Gek word ik van haar, m'n 'beste' vriendin...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Gek word ik van haar, m'n 'beste' vriendin...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 20:55

Door en doorgek word ik soms van haar...

Ze beschuldigd mijn vriend van bedrog, mij van te liegen en haar niets te gunnen, en niets van dit alles is waar.

Ik zoek met haar mee een verzorgpaard, zij gaat naar eentje kijken waarbij ik toevallig contact heb gehad met de eigenaar over die vriendin om haar aan te prijzen, en ik heb haar naar het schijnt slecht gemaakt (kan de mail plaatsen indien gewenst, geen enkel slecht woord is er gezegd!).

En echt ik ben het beu... Ze heeft haar vriend zelf bedrogen, en ze geloofd een wildvreemde boven haar zogenaamde beste vriendin (ik dus). Ze mocht met mijn paard rijden, maar dat was blijkbaar niet goed genoeg, ze wilt dan wel weer met een eigen paard op mijn wei komen staan, maar als ze het gedacht heeft is mijn wei dan ook weer niet goed genoeg.

Ik denk dat ik de vriendschap van bijna 10 jaar toch maar eens stopzet want ik heb er echt genoeg van...

Nu heb ik niet het gevoel dat ik haar ga missen, maar ben bang dat het wel gaat komen...

nestle

Re: Gek word ik van haar, m'n 'beste' vriendin...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:04

al eens een gesprek geprobeert te houden??
leg uit wa jij denkt .
mis kunnen julie ergens uitkomen?
en wat si het eigenlijk voor een vriendin als ze je van alls beschuldigt is ze jaloers ofzo?
ik denk dat ej wle betere vriendinnen kan krijgen?
en als je bang bent haar te gaan missen .
julie hoefen toch ook geen vijanden te worden?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 21:07

net geprobeerd te praten, maar ze spreekt niet terug, loopt gewoon weg. Ze kan me eigelijk niet veel meer schelen op dit moment. Elke keer denkt ze dat ik terugkom maar ik doe het niet meer. Ik zou het beginnen denken dat ze jaloers is omdat ik 3 paarden heb en zij niets. Ik heb een gelukkige relatie, zij half om half.

xFrieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:26

Ik denk dat je, haar wat tijd moet geven.. gewoon even lucht van mekaar, en dan proberen te praten.. er zit haar kennelijk wel wat dwars misschien is er wat gebeurt met dat vriendje of iets... iets wat je niet weet? waardoor ze daarom zo vreemd doet.. ik denk wel dat er betere vriendinnen zijn, maar je ben tniet zo voor niets 10 jaar bevriend met elkaar, zou zonde zijn om het weg te gooien door miscomminucatie.. geef der nog een kans, beetje ruimte doet wonderen Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 21:32

Ik vind het gewoon niet normaal meer dat ik haar altijd ruimte moet geven. Als ik problemen heb moet ik mij er altijd maar direct overzetten. Onze 'relatie' verloopt enkel goed als zij het wilt en ik zie er echt geen goede hoop meer in.

Ik trok mij vroeger enorm aan haar op omdat ik gepest werd, maar nu lijkt het wel dat omdat mijn leven goed loopt zij het wilt om zeep helpen.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:08

mischien kan je in jou ogen gewoon de vriendschap stil zetten en dat niet tegen haar zeggen en als ze dan zelf terug komt met een sorry of wil je praten je weer over een vedere vriendschap kan nadenken maar het is idd zonden om een vriendschap van 10 jaar zomaar weg te gooien

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:40

chipieke schreef:
Ik vind het gewoon niet normaal meer dat ik haar altijd ruimte moet geven. Als ik problemen heb moet ik mij er altijd maar direct overzetten. Onze 'relatie' verloopt enkel goed als zij het wilt en ik zie er echt geen goede hoop meer in.

Ik trok mij vroeger enorm aan haar op omdat ik gepest werd, maar nu lijkt het wel dat omdat mijn leven goed loopt zij het wilt om zeep helpen.

Ik heb ook ooit een vriendschap van 9 jaar stopgezet omdat het altijd eenrichtingsverkeer leek. Tegen het einde voelde het ook of ze enorm jaloers was omdat ik 2 leuke paarden had en zij niks...ik kan er toch niks aan doen dat haar ouders haar het liefst niet zien rijden? Verder moest ik altijd naar, moest ik altijd bellen, toen ze een vriend had kon ze ineens nooit meer mijn kant op komen of met me op wedstrijd...wel met hem. We waren eigenlijk altijd met zn drieen, met zn tweeen op stap kon niet, stond ze chagie rond te kijken zonder hem... En op een gegeven moment was er behoorlijk wrijving en heb ik eens NIET de stap gezet om weer als EERSTE te bellen/smsen/ ofzo.... Ergens was het jammer maar ik zag ook in dat het echt tijd was om ieder zn eigen weg te gaan... Soms denk je er wel aan terug maar ook daar leer je mee om te gaan.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:44

Wat Nestle al zegt; de vriendschap voor jouzelf stilzetten, alle contact verbreken voor zover het kan en daarna kijken hoe ze reageert. Wanneer ze sorry komt zeggen kun je misschien nadenken of je met haar door wilt gaan als beste vriendin en ander zou je kunnen nadenken over een complete "breuk" met je vriendin!

Succes

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:53

Mowoah schreef:
Wat Nestle al zegt; de vriendschap voor jouzelf stilzetten, alle contact verbreken voor zover het kan en daarna kijken hoe ze reageert. Wanneer ze sorry komt zeggen kun je misschien nadenken of je met haar door wilt gaan als beste vriendin en ander zou je kunnen nadenken over een complete "breuk" met je vriendin!

Succes

Mee eens, laat haar maar naar jou toekomen,
zo te lezen komt alles nu een beetje van jou af en wat je allemaal beschrijft kan ik me voorstellen
dat je dit aardig zat bent intussen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:57

Mas schreef:
Mowoah schreef:

Succes

Mee eens, laat haar maar naar jou toekomen,
zo te lezen komt alles nu een beetje van jou af en wat je allemaal beschrijft kan ik me voorstellen
dat je dit aardig zat bent intussen.

Ook ik ben het hiermee eens.
Dit klinkt niet als een gezonde vriendschap.
Uit jouw verhaal lijkt alles van jouw kant af te moeten komen, zo hoort het niet.

Succes!

sylXuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:06

Oh oh oh... Ik heb ook zo'n ''beste'' vriendin gehad... Ik heb haar altijd geholpen met alles.. van stukgelopen relaties tot en met lesgeven/rijden van haar paard.
Zij is zelfs degene geweest die mij aan mijn vriend koppelde toen der tijd, maar toen haar relatie kapot ging, gunde ze het mij blijkbaar ook niet.
Vaak belde ze mij op: Hij ligt NU met iemand in bed.... terwijl ik bij hem was.

Na de zoveelste keer, heb ik toen de vriendschap ook verbroken. Helaas is het toen niet gestopt, haar wraakacties waren echt niet leuk. Ze heeft toen zelfs , wel samen met vrienden wel eens waar , mijn auto bekrast... Huilen
Toen de politie ertussen kwam hielt het eindelyk op...

Ik zou zeggen, doe wat je hart je ingeeft... Zoals al veel tips hiervoor, verbreek het contact en kijk maar of zij op jouw afkomt.... En daarbij - laat het nooit zover komen als het bij mij is gegaan!

Heel veel succes ermee!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:39

Ik heb presies hetzelfde meegemaakt, met een meid met wie ik vanaf dag 1 in de brugklas beste vriendinnen was. Ik merkte aan haar na 5 jaar vriendschap dat ze steeds vaker smoesjes enzo begon te verzinnen en te liegen. En uiteindelijk maakte ze een einde aan de vriendschap met een leugen dat ik over haar had gepraat. Wat totaal niet waar is. Ik merkte al dat ze geen vriendinnen meer wou zijn, maar dat ze dan niet het lef neemt om naar me toe te stappen en de waarheid in mijn gezicht te zeggen inplaats van een smoes te verzinnen en mij de schuld proberen te geven. Nu praat ze ook over mij en over een vriendin van me en ik ken haar niet meer terug. Ze verdient het niet om mijn aandacht te krijgen, ze is niets meer voor mij en dat zal ook zo blijven. Het is heel spijtig dat een goede vriendschap ten einde komt, maar de manier hoe het gebeurd, begin ik te twijfelen of het wel egte vriendschap was. Maar in elk geval, het komt altijd goed,. Het is nu een jaar geleden dat het voorval gebeurde, en trek nu veel meer op met mijn andere vriendinnen. Ik ben een stuk gelukkiger dan toen ik nog met haar bevriend was op het eind.

Zo zie je maar, achter de wolken schijnt altijd de zon!

Veel sterkte en het komt wel goed