Oud en nieuw in Antwerpen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oud en nieuw in Antwerpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:10

Wie is er bekend met oud en nieuw vieren in Antwerpen? Waar moeten we heen en wat is er te doen?

Ben benieuwd!

Wartertje

Re: Oud en nieuw in Antwerpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:49

In antwerpen is het altijd wel leuk. Als je over de meir wandelt en af en toe links en rechts een straatje inpiept kom je vanzelf leuke cafeetjes en tenten tegen. Ik ben zelf niet bekend met discotheken in Antwerpen. Er zijn zoooveel leuke plekjes daar, je moet wel even zoeken Lachen

Ik denk dat het wel ongeveer hetzelfde wordt gevierd als bij jullie hoor Haha! Al zijn de inwoners van Antwerpen er wel iets minder 'enthousiast' over dan de Nederlanders (oa door de bijeenlooping van alle culturen). Ik zou wel zeggen, let goed op in Antwerpen. Ik loop zelf nou niet bepaald graag grond daar Lachen Veel plezier!

Skibberdeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 01:10

Normaal gezien is er vuurwerk op de schelde, ervoor kan je terecht op en rond de grote markt.
Daarna hangt het er een beetje vanaf wat je wil he, verschillende discotheken zullen wel iets speciaal gepland hebben (Cafe d'Anvers, Petrol), er is het bekende happy2009 ...

Ik weet er ook niet zo bijster veel vanaf, aangezien ik dit jaar zal werken tijdens de overgang van oud naar nieuw, en voor de rest in examens zit.

En ik zou niet direct weten waarom je speciaal moet opletten in Antwerpen hoor. Randdebielen die je avond willen vergallen vind je in elke grote stad...
Ik loop regelmatig rond in Antwerpen en ben nog nooit iets tegengekomen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:38

Idd Skibberdeen, met zulke drukke dingen als oud en nieuw moet je altijd opletten Ja

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:08

Sowieso is er het grote vuurwerk aan de Schelde. Dit jaar met muziek uit 1 of andere film (ben naam vergeten).
Dus op tijd naar Antwerpen komen en ergens aan de kaaien rechteroever, of op linkeroever gaan staan.
Er is ook een reuzenrad gezet en de kerstmarkt (als die al niet weggehaald is, gisteren nog niet) staat ook aan de kaaien.
Voor de rest, moet je gewoon de massa volgen.
Op de groenplaats en grote markt zal ook wel vanalles te doen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:15

Briljant, wilde precies dezelfde vraag stellen, maar jij bent me al voor Haha!
Dus ik ga dit even volgen! Clown
Had al wel het eea gevonden over grote feesten ( ooa in de Expo ) wie weet wat dat is? Leek me op zich wel wat, maar aan de andere kant, het is niet echt mijn muziek, dus de sfeer moet wel héél goed zijn, wil het dat compenseren Haha!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:46

Woon vlakbij Antwerpen, wat leuk is:

NOXX, grote discotheek, erg hip, en vast met oud en nieuw heel gezellig Lachen
Verder kun je ook naar Heaven, dit is een party in het Hilton Hotel op de groenplaats in antwerpen. Hiervoor moet je wel kaarten hebben denk ik.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:48

Wartertje schreef:
In antwerpen is het altijd wel leuk. Als je over de meir wandelt en af en toe links en rechts een straatje inpiept kom je vanzelf leuke cafeetjes en tenten tegen. Ik ben zelf niet bekend met discotheken in Antwerpen. Er zijn zoooveel leuke plekjes daar, je moet wel even zoeken Lachen

Ik denk dat het wel ongeveer hetzelfde wordt gevierd als bij jullie hoor Haha! Al zijn de inwoners van Antwerpen er wel iets minder 'enthousiast' over dan de Nederlanders (oa door de bijeenlooping van alle culturen). Ik zou wel zeggen, let goed op in Antwerpen. Ik loop zelf nou niet bepaald graag grond daar Lachen Veel plezier!

Ik loop toch echt veel liever in Antwerpen dan in Amsterdam hoor!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:15

Wartertje schreef:

Sorry om het zo te zeggen, maar jou manier van kijken naar de wereld is echt verkeerd...
Ik heb in Antwerpen gewoond en nooit problemen gehad in die richting. Oja, wel: 1 keer in de tram omdat een groep skinheads een homoseksuele jongen van noord-afrikaanse afkomst aan het slaan waren. Gelukkig konden we vermijden dat de situatie uit de hand liep!

TS, om op je vraag te beantwoorden: Je kan naar NoXX gaan, is een erg populaire discotheek, ze doen ook een speciale avond voor nieuwjaar. Of Petrol, is alternatiever en minder duur.
Antwerpen is erg erg leuk en je hoeft je eigg geen zorgen te maken op straat Sigaar

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:09

figora schreef:
Wartertje schreef:

Ik loop toch echt veel liever in Antwerpen dan in Amsterdam hoor!

Ben nog nooit in A'dam geweest Vork Is het daar dan zo erg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:40

Moeshie, ik ben ook niet zo bang aangelegd wat dat betreft haha! Iemand een idee hoe het met taxi's geregeld is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:04

En zijn er ook nog leuke tenten waar niet alleen maar house, electro etc. wordt gedraaid?
Zat even op de site's van de Noxx en L'Anvers, maar het is allemaal hetzelfde *snik*
Wij zoeken gewoon iets leuks, waar het niet alleen maar zien en gezien worden is, gewoon een lekker gemixt iets, qua muziek én publiek Lachen

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:53

Nanno sur L'o daar wordt alles gedraaid...

Buiten antwerpen heb je nog reloaded.

Noxx heeft meerdere zalen hoor. Dus ook verschillende stijlen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:55

Oké thanx!
Nanno had ik inderdaad ook gezien, leek me wel oké..
Oké ja, meerdere zalen is altijd lekker Ja
En wat is de gemiddelde leeftijd ongeveer? ( geen zin om tussen jong publiek te zitten Clown jong = 18-23 jr.)

Oh en zelfde als Relaxed, hoe zit het met de taxi's? Want we willen wss eerst wel bij het vuurwerk op de Schelde kijken. (of is dat niet te doen?)

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:47

Tijdens oud naar nieuw kun je het beste met de Lijnbussen rijden.
Zijn ze dan gratis of met gereduceerd tarief (een soort van allroundticket heel de nacht en volgende dag door), weet ik niet meer precies. Beter even naar de website van de Lijn gaan. Er wordt speciaal reclame voor gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:50

Nou ik blijf toch maar lekker gewoon hier Knipoog Ik had gister nog ff sms contact gehad met die jongen waar we zouden slapen. Hij zegt taxi's terug is geeeen probleem.. Clown Nou leer mij de taxiwereld kennen en taxi's met oud en nieuw is een ramp! Ook moet ik nieuwjaarsdag weer om 18 uur werken, dus laat kan ik het zoiezo niet maken.. Als ik dan ook nog eens afhankelijk ben van taxi's of bussen, wordt hem dat dus niet Knipoog Van mij hoefde Antwerpen ook niet zo nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:26

Hahaha Haha! En wij gaan toch naar Rotterdam Clown
Evengoed thanx voor alle info ladies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:12

Haha wat een afhakers zijn wij toch weer Tong uitsteken

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:14

Gaat er nu niemand meer naar Antwerpen? Ik ga wel. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:16

Nou vast wel genoeg Knipoog Maar ik niet Tong uitsteken

Vind het met die mist trouwens ook helemaaal niet erg, al weet ik niet hoe het daar is natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:43

Naar Rotterdam gaan we ook niet meer ROFL
Ik ga met de weersvoorspellingen echt niet onnodig de weg op... ga nu richting vriendinnen, we gaan wat lekkere dingen inslaan en maken er een gezellig avondje thuis van Haha!

Volgend jaar weer een kans Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:45

Ik zou gewoon aan de kaai vieren, veel leuke cafe's en dan kan je lekker het grote vuurwerk zien