snowboarden!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

snowboarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 20:00

hej hej..

ik ben deze week begonnen met snowboarden..
ik heb nu 5 dagen cursus achter de rug en het gaat best wel goed..
ik mag morgen naar de rode piste..
vind het opzich nog wel een beetje eng..
ben vandaag ook weer een keer hard achterover geknald..
geluk dat ik een helm op had anders had ik nu minstens een hersenschudding gehad..
maar zijn er nog meer mensen met snowboard ervaring???
en hoe lang doen jullie het al enzo?
keer iets gebroken ofzo?
ben wel benieuwd naar andermans verhalen..

vivian_ve

Re: snowboarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:09

dit wordt mijn vijfde jaar alweer Pling ik vind het echt super, alleen wij gaan slecht 1 weekje per jaar. maar toch wel vanaf mijn 3e x van de zwarte piste af. wat voor mij toch echt een kick is. 1x zeer pijnlijk staartbeentje gehad Clown auts.. maar gelukkig nooit iets gebroken Afgod

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 20:12

dat staartbeentje begint bij mij ook al behoorlijk pijnlijk te worden.. ik heb het geluk dat ik hier woon dus ik kan de hele winter nog oefenen, maar kvind het nog best wel moeilijk hoor, maar ik ben wel trots op mezelf dat ik na 5 dagen al de rode piste af mag.. hoe wel mijn broer denkt dat die piste nog niet zo moeilijk is.. hij gaat het morgen ook proberen..

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:12

Oeh wat leuk Haha!
Ik heb ooit een keer geskied Huilen van het lachen Maar de volgende keer dat we op skivakantie gaan ga ik misschien wel snowboarden Ja

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 20:17

ik heb 1 dag skien en 1 dag snowboarden geprobeerd.. snowboarden had ik de grootste lol, ondanks dat ik zowat de hele tijd op de grond lag en skien vond ik 10x niks.. ik heb me 3 uur lang dood geirriteerd aan die latten.. dus ik ben maar gaan snowboarde..

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:58

ik vind snowboarden ook zo veel leuker! ik ben op mn 4e/5e begonnen met skiën, en nu dan mn vijfde jaar snowboarden. skiën vond ik gewoon niets meer aan. ohja, het eerste jaar liet ik me op mn polsen vallen i.p.v op mn gat/bovenarmen. dat is dus echt bijna het slechtse wat je kunt doen Clown ook al voelt dat misschien veiliger aan. zo krijg je namelijk na een tijdje onwijs last van je polsen.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:00

en trouwens super dat je al de rode piste afgaat!in oostenrijk zijn de pistes ook moeilijker denk ik dan waar ik altijd heen ga(zwarte woud; duitsland)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:02

ik zelf heb vorig jaar met school een week gesnowboard maar als ik het ooit nog ga snowboarden huur ik me wel een helm! jemig ik ben een paar keer flink op m'n achterhoofd gevallen zeg!

ik vond 't écht onwijs gaaf er gaat écht zó'n adrenalinekick door je heen géweldig Haha! ik wil het écht nog wel eens gaan doen als dat gaat!

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 10:02

dat van die zere polsen heb ik al gemerkt.. haha.. en ik krijg zere enkel doordat je heel vaak dat board moet omdraaien als je op de grond ligt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:13

Ik snowboard nu ook een jaar of 4. Lachen
Laatst weer voor het eerst het board op gegaan, wel spierpijn in mn oksels en blauwe knieen en kont. *LOL*
Ik ga wel alle pistes af, of het nou blauw, rood of zwart is. Lachen Hoe stijler, hoe makkelijker. Op een stijle piste kun je je bochten niet uitstellen, en daar leer je van. Knipoog

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:24

Ik ski al 5 jaar, en ben gisteren voor het eerst begonnen met een snowboardcursus van 4 dagen. Ik doe het bij zo'n indoorski-ding, op een grote mat (dit is de site, beetje moeilijk uitleggen Haha! http://www.skidiscovery.nl/ ).
Straks krijg ik m'n 2e les, maar jeeeetje wat is snowboarden moeilijk vergeleken met skiën! En je spant de hele tijd je bovenbeenspieren aan, maar ik heb daar nou niet echt wat je zegt getrainde spieren zitten (met paardrijden ontspan ik mn bovenbenen namelijk altijd) dus kheb lekker spierpijn Nagelbijten / Gniffelen .
Maar verder is het echt heel leuk!

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:28

Ik vind snowboarden super.
Ik heb zelf een half jaar aan snowboarden gedaan in een ski hal, waar we toen elke week heen gingen. Nu al weer 2 of 3 jaar geleden hoor, want het was toch iets te ver. Ik snowboard nog wel best vaak. Dan gaan we met de familie naar indoor hallen. Het viel bij mij altijd wel mee met een zere kont en zere polsen Bloos
Al was ik wel een keer heel hard gevallen, we gingen met vrienden skii'en. Ik sprong van een schans af ( een lage ), maar op die schans lag los sneeuw en mijn board kwam onder dat sneeuw en ik kieper voorover van de schans af plat op me buik. Het deed wel pijn, maar ik dacht ach dat valt wel mee. Ik had daarna nog een uurtje door geboard. Toen ik opeens heel veel pijn kreeg. Ik kon me niet meer bewegen. We zijn daar naar de EHBO geweest met gevolg dat ik naar het ziekenhuis moest.
Wij naar het ziekehuis gereden bij de eerste hulp. Eerst dachten ze dat ik een inwendige bloeding had, maar bij nader onderzoek had ik mijn buikspieren zwaar gekneust

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 19:34

pff dat is ook wel schrikken zeg.. dat vind ik ook altijd wel irritant.. van dat poedersneeuw blokkeerd je board heel snel en dan flikker je weer.. maarja ik heb nu ff een weekje rust want het is al duur zat.. binnekort maar weer eens een keer proberen..