We willen een goedkoop autootje, ook qua benzine e.d. aangezien ik nog studeer en mijn vriend voor alle inkomsten moet zorgen.
De auto wordt vrij intensief gebruikt en er wordt aardig wat mee gereden, denk aan een km of 400/500 per week.
Nou zijn we vandaag helemaal gevallen voor een Smart die bij een garage hier in de buurt stond, een Smart 700 pure. Vooral de prijs in vergelijking met het bouwjaar stond ons erg aan.
Ik heb even wat gekopieerd van de site van de garage:
PRIJS 3.950,- Incl BTW
BOUWJAAR: 2003
KM-STAND: 95.632
CARROSSERIE: Hatchback
AANTAL DEUREN: 2
KLEUR: zwart metallic
BRANDSTOF: Benzine
VERMOGEN: 45 KW
MOTOR INHOUD: 698
TRANSMISSIE: automaat 6 versnellingen
GEWICHT: 730
OPTIES:
1e eigenaar, ABS, achterruitverwarming, achterruitwisser, airbag bestuurder, airbag passagier, airbags hoofd, audiovoorbereiding, automaat, buitentemperatuur meter, bumpers en spiegels in carrosseriekleur, cd-speler, centrale vergrendeling, elektrische ramen voor, getint glas, gordelspanners, in hoogte verstelbaar stuur, incl boekjes, koplamp in hoogte verstelbaar, nationale autopas, ruitenwisser achter, sunroof, variable interval ruitenwisser, warmtewerend glas,
Maaarr.. De verhalen die we gehoord hebben over het merk Smart zijn nou niet bepaald positief te noemen. Problemen met de motor enz enz.
Nou hebben we van de verkoper gehoord dat dit grote onzin is (uiteraard
) en dat het bij een Smart belangrijk is om goed op het oliepeil te letten. Als je dit goed bijhoudt is er volgens hem niets aan de hand. Klopt dit?Het volgende verhaal wat ik heb gehoord is dat een Smart erg duur is in onderhoud, omdat de onderdelen zo duur zijn. Is dit zo?
En verder.. Alle ervaringen en/of meningen zijn welkom!

Een smart met een ton op de teller kopen is vragen om dure garagerekeningen.
Heb alleen nog geen rijbewijs.
)