Heb een presentatie in Photoshop die ik wil wijzigen en heb 2 problemen. (Ken de applicatie amper... dus het wijzigen schiet niet echt op.)
Probleem 1:
Als ik 1 layer verschuif, dan verschuift alles automatisch mee, heb verschillende settings aan en uit gezet, maar nog niets hielp. Ik wil gewoon dat alle layers altijd los van elkaar zijn, en als ik iets toepas op 1, het ook op die layer is, en niet weer allemaal.
De layers zijn verdeeld in 2 groepen, eentje voor text en eentje voor graphics. Samenvatting: als ik een text layer verschuif, verschuiven al de text layers. Verschuif ik een graphic dan verschuiven ze allemaal. Hoe voorkom ik dat?
Probleem 2:
Er is een grijs vlak (1 van de layers), en dat wil ik groter maken. Geen idee hoe ze het grijze vlak gemaakt hebben, maar hoe kan ik het selecteren en groter maken? In Illustrator heb je 2 veschillende icoontjes, eentje voor selecteren en de ander voor resizen. Maar in Photoshop werkt het denk ik anders. De textvakken kan ik wel resizen. Maar ik wil juist dat grijze vlak groter maken.
Kortom: HELP! Welke lieve bokker heeft advies?