Australië stage en eventuele vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elke87

Australië stage en eventuele vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 17:15

Ik vroeg me af of er hier mensen in Australië stage hebben gelopen of daar op vakantie zijn geweest.

Ik zou graag jullie ervaring willen weten, de do's en dont's, waar je overal op moet letten etc....

Ik wil over een jaar naar Australië om daar een half jaar stage te gaan lopen en wil waarschijnlijk daarna nog minimaal een maand gaan rondtrekken.

Ik heb verder nog geen stageplek of iets dergelijks.

Marieke_K

Re: Australië stage en eventuele vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:19

En dat moet je wel hebben voor je visum om stage te mogen lopen Knipoog Australie is niet zo heel makkelijk in het afgeven van een visum om te komen stage lopen; je moet dan een plek hebben en dat bedrijf moet je helpen om een visum aan te vragen. Of je moet kiezen voor een working-holiday visum, al weet ik niet of je daar echt mee mag stage lopen, maar daar mag je wel mee rondtrekken en werken (mits je een aan een aantal voorwaarden voldoet zoals ouder zijn dan 18, bepaalde reissom hebben etc.)

Over een paar maanden kan ik je meer info geven; dan komt een student van mij terug van een half jaartje studeren in Australie..

Google een beetje, kom je een heel eind mee Lachen

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 20:37

Thnx..

Ik dacht vraag eerst even hier wat voor een ervaring mensen hier hebben. Ik heb verder nog niet echt op internet gezocht wil ik deze vakantie nog wel even gaan doen..

Ben al wel langs het reisbureau geweest om wat dingetjes na te vragen.

Ik weet ook dat ik een visum moet hebben, maar ben daar niet zo bang voor dat ik die geen krijg. Ik heb nu nog ruim een jaar, dus ben behoorlijk optijd met alles.. Lachen

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:23

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 21:29

Dankje.. Lachen

Dat zoeken hier kan ik echt niet..

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:31

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:37

Bij wat voor bedrijf wil je stage lopen?
Ik heb stage gelopen op een basisschool (en meerdere keren rondgereisd) en heb dat gewoon op een toeristenvisum gedaan. Je zou kunnen gaan op een working holiday visa, maar ik weet dus niet hoe het zit met controles binnen bepaalde werkgebieden ofzo.

Als ik je nog een tip mag geven; probeer iets langer dan 1 maand rond te gaan trekken. Er is zoveel te doen en zien Knipoog

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 21:40

Ik heb nog niet echt een idee wat voor een bedrijf. Maar heb net even op internet gekeken en zo te lezen is het lastig om zelf een stageplaats te vinden, maar ik heb geen zin om 1000 euro te betalen voor een stageplaats..

Op dit moment ben ik opzoek naar een paardenbedrijf, maar een ander bedrijf in de agrarische sector is ook leuk Lachen

Ik wil inderdaad sowieso gaan rondtrekken, maar weet nog niet of ik alleen ga of niet.. En ben een beetje bang om alleen rond te trekken.. Gewoon puur om de reden dat je er dan echt alleen voorstaat mocht er iets gebeuren oid..

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:27

Er zijn zat paardenbedrijven die je wel willen hebben.
Hier is een site waar ze werk aanbieden:
http://www.yardandgroom.com/
Je kunt vragen of je daar ergens stage mag lopen tegen een vergoeding of voor kost en inwoning.
En dat laatste is wat ik heb gedaan. Ik heb 3 maanden stage gelopen op een cattle station en sliep gewoon bij de mensen in huis en werd opgenomen in the family. Een ontzettend leuke ervaring.
Ik ben toen op een toeristenvisum gegaan maar jij wil iets langer daar blijven en dan zou ik kiezen voor een working holiday visum. Je hoeft the government niet te vertellen dat je stage gaat lopen natuurlijk.

En de tip van mij is om echt alleen te gaan. Ik zou misschien ook met een klasgenoot gaan maar ben superblij dat ik dat niet heb gedaan! Anders hang je toch alleen maar op elkaar en omdat ik alleen was werd ik door iedereen naar hun toe getrokken omdat ze allemaal heel nieuwsgierig naar mij waren.
Ik had mijn stageplek ook al in Nederland geregeld, maar had de achterliggende gedachte dat als ik het daar niet leuk zou vinden, ik zo door kon reizen om een nieuw plekje te vinden.
Er zijn daar zoveel backpackers die daar werk proberen te vinden en als je wat vlot bent dan geven ze je heus wel een kans.

Ik hoop dat je iets met die site kan!

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 09:30

Waar heb jij dan precies stage gelopen?

Ik vind het namelijk lastig om zomaar wat bedrijven te mailen, aangezien je dan absoluut geen idee hebt waar je terecht komt. En ik wil voor dat half jaar wel een leuk en goed stagebedrijf hebben..

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:04

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:06

Waarom stage als je daar ook geld kan verdienen?

Vraag je working Holiday visum aan, is een jaar geldig en zo kun je werken en leren tegelijk+ dat je nog wat verdiend zodat je daarna nog een leuke reis kunt maken.
Het enige nadeel is dat je maar 3 maanden op 1 bedrijf kan zitten...maar ach wie weet hebben hun weer leuke adresjes in een andere staat en kun je daar ook nog naar toe.

Wees gerust op het alleen reizen want dat is daar ZOOOOO makkelijk.
Boek je excursies/korte vakanties daar..scheelt je een hoop geld.
Veel mensen reizen alleen en je maakt zo ook weer sel kennis met mensen...soms maar voor een dag en soms voor en langere tijd.

De site's die lien gaf zou ik ook zeker even doorspiten

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 10:22

Ik was inderdaad van plan om een working holiday visum te nemen en daar een jaar te blijven. Maar als ik dan maar 3 maanden op 1 bedrijf mag blijven wordt dat wel lastig..

Ook is mijn stage bedrijfskundig en daar moet een bedrijf natuurlijk wel bij mee willen werken. Bovendien moet ik een bedrijf opgeven aan school voordat ik naar Australie ga..

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 12:24

Dat van die 3 maanden is niet waar (heb het net even opgezocht). Je mag maximaal 6 maanden op 1 bedrijf verblijven. Je mag wel maar 3 maanden een studie volgen.

En je kan het working holiday visum zelfs 2 keer aanvragen Lachen. Alleen de tweede keer moet je dan wel 3 maanden seizoenswerk doen..