Hekel aan de Kerst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koss_Binky

Hekel aan de Kerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 11:52

Wie hier op bokt vind het nog meer zo vreselijk om Kerst te vieren,

Het gedonder begint bij ons al vroeg als mn ouders (gescheiden) de kerstdagen willen verdelen en natuurlijk willen ze allebei dezelfde dag.
Dan moeten ze elkaar nog eens gaan over troeven in wat ze gaan doen. Daarbij kan je er donder opzeggen dat er ruzie is op de dag zelf.
Verschrikkelijk vind ik het. Van mij hoeft het allemaal niet, waarom moeten er alleen gezellige dingen gedaan worden met Kerst, het kan toch net zo goed iedere andere dag of weekend.

Dus voor degene die ook een hekel aan kerst hebben, laat hier je frustratie los.

spekkiejnfu

Re: Hekel aan de Kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:00

O ja! Ik heb ook zo'n hekel aan kerst vieren! Gelukkig wordt alleen de kerstbrunch op eerste kerstdag me verplicht, voor de rest mag ik lekker mn eigen ding doen.
Ik vind dat het allemaal ontzettend commercieel is en inderdaad, een verplichting om héél gezellig met je familie moet doen, terwijl ik daar lang niet altijd behoefte aan heb.
bah, bah en nog eens bah Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:03

Ik had een hekel aan kerst, maar nu niet meer.
Wij gaan gewoon nérgens heen, hebben lekker 2 dagen vrij en verschijnen op geen enkele verplichting. We zijn het beu om nog een strakkere planning met kerst te hebben dan we normaal gesproken al op een werkdag hebben, dus dat hebben we ook kenbaar gemaakt.
Kerst, héérlijk! Het wordt mooi weer, lekker paardrijden/mennen/kerstwandeltocht lopen/uitgebreid eten maken/boekje lezen en filmpjes kijken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:13

Om het maar even diplomatiek te zeggen, ik ben altijd weer heel blij als die dagen voorbij zijn.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:28

Ik heb niet echt een hekel aan de kerst, maar ben dit jaar absoluut níet in de stemming om gezellig kerst te gaan vieren.
Heb nogal een rotjaar (gehad), dus ik voel me niet echt blij ofzo...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:38

Van mijn part mag het dit jaar ook gestolen worden.
Normaal vond ik het altijd een hele leuke periode en ik probéér er nu wel wat van mee te pikken maar eigenlijk gaat het wel redelijk aan me voorbij...
De laatste 2 maanden waren dit jaar vréselijk voor me; mijn relatie ging over na 3,5 jaar samenwonen (hij ging vreemd) dus tja, die feestdagen mogen allemaal gestolen worden.

Kerstdagen heb ik wel goed volgepland; voor oud en nieuw nog geen plannen. Tja, naar mijn ouders en op tijd naar bed, 1 januari eens een keertje vanaf de ochtend en nuchter zien mee te maken.... Clown

Maar ik vind TS wel gelijk hebben: waarom persé met deze dagen gezellig MOETEN doen, dat kan ook op andere dagen en daar heb je absoluut gelijk in vind ik hoor! Probeer dat te onthouden voor als je later je "eigen leven" hebt en zelf de indelingen mag gaan maken. Denk dan terug aan deze tijd en probeer op jouw manier er toch nog een beetje van te genieten...kan het nu niet, dan later wel....

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:47

Ik vind het altijd wel gezellig
maar missen zou ik het niet

manege is korter open, winkels zijn dicht..
Wij vieren het gewoon met z'n vieren. Cadeautjes, iets uitgebreider eten maar meer niet. En ik vind dat toch altijd wel leuk, ondanks dat kerstavonden altijd bijna hetzelfde zijn als gewone avonden Tong uitsteken
Maar ik kan me goed voorstellen dat als je echt een poedersuiker periode achter de rug hebt dat je totaal geen behoefte hebt aan kerst.
En zoals hiervoor is gezegd: Het gezellig moeten doen, alsof je het op andere dagen niet gezellig kan zijn Knipoog

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:59

Het enige wat wij doen is eten en zuipen. Daarvoor hoeft het voor mij geen kerst te zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:01

Wij hebben voor het eerst 2de kerstdag niks!!
Ik vond het welk eens tijd om een kerstdag thuis te zijn met mijn gezin (man+ 3kids).
Degene die langs wil komen is welkom , maar wij zitten lekker op de bank Haha!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:07

Ik moet eerste kerstdag werken, 2e kerstdag ga ik me een ongeluk vervelen denk ik. Ik heb niet echt iets met kerst, het was bij ons nooit echt gezellig, ook geen familie die langs kwam, en daarnaast de gedachte: waarom alleen met kerst gezellig moeten doen?
En dit jaar heb ik al helemaal niet het idee dat het morgen al kerst is

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:09

Hm het zegt mij ook niet zoveel eigenlijk

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:16

Ik vind kerst echt vreselijk.

Al die verplichte familie bezoekjes en dat overdreven eten waar je aan het einde v/d avond misselijk van bent. Mijn ouders verplichten me helaas nog om elk jaar me te doen, maar als ik de keuze had zouden het gewoon dagen als alle anderen zijn.

Kerst vind ik sowieso hypocriet, als je door de rest van het jaar heen op gewone dagen niet de moeite neemt om een leuke avond te organiseren met lekker eten, waarom dan wel met kerst?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:41

Ik vind het verschrikkelijk Boos!

morgen de hele dag bij mijn oma we moeten daar eerst mee naar de kerk gaan (maar dat is omdat het zo speciaal ook voor mijn overleden opa is) en dan op restaurant met de familie Boos!
grr..

ik zou graag kerst overslaan... ik vind het een gewone dag net als alle andere dagen

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:45

Ik heb ook eeeecht een hekel aan kerst..

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:57

Jullie hebben ook géén idee waarom er kerst gevierd wordt blijkbaar? Tong uitsteken

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:01

babe schreef:
Jullie hebben ook géén idee waarom er kerst gevierd wordt blijkbaar? Tong uitsteken

is het niet om vrede ofzo?

daar is toch geen speciale dag voor nodig
ik ga niet op 1speciale dag schijnheilig vriendelijk en lief doen tegen mensen die ik niet moet omdat het kerst is..

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:02

babe schreef:

Jawel hoor, absoluut...
Maar van al die mensen waar ik moet gaan eten weet alleen mn opa en mn eigen ouders de betekenis van kerst en hechten dr 'waarde' aan.. bij de rest is ht een eetfeest! (en ik hou niet van verplicht eten)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:23

Leentje_ schreef:
babe schreef:

is het niet om vrede ofzo?

daar is toch geen speciale dag voor nodig
ik ga niet op 1speciale dag schijnheilig vriendelijk en lief doen tegen mensen die ik niet moet omdat het kerst is..

Ofzo.. Tong uitsteken
Jij gaat naar de kerk maar je weet eigenlijk niet waarvoor eigenlijk, dat heeft niemand je ooit verteld Tong uitsteken
Als je ff opzoekt wat kerst inhoudt zul je het beter begrijpen Knipoog

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:22

een vriend van mij heeft ook echt een hekel d'r aan, eigenlijk aan alles waar familie bij te pas komt, ook z'n verjaardag dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:28

Ik heb ook een haat liefdesverhouding met kerst. Ernaar uitkijken vind ik altijd heel spannend en ook leuk alleen als het zover is zak ik meestal inelkaar als een pudding.....Ik wordt er iig altijd best wel zenuwachtig van.
Hoe was vroeger bij jullie de kerst thuis?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:31

Ik heb ook een hekel aan kerst, ineens moet je overdreven vrolijk, blij, gelukkig, gezellig zijn, vrede blablablabla.
Dat kan de rest van het jaar toch ook?
en dan waarom vieren mensen het, de meesten weten geeneens waarvoor kerst eigelijk is, jaja vrede op aard, alsof dat ooit gaat lukken, en daarbij maag je volgende maand dan wel elkaars kop inrammen?
Ik heb een hekel aan kerst, niet aan de kerst van gelovige, zij vieren immers iets en lopen niet enkel chijnheilig te doen.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:32

afgrijselijk, 2 hele avonden je eigen kapot vervelen bij die eeuwige familie die alleen maar over school praten en over hoe geweldig ze wel niet zijn Misselijk En dan moet je ook nog doen alsof je blij bent om ze te zien Slapen

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:38

Halleluja wij doen NIET aan kerst Haha! He-le-maal niks! Geen boom, geen versiering, geen verplichte gezelligheid, geen cadeaus etc etc....

Gewoon lekker 2 vrije dagen, meer niet Haha!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:43

Colt schreef:
Halleluja wij doen NIET aan kerst Haha! He-le-maal niks! Geen boom, geen versiering, geen verplichte gezelligheid, geen cadeaus etc etc....

Gewoon lekker 2 vrije dagen, meer niet Haha!

Jou onderschrift geeft me weer moed voor de komende dagen ROFL

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:46

Houd je daar maar aan vast Haha! Sterkte de komende 2 dagen Knipoog