Pingeld gevonden, iemand (bank)ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Pingeld gevonden, iemand (bank)ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:27

Ik heb vanavond in een geldautomaat geld 'gevonden' Dat had de vorige pinner dus laten zitten. Stond even te twijfelen maar dacht als ik het laat zitten wordt het gejat (grote stad). Dus er uitgehaald en nog even rondgelopen of ik de vorige pinner misschien zou zien. Toen ik in aankwam lopen heb ik, in de verte, wel iemand bij de automaat zien staan. Maar verder niks van de persoon in me opgenomen. Dus dacht als ik een zoekend gezicht zie dan weet ik wat hij zoekt. (weet wel dat het een man/jongen was).

Ik heb bij mijn pinnen een pinbon gevraagd, doe ik nooit, zodat ik morgen bij de bank kan zeggen welke tijd het was. Nou zat ik me af te vragen. Ik breng het hoe dan ook morgen naar de bank, voel me een beetje een dief met andersman geld in mijn huis, maar komt het dan ook terug bij de persoon van wie het is? Kunnen ze echt dat nazoeken? Of geef ik het af en de bankmedewerkers vieren er een feestje mee?

Ik heb het zelf ook een keer gehad. In een drukke periode geld gepind, toevallig voor de hoefsmid dus maar 30,- , en na het pinnen zo weggelopen. Stom! Zeker als je woont waar ik woon. Dan hoef je niet terug te gaan om te kijken of het er nog in zit. Ik ken het gevoel van de ongelukkige pinner dus Bloos

Maar misschien dat iemand me kan vertellen hoe ze dit bij de bank afhandelen?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Pingeld gevonden, iemand (bank)ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:28

Nee, dat kan ik niet. Maar als je het had laten zitten, had de pinautomaat het na een minuut of zo teruggenomen Lachen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:29

Wij gingen een paar jaar terug dansen in utrecht en toen we gingen pinnen zat er nog 50 euro in de automaat. Even dr bij blijven staan, maar na 5 minuten was er nog niemand. Toen hebben we het meegenomen en mn vriendinnen zijn er van gaan drinken en hebben mij later nog 15 euro gegeven, omdat ik ook daadwerkelijk was gaan dansen. Je hebt niets verkeerds gedaan, als jij het niet pakt, pakt een ander het! Wel netjes dat je het terug wilt brengen, maar ik denk dat de bank eht ook in eigen zak steekt.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:34

Na 1 minuut ofzo slikt de automaat het geld weer in. Dit heeft me vriend ook een keer gehad. Binnen een paar dagen staat het geld dat weer op je rekening. Ik vind het wel netjes dat je het geld terug brengt

Valentinow

Blue_Eyes schreef:
Nee, dat kan ik niet. Maar als je het had laten zitten, had de pinautomaat het na een minuut of zo teruggenomen Lachen

Ik denk dat dit enkel bij een keert is. En niet bij geld...

Ts: ik denk ook niet dat de bank er iets mee kan doen

Solaria_Liz

ik ben het met joyce eens.. De bank kan er niet achter komen waar het geld van is, tenzij er iemand komt vragen om geld ( en dan nog is het onzeker dat dit de goede persoon is) Ik vind het erg netjes dat je het terug wil brengen, maar denk dat je het beter in je eigen zak kan houden Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:35

Als het goed is kan de bank het traceren en keert het terug naar de eigenaar, althans bij een vriendin van mij wel. Ik zou het dus ook terug geven.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:35

@ Bleu_Eyes, dat geloof ik niet hoor. Er zat toch wel een aantal minuten tussen mij en degene voor me. Zag hem in verte en moest wachten met oversteken.

@ Joyce, ik zou dat niet kunnen. Daar zou ik me heel schuldig over voelen. Wat als iemand dat geld heel hard nodig heeft?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:36

je kan beter na de bank gaan en het vragen. Misschien zeggen ze wel dat ze het niet kunnnen na gaan van wie het is en dat je het mag houden.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:37

@ Sonjim, dat is een fijn bericht!

De berichten hier zijn nogal verdeeld. Dus ik hoop wel dat het terug gaat naar de eigenaar.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:37

joyce2 schreef:
Wij gingen een paar jaar terug dansen in utrecht en toen we gingen pinnen zat er nog 50 euro in de automaat. Even dr bij blijven staan, maar na 5 minuten was er nog niemand. Toen hebben we het meegenomen en mn vriendinnen zijn er van gaan drinken en hebben mij later nog 15 euro gegeven, omdat ik ook daadwerkelijk was gaan dansen. Je hebt niets verkeerds gedaan, als jij het niet pakt, pakt een ander het! Wel netjes dat je het terug wilt brengen, maar ik denk dat de bank eht ook in eigen zak steekt.

Dan heb je ook geluk dat je daarmee wegkomt. Er hangen namelijk camera's bij de pinautomaten, en de bank heeft jouw bankrekeningnummer als jij daarna bent gaan pinnen, en dus ook al je gegevens.

@TS, de pinautomaat hoort het geld inderdaad na een bepaalde tijd weer in te slikken. Ik zou het ook terug brengen, zoals ik hier boven al schreef, je staat sowieso op camera, en ze hebben je gegevens. Ik heb dit ook eens gehad, maar net voordat ik bij de pinautomaat was, slikte de automaat het geld weer in.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:38

Naar de bank vragen of ze het na kunnen kijken, zo niet en je het niet in je eigen zak wilt steken kan je het altijd nog naar een goed doel doen ofzo.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:39

Ik zou het houden als er geen pinbon uit is komen rollen van hem. De bank kan het dan ook niet traceren.
En als je je schuldig voelt dan doneer je het toch aan een goed doel?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:39

de automaat slikt het geld echt in hoor als je het te lang laat zitten. Mijn vriend heeft het een maandje geleden nog meegemaakt. Hij liep weg zonder zijn geld te pakken gelukkig wonen wij in een boerengat waar niet veel mensen pinnen dus we waren het geld niet kwijt. Mijn vriend heeft gelijk de bank gebeld en die zijden dat het terug werd gestort en idd binnen een week ofzo stond het geld er weer op

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:40

Sleeper schreef:
@ Bleu_Eyes, dat geloof ik niet hoor. Er zat toch wel een aantal minuten tussen mij en degene voor me. Zag hem in verte en moest wachten met oversteken.

Als er zo lang tussen zit denk ik eerder dat er iets met de automaat mis is. Je hebt iets van 5 of 10 seconden om het geld te pakken, niet een paar minuten. En een automaat die raar doet is in elk geval verstandig om te melden bij de bank.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:40

Anders vraag je aan de bank of ze het uit kunnen zoeken en geef je jouw gegevens af met de mededeling dat ze het bij jou kunnen ophalen de rechtmatige eigenaar. Ik doe dat bij de politie ook met gevonden zaken, hun mogen zoeken van wie het is en ik geef het terug. Dit nadat ik ooit gehoord heb dat iemand een volle portomonnee bij de politie afgaf en hij leeg bij de eigenaar aan kwam.

Ik vind het echt bedroevend hoeveel mensen het zelf zouden houden.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:41

1 tip: naar de bank gaan, vragen of ze het kunnen achterhalen, je adres gegevens achter laten en zeggen dat de rechtmatige eigenaar contact met jou moet opnemen en het bij jou kan ophalen....Zo gaat de bank er niet mee aan de haal en halen ze er geen gebak van...

Edit: als de eigenaar het niet binnen bv. 2 weken heeft opgehaald, lekker iets leuks van gaan doen en het als extraatje beschouwen of idd zoals hier al eerder vermeld, voor je gevoel, overmaken aan goed doel...
Laatst bijgewerkt door Imago01 op 21-12-08 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:41

dit is mij ook overkomen dat geld moet je terug brengen de bank kan namelijk gaan nakijken wie er na die pinner is geweest en dat ben jij dus
een automaat neemt geen geld terug is en blijft een automaat en slikt geen geld terug, breng je dat geld niet terug ! mag jij ervoor opdraaien want jij hebt dat tenslotte meegenomen

gewoon even het bonnetje meenemen met de tijd waneer jij had gepint
dan kijken ze in het systeem wie de vorige pinner was en daar nemen ze dan contact mee op

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:42

onley schreef:
dit is mij ook overkomen dat geld moet je terug brengen de bank kan namelijk gaan nakijken wie er na die pinner is geweest en dat ben jij dus
een automaat neemt geen geld terug is en blijft een automaat en slikt geen geld terug, breng je dat geld niet terug ! mag jij ervoor opdraaien want jij hebt dat tenslotte meegenomen

gewoon even het bonnetje meenemen met de tijd waneer jij had gepint
dan kijken ze in het systeem gaan kijken wie de vorige pinner was en daar nemen ze dan contact mee op

Hoezo slikt de automaat het niet terug .......Wij hebben het zelf meegemaakt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:44

Dat van een goed doel zei mn vriend ook al. Maar wie ben ik om te bepalen dat iemand zijn geld naar een goed doel moet.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:45

het lijkt mij onzin dat ze het geld gaan verhalen op de volgende pinner, er kan iemand in de tussentijd dat geld gepakt hebben zonder zelf te pinnen
is nu niet het geval ,maar mocht er geen camera zijn komen ze echt niet bij de volgende pinner innen Clown

en ik zou ook bij de bank informeren,alleen als het om een heel klein bedrag gaat zou ik die moeite er niet voor doen,sorry!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:46

Ik vind het super goed van je dat je het geld terug wil geven aan de rechtmatige eigenaar. Ik zou gewoon even aan de bank vragen hoe en wat. Mochten die er niets mee kunnen zou ik het houden. Dan heb jij je best gedaan. Ik zou het erger vinden als de bank het in hun zak steekt!

Ro0sj

joyce2 schreef:

Ook al is het nu misschien kredietcrisis, de bank zal dat geld echt niet in eigen zak steken. daarnaast kan de bank alle pintransacties nalopen, dus als jij je pinbon nog hebt zullen ze aan de hand van het tijdstip altijd de rechtmatige eigenaar van het geld kunnen traceren!

@ Sleeper, ik vind het super netjes dat je het geld terug wilt brengen, je moet er zelf ook niet aandenken om zo geld kwijt te raken!!

suuzepuus

als het om 50 uro gaat zou ik het lekker in mn zak steken.

Al_Zawraa

Inderdaad de automaat slikt zeker het geld wel in, en anders is er iets mis met de automaat. Ik heb het ook gezien, ik kwam aanlopen, degene voor mij liep weg, geld zat nog in de automaat, en voordat ik het uberhaupt had kunnen pakken (als ik dat gewild had) werd het geld weer ingeslikt. Duurt dus echt een aantal seconden, en zeker geen minuten.

Ze kunnen zeker wel achter halen, wie dat geld heeft gepakt, er hangen toch niet voor niets camera's? En zeker als je zelf daarna gaat pinnen is het helemaal makkelijk te achterhalen.