Oma van vriend overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Missy_

Oma van vriend overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 16:44

Vandaag is de oma van mijn vriend overleden. Ze waren net op vakantie, een huisje in Limburg, toen ze werden gebeld dat het niet goed ging. Ze zijn toen meteen terug gegaan naar huis, en terwijl ze ng in de auto zaten is ze overleden. Ik zelf was niet mee naar Limburg, en heb alles vanaf thuis meegemaakt. Ik heb zijn oma nooit ontmoet, maar ik vind het zo erg voor hem.
Morgen ga ik naar hem toe, vanavond komt de familie hier kerst vieren. Maar ik moet ook de hele tijd huilen, waarom weet ik niet zo goed, ik heb haar nooit gekend maar vind het echt heel erg voor hem. Ze heeft haar hele leven veel alcohol gedronken en sigaretten gerookt. Dat is ook de grootste oorzaak.. Maar als ik morgen naar hem toe ga ben ik bang dat ik weer de hele tijd moet huilen, en ik weet niet wat ik tegen hem moet zeggen..
Ik heb al wel gezegd dat ik er altijd voor hem ben, en hij zegt dat ie dat ook weet..
Heeft iemand misschien tips voor wat ik morgen kan doen voor hem?

Het helpt best wel om mijn verhaal hier neer te zetten.. Alvast bedankt voor het lezen..

Erna_

Re: Oma van vriend overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:51

Vooral luisteren naar hem.

Mensen die een sterfgeval van heel nabij meemaken, willen er vaak graag over praten. Stel wat belangstellende vragen en laat hem maar gaan. Begin niet over eigen ervaringen, daar is de ander op zo'n moment echt niet in geïnteresseerd, dat komt later wel.

En het is niet gek hoor, dat je zelf ook moet huilen ook al kende je haar niet. Je wordt er toch ineens mee geconfronteerd dat het iedereen, volkomen onverwachts, kan overkomen.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 16:58

Dank je wel Lachen
Over eigen ervaringen praten was ik sowieso niet van plan, daar zou ik zelf ook niet zo op zitten te wachten.. Ik zorg gewoon dat ik er voor hem ben, en dat hij met me kan praten op het moment dat het dat wil.. Meer kan ik ook niet voor hem doen

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:23

Gecondoleerd, ik heb dindag ook een begravenis gehad. Ben mee gegaan om mopie te steunen. Kon het ook even niet drooghouden, komt vast omdat ze van de treugrige muziek draaien. Ook de oma van mijn vriend was overleden, ze was 83 geworden. Ken haar verder niet. Wel rot zo voor de feestdagen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:52

Je kunt er alleen maar voor hem zijn

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:41

Je hoeft niks te doen, je hoeft er alleen maar te zijn en naar hem te luisteren, te troosten Ach gut

Het is absoluut niet raar hoor dat jij er ook ontroerd door raakt, ik denk dat veel mensen dat wel hebben. Ik kan er zelf ook heel slecht tegen mensen van wie ik hou verdrietig te zien, huil dan zo mee Bloos

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 10:39

dressagelady schreef:
Je hoeft niks te doen, je hoeft er alleen maar te zijn en naar hem te luisteren, te troosten Ach gut

Het is absoluut niet raar hoor dat jij er ook ontroerd door raakt, ik denk dat veel mensen dat wel hebben. Ik kan er zelf ook heel slecht tegen mensen van wie ik hou verdrietig te zien, huil dan zo mee Bloos

Ik huil zelf sowieso al best wel snel, en als dit er dan nog bij komt Nagelbijten / Gniffelen Ik merk al wel dat het iets beter gaat, gister als iemand er over begon, begon ik meteen te huilen. En nu is dat al iets minder. Over een halfuurtje ga ik naar hem toe Lachen