Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Rianneke schreef:Ze jagen niet voor hun kerstmaaltje, maar om de wildstand op peil te houden...
Hier zijn ze vandaag voor de 2de keer in dit seizoen aan het jagen want er zitten hier bizar veel konijnen en hazen. Herten mogen ze trouwens hier niet zomaar neerschieten daar zijn apparte vergunningen voor nodig...
linky schreef:Bij ons werd vanochtend in de wei achter ons geschoten; 5 man en een hond achter 1 haas aan; bovendien schoten ze in ONZE richting, de haas zat tussen hen en onze paarden in. Bovendien was mijn man op het erf aan het werk, hij heeft ze stijf gescholden. Goede jagers doen zulke dingen niet.
smokey17 schreef:Er zijn zat jagers die een vergunning hebben voor de wilpeil op stand houden die ook gewoon voor de lol schieten. En die gaan echt niet allemaal een aparte vergunning aanvragen. Politie doet er geen sier aan. Vergunning is vergunning. En het maakt ze weinig uit waarvoor het is.
(Maar ook niet door de politie
)
En toen moest er nog een vergunning worden afgegeven, maar daar hebben ze wel 6 weken op moeten wachten... Alles gaat hier dus netjes volgens de regeltjes!
Risje80 schreef:karbitbusschieten wordt hiet nog niet vel gedaan.
Volgens mij jagen zie hier echt op hazen en konijnen. Wel goed om te weten dat ze niet voor de kerst gebruikt worden.
Op zich heb ik er niet zo`n moeite mee dat ze opgegeten worden hoor ik vond het alleen bizar dat ze nu net voor kerst zo veel aan het schieten zijn.
Het bos is hier niet zo groot, het valt met wel op dat ik nu niet meer zo veel herten zie. maar die zullen zich nu ook niet laten zien denk ik.
Rianneke schreef:smokey17 schreef:Er zijn zat jagers die een vergunning hebben voor de wilpeil op stand houden die ook gewoon voor de lol schieten. En die gaan echt niet allemaal een aparte vergunning aanvragen. Politie doet er geen sier aan. Vergunning is vergunning. En het maakt ze weinig uit waarvoor het is.
Nou hier word daar iets beter op gelet(Maar ook niet door de politie
)
Mijn overbuurman had afgelopen zomer erg veel last van een jonge reebok. Deze scheurde langs de appelbomen op, en vernielde ze behoorlijk... Toen zijn ze gaan tellen en is er een afschotvergunning gekomen voor 1 bok! Toen is er een reebok geschoten door iemand verder op in de straat, maar dat bleek de verkeerde te zijnEn toen moest er nog een vergunning worden afgegeven, maar daar hebben ze wel 6 weken op moeten wachten... Alles gaat hier dus netjes volgens de regeltjes!
Rianneke schreef:Maar dat zegt meer over die jachtopziener als over andere jagers/jachtopzieners...
Dit is echt niet de normale werkwijze hoor! Vergunningen worden ook niet door de gemeente afgegeven hier aangezien die daar helemaal niks mee te maken hebben![]()
Hier zeggen ze trouwens dat een konijn/haas 7 dagen moet besterven, omdat ie anders niet smaakt. Dus dat is te laat voor kerst
En nog wel de eerste keren zonder zadel. Een jonge welsh. Heb weken niet normaal kunnen lopen..