schimmelvorming badkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

schimmelvorming badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 10:28

Ik heb al op google gekeken maar hoop van jullie de gouden tiop te krijgen
toen ik afgelopen jaar verhuisd ben, zat er flink schimmel in de badkamer
Dit is allemaal verwijderd en overgeverfd met speciale latex voor vochtige ruimtes.

Nu begint het ineens weer allemaal terug te komen. Ik veeg het weg, en 2 dagen later komt het weer terug
Van HG lees ik vrij veel negative reacties, en is vrij duur om zomaar ff te proberen.

Ik heb na elke douche beurt de deur openstaan, en meestal de raam op een kier, niet altijd
Ik ga in april de badkamer verbouwen, en dan komt er ook een afzuiging op, maar wat kan ik tot april het beste doen.
Het ziet er niet uit, en is ook nog eens ongezond

iemand een tip?

Olikea

Re: schimmelvorming badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:29

Ik gebruik de hg schimmelreiniger, en ik vind het echt geweldig spul. ongeveer eens in de maand doe ik de badkamer ermee, en we zijn al maanden schimmelvrij..
Alleen jammer dat het 3 dagen naar zwembad ruikt daar..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:31

Ik heb ook goede ervaringen met HG.
Edit: ik zit nog te denken. Weet je nog precies welke latex je gebruikt hebt? Je hebt nl. latex voor vochtige ruimtes, maar je hebt ook speciaal voor muren waar schimmel op zit/heeft gezeten. Van Alablastine geloof ik ( in de oranje bussen ). Ik zal eens even kijken of ik er info over kan vinden, het is al een aantal jaren geleden dat ik in dat wereldje zat. Ik weet niet of het nog bestaat.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:38

Die latex bestaat nog hoor. Kan je gewoon halen bij de bouwmarkt. Ik gebruik thuis ook HG en vind het wel fijn werken.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:39

Op de plekken waar het zich steeds bevind ´´Schimmelvreter´´ er diep op in spuiten (doe hierbij wel een mondkapje voor je mond en neus, en laat daarbij je badkamer raampie open). En dan ben je er voor ff goed en wel 6 maand vanaf (Lees: dit is dus een tijdelijke oplossing)..

Vriend heeft altijd zo´n spuit in zn werk-auto liggen ivm bewoners nogal last hebben van schimmels en tsja dan spuit ie het ff goed in (dus tijdelijke oplossing) en voert een melding door aan degene die het onder handen neemt...

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:43

De meest geweldige tip vind ik: Bleek! Spuit wat bleek op de plekken en je zit gegarandeerd een half jaar zonder schimmel. Het werkt ook erg goed voor voegen die zwart zijn geworden. Ruim opspuiten, half uurtje wachten en je muren en voegen zijn helemaal wit weer!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:47

Chel_ schreef:
De meest geweldige tip vind ik: Bleek! Spuit wat bleek op de plekken en je zit gegarandeerd een half jaar zonder schimmel. Het werkt ook erg goed voor voegen die zwart zijn geworden. Ruim opspuiten, half uurtje wachten en je muren en voegen zijn helemaal wit weer!

Gewone bleek??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 10:52

bleek heb ik in huis
en heb nog plantenspuiten genoeg
ga zo meteen eens proberen
als dit niet werkt dan toch eens schimmelvreter proberen, dat het tijdelijk werkt is geen probleem, in april word alles betegeld en alles gerenoveerd
weet je welk merk die schimmelvreter is possie??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 11:05

jaaaaa
bleek werkt!!

heb net plantenspuit gevuld en alles ingespoten en ff laten intrekken en was gewoon weer wit ( is nu net 5 min, erop, en zie nu al geen zwart meer)
ik heb voorzekerheid wel even met borsteltje eroverheen gewreven, en is nu nog niet weggespoeld
moet ik dit gewoon met de doucheslang afspoelen of laten zitten??
tip voor mezelf
volgende keer handschoenen aandoen!!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:43

de ervaring die ik heb met gewone bleek is dat het toch sneller terugkomt dan wanneer ik HG gebruik...
Bij HG blijft het een maandje ongeveer weg, bij bleek (iig bij mij) veel korter.

Maar aan de andere kant, bleek is (veel) goedkoper,en in april wordt er touch verbouwd bij je.

Bij de verbouwing kan ik je wel de tip geven om voor het schilderen/tegelen schimmelvreter te gebruiken en daarna pas te schilderen/tegelen. Dan weet je zeker dat het goed weg is

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:43

Wij hadden het in de woonkamer, er lekte iets ofzo.
Laat de woningbouw vereniging komen, misschien kan die verder helpen?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:51

Ik zweer bij HG! Werkt bij mij geweldig in de douche!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:54

en goed blijven ventileren! Dat is echt heel belangrijk om alle vocht er uit te laten gaan. Schimmel blijft volgens mij altijd een probleem in badkamers. Wij hebben geen raam, wel afzuiging en na 2 jaar valt het me reuze mee met de schimmel. Plus dat de muren tot aan het plafond betegeld zijn, vind ik niet supermooi, maar wel handig, alleen het plafond moet soms even met een doekje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 13:11

ik wil in april dus ook alles betegeld hebben, ik heb wel een raam die open gaat na het douchen en de deur word opengezet
hopelijk heb ik er straks geen last meer van als alles betegeld is, ook niet bij het plafond

en woningbouwvereniging bij een koophuis laten komen??? ben bang dat dat niet werkt Haha!
daarbij komen die ook niet voor schimmel in huurhuizen, tenminste bij mijn vorige gehuurde appartement niet

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:14

NoaC schreef:
Ik zweer bij HG! Werkt bij mij geweldig in de douche!

Bij mij ook in huis dat jaar leeggestaand heeft!

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:19

Lynn_Nikita schreef:
jaaaaa
bleek werkt!!

heb net plantenspuit gevuld en alles ingespoten en ff laten intrekken en was gewoon weer wit ( is nu net 5 min, erop, en zie nu al geen zwart meer)
ik heb voorzekerheid wel even met borsteltje eroverheen gewreven, en is nu nog niet weggespoeld
moet ik dit gewoon met de doucheslang afspoelen of laten zitten??
tip voor mezelf
volgende keer handschoenen aandoen!!!

Je kan beide doen. Zowel laten zitten als afspoelen. Zelf vind ik afspoelen het prettigst, omdat je dan ook echt het idee hebt dat alles weg is. Fijn dat het ook bij jou lekker werkt! En ja.. je handschoenen was inderdaad nog wel een tip geweest.. Bloos

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:21

ma_rie_tje schreef:
de ervaring die ik heb met gewone bleek is dat het toch sneller terugkomt dan wanneer ik HG gebruik...
Bij HG blijft het een maandje ongeveer weg, bij bleek (iig bij mij) veel korter.

Maar aan de andere kant, bleek is (veel) goedkoper,en in april wordt er touch verbouwd bij je.

Bij de verbouwing kan ik je wel de tip geven om voor het schilderen/tegelen schimmelvreter te gebruiken en daarna pas te schilderen/tegelen. Dan weet je zeker dat het goed weg is

Ik denk dat dat dan ligt aan de omstandigheden bij jezelf in de badkamer. Ik hoef het namelijk ruim een half jaar niet te doen nadat ik bleek heb gebruikt. Zolang je maar iets vind wat bij jou werkt, daar gaat het om Lachen

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:23

Pure chloor, even laten intrekken en weg schimmel.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:01

Negatieve reacties over HG? Waar? Hier niets dan lof. Vind HG echt het meest geweldige wat uitgevonden is!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:14

FitzChivalry schreef:
Ik gebruik de hg schimmelreiniger, en ik vind het echt geweldig spul. ongeveer eens in de maand doe ik de badkamer ermee, en we zijn al maanden schimmelvrij..
Alleen jammer dat het 3 dagen naar zwembad ruikt daar..

Ik heb het laatst ook gebruikt en ik was zeer sceptisch, werkte perfect ook geen last van stank, ja in het begin ruik je het ff. Er is nog steeds niks terug en het zat echt super erg op het plafond...lekker handige plaats nl.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:35

Kun je niet beter ervoor zorgen dat er geen schimmel meer ontstaat?
Mijn vriend heeft ook schimmel in de badkamer, en het komt steeds terug...

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:21

is het op de kitlaag?
ik zou dan gewoon het eruit snijden en een nieuwe kitlaag aanbrengen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 16:23

ja hoe??
Na douchen gaat de raam al open en de deur naar de gang ook
Ik wil een afzuiging plaatsen, maar dat gebeurd als de hele badkamer onder handen genomen word
volgens mij kan ik niet meer doen dan ventileren, wat ik nu ook al doe

@ Liiisette, nee, gewoon op de muur en plafond bij de douchebak. Is tot een hoogte van 1,50 betegeld en daarboven een stukwerk wat getekst is met latex voor vochtige ruimtes , speciaal tegen schimmels

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:28

Wij hebben in deze maanden ook last van schimmel in de badkamer. Het raam staat 24 uur/dag open en tijdens het douchen gaat er ook nog een afzuigerinstallatie aan, maar het komt toch. Waarschijnlijk is onze bovenverdieping gewoon vochtig.
Ik gebruik schimmelvrij van Bison, het is geloof ik hetzelfde als bleekmiddel. Het werkt prima, alleen het stinkt echt mega naar chloor. De schimmelvrij is een schuimerige oplossing die de schimmel oplost. De voegen maak ik schoon met gewone bleek en een schuurspons. Ik ben er een middag mee bezig geweest, maar ik heb nu wel een heerlijk schone douche (heb direct alles schoon gemaakt).

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:14

Ik gebruik ook altij HG gaat hardstikke goed!