Wat is voor jou een reden om te trouwen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Wat is voor jou een reden om te trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 14:38

Hallo,

Op het werk hadden we een wel leuke discussie, we zijn hier maar met een klein groepje dus echt heel erg erop ingegaan zijn we niet, het ging de hele andere kant op. Ik dacht, laat ik bokt eens vragen hoe hun hierover denken.

Bijna elk meisje heeft wel de droom om later te trouwen, een mooie jurk met lange sleep of helemaal geen, een sluier of tiara.. misschien wel beiden. Uitgebreid met veel mensen, mooie grote taart, witte duifjes, rode lopers... met dromen kan alles!!

Maar nu kwamen we bij het punt, waarom zou jij willen trouwen? Wat is de reden waarom jij wilt trouwen of waarom je bent getrouwd?
Uiteindelijk ben je getrouwd en verandert er vrijwel niets aan of in je relatie, de droom die mijn collega had was snel over toen het eenmaal gebeurd was. Ze werd weer met beide benen op de grond gezet zo zei ze.

Wat ik hiermee bedoel is trouw je, omdat je alles een keer meegemaakt moet hebben? Vanwege dat jij en je toekomstige in de picture staan? trouw je om het houden van aan elkaar te bevestigen?
Verschillende mensen, verschillende gedachtes en verschillende meningen.. ik zou zeggen barst los!
...

jwbokt

Re: Wat is jou reden om te trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:42

mensen trouwen omdat ze denken dat het zo hoort en dat dat iets extra's toevoegd aan hun relatie en dat het makkelijker is als je kinderen hebt

allemaal onzin! trouwen is nergens voor nodig; kost een hoop geld en stress en het kost weer een hoop geld als je na een tijdje weer uit elkaar gaat

het is bewezen dat min. 1/3 van de stellen die trouwen binnen 5 jaar weer uit elkaar gaan en trouwen heeft geen enkele toegevoegde waarde

dus mijn standpunt is duidelijk dacht ik zo Haha!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:44

Als we gaan trouwen dan is het volgens mij idd meer het idee dat je met elkaar getrouwd bent en je dus kan zeggen man en vrouw.
Het idee trouwen trekt me wel maar aan de andere kant heb ik ook weer iets van nee. We willen niet voor de kerk dus zal het alleen gemeentehuis zijn. Verder hebben we het er wel eens over van wat zou je dan doen. Ik heb best veel familie die ik bijna niet zie. Moet je die wel of niet uitnodigen. Daarbij heb ik twee tantes die ik regelmatig zie en een zus van hen niet, tja dat kun je niet maken om die niet uit te nodigen.... verder is het allemaal nog eens duur en dat voor 1 dag.
Soms denk ik ook wel eens van ach gewoon klein houden en alleen met ouders broers en zussen lekker uit eten. Maar ja dan hoef ik ook niet echt in een jurk........ terwijl dat me juist wel eens leuk leek (en ik ben geen jurken/rokken drager).

Al met al ik weet het dus nog niet. Liefst trouwen, gelijk housworming, dan makkelijk een barbeque of buffet achter in de tuin in de tent.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:44

Ik zou, als ik de juiste man tegenkom, graag willen trouwen. Helemaal niet zozeer om het feest zelf maar meer ook omdat je elkaar nog eens duidelijk maakt je leven te delen en elkaar in alle tijden die op je pad komen te steunen. Misschien ook omdat je dan niet zo snel in een ruzie bij elkaar wegloopt maar toch verbonden blijft en samen ervoor moet vechten. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, soms kan het gewoon echt niet meer en dan is het beter om te scheiden).

Daarnaast zou ik ook graag de naam van mijn man dragen en daarmee dezelfde naam hebben als mijn (toekomstige) kinderen. Je vormt dan echt een gezin.

Maar tegenwoordig is het misschien beter dat minder mensen trouwen gezien ik nou niet het idee heb dat alle relaties zo'n degelijke basis hebben Nagelbijten / Gniffelen

XFiemoX

Re: Wat is voor jou een reden om te trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:46

Trouwen lijkt mij heel erg leuk en vooral mooi om het eens mee te maken. Maar tis niet zo dat ik dolgraag zou willen trouwen. Vriend en ik zijn zo samen ook wel gelukkig, net nieuw huis, enorme kinderwens, en het belangrijkste onze liefde voor mekaar. Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:48

Wij gaan trouwen omdat we van elkaar houden.
Omdat we bij elkaar willen zijn,man en vrouw willen zijn,onze naam willen delen.
Momenteel heeft mijn dochter de achternaam van haar vader,en ben ik dus de enige met een andere naam.Ik zou eht heel erg fijn vinden als ik dalijk dezelfde naam als mijn dochter en toekomstig man kan dragen.
We trouwen omdat we vertrouwen in elkaar hebben,en omdat dit ons de enige aanvulling lijkt die we nog kunnen doen.
(na samenwonen en een dochter opvoeden)

We trouwen niet omdat mensen dat van ons verwachten,maar omdat we er zelf goed over hebben nagedacht.
We trouwen intiem en klein,omdat het voor óns is. Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:49

Marchador schreef:
Bijna elk meisje heeft wel de droom om later te trouwen, een mooie jurk met lange sleep of helemaal geen, een sluier of tiara.. misschien wel beiden. Uitgebreid met veel mensen, mooie grote taart, witte duifjes, rode lopers... met dromen kan alles!!
...

De droom om later te trouwen heb ik nooit gehad. Ik ben dan dus ook niet getrouwd. Trouwen voegt voor mij niets toe aan een relatie.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:51

Ik en mijn vriend zijn sinds kort verloofd dus wil hier eventjes zeker reageren.

Waarom trouwen? Het is een uiting van onze gevoelens, denk ik.
Gewoon het "helemaal" geven van jezelf aan elkaar.
We wonen nu ook al samen, en aan de situatie zou het niets veranderen maar imo is het net dat "ietsje meer".

Wij doen ook geen groot feest, enkel met intieme kring, familie en beste vrienden. Ikzelf koop ook geen trouwkleed (meer avondkledij) en een vriend van ons brengt ons in een doodsimpele Toyota Avensis Haha!

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:53

Ik zou trouwen onder de voorwaarden:
-ik verliefd ben
-mijn partner 2000% vertrouw
En de enige redenen waarom ik zou trouwen zijn:
-de voordelen van het contract
-omdat ik in een romantische periode zit

Helaas zijn de nadelen veel groter...
Mijn droom zou trouwens allesbehalve een groot feest met sluier, tiara en al dat gedoe errond zijn. Dan liever iets gezelligs met een paar dichten vrienden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:54

trouwen, is voor mij elkaar laten zien dat je echt voor altijd bij elkaar wilt blijven, en ja dat kun je ook wel zonder te trouwen weten etc, maar het is toch net even die extra bevestiging.. En daarnaast lijkt het me heerlijk om 1x in mn leven eens een dag helemaal voor mezelf te hebben waarin ik mag schitteren in zo'n schitterende mooie jurk Pling

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:54

Ik had als klein meisje helemaal geen dromen van een mooie jurk etc. Ik denk dat ik tot ongeveer een jaar of drie voor mijn trouwen er nog heilig van overtuigd was dat ik dat echt nevertenooitniet zou gaan doen ( laat staan kinderen krijgen ROFL )

Mijn man en ik hebben in een korte tijd verschrikkelijk veel mee gemaakt, met als dieptepunt een hele zware hartoperatie voor mij. Daarna was ik een hele tijd ontzettend depressief. Toen we ( nou ja ik ) daar weer was uitgeklommen, heb ik hem ten huwelijk gevraagd. Om die periode af te sluiten en een bevestiging te geven dat ik echt de rest van mijn leven bij hem wilde blijven, heb ik hem ten huwelijk gevraagd. Het geeft geen garanties natuurlijk, het voegt in wezen weinig toe. Je moet het gewoon voor jezelf doen, dat is het belangrijkste!

@Kyle: wat zijn de nadelen dan ( behalve de kosten misschien, maar dat heb je zelf in de hand natuurlijk )?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:55

Goh, later als ik groot ben Knipoog zou ik wel willen trouwen. Een extra uiting naar de persoon van wie ik houd, een bevestiging van mijn liefde voor die persoon.

Daarnaast idd dat als je ooit kinderen krijgt dat ik vind dat je "meer" een gezin bent wanneer je allemaal dezelfde achternaam draagt.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:17

Ik heb nooit de droom gehad om te trouwen Clown. Net zoals mijn zus ook nooit wil trouwen en mijn twee dichtste (welja, hun vader is de broer van mijn vader, hun moeder de zus van mijn moeder) ook nooit willen trouwen.... Mijn ouders zijn niet getrouwd, mijn tante en nonkel zijn niet getrouwd, mijn oudste zus is getrouwd geweest maar is nu aan het scheiden, de derde zus is getrouwd voor de voordelen die trouwen hadden (en een geluk maar, want haar man is vijf jaar na hun huwelijk overleden).

Ik heb dus nooit 'het voorbeeld' gekregen, en ik vind (emotioneel) ook geen enkele reden om te trouwen. Als je elkaar graag ziet, dan zie je elkaar graag... Zoiets hoeft toch helemaal niet op papier vast gelegd te worden?

Als ik ooit zou trouwen, dan is het om de voordelen die het kan bieden (financieel dan Haha!)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:24

Het sprookje uit laten komen.
De kroon op je relatie.
Ja, trouwen lijkt me echt wat!
Nu eerst de ware nog vinden, en heel hard sparen Lachen

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:26

erleyne schreef:
@Kyle: wat zijn de nadelen dan ( behalve de kosten misschien, maar dat heb je zelf in de hand natuurlijk )?

Dit is zeer persoonlijk natuurlijk, maar ik ben erg op mijn vrijheid gesteld, en ik kan totaal niet tegen 'moeten'.

Ik vind dat eens je aan een contract vasthangt, het (gevoelsmatig) al veel moeilijker is om bij je man weg te gaan. Je belooft namelijk om je hele leven samen te blijven. Maar de dag dat ik hem (of hij mij) niet meer graag ziet, wil ik er gewoon uit kunnen stappen. Ik will ook niet moeten bewijzen dat hij mij bedrogen heeft of wat dan ook, om het contract te mogen verbreken. Ik zou het al veel meer zien zitten mocht het een contract van vijf jaar zijn ofzo Haha! Dan kan je je belofte om de zoveel jaar hernieuwen en is er iedere keer weer feest.

Iedereen doet zo romantisch over het huwelijk terwijl ik het meer zie als een puur contractueel gebeuren. De romantische dingen zoals mekaar graag zien, een gezellig feestje, 'huwelijks'reis, dat kan je allemaal beleven zonder daarvoor te trouwen. Het enige wat dus vann het trouwen zelf overblijft is een zowel legaal als emotioneel bindend contract.

Hoeveel vrouwen/mannen 'laten' (verkeerder woordkeuze, ik weet het) zich wel niet mishandelen door hun partner omdat ze getrouwd zijn, en het zo veel moeilijker wordt ermee te kappen? Zowel op financieel als emotioneel vlak. De maatschappij veroordeelt namelijk nog steeds koppels die uit mekaar gaan, wat de reden ook moge zijn.

De 'droom' waar veel mensen het over hebben, blijkt maar al te vaak een nachtmerrie, waar ze niet meer uit kunnen wakkerworden. Wie heeft ons die droom trouwens ingepraat? Met zulke hoge verwachtingen is het niet moeilijk om er gedesillusioneerd uit te komen...

Dit is mijn puur persoonlijke mening, en ik wil ook helemaaal niemand aanvallen die wel gaat trouwen. Misschien bedenk ik me nog wel op een dag. Maar met alles wat ik rond mij zie / heb gezien, blijf ik toch liever een verliefde, onafhankelijke vrouw Haha!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:32

Kyle schreef:
erleyne schreef:

Dit is zeer persoonlijk natuurlijk, maar ik ben erg op mijn vrijheid gesteld, en ik kan totaal niet tegen 'moeten'.

Ik vind dat eens je aan een contract vasthangt, het (gevoelsmatig) al veel moeilijker is om bij je man weg te gaan. Je belooft namelijk om je hele leven samen te blijven. Maar de dag dat ik hem (of hij mij) niet meer graag ziet, wil ik er gewoon uit kunnen stappen. Ik will ook niet moeten bewijzen dat hij mij bedrogen heeft of wat dan ook, om het contract te mogen verbreken. Ik zou het al veel meer zien zitten mocht het een contract van vijf jaar zijn ofzo Haha! Dan kan je je belofte om de zoveel jaar hernieuwen en is er iedere keer weer feest.

Iedereen doet zo romantisch over het huwelijk terwijl ik het meer zie als een puur contractueel gebeuren. De romantische dingen zoals mekaar graag zien, een gezellig feestje, 'huwelijks'reis, dat kan je allemaal beleven zonder daarvoor te trouwen. Het enige wat dus vann het trouwen zelf overblijft is een zowel legaal als emotioneel bindend contract.

Hoeveel vrouwen/mannen 'laten' (verkeerder woordkeuze, ik weet het) zich wel niet mishandelen door hun partner omdat ze getrouwd zijn, en het zo veel moeilijker wordt ermee te kappen? Zowel op financieel als emotioneel vlak. De maatschappij veroordeelt namelijk nog steeds koppels die uit mekaar gaan, wat de reden ook moge zijn.

De 'droom' waar veel mensen het over hebben, blijkt maar al te vaak een nachtmerrie, waar ze niet meer uit kunnen wakkerworden. Wie heeft ons die droom trouwens ingepraat? Met zulke hoge verwachtingen is het niet moeilijk om er gedesillusioneerd uit te komen...

Dit is mijn puur persoonlijke mening, en ik wil ook helemaaal niemand aanvallen die wel gaat trouwen. Misschien bedenk ik me nog wel op een dag. Maar met alles wat ik rond mij zie / heb gezien, blijf ik toch liever een verliefde, onafhankelijke vrouw Haha!

Denk dat het inderdaad te maken heeft met hoe het om je heen gaat.
Als ik mijn ouders zie, zie ik af en toe nog een verliefd stel. En weet ik zeker dat ik ooit ook wil trouwen. Toch dat beetje meer.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:33

Ik ga trouwen om de wereld te laten zien dat ik van mijn vriend hou en het vertouwen heb dat we een heel leven bij elkaar kunnen blijven om er voor elkaar te zijn, lol te hebben enz. (En ook een beetje om een leuk feest te geven...)Als ik dingen zou doen zoals de buitenwereld dat verwacht dan leed ik nu een heel ander leven en daar begin ik niet aan. Wij trouwen voor elkaar en voor niemand anders. En dat het geld kost? Dat hebben we er voor over dat moet een ieder voor zich bepalen.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:34

als ik trouw is het voor:
-voordelen van het huwelijkscontract (vooral ivm kinderen)
-jurk en het feestje

dat ik ik super veel van mijn vriend hou hoef ik niet te bewijzen voor een ander zolang hij t zelf maar weet. we hebben u een samenlevingscontract en dat betekent voor mij net zo veel.
ik kan dus ook gerust op de maandag ochtend trouwen met een handje vol mensen en daarna een lekker feestje geven Haha!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:02

Wij zijn toendertijd (2000) getrouwd omdat we van elkaar hielden en houden en omdat we bezig waren om in verwachting te raken.
In die tijd was er nog een hoop gedoe met het kind erkennen door de vader. En dit leek ons de makkelijkste weg.

We zijn nu bijna 9 jaar getrouwd en 12 jaar samen.
En ik merk dat we in die tijd steeds meer naar elkaar zijn toe gegroeid.

Als we 12,5 jaar getrouwd zijn vinden we het tijd voor een feest.
Onze bruiloft hebben we klein gevierd.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:07

ik zou trouwen om de buitenwereld te laten zien dat we een definitieve verbintenis met elkaar aan gaan.
door te trouwen voor de kerk, geven we ook aan God aan dat we kiezen voor elkaar.

we zouden de bruiloft wel heel klein houden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:14

wou toendertijd graag trouwen om de hele wereld te laten zien dat we altijd bij elkaar zouden blijven en hele veel van elkaar hielden..
hahah situatie was een paar jaar later anders Clown

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:44

Heel eerlijk? Voor de jurk, mijn vent in pak en het feestje Tong uitsteken

En omdat het makkelijk is als we ooit nog kinders krijgen of samen een huisje kopen.. Maar dan zouden we ook een samenlevingscontract kunnen afsluiten, dus dat vind ik ook niet écht een goede reden Tong uitsteken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:46

NaNi schreef:

En omdat het makkelijk is als we ooit nog kinders krijgen of samen een huisje kopen.. Maar dan zouden we ook een samenlevingscontract kunnen afsluiten, dus dat vind ik ook niet écht een goede reden Tong uitsteken

Een samenlevingscontract klinkt wel een stuk afstandelijker dan een huwelijk...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:48

ik heb met mijzelf afgesproken nooit te trouwen en nooit kinderen te krijgen....ben bijna 44 en inderdaad....ik kom m'n afspraak nog steeds na...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:48

Janine1990 schreef:
NaNi schreef:

Een samenlevingscontract klinkt wel een stuk afstandelijker dan een huwelijk...

Dát is dan ook weer waar... Trouwen klinkt veel liever Haha!