Keuzes.. Pff.. Jullie weten vast waar ik over praat want iedereen doet het dagelijks, maar soms zijn niet alle keuzes even makkelijk. En ook achteraf ook niet altijd de juiste..
2 Jaar terug begon ik aan een HBO opleiding, ik wou graag Rechten studeren.. Maar als ik deze studie zou gaan volgen kon ik niet thuis blijven wonen, en op kamers ergens bij 'the big city' was niet echt mijn plan.
Uiteindelijk me erbij neer gelegd en voor n soortgelijke studie gegaan MER (Management, Economie & Recht). Al snel kwam ik erachter dat dit mijn ding niet was en stapte ik over naar de HJO (Hogere juridische opleiding).
Inmiddels heb ik het eerste jaar afgesloten met veel 8en en genoeg studiepunten.. nu zit ik in het 2e jaar en ben ik al 2 maand niet naar school geweest, ik voelde me ongelukkig, had geen zin in school, was mn motivatie verloren en voelde me continue gestressed. Was dit echt wat ik wou?
Ik had helemaal nergens meer zin in, niet in naar mn paard gaan, niet in school, niet in mn autorijles, zelfs niet in bokt, ik kapte dus ook met alles. Zo ook met bokt.
Liet mn paard natuurlijk niet volkomen stikken maar deed alleen het hoog nodige.

En nu na heel wat nadenken, weet ik wat ik fout heb gedaan..
Ik ging die studie doen, omdat ik veel geld wou verdienen, ik wou rijk worden, paarden aan huis. Mn kinderdroom waarmaken. Dat wou ik. Niet denkend aan het feit dat ik dan elke dag van 9 tot 5 ongelukkig op kantoor zou zitten.
Nu weet ik wat ik wil, mijn hart ligt bij de paarden, altijd al gedaan, en is daar ook niet weg te krijgen. Ik zet mijn studie stop en ga deeltijd aan de CAH Dronten HBO Paardenhouderij, Management & Sport studeren.
Misschien uiteindelijk een minder goed diploma en een minder breed werkveld met minder vacatures, en vooral ook een minder inkomen.
MAAR, liever de hele dag gelukkig bezig zijn met paarden en thuis komen in mn kleine rijtjeshuis. Dan de hele dag ongelukkig op kantoor zitten en sávonds laat thuis komen in mn vrijstaande villa.
Waarschijnlijk boeit niemand dit, en ik vind het bijzonder als je het uitgelezen hebt
Maar ik moest het gewoon van me aftypen.Het heeft een tijdje geduurt.. maar eindelijk heb ik gevonden wat ik wou. Altijd gedacht met het oog op geld en inkomen maar nu heb ik gevonden waar mijn geluk ligt.
En voor alle mensen die roepen 'zonde' 'je weetniet wat je weggooit' sluit ik vanaf nu mijn oren.
Van het zomer stop ik definitief met deze opleiding, en ga ik de nieuwe tegemoet..
'Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go'