Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Didoo schreef:De fysio van mijn paard krijgt van mij 40,- per keer, en dan is ze 4 keer geweest.
Zij is dusdanig goed dat ze naar Amerika gaat om paarden te behandelen. Ik weet niet of ik een vriendenprijsje krijg omdat ze naast onze stal woont en bevriend is met een vriendin van me, maar ik vind het niet echt heel veel geld, als je er rond voor moet komen en dan is ze wel onwijs goed.
Maar goed, ik weet ook niet of en wat ze aan de belasting betaald en hoeveel paarden ze per maand doet natuurlijk
MyrtheJ schreef:Ik ga dit jaar beginnen aan de studie steopathie (voor mensen) in Gent. Dit is een hbo-opleiding voor mensen, maar het is wel enorm prijzig en er worden maar 34 leerlingen per jaar toegelaten. Hierna kun je in 2 of 3 jaar de paardenosteopathie doen.
Ook ik heb zitten denken over de opleiding fysiotherapie, maar daarbij mis ik toch echt het stuk van het holisme, oorzaken zoeken in het hele lichaam.
MyrtheJ schreef:Je kan dan volgens mij gewoon door met de osteopathie voor paarden, al is dat wel een deeltijdopleiding, dus je zal er sowieso naast moeten blijven werken. Ikzelf ben wel van plan om eerst een jaar te gaan werken, maar dat is ook een beetje om de kosten te dekken.