leek me wel heel interessant. Ik heb er al wat eerdere topics over gevonden, maar heb wat specifieke vragen.
Ik heb dus geen natuurkunde en geen wiskunde B oid, is het dan wel te doen? Ook heb ik geen computerinformatica, ik wilde het wel, maar het paste niet in mijn rooster. Het klinkt in mijn oren allemaal vréselijk ongunstig, maar zou het mogelijk zijn? Is het programeer/wiskunde gedeelte van de studie groot, of nog wel in te halen als je het allemaal op de middelbare niet hebt gehad? En wat wordt je nou met zo'n studie? Mensen die het studeren: Hoe bevalt het? Is het afwisselend? Hoe zwaar is de studie?
Wat ik tot nu toe lees klinkt echt vreselijk leuk, dus ik ben wel benieuwd naar jullie verhalen. Lachen

Loose

Re: kunstmatige intelligentie studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:17

Heb niet echt verstand van al die wiskunde's van de vernieuwde 2e fase, maar ik denk dat je toch wel de hoogste wiskunde nodig hebt. En sowieso natuurkunde. Staat er nergens op een site van die studie wat je minimaal moet hebben? Ik ken verder niemand die het doet, wel mensen die het misschien willen doen.

treffer

Re: kunstmatige intelligentie studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:16

Ik studeer KI, zit nu in m'n tweede jaar.
Heb op het vwo het profiel Cultuur en Maatschappij gedaan, met wiskunde A1,2 en informatica.
Het is niet erg dat je nog geen programmeervaardigheden hebt, die worden je wel geleerd vanaf de basis. Wat wel belangrijk is, is dat je graag wíl programmeren, want dit leer je niet zo 1,2,3. Het programmeren is namelijk een groot deel van de studie. Wiskunde is ook te doen, maar je ziet wel een hoop formules en wiskundige problemen voorbij komen gedurende de studie. Wees niet bang voor x-en, y-en en lambda's Haha!

Mij valt de studie best zwaar Lachen . Het is belangrijk dat je brede interesses hebt, zowel in het programmeren, als filosofie, als psychologie en als taalkunde. Bijna niemand is in al deze delen goed, dus je moet wel een beetje bikkelen.

Wat je er mee wordt? Mijn interesse gaat vooral naar het game design uit, en dan het dynamic gamen. Zoals de Wii, dat is een intelligent systeem. En anders ga ik de linguistiek uit, de taalkunde. Echt concrete beroepen denk ik nog niet aan.

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb, meer vragen kan je altijd stellen Haha!