het zwarte schaap van de familie zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

het zwarte schaap van de familie zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 17:49

Ik ben nooit een echt familie mens geweest, en denk dat ik dat ook nooit zal worden maar nu de feestdagen weer aanwezig zijn krijg ik altijd het gevoel dat ik niet goed genoeg ben.
Mijn oom (broer van mijn moeder) heeft zo lang als ik kan herrineren al iets tegen mij. Ik moet het dan met verjaardagen etc altijd ontgelden, opmerkingen zoals: houd jij je mond maar want jij bent blond, die dan door anderen grappig opgevat worden maar die ik behoorlijk beledigend opvat. Ik heb een goed jaar behoorlijk problemen met mijzelf gehad uiteindelijk proffesionele hulp gehad en er weer uit geklommen. Mijn leven verloopt nu eenmaal niet altijd even soepel maar ik doe net zo hard mijn best als zijn (wel altijd goed genoeg) kinderen. Mijn nichtje bijvoorbeeld is nu met haar 2de jaar spw bezig werkt daarnaast in de AH en is bezig met een uitwisseling van een maand naar Guatamalla. Mijn nichtje is een leuke meid om te zien en gaat ieder weekend uit incl overmatig alcohol gebruik wat schijnbaar erg stoer is om dat als vader te vertellen. Ik weet wel dat ik er absoluut niet trots op zou zijn als mijn kinderen ieder weekend straalbezopen thuis zou komen maargoed ieder zijn eigen opvoedingsmethode.
Hoe dan ook ik ben een meisje dat weinig uitgaat en veel waarde hecht aan school. Ik heb hiervoor de opleiding spw gedaan dit is helaas niet goed gegaan maar inmiddels heb ik in 1 jaar mijn opleiding verkort afgemaakt maar ik hoor nog geen gefeliciteerd uit zijn mond komen..
Ik heb jaren goed met mijn nichtje gekunt maar begin de laatste tijd steeds meer een hekel aan haar te krijgen puur door mijn oom.
Nu is het de bedoeling dat ze zondag bij mij komt slapen tot dinsdag maar ik kan niet zeggen dat ik er naar uit kijk.
Zijn er nu meer mensen die dit gevoel herkennen?

Jaimyliefje

Re: het zwarte schaap van de familie zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:56

het zwarte schaap of gewoon een oom die je niet uit kunt staan? Dat is wel een verschil..

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:59

Heb je al eens zo'n groffe opmerking tegen hem gemaakt? Zou ik niet aan twijfelen als ik jou was! Ik heb een enorm scherpe tong als iemand me op de zenuwen werkt of "aanvalt"... Knipoog

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:04

ja, als het alleen je oom is ben je toch niet het zwarte schaap?
Ik zou wel proberen om je nichtje los te zien van je oom, ik zou het zelf niet leuk vinden als ik een stempel krijg door iemand anders, mijn vader in dit geval. Misschien vind ze zelf ook wel dat haar vader raar doet, en is ze helemaal niet zo perfect als je denkt Knipoog Daar kom je alleen achter door met elkaar om te gaan, en niet door jouw beeld stug vast te houden.
En ik zou proberen die oom te negeren, of een keer iets duidelijk te maken dat je het niet leuk vind en dat hij je niet moet kleineren.
Succes, en laat je feestagen niet bederven door zoiets! Lachen

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:05

Tja ik kan haar wel begrijpen hoor... Leuk en gezellig is het allesbehalve!
Nu ligt het in mijn geval wel anders, ik heb gewoon een str onthekel aan m'n familie Lachen
Maar goed, dat zal duren tot ik het huis uit ben, dan hoef ik niemand meer te zien of te horen!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:07

nou het is echt niet alleen mijn oom. Heb nadere familie leden die er ook wat van kunnne. Maar op dit moment heeft het te maken met mijn oom omdat ik me dus vanmiddag behoorlijk aangevallen voelde. Helaas ben ik naar mijn eigen familie niet zo scherp als naar buitenstaanders omdat mijn moeder wel heel gehecht is aan haar band met mijn oom. Ze bellen elkaar om de dag en weten erg veel van elkaar. Ook een reden voor mij dat ik hier niet over kan praten met mijn moeder.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:08

Angie_ke schreef:
Tja ik kan haar wel begrijpen hoor... Leuk en gezellig is het allesbehalve!
Nu ligt het in mijn geval wel anders, ik heb gewoon een str onthekel aan m'n familie Lachen
Maar goed, dat zal duren tot ik het huis uit ben, dan hoef ik niemand meer te zien of te horen!

op dit moment ben ik ook ontzettend aan het uit kijken dat delen we

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:28

wat sneu voor je ik kan je helaas niet helpen

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:10

kan je niet gewoon eens dom vragen wat zijn probleem is?? Gewoon vragen '' wat heb ik jou ooit verkeerd gedaan, dat je denkt me zo te kunnen behandelen? '' En dan moet je niet grof worden of ruzie gaan maken, gewoon heel rustig vragen op normale toon. En als je weer dom antwoord krijgt dat je dan iets zegt '' jammer dat je zo tegen me doet, ik vind het niet prettig. Maar het zegt meer over jou dan over mij''.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:18

Wat vervelend dat je oom zo doet tegen jou, ik kan me goed voorstellen dat je je hierdoor naar voelt. Ik herken het wel een beetje, ik heb zelf vrij stevige heupen en een oom van mij begon hier opeens grapjes over te maken. Ik was toen een jaar of 15 oud en dan ben je meestal al niet erg zelfverzekerd.

Toen hij me echter op mijn kont begon te slaan en grapjes maakte waar de halve familie bij zat heb ik mijn mond open getrokken. Ik heb toen gezegt:
'Die kont van mij kan ik tenminste nog verbergen in een broek, met die lelijke kop moet jij gewoon over straat!' Boos!

Helemaal niks voor mij, want ik durf normaal nooit wat te zeggen, maar ik was het he-le-maal zat Boos! Hij heeft er nooit meer één woord over gezegt naderhand, het was meteen over
Ik zou er daarom iets van zeggen de volgende keer, gewoon op een volwassen manier dan. Ik ben achteraf namelijk niet trots op mijn uitbarsting, maar het zat me zo hoog... Laat het bij jou niet zover komen, zoiets als wemkelover zei vind ik een goeie Ja

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:39

Wat vervelend zeg, sterkte! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:42

Mas, ik vind het super van je dat je dat zo eruit gooide! Vaak hebben ze helemaal niet door hoe het overkomt tot je op zo'n manier reageert..

TS, ik had het eerlijk gezegd niet gepikt als ik jou was.. Ik zou er iig zeker íets van zeggen.. Ook al kan je moeder heel goed met hem, dat geeft hem niet het recht om zo tegen jou te doen..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:47

Blon_D schreef:
opmerkingen zoals: houd jij je mond maar want jij bent blond, die dan door anderen grappig opgevat worden maar die ik behoorlijk beledigend opvat.

vreemd dat je dat zo zwaar opvat, hier op bokt zet je je behoorlijk 'blond' neer, meer alsof je er erg trots op bent.
nickname, onderschrift, avatar...
neem aan dat je dat IRL dan ook doet, zijn opmerkingen komen misschien daar vandaan?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 22:11

luxx schreef:
Blon_D schreef:
opmerkingen zoals: houd jij je mond maar want jij bent blond, die dan door anderen grappig opgevat worden maar die ik behoorlijk beledigend opvat.

vreemd dat je dat zo zwaar opvat, hier op bokt zet je je behoorlijk 'blond' neer, meer alsof je er erg trots op bent.
nickname, onderschrift, avatar...
neem aan dat je dat IRL dan ook doet, zijn opmerkingen komen misschien daar vandaan?

Blond ben ik ook en opzich heeft het daar verder niets mee te maken. Wat mij stoort is dat hij blond meteen met dom linkt omdat meneer zo hoog opgeleid is. Ik volg net als de helft van de Nederlandse jeugd een MBO studie maar volgens hem is dat gewoon een cursus.. Hij heeft geen enkel respect voor mensen die lager opgeleid zijn dan hem dat stoort mij iemand met een MBO studie of lager is echt niet minder dan hij is.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:12

Zo iemand ken ik ook wel..

Gewoon aanspreken op zijn gedrag..

werkt bij die persoon die ik ken wel het beste.. ze staat dan ook meteen met haar mond vol tanden. (zij uni, ik mijn school niet eens afgemaakt)

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:52

Mas schreef:
Wat vervelend dat je oom zo doet tegen jou, ik kan me goed voorstellen dat je je hierdoor naar voelt. Ik herken het wel een beetje, ik heb zelf vrij stevige heupen en een oom van mij begon hier opeens grapjes over te maken. Ik was toen een jaar of 15 oud en dan ben je meestal al niet erg zelfverzekerd.

Toen hij me echter op mijn kont begon te slaan en grapjes maakte waar de halve familie bij zat heb ik mijn mond open getrokken. Ik heb toen gezegt:
'Die kont van mij kan ik tenminste nog verbergen in een broek, met die lelijke kop moet jij gewoon over straat!' Boos!

Helemaal niks voor mij, want ik durf normaal nooit wat te zeggen, maar ik was het he-le-maal zat Boos! Hij heeft er nooit meer één woord over gezegt naderhand, het was meteen over
Ik zou er daarom iets van zeggen de volgende keer, gewoon op een volwassen manier dan. Ik ben achteraf namelijk niet trots op mijn uitbarsting, maar het zat me zo hoog... Laat het bij jou niet zover komen, zoiets als wemkelover zei vind ik een goeie Ja

Groot gelijk heb je! Wat een onbeschofte kerel zeg, verstand komt blijkbaar niet altijd met de jaren!
Ik vind het overigens ab-so-luut niet verantwoord om als oom of eender welke volwassene op een 15-jarige haar kont te slaan... Ziek noem ik het.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:02

Sommige mensen vinden het fijn om iemand te grond in te trappen, om zich zo beter te voelen. Blijkbaar heeft je oom het nodig om jou de grond in te trappen zodat zijn kinderen op een voetstuk komen te staan.

Als het alleen je oom is, mag je gerust daar wat van zeggen. Tegen je moeder, en tegen hem.