Ben ik nou zo'n vreselijk kind?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_Goos

Ben ik nou zo'n vreselijk kind?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 17:40

Hoi,

Ik houd er niet van om te zeuren, maar ik moet het even kwijt..

Mijn vader en moeder hadden altijd heel veel ruzie (imo mijn moeder meer met m'n vader dan andersom, in haar ogen niet.. ZIJ zat altijd tegen hem te zeuren, ZIJ kon nergens tegen.. Vroeger waren we zelfs "bang" als ze 's ochtends naar beneden kwam.. Mijn zu nu niet meer..).
Toen mijn ouders gingen scheiden, werden ze weer goede vrienden. Mijn vader en moeder gaan bij elkaar (met vriend en vriendin) op visite en het is allemaal erg leuk zo..
Behalve dan dat mijn moeder dingen nu op mij afreageert, ipv op mijn vader. Eerst had mijn vader hier begrip voor en had al gezegd dat ie wel dacht dat ik binnenkort bij hem zou komen te wonen.. Nu lijkt het wel alsof hij niet meer weet hoe ze werkelijk is.
Ze is altijd boos op mij, ik kan niks goed doen.. Dit klinkt natuurlijk als gewoon typisch puber gezeur..
Maar geloof me dat is het niet.. Ze wordt soms gewoon ineens boos om niks.. Laatst zei ze dat ze had gewild dat ze mij nooit gehad had, dat het leven zonder mij veel beter zou zijn, dat ik haar leven alleen maar kapot maakte en dat ze nu ze eindelijk gelukkig is dat niet laat verpesten door zo'n k*tkind als ik ben..
Ook heeft ze wel eens heel mijn kasten leeggehaald en gezegd dat ik maar weg moest gaan, daarbij vielen ook wel wat klappen..
En dan probeer ik te bedenken waar het fout ging, wanneer, wat ik deed, hoe ik deed.. Maar echt ik kan niks bedenken waarom ze ineens zó boos moet worden..
Laatst was ik met mijn moeder, haar vriend, mijn zus en een vriendin van mij 2 weekjes op vakantie.. En toen deed ze het ook een paar keer, ze hield zich wel in voor die vriendin, maar toch.. Ik vroeg aan die vriendin of ik wat had gedaan, waarom ze zo deed.. En zij wist het ook niet, ze vond dat ik gewoon normaal deed en niet brutaal of vervelend.. En ze vond het ook erg raar.
Tegen anderen doet ze ook altijd alsof ze heel aardig is en maakt ze mij belachelijk door "grapjes" te maken, maar ik weet dat het geen grapjes zijn en ze het echt meent.

Dit gaat niet altijd zo en dat is juist het ergste, altijd áls het eindelijk goed gaat kan ik gaan zitten wachten op dat moment waarop het weer om slaat.. En waarom?
Ik ging, voor de vakantie, de schuld bij mij leggen.. Dacht dat ik het verkeerd deed, dat ik zo'n rotkind was en dat ik vervelend was.. Nu heb ik dus van andere gehoord dat dat niet het geval is .. Maar wat is het wel?
Het liefste zou ik bij mijn papa willen wonen, maar ik ben bang.. Ze hebben zelf al gezegd dat als ik bij papa ga wonen zij Mickey (mijn paard) niet meer betalen, omdat ik dan daar woon. Papa betaalt nu wel..
En ik ben bang dat mijn vader niet alleen voor Mickey kan betalen en zonder Mickey kan ik echt niet.. Klinkt heel stom, maar het is waar!

Praten helpt ook niet, als ik zeg waar ik mee zit, dan ben ik een zeikerd, dan stel ik me aan en ben ik een drama queen. Dan zeggen ze dat ik niet moet zeuren en dat ik niet achtergesteld wordt op mijn zus, want ik heb toch een paard!

Ben ik nou echt zo'n vreselijk rotkind?
Wie kan mij helpen? Wat moet ik doen?

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en sorry voor het gezeur..
Ik durfde heel lang geen topic te openen, maar ik kan het niet meer aan

Groetjes Jasmijn.

Daphna

Re: Ben ik nou zo'n vreselijk kind?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:48

Ik ken je moeder niet, dus kan ik ook niet oordelen. Het klinkt in ieder geval als borderline. Verdiep je is in borderline, dan kom je erachter of ze het wel of niet heeft. Als ze het wel heeft kan je leren hoe ermee om te gaan. Er zijn kleine truukjes waardoor er wel mee te leven is. Ook weet je dan dat het niet aan jou licht.

Veel succes ermee in ieder geval.

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:00

Ja maar ze doet het alleen tegen mij (en vroeger tegen m'n vader dan).. Mijn zus, haar vriend, niemand anders heeft er "last" van.. En ook zij vinden dat ik me niet aan moet stellen wánt ik heb een paard..
En ja ik ben natuurlijk hartstikke blij met Mick.. Echt waar, ik ben ze er hartstikke dankbaar voor, want niet iedereen krijgt zomaar een paard en dat wéét ik, echt! Maar omdat ik een paard heb, moet ik dan alles maar accepteren? En overal de schuld van krijgen, enz?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:05

Ik zou er met iemand over praten, een maatschappelijk werker bijvoorbeeld. Is er iemand op school die je misschien kan helpen?

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:09

Dankjewel Fjordjes.. Ik durf er eigenlijk met niemand over te praten.. Alleen mijn beste vriendin en beste vriend weten er van, maar ik weet dat hun het NOOIT door zullen vertellen..
Ik ben bang als ik met een "volwassene" ga praten dat hij/zij dan tóch mijn ouders inlicht.. En dán heb ik een probleem! Bloos!

Ook durf ik er niet met mijn vader over te praten. Sinds ze gescheiden zijn, zijn ze ineens weer goede vrienden en vertellen ze elkaar alles (mbt mijn zus en mij..).. Ik ben bang dat hij er dan met haar over gaat praten en dan doet ze tegenover hém alsof ik me aan stel en daarna krijg ik de volle laag..
Haar vriend kon ik "vroegah" wel goed mee op schieten, die "hielp" mij altijd door haar een beetje rustig te houden.. Maar de laatste tijd is hij ook steeds meer tegen mij en komt zijn ware aard naar boven Nagelbijten / Gniffelen ..

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:10

Als je vraagt aan een maatschappelijk werker of ze het er niet over willen hebben,mogen hun dat niet doen!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:15

zeker moet je hier met iemand over praten. Niet met je vader. Ouders moeten ook loyaal zijn richting de kinderen.
Praat eens met je huisarts, of een maatschappelijk werker. kijk eens op http://www.jip.org (of bel de kindertelefoon.)

Misschien is het voor jou en je moeder wel veel beter als je ergens anders gaat wonen.

Ik kan niet zeggen of jij een vreselijk kind bent, ik weet alleen wel dat het niet okee is wat jouw moeder allemaal tegen jou heeft gezegd.

Sterkte met deze situatie, ik hoop dat je snel hulp zoekt!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:16

en over dat inlichten van je ouders: er moet echt een gesprek komen met jou, je ouders en een hulpverlener! Dat is juist heel belangrijk zodat de situatie verandert! Als je alleen maar met iemand praat en niet met je moeder en vader, zal het hetzelfde blijven. Dit kun jij niet alleen oplossen.

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:22

Dankjewel allemaal Lachen

Rakni: ik heb al heel vaak geprobeerd te praten met mijn moeder.. maar dan zegt ze dus dat ik me niet moet aanstellen.. Nagelbijten / Gniffelen
En een hulpverlener kan alleen helpen als de persoon in kwestie geholpen WIL worden.. Toch?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:55

Anders ga je eerst eens met je vader praten, of hij het alleen op kan brengen om je paard te betalen, en wat hij er van zou vinden als je moeder niet meer mee wil betalen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ga er anders een bijbaantje bij doen, zodat je zelf ook iets kan bijdragen aan je paard, en kijk eens of stalling goedkoper kan.

Misschien valt het allemaal mee, en blijft je moeder betalen als jij bij je vader gaat wonen, en anders: overleg eerst eens goed met je vader..

Je zit in een lastig parket meis, maar ga er wel over praten hoor, bijvoorbeeld op school, met een vertrouwenspersoon, en ga ook zeker even met je vader praten! sterkte en succes!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:57

Jasmijn_Goos schreef:
Dankjewel allemaal Lachen

Rakni: ik heb al heel vaak geprobeerd te praten met mijn moeder.. maar dan zegt ze dus dat ik me niet moet aanstellen.. Nagelbijten / Gniffelen
En een hulpverlener kan alleen helpen als de persoon in kwestie geholpen WIL worden.. Toch?

als JIJ naar de hulpverlener stapt ben JIJ de zorgvrager!! En jij wilt graag een oplossing voor dit probleem toch? Dus probeer eerst zelf hulp te zoeken, dit is een duidelijk signaal naar je moeder toe. Ik denk dat je huisarts een goede eerste stap kan zijn. Kom op meid, probeer te praten met iemand die wat voor je kan betekenen. Sterkte!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:25

LittleLisa schreef:
Als je vraagt aan een maatschappelijk werker of ze het er niet over willen hebben,mogen hun dat niet doen!

Inderdaad ja, je zou eens kunnen kijken of er Algemeen Maatschapelijk Werk bij jou in de buurt zit, vaak hebben zij spreekuren waar je naar binnen kunt lopen of kunt bellen. Ik leer zelf voor maatschappelijk werker en je hebt ten allen tijden zwijgplicht, behalve als er belangen van derden ernstig in het gedrag komen en dat lijkt me nu niet aan de orde.
Het kan al helpen om je verhaal eens te vertellen aan een onafhankelijke volwassene, dat kan een maatschappelijk werker zijn, maar ook een docent op school die je vertrouwd bijvoorbeeld.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:34

ik zou toch echt met iemand er over praten, bel bijvoorbeeld eens de kindertelefoon. het klink misschien wel heel stom, maar je kan het anoniem doen, en misschien kunnen ze je wel heel goed helpen! als het echt niet gaat, zou ik toch maar bij je vader gaan wonen... praat eens met je vader over hoe het zou gaan als je eventueel bij hem kwam wonen, hoe het dan gaat met je pony, en of het goed zou gaan als je misschien een bijbaantje zoekt en wat meebetaald aan stalling. je kan ook kijken of je iets kan regelen van goedkoper voer, of stalling enz.

jij "verpest" misschien het leven van je moeder, maar dat wil niet zeggen dat je moeder ook jou leven mag verpesten!!!

heel veel succes,en je kan me altijd pben! Knipoog

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:49

Daphna schreef:
Ik ken je moeder niet, dus kan ik ook niet oordelen. Het klinkt in ieder geval als borderline. Verdiep je is in borderline, dan kom je erachter of ze het wel of niet heeft. Als ze het wel heeft kan je leren hoe ermee om te gaan. Er zijn kleine truukjes waardoor er wel mee te leven is. Ook weet je dan dat het niet aan jou licht.

Het lijkt me niet dat en dochter met de conclusie borderline heeft te komen.... Sigaar
Daarnaast zag ik in je profiel dat je 17 bent, waarom ga je niet bij je vader wonen en neem je een bijbaantje zodat je je paard kunt houden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:53

jeutje wat een verhaal zeg!

ik zou toch kiezen voor jezelf......... misschien eens ergens hulp gaan zoeken, want dit is niet normaal......... probeer het eens bij je huisarts aan te kaarten

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:58

ik denk dat de huisarts in dit geval niet de juiste persoon is... want voor zover ik begreep zijn er verder geen lichaamelijke klachten... dan kan je beter naar een psycholoog ofzo gaan, dan de HA ermee te belasten denk ik Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:59

moet de ha je toch echt doorverwijzen lief Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:59

Wildgirl schreef:
Daphna schreef:

Het lijkt me niet dat en dochter met de conclusie borderline heeft te komen.... Sigaar

Dat lijkt mij ook niet nee en ik vind het weer eens verbazend dat er weer via bokt even een psychiatrische stoornis gediagnosticeerd word Dat moet je gewoon overlaten aan mensen die hiervoor geleerd hebben, via internet kun je mensen wel van alles aanpraten...

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:03

KiWiKo schreef:

nee hoor, ik ken genoeg mensen die gelijk naar de psycho gingen hoor Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:04

voor een vergoeding van de verzekeraar moet je een verwijzing hebben.......... en dan kan je niet naar een eerstelijns psyg, want dat moet je dan alsnog zelf betalen....

en ze zijn best duur. Lachen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:05

marrlinde schreef:
KiWiKo schreef:

nee hoor, ik ken genoeg mensen die gelijk naar de psycho gingen hoor Knipoog

dat kan idd maar dan krijg je minder terug van je verzekering dan als je doorverwezen wordt!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:06

Klinkt erg moeilijk, kan je niet met je vader om de tafel gaan zitten en met hem erover hebben wat je zou kunnen doen.
Als je kiest bij hem te wonen of het kan zonder het geld van je moeder, en misschien ee nbaantje nemen? Dat scheelt al een heleboel geld.
Heel veel succes en als ik het zo lees ligt het zeker niet aan jou.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:08

nou, of je nou een 'vreselijk kind' (bestaan die?) bent, of niet,
je moeder heeft níet zo tegen je te doen!
dat kan echt niet hoor!
ze belast je nu met háár problemen, en dat mag gewoon nooit, hoe dan ook.
vanwaar die angst om er met mensen over te praten..
als je het verteld aan je vader bijvoorbeeld, en het loopt uit de hand, heb je dan misschien een vriendin bij wie je een tijdje onderdak kan krijgen?
jij hebt toch gewoon recht op jouw emoties... daar kan toch niemand boos om worden?
dus als jij het thuis ervaart als onveilig, wat ik me kan voorstellen, dan is dat toch jouw gevoel, dus voor jou de werkelijkheid.

ik denk vanuit wat ik hier lees ook dat je beter bij je vader kan gaan wonen, je best doen om de kosten van je paard mee te betalen, eventueel goedkopere stalling zoeken,
over een paar jaar als je het huis uit gaat moet je het ook alleen betalen waarschijnlijk.
maar ik zou me als ik jou was niet laten chanteren door de angst of het dreigement dat het paard weg moet als je keuzes maakt.
misschien is de relatie met je moeder op termijn te redden, juist door afstand te nemen.
hoe erg dat ook is..

in elk geval heel veel sterkte met de situatie, en probeer voor jezelf op te komen hoor!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:09

Och, herken dit verhaal zo erg!
Hier net hetzelfde; na de scheiding begon ze te zeuren, te vitten en te janken tegen mij, zoals ze voorheen tegen mijn vader deed.
Respect voor die man, 28 jaar huwelijk amai...

Ik zou je wel tips willen geven meid, maar mijn ervaring was dat het pas stopte toen ik het huis uit was (en nog durft ze me lastig vallen, en ja ook alleen door de paarden slik ik het maar...)

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 18:43

Dankjewel allemaal!

Whisperramse, daar ben ik ook bang voor ja Nagelbijten / Gniffelen