Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Chel_ schreef:De meest geweldige tip vind ik: Bleek! Spuit wat bleek op de plekken en je zit gegarandeerd een half jaar zonder schimmel. Het werkt ook erg goed voor voegen die zwart zijn geworden. Ruim opspuiten, half uurtje wachten en je muren en voegen zijn helemaal wit weer!

NoaC schreef:Ik zweer bij HG! Werkt bij mij geweldig in de douche!
Lynn_Nikita schreef:jaaaaa
bleek werkt!!
heb net plantenspuit gevuld en alles ingespoten en ff laten intrekken en was gewoon weer wit ( is nu net 5 min, erop, en zie nu al geen zwart meer)
ik heb voorzekerheid wel even met borsteltje eroverheen gewreven, en is nu nog niet weggespoeld
moet ik dit gewoon met de doucheslang afspoelen of laten zitten??
tip voor mezelf
volgende keer handschoenen aandoen!!!
ma_rie_tje schreef:de ervaring die ik heb met gewone bleek is dat het toch sneller terugkomt dan wanneer ik HG gebruik...
Bij HG blijft het een maandje ongeveer weg, bij bleek (iig bij mij) veel korter.
Maar aan de andere kant, bleek is (veel) goedkoper,en in april wordt er touch verbouwd bij je.
Bij de verbouwing kan ik je wel de tip geven om voor het schilderen/tegelen schimmelvreter te gebruiken en daarna pas te schilderen/tegelen. Dan weet je zeker dat het goed weg is
FitzChivalry schreef:Ik gebruik de hg schimmelreiniger, en ik vind het echt geweldig spul. ongeveer eens in de maand doe ik de badkamer ermee, en we zijn al maanden schimmelvrij..
Alleen jammer dat het 3 dagen naar zwembad ruikt daar..