Opeens heb je het..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Opeens heb je het..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 01:04

Heel lang lopen wikken en wegen, maar aangezien de blauwe pagina's toch al zo goed als mijn levensboek zijn toch maar besloten om het ff van mij af te schrijven..

Keuzes.. Pff.. Jullie weten vast waar ik over praat want iedereen doet het dagelijks, maar soms zijn niet alle keuzes even makkelijk. En ook achteraf ook niet altijd de juiste..

2 Jaar terug begon ik aan een HBO opleiding, ik wou graag Rechten studeren.. Maar als ik deze studie zou gaan volgen kon ik niet thuis blijven wonen, en op kamers ergens bij 'the big city' was niet echt mijn plan.
Uiteindelijk me erbij neer gelegd en voor n soortgelijke studie gegaan MER (Management, Economie & Recht). Al snel kwam ik erachter dat dit mijn ding niet was en stapte ik over naar de HJO (Hogere juridische opleiding).
Inmiddels heb ik het eerste jaar afgesloten met veel 8en en genoeg studiepunten.. nu zit ik in het 2e jaar en ben ik al 2 maand niet naar school geweest, ik voelde me ongelukkig, had geen zin in school, was mn motivatie verloren en voelde me continue gestressed. Was dit echt wat ik wou?
Ik had helemaal nergens meer zin in, niet in naar mn paard gaan, niet in school, niet in mn autorijles, zelfs niet in bokt, ik kapte dus ook met alles. Zo ook met bokt.
Liet mn paard natuurlijk niet volkomen stikken maar deed alleen het hoog nodige. Bloos

En nu na heel wat nadenken, weet ik wat ik fout heb gedaan..

Ik ging die studie doen, omdat ik veel geld wou verdienen, ik wou rijk worden, paarden aan huis. Mn kinderdroom waarmaken. Dat wou ik. Niet denkend aan het feit dat ik dan elke dag van 9 tot 5 ongelukkig op kantoor zou zitten.

Nu weet ik wat ik wil, mijn hart ligt bij de paarden, altijd al gedaan, en is daar ook niet weg te krijgen. Ik zet mijn studie stop en ga deeltijd aan de CAH Dronten HBO Paardenhouderij, Management & Sport studeren.
Misschien uiteindelijk een minder goed diploma en een minder breed werkveld met minder vacatures, en vooral ook een minder inkomen.
MAAR, liever de hele dag gelukkig bezig zijn met paarden en thuis komen in mn kleine rijtjeshuis. Dan de hele dag ongelukkig op kantoor zitten en sávonds laat thuis komen in mn vrijstaande villa.

Waarschijnlijk boeit niemand dit, en ik vind het bijzonder als je het uitgelezen hebt Huilen van het lachen Maar ik moest het gewoon van me aftypen.

Het heeft een tijdje geduurt.. maar eindelijk heb ik gevonden wat ik wou. Altijd gedacht met het oog op geld en inkomen maar nu heb ik gevonden waar mijn geluk ligt.

En voor alle mensen die roepen 'zonde' 'je weetniet wat je weggooit' sluit ik vanaf nu mijn oren.

Van het zomer stop ik definitief met deze opleiding, en ga ik de nieuwe tegemoet..

'Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go'

ellepel

Re: Opeens heb je het..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 02:24

respect!!!!!!!
OK dan!
heel herkenbaar en daarom ontzettend veel respect daarvoor.
ik doe ook totaal iets anders dan waar mijn hart ligt...tja gaan de dingen zo..
maar ik vind mijn huidige werk wel heel erg leuk:D

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 03:54

En zo is het, volg je hart, en doe wat jij graag wilt. Het gaat erom dat jij je goed voelt de rest van je leven. Je hart ligt bij de paarden, go for it!
Ik volg op dit moment ook me hart, grijp kansen met beide handen aan, en ik moet zeggen, heb me nog nooit zo goed gevoeld:)

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 04:43

Super dat je gaat doen wat je echt wilt! Maar weet je zeker dat de paarden zo leuk zijn als je denkt dat het is? Ga eerst n maandje op n prof stal meelopen (als je dat nog nooit gedaan hebt iig) en begin daarna aan je studie zou ik zeggen anders kan je nog wel eens bedrogen uit komen!

Succes iig!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 08:20

Je hebt met een management opleiding zoveel mogelijkheden...
Ken heel veel mensen met een HBO opleiding paardenhouderij waarvan de meesten niet direct met paarden werken.
Een vriendin van mij werkt nu als contactpersoon voor stagebedrijven, dat zijn banen waar je toch best leuk in kunt verdienen...

Heel veel succes en plezier!

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 08:51

jaime, als je dit echt wil is dit inderdaad de goede keuze Ja
Knap van je, het is een hele stap. Succes alvast met de overstap en met de nieuwe studie! Lachen

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 09:01

Groot gelijk. ik zit op dit moment met het zelfde een beetje in de knoop. fijn dat jij het al zeker weet ik moet nog hard nadenken wat ik wil.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:08

super dat je er zelf achter bent gekomen! Lachen

en soms is het wel is moeilijk om je daar aan toe te geven, kom op! *LOL*

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:37

He meis daar kan je inderdaad even flink mee in de knoop zitten met je eigen Ach gut

fijn dat je er goed over nagedacht heb en nu toch een stap in een hele andere richting gaat zetten. ik wens je er heel veel succes mee.

Geld maakt niet gelukkig Knipoog

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:13

Je hebt helemaal gelijk! Gewoon iets doen wat je leuk vindt, en niet waar je veel geld mee verdienen kan. Lachen
Ik zit nu met hetzelfde probleem, moet ook kiezen want ik zit in mijn eindexamenjaar.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:18

Kan me voorstellen dat je daar even heel erg mee in de knoop hebt gezeten Ach gut Herken het wel. Super dat je nu een keuze hebt kunnen maken. Beter iets doen wat je leuk vind en dan wat minder verdienen dan iets tegen je zin doen.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:19

Geld maakt niet altijd gelukkig Knipoog Heel goed dat je eens diep hebt nagedacht en dat je voor iets kiest wat je wil en niet iets wat goed verdient OK dan!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:06

Ik doe de opleiding Hippische Bedrijfskunde aan de CAH, dat is dus dezelfde als jij gaat doen, alleen doe ik voltijd. Ik wil je wel waarschuwen dat deze opleiding je vooral opleidt voor banen in het bedrijfsleven, en dus niet voor banen rechtstreeks in de paarden. Als je echt dag in, dag uit bij de paarden wilt zijn, zul je een andere opleiding moeten kiezen. Deurne bijvoorbeeld.Ook is het ons (als studenten) dondersgoed duidelijk gemaakt dat je niet kunt verwachten om een eigen stal op te kunnen gaan zetten, na deze opleiding. Daarvoor is er te weinig grond beschikbaar in Nederland en heb je een te groot startkapitaal nodig. Bovendien moet je dan heeeel hard werken wil je een klein beetje verdienen. Desalniettemin zijn er bij ons in de klas ook nog wel mensen die dus later wel een eigen bedrijf willen gaan opstarten. Voor meer vragen over de opleiding kun je me natuurlijk altijd pben. Lachen

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:36

Wauw, wat een vervelende maar dus wel verhelderende periode heb jij doorgemaakt! Ik wil even zeggen dat ik jouw keuze heel knap vind, en dat het daar toch uiteindelijk om draait in het leven. Niet het geld, maar het gelukkig zijn met wat je doet.
Want eigenlijk moet je je baan zien als iets leuks, je hobby, niet iets wat je alleen doet voor het geld. Je werkt namelijk een hele grote tijd van je leven!

Heel veel succes met je opleiding!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:56

Heej Jaime, Goed dat je gaat doen wat je hart je in geeft.
Ik heb het zelfde als jou op dit moment. Mijn hart ligt ook bij de paarden. Gelukkig zit ik in mijn laatste jaar en ben ik klaar. Volgend jaar wil ik dierenarts assistente of paardenhouderij doen.
Ik kan me goed verplaatsen in jou situatie

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:15

Goed beschreven! Ik vind het heel knap van je dat je je hart volgt. En uiteindelijk de knoop door hebt kunnen hakken.

Heel veel succes! Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:17

Als ik jou was, zou ik me vóór 1 febr (Was het geloof ik) uitschijven. Dan telt dit jaar stufi niet.

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:21

Heb het helemaal gelezen en knap dat je die beslissing hebt genomen!
Zelf ben ik ook wel eens bang dat ik het ook ga krijgen

Wil Psychologie gaan doen, zeker omdat het me leuk lijkt maar de andere kant ook omdat het natuurlijk goed verdienen is...
daarom weet ik het ook nog niet helemaal of ik het nu wil omdat het goed verdient of het me erg leuk lijkt.
en ik moet het eerst nog eens zien te redden met me middelbare school

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:07

Wow, Djeem. Nagelbijten / Gniffelen
Je doet me toch wel ffies verschieten. Nagelbijten / Gniffelen
Maar je hebt idd gelijk, en wens je veel succes met je nieuwe studie! Ja

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:09

vervelend dat je er zo'n last van hebt gehad...
nu maar hopen dat dit leidt tot de baan die je graag wilt hebben Lachen

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:11

Ik geef je helemaal gelijk Ja en de leukste baantjes verdienen vaak ook het meeste dus wieweet Tong uitsteken