Osteopaat, fysio ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Osteopaat, fysio ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:34

hoi,

Ik ben nu 15 en zit op 3 VMBO-T hierna wil ik de havo ook nog doen, dus nog tijd genoeg om te bedenken wat ik wil worden.
Eerst wouw ik fokker of iets dergelijks worden maar het is me allaaaaang duidelijk te geworden dat daar geen boterham in te verdien valt (als je geen start kapitaal van 2 milioen heb). Dus nu heb ik zitten denken wat ik dan wel wil worden.
Ik kwam dus uit bij osteopaat of fysio of revalidatie training of iets dergelijks voor paarden, nu natuurlijk mijn vraag is daar wel wat in te verdienen ? En wat voor middelbare opleiding heb je daar voor nodig ? en waar kun je zo'n opleiding volgen ?

via google kwam ik niet veel verder omdat ik nog niet precies weet wat ik wil.
Dus wie kan mij helpen ?

gr Nina

stoplicht

Re: Osteopaat, fysio ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:14

Ik zit in hetzelfde dilemma, haha. Maar ben er nu toch uit dat ik fysio (voor paarden) wil gaan doen.

Fysiotherapie is HBO, dus als je havo gaat doen zit je iig goed. Je moet eerst voor mensen, dan dieren en dan pas paarden. Dus dat duurt ff, maar als het met de paarden niet zo wil (bijv. te weinig vraag), heb je altijd de mensen nog. Dus in dat opzicht is het zeker een beroep met veel mogelijkheden. Opleidingen kun je eigenlijk overal wel volgen, dan moet je toch ff googelen. Denkt zeker dat het goed verdient.

Zou verder niet weten, maar je hebt nog genoeg tijd, haha. Ik blijf dit topic even volgen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:15

super bedankt ! en idd dan is er wel genoeg vraag als je ook andere dieren en mensen kan doen !

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:18

De fysio van mijn paard krijgt van mij 40,- per keer, en dan is ze 4 keer geweest.
Zij is dusdanig goed dat ze naar Amerika gaat om paarden te behandelen. Ik weet niet of ik een vriendenprijsje krijg omdat ze naast onze stal woont en bevriend is met een vriendin van me, maar ik vind het niet echt heel veel geld, als je er rond voor moet komen en dan is ze wel onwijs goed.
Maar goed, ik weet ook niet of en wat ze aan de belasting betaald en hoeveel paarden ze per maand doet natuurlijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:27

Didoo schreef:
De fysio van mijn paard krijgt van mij 40,- per keer, en dan is ze 4 keer geweest.
Zij is dusdanig goed dat ze naar Amerika gaat om paarden te behandelen. Ik weet niet of ik een vriendenprijsje krijg omdat ze naast onze stal woont en bevriend is met een vriendin van me, maar ik vind het niet echt heel veel geld, als je er rond voor moet komen en dan is ze wel onwijs goed.
Maar goed, ik weet ook niet of en wat ze aan de belasting betaald en hoeveel paarden ze per maand doet natuurlijk Knipoog

nee idd maar stel ze doet er 3 a 4 perdag dan heb je een best mooi bedrag

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:28

Jah maar als daar nog belasting ed vanaf gaat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:30

ja oke dan valt het tegen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:30

en nog eventuele reiskosten

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:35

ik zit ook in hetzelfde schuitje, alleen nog met de vraag of er veel vraag naar is.

ik vond het bij fysio ook erg fijn dat als paarden niets word je nog humaan fysiotherapie overhebt.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:03

Ja maar er is wel een groot verschil tussen humaan en paarden. Als je perse paarden wilt dan moet je toch even goed doorbijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:35

dat zoiezo maar goed je heb altijd nog iets om op terug te vallen.. en springt niet meteen in het diepe

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:02

je moet alleen de mensen ook heel erg leuk vinden, aangezien je 4 jaar aan mensen zit te plukken, en daarna een jaar werkervaring moet opdoen voor je aan de post-hbo dierfysio kan beginnen Knipoog

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:58

Ik ga dit jaar beginnen aan de studie steopathie (voor mensen) in Gent. Dit is een hbo-opleiding voor mensen, maar het is wel enorm prijzig en er worden maar 34 leerlingen per jaar toegelaten. Hierna kun je in 2 of 3 jaar de paardenosteopathie doen.

Ook ik heb zitten denken over de opleiding fysiotherapie, maar daarbij mis ik toch echt het stuk van het holisme, oorzaken zoeken in het hele lichaam.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:24

kan dat in België zomaar? In NL moet je wel een (para)medische voorgeschiedenis hebben wil je osteopathie gaan studeren.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:32

Klopt ja, dat is ook de reden dat ik naar België ga. Er is daar een directe opleiding voor na het "middelbaar" zoals ze dat daar noemen. Neem anders eens een kijkje op www.iao.be

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:42

hihi, maakt voor mij niks meer uit. Ik studeer nu toch al in een half jaar af als fysio Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:34

MyrtheJ schreef:
Ik ga dit jaar beginnen aan de studie steopathie (voor mensen) in Gent. Dit is een hbo-opleiding voor mensen, maar het is wel enorm prijzig en er worden maar 34 leerlingen per jaar toegelaten. Hierna kun je in 2 of 3 jaar de paardenosteopathie doen.

Ook ik heb zitten denken over de opleiding fysiotherapie, maar daarbij mis ik toch echt het stuk van het holisme, oorzaken zoeken in het hele lichaam.

klinkt er intressant maar het paarden deel moet je daar dan ook al eerst een aantal jaar gewoon mensen voor hebbben gedaan of kan dat meteen ?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:43

Je kan dan volgens mij gewoon door met de osteopathie voor paarden, al is dat wel een deeltijdopleiding, dus je zal er sowieso naast moeten blijven werken. Ikzelf ben wel van plan om eerst een jaar te gaan werken, maar dat is ook een beetje om de kosten te dekken. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:26

MyrtheJ schreef:
Je kan dan volgens mij gewoon door met de osteopathie voor paarden, al is dat wel een deeltijdopleiding, dus je zal er sowieso naast moeten blijven werken. Ikzelf ben wel van plan om eerst een jaar te gaan werken, maar dat is ook een beetje om de kosten te dekken. Bloos

oke maar is het écht zoo duur...
als ik vragen mag zou je dan de prijs van de opleiding naar mij willen pb-en ...