Kunstschaatsen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cupcake_

Kunstschaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 01:51

Zijn er hier nog meer mensen die kunstschaatsen? Haha!
En hoelang schaatsen jullie al ?

Ik heb het zelf 2 seizoenen gedaan, en wilde super graag verder, maarja dan moest m'n moeder én betalen voor 3 x per week schaatsen, en 3 x per week drie kwartier in de auto zitten, voor mij.. Dat werd een beetje te veel van het goede..
Maar goed, ik mis het nog steeds wel erg, dus ik ga even kijken of ik er nog steeds iets mee kan doen..
Alhoewel als ik nu weer zou beginnen hoef ik hoogstwaarschijnlijk toch geen 3 uur maar weer 2 uur per week, na een seizoen gemist te hebben..

Maargoed, brand los zou ik zeggen Lachen

Martine123

Re: Kunstschaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 02:30

ik ben toevallig vandaag wezen schaatsen, nu doet m'n "derrière" zeer na een poging van mislukt remmen, ook had ik al een trouma van vorig jaar.. (ga niet met 2 dronken jongen schaatsen) maar opzich vind ik schaatsten best leuk(A)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:32

Het lijkt me zo vet om een keer te proberen, maar ik doe al een beetje teveel om het echt te gaan doen helaas Huilen van het lachen
Maar een keer proberen gaat zeker gebeuren, want ik vind het zoo vet om te zien, en ik vind schaatsen ook wel vet Clown

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:18

Ik vind het superleuk, maar heb geen les ofzo. Zou wel willen, maar geen tijd Verdrietig Dus modder ik maar wat aan de keren dat ik zelf ga schaatsen Clown En ja, ik val dan geregeld Bloos

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:18

Ik heb vroeger een hele tijd op kunstschaatsen gezeten. Jaartje of 5 geloof ik. Vond het altijd erg leuk, maar na een tijdje had ik alle diploma's en dan ga je over op de testen, en dat vond ik niet meer zo leuk. Jammer eigenlijk! Ik denk nu soms wel eens aan hoe ver ik misschien was gekomen als ik door was gegaan. Heb nu nog wel wat 1e/2e/3e prijsjes thuis liggen van wedstrijdjes die ik vroeger heb gereden. Maar helaas Haha! ik ging toen liever op paardrijden Clown

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:19

Het lijkt me écht geweldig. Maar helaas, te ver voor mij.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:35

O mooi dat ik dit topic nu zie!

Ik wil graaaag op kunstschaatsen.
Maar is dat maar op 1 plaats dan??
En is het duur?
Wat houd het in? etc etc Bloos

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:44

Ik heb euhmm.. 4jaar kunstschaatsen gedaan. Ja
En 3 uur per week is echt weinig. Ik moest woensdag, vrijdag zaterdag en zondag op het ijs. En dat telkens voor enkele uurtjes. Ik stond in totaal, even rekenen, elke week 11u op het ijs. Maar als je het echt graag doet moet je het er wel voor over hebben.
Ik heb ook al mijn diploma'tjes en 3 testen volledig gedaan. Wedstrijden heb ik niet gedaan omdat ik dat gewoon niet wou. Wat blijkbaar heel vreemd is. Bloos Heb sinds het schaatsen ook iets aan mijn knie, en hiervoor heb ik vaak enkele dagen niet kunnen lopen, maar al bij al hou ik er wel van. Tong uitsteken

@ Nancy
Voor zover ik weet kan dat op bijna elke schaatsbaan. Hoe duur het is hangt af van welke club. Je moet voor goede kunstschaatsen wel al makkelijk 200-300€ betalen. En de thermische kleding kost ook erg veel. Een speciale panty kost al gauw 50€, en de body's die onder de jurkjes worden gedragen tot een 100€. De jurkjes zelf zijn ook allemaal rond de 100€, dus het is best wel prijzig.
Wat het in houd? Nou, eigenlijk is het ballet op ijs. Huilen van het lachen
Je leert elegant schaatsen, sprongen, figuren rijden, etc.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:54

@CandyQueen

Bedankt voor je antwoord Knipoog
Ik heb net even weer gegoogled.
Maar ik krijg er geen gevonden?
Alleen maar kunstschaatsen die te koop worden aangeboden enzo..xD

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:55

hmm.. probeer een keer de naam van een ijsbaan in de buurt Lachen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:57

Ik heb net ijshockey les gevonden in Eindhoven.
Maar schaatsen staat er niet bij Boos!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:58

oo ik heb t gevonden!!! Haha!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 22:27

CandyQueen schreef:
Ik heb euhmm.. 4jaar kunstschaatsen gedaan. Ja
En 3 uur per week is echt weinig. Ik moest woensdag, vrijdag zaterdag en zondag op het ijs. En dat telkens voor enkele uurtjes. Ik stond in totaal, even rekenen, elke week 11u op het ijs. Maar als je het echt graag doet moet je het er wel voor over hebben.
Ik heb ook al mijn diploma'tjes en 3 testen volledig gedaan. Wedstrijden heb ik niet gedaan omdat ik dat gewoon niet wou. Wat blijkbaar heel vreemd is. Bloos Heb sinds het schaatsen ook iets aan mijn knie, en hiervoor heb ik vaak enkele dagen niet kunnen lopen, maar al bij al hou ik er wel van. Tong uitsteken

@ Nancy
Voor zover ik weet kan dat op bijna elke schaatsbaan. Hoe duur het is hangt af van welke club. Je moet voor goede kunstschaatsen wel al makkelijk 200-300€ betalen. En de thermische kleding kost ook erg veel. Een speciale panty kost al gauw 50€, en de body's die onder de jurkjes worden gedragen tot een 100€. De jurkjes zelf zijn ook allemaal rond de 100€, dus het is best wel prijzig.
Wat het in houd? Nou, eigenlijk is het ballet op ijs. Huilen van het lachen
Je leert elegant schaatsen, sprongen, figuren rijden, etc.

Uhm 3 keer per week is niet weinig als je kijkt in vergelijking met andere sporten hoor Clown

@ Nancy, kunstschaatsen kan je bijna altijd huren bij de baan en dat is in het begin ook beter, als je voeten nog groeien.
Maakt verder niet zoveel uit. Lachen
Ook heb je al die jurkjes niet nodig, pas bij wedstrijden. Bij gewoon trainen (zelfs op hoog niveau) zijn (vrij strakke) jogginbroeken ook goed. Knipoog

edit: Ik denk trouwens dat kunstschaatsen voor mensen met een eigen paard al helemaal moeilijk word, ivm tijd..

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:47

Het is inderdaad best prijzig Ja Ik schaatste toen ik nog in de groei was, en ik had ook elk 1,5 jaar nieuwe schaatsen nodig. En hoe verder je komt, hoe 'betere' schaatsen je nodig hebt. Andere punten voorop enzo. Mijn duurste schaatsen waren toen in guldens rond de 700,- Ja
Ik trainde ook een paar keer in de week. Maandag, woensdag en zaterdag sowieso. Dan trainde ik anderhalf uur voor mezelf, en daarna of daarvoor had ik ongeveer een half uur les. En met een wedstrijd in het vooruitzicht, of als er weer diplomarijden was dan trainde ik extra. Ik heb alle diploma's (A t/m F) en 1 test geloof ik.
Ik schaatste bij KCG (Kunstrij Club Groningen) waar ook de Nederlands Kampioene Karen Venhuizen schaatst Ja (weet alleen niet of ze daar nu ook nog schaatst)
Je kan het idd niet echt combineren als je een eigen paard hebt. En het kost beide erg veel geld, en je bent aan beide veel tijd kwijt.

Waar/welke club schaatsen jullie allemaal ?
Laatst bijgewerkt door Suusoi op 28-12-08 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:48

Ik heb het heeeeel lang geleden gedaan. Ik heb mijn basisdiploma. Ik ben gestopt omdat ik twee groepen hoger moest dan ik eigenlijk hoorde... omdat ik het wel bij kon houden volgens de juf. Toen moest ik de mohawks ofzo doen, en die vond ik erg erg erg moeilijk... zat ik daar als zesjarige tussen al die oudjes van 12 en 13 Nagelbijten / Gniffelen en ik flikkerde soms ook nog over die tandjes toen ik net 'echte' kunstschaatsen kreeg, met tandjes dus. Tong uitsteken

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:57

Ik doe het van mn 4 jaar ofzo.
Heel gezellig ja, maar tegenwoordig doe ik het steeds minder, het volk van op de ijsbaan zelf gaat er hard op achteruit vind ik :/

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:25

Ik heb het in de kunstschaatsclub van Deurne, hier in België, gedaan. Ik mocht normaal beginnen aan m'n regionale testen enzo, maar door mijn knie ben ik moeten stoppen.

@ Suusoi
Hebben jullie allemaal zo weinig echte les, ik bedoel ik had woensdag 2u les, en 2u oefenen, vrijdag 3u les, zaterdag 2u les en zondag ook 2u echt les. Verward

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 11:27

Maar candy is belgie he. Knipoog
Misschien is het hier anders?
Het is indd nogal prijzig. Ja
Ik schaatste bij Ekijsa in de Jaap Eden hal.

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:40

Ja ik had elke keer maar een half uurtje les (privé, dat wel) Ja
De rest van de tijd oefende ik mijn kür of dingen die ik lastig vond. Mijn moeder en tante (mijn nicht schaatste ook) zaten altijd aan de kant te kijken en die gaven altijd tips waar ik en mn nicht op konden oefenen of wat we konden verbeteren.
Maar ik schaatste alleen clubwedstrijden en regionale wedstrijden. (In Kardinge en Thialf) Ben 2x naar Dordrecht en Eindhoven geweest voor wedstrijden (dat is vanaf Groningen best ver, een heel eind rijden voor 3 minuten kür rijden zag ik zelf niet zo zitten, ben ook wat wagenziek.)
Mijn nicht reed wel NK, maar toen ik ook ongeveer op dat niveau zat stopte ik Lachen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:45

@ Cupcake: Ik heb dan het 'geluk' dat ik geen eigen paard heb..
Maar ik wil ook graag gewoon vaker dan 1 keer in de week dan les.
En als kunstschaatsen dan 3 keer in de week is is dat alleen maar mooi Lachen
Maar begin ik er niet een beetje laat mee (16)?? Bloos
Want de meeste beginnen toch al rond de 6 jaar oid?

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 12:17

Ik begon ook pas op mijn 11e, en nu weer even gestopt..
Nee dat denk ik niet, wel een stuk later dan 'andere', maar je kan nog best ver komen hoor! Lachen
Ik heb ook geen eigen paard maar toevallig ga ik zometeen kijken naar een paard dat ik misschien ga bijrijden..

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:36

Je bent nooit te laat om er mee te beginnen. Lachen Er zijn kinderen die vanaf hun 4e op de schaats staan, maar er zijn ook kinderen die pas met 12 beginnen. Wij hadden zelfs een paar volwassenen op de club die net begonnen Ja
Het nadeel is wel, dat als je wedstrijden wilt gaan rijden, je in je leeftijdsklasse word ingedeeld, en je dan wel wat moeilijkere tegenstanders hebt. Maar om het gewoon voor het plezier te doen kan het echt prima hoor! Haha!