Als fake-keukenprinses had ik de hoop al een beetje opgegeven en me toegelegd op het bereiden van andere gangen/ hapjes voor het kerstdiner. Mijn zus zit in verband met een verhuizing echter even zonder aanrecht en dus... komt het toetjesgebeuren toch op mij neer
Hoe doe ik het:
- Lange vingers in Amaretto/ koffie-mengsel weken/ tot een laagjesbodem kweken (tot zover geen problemen';
- dooiers scheiden, eiwitten opkloppen en later met mascarpone en vanillesuiker erbij nog meer opkloppen (dit gaat ook goed);
- maar dan: dooiers opkloppen met suiker. Dat blijft een heel dun mengsel. Ik denk dat hier dan ook de schoen wringt;
- Prutje bij elkaar doen, schaal indelen, in koelkast laten opstijven en pas voor het opdienen cacao strooien.
Klaar. Punt is alleen dat ongeveer 2/3e van het mengsel goed stijf en luchtig is, de rest niet.
Hoe doen jullie dit?

PS In het befaamde witte Tiramisù-recept van Zep las ik:
Citaat:*het mascarponemengsel:
klop de eidooiers en de suiker tot een bleek mousse-achtig mengsel. Spatel er geleidelijk de mascarpone door. Klop tot een homogene massa. Klop 1 eiwit stijf (het andere gebruik je niet) en spatel het door het mascarponemengsel.
Een eiwit door de dooiers heen om het te binden - zou dat het zijn?
Het is dan wel niet helemaal de echte tiramisù, maar lekker was het wel! En vooral: goed opgestijfd.
Als het maar lukt, dus bedankt voor je tip