nog steeds mijn ex missen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

valine

nog steeds mijn ex missen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 15:51

Het is nu al meer als een half jaar uit tussen mij en mijn ex en nog altijd heb ik het er heel erg moeilijk mee.
We hebben 5 jaar een relatie gehad en ruim 4,5 jaar samen gewoond. De rede waarom het uit is gegaan is omdat hij voordurend vreemd ging en werkelijk over alles loog.

Wat ik nu niet begrijp is waarom ik hem zo mis... de relatie was op een gegeven moment echt niet meer leuk te noemen (elkaar negeren enz)
Het lijkt wel als of ik aan hem verslaafd ben oid,ik blijf ook maar contact met hem zoeken (sms,kerstkaartje.. ) terwijl ik het diep van binnen niet wil.

Ik wil hem zo graag vergeten en m'n leven weer oppakken en weer van de kleine dingetjes genieten, Voor de buitenwereld heb ik mijn blije masker op maar eenmaal thuis dan voel ik me weer zo ellendig en kan ik alleen nog maar aan hem denken.
Ik probeer wel afleiding te zoeken dmv vriendinnen,paard,leuke films enz,maar het lukt me niet om hem uit m'n systeem te krijgen.

Wie heeft dit ook meegemaakt,en weet hier een oplossing voor...
Dit gaat op dit moment mijn leven beheersen en dat wil ik absoluut niet.

Alvast bedankt

Kimbers

Re: nog steeds mijn ex missen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:54

Een oplossing heb ik niet..

het enige wat ik weet is dat voor veel mensen het gemis pas over gaat als zij een nieuwe liefde hebben gevonden.

Probeer jezelf niet teveel te verliezen in het gemis. Probeer je meer te focussen op je eigen leven. Hij is er niet meer, komt niet terug en dat moet je niet willen ook!
Ophouden met contact zoeken. Klinkt heel makkelijk hoe ik het zeg, maar meid je maakt het jezelf zo moeilijk.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:54

Ik begrijp niet dat je nog contact zoekt met die jongen.
zou zeggen zoek is een andere leuke jonge,
ik zeg altijd het is niet voor niets je ex.
en laat hem lekker stikken,meer jongens dan kerken hoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:59

Vijf jaar is heel lang.
En dan is een half jaar zonder elkaar, niet eens een hele poos.
Twee maanden geleden heeft mijn vriend het ook uit gemaakt, na een relatie van negen maanden. Het hele verhaal staat hier ook ergens.
Ik kan gelukkig zeggen dat ik hem niet meer de hele dag in mijn systeem heb, eigenlijk begint hij te verdwijnen uit mijn systeem. Maar het lucht op dat ik een topic heb gestart, ik hoef niet meer (erg) om hem te huilen. Mensen hier brengen je terug naar de realiteit.
Inmiddels kan ik zeggen dat het einde van de wereld niet is aangebroken. Ik dacht altijd dat ik dood zou gaan als ik hem kwijt zou raken, dat is gelukkig niet gebeurd. Ik kan nog steeds lol maken, en voel me af en toe zelfs beter dan ik me voelde toen ik met hem was. Blijkbaar was onze relatie meant to happen, en niet meant to last. Nou, dan is de ware nog niet boven water. Mijn zoektocht gaat door.

Ik hield me veel te veel vast aan wat er was gebeurd. En af en toe doe ik dat nog hoor! Maar als je het verleden gaat accepteren, kan je ook weer naar de toekomst kijken.

Iedereen kan het, dus ook jij! Sterkte! Lachen

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:03

Niet contact zoeken is moeilijk hoor, dat doe je niet zomaar even..
Afleiding zoeken doe je ook al, maar probeer op de momenten dat je aan hem denkt en in de verleiding komt om hem te smse/bellen, je telefoon in een kastje boven leggen terwijl je bijvoorbeeld beneden zit.
Dan moet je er echt moeite voor doen om hem te smse en bedenk je dat dat maar beter is van niet.
5 jaar is best lang, is logisch dat je daar tijd voor nodig heb om dat te verwerken Lachen

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 16:33

Bedankt voor de berichtjes,
Wat ik dus echt niet begrijp is na alles wat ie me geflikt heeft (en das niet niks) dat ik 'm zo erg mis.
Het enige wat ik wil is bij 'm zijn,terwijl ik weet dat wanneer hij bij mij is, dat ik wordt gebruikt waar ik bij sta. (een aantal maanden geleden kwam ie ineens regelmatig weer bij mij over de vloer) Ik kook z'n prakkie,doe z'n was enz.

Gelukkig zijn er voor mij ook momenten dat ik 'm echt haat,maar dan ook echt HAAT.... dat duurt een paar dagen en dan ben ik weer terug bij af en begint het missen weer van voor af aan.

Hij hoeft maar te bellen of voor de deur te staan en ik ga weer door m'n knieen.
En elke keer neem ik me weer heilig voor om niet op te nemen,geen andwoord op een smsje te geven... enz enz en toch doe ik het weer.

Er zijn ook heus wel dagen dat ik niet zo erg aan 'm denk,maar hij blijft op de achtergrond zweven en als er dan ook maar iets gebeurd oid dan is ie weer volop op de voorgrond. Ik probeer het echt uit te schakelen maar het wil maar niet lukken.

En voor de lieve tips over "zoek een leuke andere jongen"dat wil/kan ik op dit moment echt niet... daar is het voor mij nu nog te vroeg voor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:37

Je gelooft blijkbaar nog steeds in zijn goedheid.
Hem negeren is natuurlijk ook moeilijk. Je houd nog hardstikke veel van hem, ergens...
Maar bedenk eens heel goed of hij degene is die je wilt, als hij vreemdgaat, als je langs elkaar heen leeft.
Hoe ziet een ideale relatie er voor jou uit, bedenk dat eens heel goed voor jezelf. En kijk dan naar wat jullie hadden, past dat in het plaatje? Of nam je in jullie relatie genoegen met hoe het ging?
Ik denk dat dat dingen zijn die je heel goed moet beseffen. Ik heb achteraf ook genoeg genomen met hoe het er in onze relatie aan toe ging. Zeker als ik dan naar mijn ouders kijk, want die hebben een veel mooiere relatie na 26 jaar, dan ik met mijn ex had de laatste maanden.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:50

Ik denk dat je de leuke dingen mist die jullie deelden, niet de verkeerde dingen...Ik ken het gevoel heel goed, en of je nu wilt of niet, kerst maakt dat gevoel er niet makkelijker op...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:47

Het is en blijft ook heel moeilijk. Je gevoel laat zich niet zomaar uitschakelen. Maar door gebeurtenissen kan het wel veranderen. Op een gegeven moment moet je nadenken of je zo iemand ook als gewone vriend zou willen of als hij een vrouw was; als beste vriendin... Vaak kom je dan tot de conclusie dat het heel normaal is dat je beste vriendin niet tegen je zou liegen, je met respect zou behandelen, eerlijk en open tegen je zou zijn... en waarom zou je dan in een relatie genoegen nemen met zoveel minder??
Je relatiepartner moet in eerste instantie een echt goede vriend, een kameraadje van je zijn. Daarop bouw je veel meer dan op een kriebel in je buik en een verliefd gevoel. Een eerlijke basis van vriendschap, wederzijds vertrouwen en respect, eerlijkheid en openheid.

Op een gegeven moment dringt het besef door wat je eigenlijk aan zo iemand als persoon hebt... helemaal niks dus.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:50

Ik herken het wel.. Ja

Inmiddels 2 jaar terug had ik een leuke vriend. Maar ondertussen werd leuk, niet leuk. Hij werd als het ware de 'baas' en daar had ik snel genoeg van. Maar ondertussen vond ik 'm nog steeds leuk. Heeft echt een hele tijd geduurd voordat dat gvoel over was. Liefde maakt blind. Ja

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:58

Komt waarschijnlijk omdat je zo veel met elkaar gedeelt hebt, op den duur vervaagt het gevoel van zelf.

Ik heb een 2,5 jarige relatie achter de rug die ik 4 maanden geleden heb beeindigd, geen gevoel van gemis, maar wel een raar gevoel van "iets achterlaten".
Het was voor mij absoluut niet dat ik hem terug wilde, of er ook maar aan dacht, maar het liet wel een raar gevoel achter. Het is een flinke tijdsperiode die vaak heel snel/abrupt beeindigd is, het moeten wennen aan een 'nieuw' maar wel veel beter leven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:03

OOOh wat een leuke ex is dat zeg, almaar vreemdgaan, en liegen ook, dat is een stuk vuil, wees blij dat je van hem af bent.

Ik zou hem gewoon vergeten, wees blij dat je van hem af bent, zo moet je denken, er zijn veeeeel leukere en lievere mannen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:05

Ragdollcat schreef:
OOOh wat een leuke ex is dat zeg, almaar vreemdgaan, en liegen ook, dat is een stuk vuil, wees blij dat je van hem af bent.

Ik zou hem gewoon vergeten, wees blij dat je van hem af bent, zo moet je denken, er zijn veeeeel leukere en lievere mannen.

Goh, zover is TS ook al wel.
Maar doe het maar eens. Helaas is het allemaal niet zo simpel.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 06:43

Ragdollcat schreef:

en met 1 knip van de vingers.....was het maar zo simpel.

nee meis na 5 jaar relatie en 4 en een half jaar samenwonen mis je hem, het is ook niet uitgegaan omdat je gevoel weg was neem ik aan, maar omdat hij teveel dingen flikte die niet door de beugel konden.
als er nog gevoel aanwezig is is het sowieso moeilijker.

en dan nog de gewenning altijd iemand te hebben, dat is even afkicken tussen aanhalingsteken.

heb je geen goede vriendin die je in kan lichten en waar je mee af kan spreken dat als hij smst of what ever je haar kan bellen en zij je er even doorheen praat, net als met alcohol en roken Knipoog

daarnaast denk ik dat het wel over gaat, 6 maanden is zo lang nog niet, en er komt echt ene dag dat hi voor je deur staat en jij zoiets hebt van o man zout toch op.
alleen heeft dat nog even tijd nodig.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 09:48

Nee,ik heb het niet uitgemaakt omdat mijn gevoel voor hem weg was. Ik heb het uitgemaakt omdat het zo niet langer kon,ik ging er helemaal aan onderdoor.

Het is vooral dat ik zoveel vragen heb aan hem van,waarom heb je me dit aangedaan,heb ik zo weinig voor je betekend in die jaren?
Ik weet ook wel dat ik nooit een eerlijk andwoord van hem zal krijgen,maar toch...
Waar die pijn vandaan komt weet ik niet (tja het gemis) maar hij heeft me zoveel pijn gedaan,vreemd gaan,liegen,echt gemene dingen tegen me zeggen,slaan... noem maar op.
Als een vriendin van mij zo'n relatie had gehad,had ik ook niet kunnen begrijpen waarom ze zoveel verdriet om zo'n man had kunnen hebben,maar nu ben ik het zelf en begrijp ik het ook niet. Verdrietig

Ondertussen gaat het aardig mijn leven beeinvloeden,ik slaap slecht omdat ik over hem blijf dromen,ik kan aan niks anders denken als ik thuis ben (telkens komen er nieuwe vragen...)

Ik ben een week geleden bij een psygoloog geweest hiervoor en die vertelde me dat ik mijn vragen en verdriet op moest schrijven en aan hem moest voorlezen en "eisen"dat ik recht heb op een andwoord op mijn vragen.
Nu weet ik zelf niet of dat wel zo'n goed idee is,omdat ie altijd liegt en ook dan wel zal liegen of weer eens kwaad wegloopt.

Volgens hem is het zo: Jij wou geen relatie meer met mij,dus ga nu niet lopen zeuren over wat er allemaal is gebeurd.

Daar heeft ie misschien wel gelijk in,maar ik zit met zoveel vragen.... zucht

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:23

valine schreef:
Nee,ik heb het niet uitgemaakt omdat mijn gevoel voor hem weg was. Ik heb het uitgemaakt omdat het zo niet langer kon,ik ging er helemaal aan onderdoor.

Het is vooral dat ik zoveel vragen heb aan hem van,waarom heb je me dit aangedaan,heb ik zo weinig voor je betekend in die jaren?
Ik weet ook wel dat ik nooit een eerlijk andwoord van hem zal krijgen,maar toch...
Waar die pijn vandaan komt weet ik niet (tja het gemis) maar hij heeft me zoveel pijn gedaan,vreemd gaan,liegen,echt gemene dingen tegen me zeggen,slaan... noem maar op.
Als een vriendin van mij zo'n relatie had gehad,had ik ook niet kunnen begrijpen waarom ze zoveel verdriet om zo'n man had kunnen hebben,maar nu ben ik het zelf en begrijp ik het ook niet. Verdrietig

Ondertussen gaat het aardig mijn leven beeinvloeden,ik slaap slecht omdat ik over hem blijf dromen,ik kan aan niks anders denken als ik thuis ben (telkens komen er nieuwe vragen...)

Ik ben een week geleden bij een psygoloog geweest hiervoor en die vertelde me dat ik mijn vragen en verdriet op moest schrijven en aan hem moest voorlezen en "eisen"dat ik recht heb op een andwoord op mijn vragen.
Nu weet ik zelf niet of dat wel zo'n goed idee is,omdat ie altijd liegt en ook dan wel zal liegen of weer eens kwaad wegloopt.

Volgens hem is het zo: Jij wou geen relatie meer met mij,dus ga nu niet lopen zeuren over wat er allemaal is gebeurd.

Daar heeft ie misschien wel gelijk in,maar ik zit met zoveel vragen.... zucht

Of het een goed idee van de Psycholoog is? Ik denk het eigenlijk best wel.
Je weet dat er een mogelijkheid is dat hij zal liegen, maar als je het goed opschrijft, zal hij weten dat hij niet mag gaan liegen.
Liegt hij wel? Dan heb je alsnog een antwoord, namelijk dat hij nooit eerlijk is geweest, of zal worden.
In die brief hoef je niet alleen maar te vragen naar antwoorden, maar je kan ook zeggen wat jou dwars zit, hem vertellen hoe een relatie werkt. Want hij heeft duidelijk niet door hoe het werkt in een relatie.
Liegen is ook een antwoord!