Wat voor soort vrouw ben jij? een poetsdiva?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Wat voor soort vrouw ben jij? een poetsdiva?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 19:42

Heej!!

Nou kom op, ben jij een echte poetsdiva en kan je uren thuis zitten schoonmaken en alles aan kant brengen. Of ben je dat juist niet! Wil je het liefst lekker weg zijn thuis, en je 'man/vriend' het laten doen? Tong uitsteken

Nou ik moet toegeven ik ben het absoluut niet. Clown
Ik heb echt een hekel aan poetsen en koken, en wil het liefst gewoon werken. Druk zijn buiten niet binnenshuis. Ik heb dan ook altijd gezegd; ik zorg later voor een goede baan waar ik druk mee kan zijn, en laat het huishouden over aan m'n man Clown
Haha ja en die mannen zijn er Tong uitsteken Een collega van mij (ja en het is een man Tong uitsteken ) zei namelijk laatst, ik wil gewoon een goed opgeleide vrouw die werkt. En dan wil ik thuis het huishouden wel doen, zodat ik lekker veel vrije tijd heb. Nou succes!!! Haha! Extreme duivel

Dus ik ga voor m'n opleiding, en ondertussen hard op zoek naar dit soot mannen. Kandidaat? Meld je Tong uitsteken haha nee grapje Tong uitsteken

Maar nu de vraag, wat voor soort vrouwen zijn jullie? Tong uitsteken
((en nu maar hopen dat ik niet volledig vreemd ben ofzo Schijnheilig gezien ik de genen ook al verkeerd heb zitten, zit nu namelijk in de bouw Clown ))

Limanade

Re: Wat voor soort vrouw ben jij? een poetsdiva?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:44

woon momenteel in een soort pakhuis.. dus schoonmaken is hier niet aan de orde vd dag Tong uitsteken
maar over een paar weken komt hier verandering in en gaan we de boel verbouwen Haha!

als alles aan kant is maak ik wel schoon.. meestal rond een uur of 12 snachts.. Bloos
eerder heb ik er gewoon geen zin in haha Tong uitsteken

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:45

Ik HAAT schoonmaken. Mijn kamer wordt heel af en toe gestofzuigd, omdat het dan echt moet. Maar ooo ik heb er echt een hekel aan.

Terwijl ik met mijn werk heel het restaurant enzo moet schoonmaken na sluitingstijd Pling

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:58

Wij hebben gelukkig een schoonmaakster, maar bij mij vriend thuis (die woont met nog 2 vrienden samen) kan het af en toe een onwijze bende zijn.. Dan 'ruim' ik wel eens een beetje op, maar schoonmaken
doe ik liever niet.

Echter op mijn werk (horeca op de ijshal in Leiden) zorg ik altijd
dat het er spik en span uit ziet.
Probeer de boel zo goed mogelijk bij te houden..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:58

Eens ik begin, kan ik echt heel lang poetsen en alles heel netjes maken.
Maar het duurt soms wel een paar weken voor ik weer begin Clown

Het mag me wel niet te vies liggen, stofzuigen en ergens doekje overheen doe ik wel snel.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:03

Ik heb mijn buien, maar kan niet zo goed tegen zooi, maar als het er eenmaal is dan moet ik mijn eigen er ook toe zetten voordat het schoon is Clown Toen ik op mijn eigen zat had ik er gewoon de tijd niet voor, nu ik tijdelijk weer thuis woon wel en dan is het altijd redelijk opgeruimd, alleen de vloer stofzuigen heb ik meestal geen zin in, maar dat is niet zo'n ramp.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:08

voor mijn man en mij komt onze carriere eerst en op dezelfde plaats onze dieren, daarna alle andere activiteiten die we kunnen bedenken en dan pas het schoonmaken. We doen het samen elke dag even snel: als ik kook, maakt hij even iets schoon of andersom. Soms moet er wel een grote beurt want dan komt er visite, maar schoonmaken is nou echt niet iets dat ons leven bepaalt. Lijkt me verschrikkelijk!

En dit is wel heel erg hokjesdenken, vind ik persoonlijk. Of is het tegenwoordig echt nog zo man/vrouw verdeeld?

Ik zelf draag geen make-up, haat winkelen (laat ik altijd mijn man doen als het ff kan want die houdt daar wel van), heb vroeger gevoetbald, houd van auto's (heb een 407 1.6 HDi 110 Pk uit 2005 waarmee ik 40 000 km per jaar rijd en ja ik kan prima inparkeren, achteruit rijden en met de 2-paardstrailer rijden), vind een carriere belangrijk... ach ja, dat ben ik gewoon. En mijn man vindt dat heerlijk, we zijn elkaars gelijken. Bij ons geen 'mannen' en 'vrouwen' - dingen Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:29

In mijn eigen kamer kan ik best tegen de zooi en ben ik niet zo opruimerig, op school en werk ben ik een echte perfectionist. Mijn werkplek (receptie) is altijd spotless en opgeruimd als ik gewerkt heb die dag, ik kan niet tegen troep en wil de boel netjes achterlaten.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:34

ROFL ben wel een diva maar geen poets Sigaar

Gelukkig zijn wij allebei erg netjes, 2 x per week wordt hier gestoft, gestofzuigd, vuilnis gedaan, het toilet een sopje eerlijk is eerlijk vriendlief doet dit bijna allemaal Tong uitsteken die heeft net iets meer tijd.
Hopelijk hebben we vanaf 1 januari een hulp die de badkamer, de keuken en het toilet goed zal bijhouden Bloos

Wij willen ook graag de tijd die ons resteert naast het werk, sporten en de paarden aan leuke dingen besteden Knipoog

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:50

Wij hebben sinds een paar maanden een schoonmaakster.

Ik vind het ideaal, ze komt elke week en maakt alles netjes schoon, ze doet de badkamer, slaapkamer, kattenkamer, kattenbakken, ramen lappen of keuken of wat anders groots en beneden stofzuigen en de toiletten, en alles afnemen beneden met een vochtige doek...

Wij zijn dus allebei geen poetsers en zijn ook blij dat dit nu gedaan wordt Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:57

Nou ja, officieel ben ik huisvrouw, maar daar ben ik niet echt voor in de wieg gelegd .
Ik hou het wel enigermate bij (de keuken, badkamer en toilet zijn hier altijd wel schoon Ja !), maar ik ben wel een rommelkont en ik snap niet dat er vrouwen zijn waar het altijd tip top is Verward . Ik heb bijv. een vriendin waar het altijd keurig is. Ze werkt halve dagen, heeft een kind die ook gerust door het hele huis mag spelen en je kan daar ook onverwachts voorbij komen: het is netjes! Daar snap ik helemaal niks van, hoe ze dat voor elkaar krijgt Verward ...
Ik ben bijv. nooit klaar met de was en zodra de fam. hier binnen stapt, is het weer een rommeltje Rolleyes .
Nee, in mijn volgende leven word ik een carriere vrouw en zoek een vent die thuis blijft Haha! !

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:03

Nee Scheve mond

Ik heb altijd hard geroepen 'later neem ik een schoonmaakster'. Bloos

Heb meer van die buien..en dan moet ook alles gebeuren en alles aan kant.
Maar zal nooit een hobby worden..en voor mij is het idd ook een raadsel hoe sommige mensen het altijd spik en span hebben. Knipoog

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:05

Zeker geen poetsdiva, het moet opgeruimd zijn maar ik erger me er niet aan als er hier en daar een pluk hondenhaar ligt, als er wat zand e.d in de bijkeuken ligt, het aanrecht vol kruimels ligt.

Eens in de zoveel tijd hou ik wel een grondige schoonmaak, maar ik vind het niet nodig om overal met een doekje langs te lopen met de gedachte stel dat er ergens geknoeit word.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:06

Nee, ik haat schoonmaken.
Mijn vriend net zo goed, maar die vindt dat het maar moet doen omdat hij meer werkt dan ik. Boos!
Dus we hebben er zo ongeveer wekelijks ruzie over.

Ik ga nu op marktplaats kijken voor een poetshulp want ik ben het zat. Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:09

ik schoonmaken niet leuk maar ik doe het wel...ik krijg de kriebels als het vies is....maar eerst de stallen en weilanden schoon....dan het huis...verkeerde volgorde misschien...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:09

hahaha, ik moet hier echt van lachen..

Ik moet nog 2 weken voor mijn bevalling (als het goed is) en ik heb nog helemaal geen poets/nesteldrang. De enige die het heeft is mijn man.

Maar goed buiten dat be nik op en top chaoot, dus mijn hobby is het niet.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:23

Oeps, dan moet ik me hier toch echt wel melden als de eerste poetsdiva Bloos
Ik werk parttime, we hebben 2 kids van 3 en 6 jaar en een flinke hond (ierse setter) en mijn vriend werkt gemiddeld 60 uur p/w. Eigenlijk komt alles mbt het huishouden, boodschappen, kinderen naar en van school, de hond, de tuin, vuilnis etc. op mijn bordje terecht, omdat ik nu eenmaal vaker thuis ben. Ik werk 24 uur en heb de mazzel dat ik oppas aan huis heb voor de kinderen en de hond. De oppas is er echt alleen maar voor de kinderen en niet om het huishouden te doen!
Ik stofzuig iedere dag (boven 3x p/w), dweil elke dag, door de keuken, toilet en badkamer gaat ook dagelijks een doek (lees; ik schrob de douce gelijk als ik eronder sta Haha! ) De ramen zeem ik om de week en de bedden worden iedere week verschoond.
Nee, ik heb geen last van smetvrees Haha! maar heb de pech dat ik beneden een hele mooie Tasmaans eiken vloer heb liggen waar je elk zandkorreltje en vlekje op ziet.....die moet ik dus echt dagelijk doen, omdat het er anders gewoon smerig uitziet
(zeker met het zonlicht erop). En dan maken de kinders ook genoeg rommel en neemt de hond ook allerlei troep mee in huis. Ik vind nu eenmaal dat het huis schoon moet zijn, zeker als er kinderen over de vloer rollen en spelen.
Ik zie schoonmaken inmiddels meer als een 2e hobby...en dan reed ik tot 2 weken geleden ook nog 4 a 5 dagen p/w paard (paard is verkocht), dus waar ik de tijd vandaan haal???? Geen idee, ik doe alles een beetje op de automatische piloot!
Of ik een diva ben? Valt reuze mee....wel met make-up de deur uit en je vindt me nooit in een trainingsbroek op de bank, maar verder ben ik vrij normaal hoor!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:50

sinds ik samenwoon moet ik wel. Ik vind een opgeruimd huis veel fijner leven, maar het is absoluut niet mijn hobby!

Het ergst vind ik de was, maar verder heb ik er niet zon hekel aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:59

Blegh schoonmaken! Nagelbijten / Gniffelen

Ik was elke dag af, ik zorg wel dat mijn was op tijd gewassen wordt en dat de beestjes(fretten en katten)op tijd een schone bak krijgen maar verder....
Stofzuigen vind ik walgelijk en dweilen en afnemen ook.
Ik werk onregelmatig en ben weinig thuis waardoor het ook niet al te snel vies wordt(dat is althans mijn motto,ook misschien een smoes om niet zo veel schoon te hoeven maken haha Haha! )...
Al wordt het nooit écht smerig ofzo,ik maak netjes het bed op elke dag,ruim mijn spulletjes netjes op..
Maar verder,nee,teveel andere leukere en in mijn ogen belangrijkere dingen te doen!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:00

Haha, ik ben zeker geen poetsdiva. Het is wel zo dat als ik eenmaal begin, dat het dan ook héél grondig gedaan wordt. Ik heb net een nieuwe badkamer en die hou ik keurig netjes bij. Keuken is nieuw, dat hou ik ook netjes bij. Voor de rest wordt er hier nog vrolijk verbouwd en stoft telkens alles onder, dus ik geniet van het feit dat het niet mijn schuld is dat het er wat stoffig en rommelig uitziet Haha!
Als ik weet dat er iemand komt is alles keurig netjes, maar ik wil ook nog graag plezier met m'n paard hebben en met andere dingen, stof zal langer bestaan dan dat ik besta. Dan maar geen super spik en span huis. Als ik minder uren zou werken zou ik overigens wel wat meer uren aan een keurig huisje besteden.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:15

Ik ben toch ook wel een poetsdiva hoor! Mooi woord trouwens. Knipoog

Ik herken het verhaal van Talonius wel, als het aan mij zou liggen ging het hier ook zo. Maar sinds ik samenwoon (ruim een jaar) ben ik toch wel afgeremd door mijn vriend. Clown Het wordt een beetje veel om naast stage, studie, bijbaan, paard en vriend ook nog het huishouden op een voor hem overdreven manier te runnen. Dus ik moet eerlijk bekennen dat het hier voor mijn doen niet meer zo netjes is. Bloos Daarentegen merk ik dat het hier vergeleken met anderen nog steeds wel behoorlijk schoon is. Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:20

Net een kleine 2u gepoetst en het is allemaal weer schoon Haha!

Ik wil dat het toilet, keuken en badkamer ten allen tijde netjes zijn, de living haal ik om de dag wel een doekje over de salontafel (we eten er ook steeds Clown ) en ik probeer 1 a 2 keer per week te stofzuigen.
De slaapkamer laat ik wel eens wat verstoffen Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:32

Absoluut niet Bloos
Mijn vriend staat nu te strijken Clown

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:44

Ben ik een poetsdiva? Neen Lachen Ik krijg eerder van die poetsvlagen (heel af en toe) en dan doe ik net zo lang verder tot ALLES opgeruimd en proper is.
Maar spijtig genoeg komen die vlagen niet zo veel voor Bloos

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:45

Nee, ik ben geen poetswonder. Ik laat alles rommelig worden totdat ik opeens weer een stuk opruim zodat het wat netjes ligt. Echt poetsen doet mijn vriend meestal, als ie langs komt op mijn kamer, nu ik er over nadenk is het wel wat zielig voor hem Clown .