dier aanrijden met de auto...stop jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

dier aanrijden met de auto...stop jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 11:00

Vroeg me dit gewoon af..
als jullie bijvoorbeeld een waterkipje, eend of een ander klein niet-huisdier aanrijden met de auto.
en je ziet dat het nog leeft.
stoppen jullie dan? of rijd je door?

En als het dood is? wat doe je dan?

Fira

Re: dier aanrijden met de auto...stop jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:03

Ik ga natuurlijk stoppen! Huisdier of niet, ik stop. Kijk of het nog leeft en bel de DA, of ik neem het diertje mee naar huis, en ik ga eerste hulp verlenen. (als ik dat heb geleerd)

Beetje harteloos om door te rijden, Nagelbijten / Gniffelen

Tsja, als hij dood is, dan leg ik hem aan de kant van de weg, een beetje verder zodat de andere bestuurders hem niet kunnen zien, ofso. Heb het zelf nooit meegemaakt, en ik kan nog niet eens autorijden, maar toch!
Laatst bijgewerkt door Fira op 23-12-08 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:04

Mocht het ooit gebeuren dat ik een dier aanrijd, en het mogelijk is te stoppen zal ik dat zeker doen. Als het nog leeft dierenambulance bellen.

Als het dood is dan naast de weg leggen, zodat er niet nog 400 keer over heen gereden wordt.

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:04

toen me moeder voor haar rijbewijs bezig was stopte ze maar die rijinstructeur vond dat ze door moest rijden
maar het was moedereend met haar kleintjes en dat was zielig Bloos

ik denk als het kan stoppen maar dat kan niet als er heel veel auto's achter je zitten
het is wel zielig als het nog leeft!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:05

als er mogelijkheid voor is (op een snelweg zou ik niet zo vlug stoppen voor een duif bv, voor een hond neem ik het risico dan weer wel, en ja, noem me maar hypocriet, maar die hond heeft wss thuis verdrietige mensen zitten ...)
op een gewone weg stop ik wel (niet dat ik al een dier aangereden heb, maar kom)
indien het dood zou zijn zou ik het aan de kant leggen (hond of kat zou ik meenemen en proberen de eigenaar te vinden)
indien het nog leeft, maar net niet dood is, zou ik het wss een handje helpen en uit zijn lijden verlossen (behalve indien hond en kat, dan naar DA)
indien het gewoon nog gered kan worden ga ik ermee naar de DA.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 11:05

dat doe ik dus zelf ook.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:06

Op de snelweg rijd ik door, veel te gevaarlijk... Maar voor de rest stop ik om te kijken of het diertje echt dood is en of er misschien nog iets aan te doen is.

Heb ooit een zwerfkat aangereden en die leefde nog, dus in de auto gelegd en meegenomen. Jammer genoeg was hij al dood voordat ik thuis was met als resultaat dat m'n auto vol met bloed en vlooien zat Nagelbijten / Gniffelen Thuis heb ik hem in de tuin begraven.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:07

Duhelo schreef:
als er mogelijkheid voor is (op een snelweg zou ik niet zo vlug stoppen voor een duif bv, voor een hond neem ik het risico dan weer wel, en ja, noem me maar hypocriet, maar die hond heeft wss thuis verdrietige mensen zitten ...)
op een gewone weg stop ik wel (niet dat ik al een dier aangereden heb, maar kom)
indien het dood zou zijn zou ik het aan de kant leggen (hond of kat zou ik meenemen en proberen de eigenaar te vinden)
indien het nog leeft, maar net niet dood is, zou ik het wss een handje helpen en uit zijn lijden verlossen (behalve indien hond en kat, dan naar DA)
indien het gewoon nog gered kan worden ga ik ermee naar de DA.

Dat zou ik ook doen, ik rem ook echt voor dieren Verdrietig
Stel ik zou een dier aanrijden, volgens mij slaap ik er dan enkele dagen niet van Huilen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:08

Wij hebben ooit een kat aangereden heel ongelukkig... Hebben het beestje meegenomen, bleek een eigenaar te hebben, hebben hem op onze kosten laten verzorgen en hebben hem nadien naar de eigenaars gebracht. Eigenaars waren best beteuterd dat hij was aangereden maar waren enorm blij dat we hem niet hadden laten liggen. Als ik bvb een vogel of eend aanrijdt zou ik toch ook even gaan kijken, huisdier of niet!

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:09

Als het mogelijk is om te stoppen zou ik dit wel doen, maar als op de snelweg of op andere drukke wegen doe ik niet..Mocht het het om een hond/kat of ander huisdier gaan dan zou ik het wel melden bij de dierenambulance. Zodat die kunnen gaan kijken en het beestje eventueel behandelen.

Ik zou me overigens wel verschrikkelijk schuldig voelen als ik een dier zou hebben aangereden..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:09

Ik rem ook voor dieren Ja

Heb ooit een hele weg vast gezet omdat er een enorme pad aan het oversteken was.
Heb de auto midden op de weg gezet en pad opgetild. Jakkie Tong uitsteken Maar het idee dat ie toen iig nog leefde vond ik fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:11

Als ik mijn rijbewijs heb, zou ik als het kan altijd stoppen, zeker in een dorp of stad. Op de snelweg hangt het er vanaf, maar ik zou er alles aan doen om te stoppen.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:13

Als het enigzins mogelijk is stop ik, mocht het dier nog leven dierenambulance bellen, is het dier dood, dan de berm in (tenzij het een hond of kat is)

Gelukkig nog nooit een huisdier aangereden, lijkt me echt vreselijk..... Wel een vrachtwagenchauffeur zeer dankbaar. Onze hond was achter een haas aan de snelweg opgerend, chauffeur heeft zijn wagen overdwars op de weg gezet en de hond in zijn wagen geslingerd. Dankzij hem leeft onze guppie nog steeds!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:13

Alleen als ik daarmee mijn eigen veiligheid of die van mijn medeweggebruiker niet in gevaar brengt, stop ik. Is het te gevaarlijk om te stoppen, dan rijd ik door, maar meld het wel bij de dierenambulance.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:14

Hangt er van af waar, op een 100 km weg oid rijdt ik door, zeker als er andere auto's achter me zitten en ik geen kans heb om te stoppen, heb het dan wel over vogels iod. Bij katten en honden probeer ik te remmen.
Zijn zelfs wel eens gestopt toen we langzaam reden om dat we een aangereden kater zagen liggen, wij auto aan de kant ( net nieuw ) achter kat aan, in handdoeken gewikkeld, alles onder gepist, heerlijk zo'n katerlucht in je kleren, en naar de da gebracht, bleek dat hij zijn bekken had verbrijzeld, en hebben ze hem in laten slapen.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:15

_Mel schreef:
Mocht het ooit gebeuren dat ik een dier aanrijd, en het mogelijk is te stoppen zal ik dat zeker doen. Als het nog leeft dierenambulance bellen.

Als het dood is dan naast de weg leggen, zodat er niet nog 400 keer over heen gereden wordt.

Precies. Lachen

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:18

Ja ik stop ook, ik heb een keer midden in de nacht mijn vriend een rotonde extra laten nemen, omdat ik een eend aan de rand van de weg zag liggen en allemaal vriendjes of familie erom heen, die heel hard aan het kwaken waren. Hij wou echt doorrijden hij zeg die is toch dood. Maar hij moest van mij terug.

Hij was echt dood, ik heb wel de dierenambulance gebeld of ze deze misschien op konden ruimen, omdat het een heel verdrietig gezicht was.

Maar je moet wel kijken in welke situatie het is, want op de snelweg zou je niet zo makkelijk kunnen stoppen natuurlijk, dan kun je ook gewoon de dierenambulance bellen en zelf doorrijden.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:20

sommige mensen zeggen:als het diertje bijna dood is en helemaal verwond is dat je het beste er snel nog een keer overheen kunt rijden zodat hij geen pijn meer heeft....ik zou niet weten wat ik moet doen,ik heb er geen ervaring mee.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:25

Ik mag nog geen auto rijden Tong uitsteken Maar als zoiets zou gebeuren dan zou ik zeker wel stoppen en de DA bellen en kijken wat ik zelf kan doen.. En als die dood is ergens begraven

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:27

Nou ik zal je zeggen, ben eens een keer 2 uur te laat geweest op een afspraak, omdat er een duif tegen mijn raam aanvloog en ik overal veren zag..maar geen duif. Auto omgekeerd en ben uitgestapt om hem te zoeken of het wel ok was..iedereen lachte me uit (was een verjaardag waar ik heen moest)..maar hé, voelde me er knap beroerd bij.
Ik rem altijd voor dieren, mits ik er geen gevaarlijke situatie mee veroorzaak (op snelweg gaat het zo snel, dat daar echt geen tijd voor is, helaas)..t gaat automatisch dat ik rem, check wel altijd mn achteruitkijkspiegel of er geen verkeer dicht achter mij zit.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:33

Ik ben ooit over een mus heen gereden, maar die was echt plat Ach gut Dat vond ik trouwens al echt erg...
Verder zal ik altijd stoppen om te kijken of het dier nog leeft!
Afgelopen zomer reed ik op een buitenweg hier en daar lag ook een eend nog levend op de weg. Ik heb er bij gezeten en mijn buurvrouw gebelt Clown Zij werkt voor de dierenambulance en wist daar geen telefoonnummer van. Maar toen ik met haar aan de telefoon zat ging ie dood... Wel jammer, maar goed ik weet ook niet of ie nog te redden viel. Als een wild dier niet meer weg probeert te lopen voor mensen is ie al ver heen Ach gut

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:36

Jam schreef:
toen me moeder voor haar rijbewijs bezig was stopte ze maar die rijinstructeur vond dat ze door moest rijden
maar het was moedereend met haar kleintjes en dat was zielig Bloos

ik denk als het kan stoppen maar dat kan niet als er heel veel auto's achter je zitten
het is wel zielig als het nog leeft!!

Zoiets heb ik dus ook gehad alleen was ik in die situatie de instructeur.
Ik leer mijn leerlingen dat als ze kúnnen stoppen dat ik het dan prima vind, maar ik heb dus een keer een enorme schuiver gemaakt met de auto (daarna stond ik omgekeerd op een provinciale weg) omdat mevrouw de leerling het zo nodig vond om met 80 uit te wijken voor een eend.
Nou het spijt me wel maar mijn leven is me meer waard dan die van een eend en van mij had ze eroverheen mogen gaan. KLinkt voor sommige hier misschien heel cru maar op het moment dat je auto aan de glij gaat vind je het echt niet grappig meer.

Als ik iets aanrij (en dat gebeurd gelukkig nagenoeg nooit) probeer ik even te stoppen maar zoals al eerder aangegeven, op de snelweg word dat wat lastig.
In Australië hebben wij een keer een enorme arend aangereden, daar ben je verplicht om als je iets aanrijd te stoppen om te kijken of je nog iets kan doen en in het geval van kangoeroes om de buidel te checken en evt jongen mee te nemen naar een speciale opvangplaats.
Wij hebben die Arend dus ook meegenomen in de auto en naar een opvang gebracht, dat was best indrukwekkend om zo'n enorm dier die echt veel schade kan aanrichten (alleen die poten en die snavel al!) mee te nemen in je auto.
IN het begin was ie nog behoorlijk versuft maar toen we er bijna waren begon hij bij te komen, nou dan ben je blij als je er bent en hij in een hok kan..
Laatst bijgewerkt door Polly op 23-12-08 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

jwbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:37

ik stop altijd voor dieren

tijd terug nog gestopt voor een baby egel
en met een handdoek uit mijn auto de egel opgepakt en helemaal naar het bos gelopen(auto laten staan op de weg) en de egel daar weer vrij gelaten

ook vaak gestopt voor konijnen, fazanten, katten enz enz

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:39

Tja, ik zat op de snelweg toen moedereend besloot om met haar pullen naar de overkan te gaan... Ik kon nog netjes op de linkerbaan ze ontwijken maat de persoon achter mij reed er overheen... Moeders bleef liggen en een paar pullen liepen als gekken over de weg... Zo verschrikkelijk zielig...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:40

Nou ik heb laatst een kat aangereden, ben toen uitgestapt en de darmen alles lag eruit. Achterkant was ook plat (waarschijnlijk had iemand hem al aangereden). Hij was meer dood als levend. Toen heb ik de auto in zijn achteruit gezet.. En ben er nog een keer overheen gereden. Beestje was toen wel dood.

Je mag mijn hypocriet noemen, maar op dat moment wist ik gewoon niet wat ik moest doen.