Verjaardagskaartjes...krijg jij ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Verjaardagskaartjes...krijg jij ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 12:33

Vroeger, toen ik nog met mijn vader thuis woonde kreeg ik elk jaar wel een stuk of tien verjaardagskaarten maar in de jaren erna is het nogal teruggelopen en nu krijg ik al een aantal jaar gewoon geen enkele verjaadagskaart meer. Maar ik krijg wel kerstkaarten. En ik ben op 18 december jarig. Clown Soms kreeg ik wel eens een kertkaart met felicitaties erin maar ook dat nu niet meer.

Hoe zit het met jullie? Krijgen jullie elk jaar tig kaartjes? En vind je het jammer als je ze niet krijgt of geef je er niet om?

Ik vind het op zich wel jammer maar ik ben er wel aan gewend ondertussen.

Is het zo omdat men tegenwoordig meer smst en/of mailt? Er worden natuurlijk wel minder kaarten verstuurd dan vroeger maar toch...ligt het gewoon aan mijn vrienden/familie of hebben jullie het ook?

_Michelle_

Re: Verjaardagskaartjes...krijg jij ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:55

Ik krijg meestal nog wel een paar kaarten Lachen Ondanks dat ik 'al' 21 ben vind ik het nog steeds leuk. Heb wel het idee dat het afneemt naarmate je ouder wordt. Ik vind het leuk als mensen de moeite nemen, is dan toch een klein teken dat ze aan je denken en het niet vergeten zijn. Meestal krijg ik kaartjes van de mensen die niet op mijn verjaardag (kunnen) komen. De schoonzus van mijn oma stuurt standaard een kaart (met nog een klein verhaaltje erop en niet alleen 'gefeliciteerd'), ook nog naar mijn ouders. Vind dat altijd erg leuk van haar. We zien haar niet vaak en we komen nooit op elkaars verjaardagen maar ze denkt dan toch altijd aan ons Lachen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:56

Ja krijg ze nog altijd van goede vriendinnen. Opa en Oma's, vader en moeder. Oom en Tante. Schoonouders. Heb toch bij elkaar altijd wel 15 kaartjes ofzo. En in de meeste staat dan wel een verhaaltje. Mijn opa en oma's en tante etc. schrijven altijd een heel verhaal met een boodschap voor de rest van je leven ofzo.

Heerlijk trouwens die naam Bellatrix zit nu HP en de halfbloed prins te lezen, bijna uit snif Boos!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:05

Ja ik krijg nog wel veel verjaardagskaarten, vooral van familie en mensen die ik wat minder vaak zie. Ik geef er eigenlijk niks om, flikker ze meteen de dag na m'n verjaardag of na kerst de prullenbak in Clown

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:53

Ik kreeg vroeger ook veel kaartjes, nu niks meer.
Ik kreeg vroeger ook veel kadotjes nu ook niks meer. (op mijn vriend na dan en krijg vanavond nog een kadotje van zn broer en zn vriendin ik was gister jarig)
Ik ben ook gestopt met kadotjes geven. Ik gaf vorig jaar een vriendin van me een complete panne set van 35 euro. Omdat het een goede vriendin is/was maar heb niks terug gekregen.
Misschien omdat ik het ook niet vier, maar dan kun je alsnog als je mekaar ziet wat geven toch?
Ik gaf iedereen altijd leuke kados maar als ik niks terug krijg ben ik er ook klaar mee ook.

Verder geef ik er eigenlijk ook niks (meer) om.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:57

Ik vind het heel leuk om kaarten te krijgen!
Laat maar weer eens zien dat mensen om je geven, ook al kunnen ze niet bij je verjaardag zijn.

Ik krijg er elk jaar minstens 5, maar ik geloof meer.
Dit omdat mijn halve familie in Engeland woont, dus die kan niet even hiernaartoe komen..
Daardoor krijg je toch het gevoel dat ze aan je denken,
ook al zie je ze maar een keer per jaar (of minder).

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:04

Ik krijg ook nog een paar kaarten. Niet heel veel, maar toch wel wat. Lachen

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:49

ik krijg er meestal wel een stuk of 30..
Grote familie Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:22

Vorig jaar had ik een stuk of 15 kaarten, dit jaar had ik er maar 5 ofzo. Nagelbijten / Gniffelen
Paar mensen uit de familie die geen kaart gestuurd hadden, wel sms, idem met vriendinnen.
En ook paar mailtjes.
Ik vind het wel jammer, probeer zelf altijd een kaart te sturen omdat ik het een leuker gebaar vind dan gewoon een sms.. Maar ach treuren ga ik er ook niet om, ik weet zo ook wat ik aan ze heb, of ze nu een sms of een kaart sturen.

Heb overigens wel een super kleine familie.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:26

Ik krijg nog wel een paar kaarten, maar de meeste felicitaties gaan toch via school/hyves/sms of even een telefoontje Lachen

Vind dat ook leuk, vind het erger als goede vrienden je verjaardag vergeten en je ze er dan zelf nog even aan moet herinneren.. Nagelbijten / Gniffelen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:30

Ik krijg nog wel kaarten, maar wel wat minder maar ik ben ook jarig in de vakantie (2 augustus) dus meestal heb ik al geluk als ze het zowiezo onthouden hebben Huilen van het lachen
Maar veel mensen bellen ook ipv een kaart omdat ze dan meestal in het buitenland zijn ivm met de vakantie.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:59

Ik vind het erg leuk om kaarten te sturen, ben daar altijd heel attent in. Denk dat ik er daarom ook elk jaar weer wat krijg, dat vind ik ook fijn!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:02

ik krijg er ook steeds minder, de meeste mensen feliciteren me "live" Haha!

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:56

Ik ben met kerst jarig dus vaak staat er het erbij op de kerskaarten Clown
vond ik vroeger helemaal niet leuk...haha mn broertje wel kaarten en ik
erbij op de kerstkaarten... maakt me nu niet zoveel meer uit..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:56

ja ik krijg nog wel kaartjes en vind dat dan ook super leuk Lachen
verstuur zelf ook veel kaartjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:59

Het neemt wel af naarmate je ouder wordt, volgens mij.

Ik krijg meestal een stuk of 5 kaartjes en dat vind ik wel heel erg leuk. Verder veel sms-jes en hoewel ik daar ook blij mee ben vind ik het soms wel wat jammer. Toen er nog geen mobieltjes en sms-jes waren stuurden die mensen een kaartje en dat vind ik toch wat specialer. Knipoog

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 17:00

Klopt, vroeger werd er ook meer post verstuurd...tegenwoordig kan je heel veel via internet...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:00

Ik kreeg er indd een aantal jaren geleden wel meer dan 10 en inmiddels zijn het er maar een stuk of 3 a 4 meer Clown
Ben ook midden in de vakantie jarig, mensen vergeten het nogal snel, terwijl ik kaartjes krijgen nu juist zo leuk vind Haha!

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:02

ik zit nu in amerika en heb toch redelijk veel verjaardagskaarten gekregen. Is wel een stuk minder dan toen ik thuis was maar stond er toch versteld van dat zoveel mensen waar ik amper nog contact mee hebt er toch nog aandachten dat ik met kerst jarig ben. /vind het wel leuk die kaarten met die gedichtjes allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:06

Bellatrix schreef:
Klopt, vroeger werd er ook meer post verstuurd...tegenwoordig kan je heel veel via internet...

Inderdaad. Vaak heel handig, maar in het geval van (verjaardags)kaartjes best jammer. Ik bewaar altijd de kaarten die ik krijg, een e-card uitprinten is dan toch anders.

(off-topic: die jurk in jouw profiel... mooi! Wow! )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 17:09

Thanks! Lachen
Je hebt PB!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:11

Ik krijg elk jaar wel veel verjaardagskaarten, ik vind dat altijd erg leuk en ik bewaar ze ook bijna allemaal wel Ja Een krabbel op hyves of een smsje is ook leuk, maar een kaart is echt speciaal... Iemand heeft dan echt moeite gedaan voor je en dat maakt het extra leuk om ze te krijgen.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:20

Ik krijg nog wel een hoop kaarten. Vind het ook altijd wel leuk, men heeft dan ook echt moeite moeten doen om een leuke kaart uit te zoeken en te
schrijven en op de bus te doen. Ik vind het persoonlijker dan een smsje of een mailtje

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:21

Nee eigenlijk nooit.
Meestal krijg ik gewoon smsjes en berichtjes op Hyves.
Hou toch niet zo van kaarten, paar dagen later gooi ik ze toch altijd weg. Vork

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:33

Ik krijg ieder jaar van mijn opa en oma een verjaardagskaart per post. Ik krijg ook kaarten van familie en vrienden die op mijn verjaardag komen. En verder gaan er veel felicitaties via sms en hyves.