Laptop moeilijk op starten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Laptop moeilijk op starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 22:02

Hallo.

Ik heb nou bijna een jaar een Samung laptop.
De nodige (internet) problemen al gehad, maar voor de rest een prima ding.
Maar sinds een week start hij eigelijk niet goed meer op.
Hij komt tot het opstart-scherm, en daar doet hij àl best lang over,
en dan word het hele scherm zwart en krijg je links boven in de hoek een streepje wat "knipperd".
Daar kan ik hem wel uren op laten staan, maar verder krijg ik de laptop niet aan de praat.
Soms naar heel vaak opnieuw opstarten, doet hij het weer.. Maar dat hoort toch niet!?

Misschien dat iemand van jullie enig idee heeft?

Ik heb trouwens Windows Vista, en ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar een tijdje geleden heb ik (blond he Blond )
op zo'n link geklikt op bokt toen al die virus accounts geactiveerd werden..

Ik hoop hiermee genoeg geinformeerd te hebben, anders vraag maar. Lachen

Janski

Re: Laptop moeilijk op starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:06

Zou eerst eens proberen je virusscanner en een goede spyware scanner te laten draaien. En vervolgens iets van CCleaner. die haalt er ook registerfouten uit. Dan een keer defragmenteren.. Het kan zijn dat je laptop zo vol zit met rommel dat ie te traag is om op te starten

Probeer anders eens te googlen op 'opstartproblemen" vaak kom je dan ook wel voorbij een aantal veel voorkomende problemen en de oplossing

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:17

Goede virusscanner ed laten lopen en anders zou ik iig eens langs de winkel gaan, zij weten vast hoe je dit oplost en na een jaar is er denk ik ook nog garantie op..

Skibberdeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:14

je kan eens systeemherstel proberen, al durft dat je weleens in de steek laten...
en idd, goede virusscanner eens laten lopen, en op internet naar gratis online scanner zoeken en eens laten zoeken. Hoe meer verschillende je kan laten lopen hoe beter.
Verder Malwarebytes downloaden en eens laten lopen, kan ook al eens wonderen verrichten.

en, afhankelijk of je backups van je gegevens hebt, kun je als ultieme redding een format overwegen. Ben je uurtje of 2 zoet, maar dan zou hij terug moeten in orde zijn ... (gelieve dit alleen te doen als je weet hoe het moet!)