_)%&_!# Arriva, bij de halte laten staan door TWEE bussen !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjaa

_)%&_!# Arriva, bij de halte laten staan door TWEE bussen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 20:56

Wat ik vandaag toch weer meegemaakt heb, echt niet leuk meer!
Vriendje moest werken vanavond, en ik wilde eigenlijk nog wel even naar Tasja toe,
dus ik besloot met de bus te gaan, Heenweg ging prima, niets aan de hand.
Maar op de terugweg...

Ik stond op tijd bij de halte, dat was het probleem niet.
De bus was wat later, maar zag m uiteindelijk in de verte aankomen, nu is dit een
erg donkere halte, dus ik besloot met het licht van mijn telefoon te seinen en half op de weg te gaan
staan (er was geen ander verkeer, ben nog niet levensmoe Lachen ) om zo de chauffeur duidelijk
aan te geven dat ik mee wilde.
Helaas reed de bus door, remde heeeeeel even na de halte, maar gaf toen ik die richting uit wilde lopen
weer flink gas en reed verder.
Ik draai me om, en zie in de verte gelukkig nog een bus aankomen, dus die op dezelfde manier
aangehouden, althans, een poging gedaan tot... Want ook deze chauffeur remde na de halte een seconde,
maar heeft me verder gewoon laten staan.
Daar sta je dan, om kwart voor zeven, de volgende bus ging om half negen pas weer en ik had zo'n vermoeden
dat ook deze bus gewoon door zou rijden, dus maar gaan lopen (dikke 10 km, maar goed, wat moet dat moet he?)
Na een kilometer of 4/5 bij een tankstation aangekomen en besloot de stoute schoenen aan te trekken en een lift
te vragen voor het laatste stukje, na een aantal teleurstellingen gelukkig een lift kunnen krijgen
(Mevrouw van het Schathoes Verhildersum in Leens echt SUPER bedankt Haha! en de pompbediende van het tankstation
ook bedankt voor de koffie, ook al heb k maar 1 slok opgekregen... ) en thuis weten te komen.

Maar dit slaat toch nergens op dat notabene Twee bussen na elkaar je gewoon bij de halte laten staan terwijl
je duidelijk laat weten dat je mee wilt?!
Klacht is al ingediend, maar wilde dit verhaal Even van me af schrijven, zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt, en hoor
je eigenlijk nog wel iets op je klacht?!

Bedankt voor het lezen Lachen

mirror666

Re: _)%&_!# Arriva, bij de halte laten staan door TWEE bussen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:57

Echt rot.. goed dat je er een klacht over hebt gedaan dan..
maar of je iets hoort...
haha
ja je gaat een berichtje krijgen dat chauffeur is aangesproken en dat was het Nagelbijten / Gniffelen
wij hebben het ook eens gehad..
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 23-12-08 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:57

Jeetje wat achterlijk zeg! Goed dat je toch maar aan iemand hebt gevraagd of je mee mocht rijden.. Kwam je iig nog thuis Tong uitsteken

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:01

Belachelijk, ik ben blij dat ik van die gekken bus afben nu ik voortaan op de fiets ga.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 21:02

Ik ben inderdaad blij dat ik thuisgekomen ben!!
En ben ook blij, dat k normaal met de auto kan, dat waardeer je na zo'n avontuur toch nog Net even wat meer...
Liften vond k ergens ook nog wel spannend, want je weet natuurlijk Nooit bij wie je in de auto terecht komt.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:04

Bij mijn oude stage, was ook een hele donkere bushalte, daar hadden ze een paal staan, dan kon je op het knopje drukken, en dan gingen er lichtjes branden en zo wist de busschauffeur dattie moest stoppen, dit was echt handig!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:05

Pff, echt belachelijk! Ik heb ook genoeg vreemde dingen meegemaakt met de Arriva bussen. Maar goed, Connexxion is net zo erg hoor. Knipoog Ik heb nu de Qbuzz, en ook daar ben ik zeker geen fan van.

Helaas is het zo, en het is overal het zelfde. Ik had overigens nooit gelift, maar dat terzijde. Lachen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:05

Hé, dat is wel héél raar. Scheve mond
Vooral omdat ze jou dus wél gezien hebben. Daar snap ik dus echt niks van.
Inderdaad maargoed dat je thuis bent gekomen!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:20

Gebeurt me bij Connexxion minstens 1 keer per week dat een bus of niet stopt, of gewoon niet komt. Ook op goed verlichte haltes rijden ze gewoon met een lege bus voorbij.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:22

Echt waar? Al die verhalen hier.

Dan moet ik maar gewoon heel blij zijn dat ik Veolia heb? Nagelbijten / Gniffelen

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:47

Het gebeurt ook bij ons helaas. Ik heb het al meerdere malen meegemaakt bij stageplekken etc. Ook weleens dat ze gewoon doorrijden, terwijl ik en op stop druk, en vriendelijk vraag of ze even willen stoppen Boos!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 21:49

Ik heb t ook wel vaker meegemaakt, maar allemaal wat langer geleden...
Wees inderdaad maar blij Red_Savage, al zullen die vast ook wel zulke dingen hebben toch?

Even over het liften, normaal doe k dat inderdaad ook niet, maar nood breekt wetten en dit leek me een erg vriendelijke vrouw, de pomphouder leek haar ook te kennen, dat gaf me genoeg vertrouwen moet k eerlijk zeggen.

@Amanda_T dat gebeurt mij inderdaad ook vaak, heb zelfs eens gehad dat ie zei dat ik te laat gedrukt had (wat niet zo was) en dat het dus mijn eigen schuld was. Maar... en dit moet ook gezegd worden, heb t ook wel meegemaakt dat ik nadat ze de halte voorbijreden netjes bij stal voor de deur er uitgelaten werd! Dat was dan wel weer tof.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:53

Natasjaa schreef:
Ik heb t ook wel vaker meegemaakt, maar allemaal wat langer geleden...
Wees inderdaad maar blij Red_Savage, al zullen die vast ook wel zulke dingen hebben toch?

Nou, ik kan zo snel niets bedenken eigenlijk. Oké ze zijn regelmatig 5 minuten te laat. Maar daar kan ik niet over klagen.
Er is alleen 1 keer per ongeluk de bus aan me voor bij gereden, maar dat kan wel een keertje gebeuren.

En verder ben ik alleen heel erg te spreken over Veolia, ook over hun dagkaarten. (dat je voor 5 euro onebeperkt met Veolia-bussen kan reizen)
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 23-12-08 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:54

nou dat is toch echt belachelijk..
heb zwaar medelijden met je maar gelukkig ben je thuis gekomen Lachen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:55

Nou Red_Savage, kun je niet zorgen dat die bussen hier ook komen? *LOL* Arriva is bij ons (Noord-oost Friesland) overgegaan op Qbuzz, en die is slecht. Laatst waren er te weinig bussen, dus hadden ze besloten dat er gewoon geen bus kwam om ons op te halen.. Daarna waren er een paar keer storings waardoor de bus niet verder kon rijden, of de stopknoppen deden het niet.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:56

Ik zal d'r 1 in een envelopje naar je op sturen. Clown

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:58

Thank you! Vork Een privé bus, handig!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:23

Pff wat belachelijk zeg!
Een klacht indienen zal wel niet echt helpen, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Fijn dat je toch nog bent thuisgekomen Lachen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:26

Even een heel dom vraagje? Horen die bussen daar wel op dat tijdstip te stoppen? Want hier rijden ze ook door als het niet hun normale stophalte is..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:29

Gelukkig valt Veolia wel mee, maar ik ben 1x nogal pissed geworden toen ze gewoon mijn oma voorbij reed die netjes binnen zat te wachten, ze zat er al een halfuur en toen is ze maar naar ons gelopen en vanaf hier met de auto naar huis gebracht, echt belachelijk... Maar die is dus van het ov afhankelijk en niet meer zo fief momenteel...

Voorderest had ik laatst met koopzondag dat mijn beide bussen 20 min. vertraging hadden Sigaar Uiteindelijk maar de bus de andere kant opgepakt die ver omreed, maar er sneller was dan de andere ondanks dat deze ook vertraging had...

Noeps

Ik heb het ook wel gehad, ik stap op bij de oprit van de snelweg. Dus bussen moeten even de snelweg af, langs de halte en dan weer de snelweg op.
Heb al regelmatig gehad dat de bus de snelweg niet af ging. Sta je daar. Bus ging 2x in het uur, kon dus ruim een halfuur wachten én ik was te laat voor college Scheve mond
Erg vervelend. Ik zou als ik jou was ook contact opnemen met Arriva.

Emori

connexxion is ook zo'n ramp
ze komen regelmatig veel te vroeg
dus ik sta vaak al een kwartier van te voren bij de halte

ben ook voorbij gereden Ja ja, op die tijd moest de bus daar stoppen!

bussen komen niet opdagen

en moest zelf een chauffeur de wegwijzen omdat ie niet wist hoe hij moest rijden.. Lips are sealed
en ze zetten op spitsuren een frysker bus in, als super veel mensen uit de dorpen naar leeuwarden moeten
zit je dan in zo'n klein rotbusje

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:33

Een nadeel hier is ook dat ze mij geregeld recht voorbij rijden omdat ze te vroeg zijn, ik woon nml tegenover een bushalte en dan ga ik op de tijd van 9292ov bijv. de deur uit(2 min ofzo) en dan voordat ik de deur dicht kan trekken is hij of al geweest of hij rijd net voorbij. Ook een keer gehad dat ik aan kwam rennen en hij te vroeg was, rijd ie gewoon weg, hij kon me niet gemist hebben, want rende ervoor langs Verward En bij mij rijden er elk halfuur twee bussen kort na elkaar voorbij, vind het jammer dat ze dat niet wat verspreiden naar bijv. elk kwartier een ofzo, maarjah Lachen

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:57

Arriva, bussen en treienen, zijn 1 pot nat !

Verschikkelijk!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:58

niet alleen die maatschappijen kunnen er wat van hoor Knipoog

ook het GVU! ik moet to 5 uur werken en de bushalte is recht voor het gebouw en ik sta minstens tot kwart voor 6 te wachten omdat alle lijnen 11 vol zitten en de werkende mens dus niet erin kan omdat alle studenten zich erin hebben gepropt echt belachelijk is het!