ik word er zo verdrietig van..... ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

ik word er zo verdrietig van..... ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:21

ik heb er lang over getwijfeld of ik het hier neer zou zetten, maar wil het toch graag even van mij afzetten.

sinds het uit is met mijn vriend zijn mijn ouders zo drammerig ik word er echt verdrietig van.
heb je niks meer van hem gehoord?
ga nou eens naar het dorp daar lopen jongeren van jouw soort, die geloven allemaal.
Je bent te zwaar je moet afvallen.
ga je nu alweer weg.
kijk eens op internet naar een leuke vent..

ik word er zo kotsbeu van. laat me lekker mijn gang gaan, als ik met een vriendin naar de bioscoop ga is mijn moeder altijd aan het zeuren dat we daarna maar naar het dorp moeten gaan dat is gezellig.
ja tuurlijk is dat gezellig, maar ik heb een hekel aan het ons kent ons verhaal kluitje. en dat weet ze heel erg goed.

ik ben 19 ik heb geen zin om elke avond moetjes te horen van mijn moeder. en waar ik me nog het meest aan iriteer is het verdraaien van gebeurtenissen zodat ik in een verkeerd daglicht kom te staan. en als iets fout is gegaan of ik heb een blunder begaan dan maakt het mij niet uit dat dat ook zo vertelt word. maar als mijn moeder vraagt of ik mee wil naar de stad en ik zeg dat we dan wel even naar nieuwe laarzen kunnen kijken omdat de mijne gaan afzakken, en we vinden laarzen dat ze dan zegt dat ik het handje open houd..... daar word ik zo verdrietig van Stoom uit je oren ze weet donders goed dat ik genoeg geld verdien om mijn eigen hagje te betalen.
dat ze aanbied om mijn laarzen te betalen apricieer ik zeer zeker maar dan moet ze mij later hier niet mee in een verkeer daglicht gaan zetten..

nu begint echt steeds meer het gevoel bij mij naar boven te komen om een eigen huisje te kopen en op mij zelf te gaan wonen. maar ik wil ook niet wegvluchten voor de situatie.

ik wil gewoon even op mij zelf zijn denk ik...

sorry voor het lange verhaal maar bedankt voor het lezen

vivalavida_

Re: ik word er zo verdrietig van..... ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:25

Heb je er al eens met je moeder overgepraat?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:27

mijn moeder en ik zijn twee tegenpolen. we hebben bijna het zelfde karakter en dat klikt niet

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:29

Probeer er eerst eens met je moeder over te praten. Misschien bedoeld of ervaart zij het helemaal niet zo.
Geef er bij aan wat jouw gevoel hier bij is.

Ook al zijn jou en je moeder twee tegenpolen (al vind ik dat een beetje een slap excuus voor de situatie), met praten kan een hoop opgelost worden. Lachen

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:32

Frozenstar schreef:
Probeer er eerst eens met je moeder over te praten. Misschien bedoeld of ervaart zij het helemaal niet zo.

Ook al zijn jou en je moeder twee tegenpolen (al vind ik dat een beetje een slap excuus voor de situatie), met praten kan een hoop opgelost worden. Lachen

das makkelijker gezegt dan gedaan. ik wil mijn ouders absoluut niet teleurstellen of beledigen... ik ben er gewoon niet zo goed in. als mijn moeder boos is gaat ze schreeuwen en als ik niet oplet in zo'n situatie doe ik dat ook en dan heb je de duivel in huis

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:34

Nou, nee hoor ik zeg niet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar je kan het wel proberen.
Je kan zeggen dat je echt van haar houdt, maar dat iets je dwars zit. Ook kan je er bij aangeven dat je het moeilijk vind om te zeggen, maar dat je ook niet voor de situatie wilt wegvluchten en het toch bespreekbaar wilt maken. Als je moeder gaat schreeuwen of je voelt dat jij dat gaat doen. Gewoon Time Out. Geef aan dat je het gesprek op deze manier niet wilt voortzetten en dat het misschien beter is om er later op terug te komen. Lachen

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:35

Goede avond sax89, als ik zo jou verhaal lees lijkt het mij zeer verstandig om eens met je Moeder te praten over het eea, lijkt mij voor jou en je Moeder veel beter. Het is altijd verstandig om in goede harmonie dingen uit te praten,vluchten heb je niks aan, je hart luchten is veel beter.
Waar twee onenigheid hebben , hebben er twee schuld ,de een door woorden en de ander door geduld!!
Sax89 , ik wens jou en je Moeder een fijne Kerst en een fijn samenzijn,en maak iedere dag speciaal, heb de hand in je eigen levensverhaal.

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:38

sax89 schreef:
Frozenstar schreef:

das makkelijker gezegt dan gedaan. ik wil mijn ouders absoluut niet teleurstellen of beledigen... ik ben er gewoon niet zo goed in. als mijn moeder boos is gaat ze schreeuwen en als ik niet oplet in zo'n situatie doe ik dat ook en dan heb je de duivel in huis

Eigenlijk vind ik dat geen reden om niet het gesprek aan te gaan. Ik bedoel je kan er dan wel niet zo goed in zijn, maar zo wordt je probleem natuurlijk nooit opgelost.
Ik zou het als ik jou was toch de confrontatie aangaan, hoe moeilijk dat ook zal zijn voor jou

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:03

Bespreek het op een moment dat er geen ruzie is of aankomt!

En nee het is niet makkelijk, maar je zult het moeten doen! Want uit huis lost het niet op, je zult het dan altijd weer tegenkomen.