Romantiek/liefde, maak je of betaal je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Romantiek/liefde, maak je of betaal je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 14:59

Beetje, onduidelijk die titel. Bloos
Waar het op neer komt, is dat het me opvalt, dat mensen vaak standaard naar de bios gaan, of weer eens uit eten gaan bij een restaurant, net alsof romantiek/liefde uit een blik komt die je in de supermarkt koopt...?

Wat mij verbaast, is dat het zo daadwerkelijk lijkt, dat een hoop mensen denken dat liefde iets is dat je even "koopt" in de zin van een bloemetje of een avondje naar een film.
Terwijl wanneer je echt van elkaar houdt en je echt graag moeite voor elkaar doet, het vaak al genoeg is om de hond wat langer uit te laten en de omgeving in je op te nemen...
Van de meest simpelste dingen tot samen smerige koekjes bakken in je eigen keuken aan toe, overal kun je romantiek of liefde in vinden...

Vrouw is jarig, laten we dit jaar maar eens een keer naar een grieks restaurant gaan.
Valentijnsdag, even een bloemetje kopen, en zeggen dat je van elkaar houd.
Maar zo werkt het toch niet? Is het hele concept niet omgedraait op die manier...? hou je jezelf dan niet voor de gek?

Ik en mijn vriend wonen samen, zijn nog nooit naar de bios geweest en het enige restaurant waar wij zijn geweest is de kfc.
Klinkt gigantisch onromantisch en goedkoop, maar ik heb geen bioscoop nodig, om zijn liefde te voelen...? En hij heeft geen duur etentje nodig op zijn verjaardag om te weten dat ik nog om hem geef.
Dat laat je lijkt mij, namelijk gewoon in je doen en laten, niet meer dan op een natuurlijke manier, zien aan elkaar.

Overigens, de bios of een restaurant bestempel ik niet als iets slecht hoor, maar meer als een middel om in een hoop gevallen, even snel en makkelijk te laten zien dat je hem/haar nog steeds niet wilt vervangen voor ge-update versie die minder zeurt.

Maar ik kan het ook giga fout hebben, vandaar dit topic, om mijn geest te kunnen verruimen. Lachen

esther_sonja

Re: Romantiek/liefde, maak je of betaal je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:07

Ik snap je idd..
Ik heb het zelf ook gevoeld.
Met een jongen naar de bios, voelde minder romantisch dan even een dvd wegbrengen naar de videotheek, omdat we die hadden gekeken, liepen we daar samen naar toe.
Dus idd, ik snap je heel goed.
Sommige jongens heb je echt een bios nodig ofzo omdat je je anders verveelt, of bang bent voor stiltes..
maar dan kan je je afvragen of je goed bezig bent.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:08

Ik hou het op een combinatie van wat jij noemt. Samen een taart bakken en dan romantisch op de bank met thee en kaarsjes opeten vind ik super, maar een avondje samen in een restaurantje eten en kletsen ook! En een bosje bloemen of een lief klein cadeautje maak je mij ook gelukkig mee, ook daar heeft hij moeite voor gedaan. Het hoeft niet allemaal uren te kosten om te laten blijken dat hij aan me denkt en van me houdt.

Of we nou wel of niet (dure?) dingen voor elkaar kopen, naar bioscopen of restaurants of weekendjes weg gaan (wat weinig voorkomt, we zijn arme studenten Knipoog) of niet, dat heeft niets te maken met wat we voor elkaar voelen naar mijn idee Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:10

Net wat Yessy zegt, voor mij is het ook een combi van dingen. Ik vind het bijv. als ik geld heb en een vriend heb ook leuk om dingen te kopen waarvan ik weet dat ik diegene daar een plezier mee doe Lachen

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:12

Ik snap ook wat je bedoeld Lachen
Met mijn vriend (nouja waar t nu net mee uit is) ben ik ook nooit naar de bios geweest of uit eten of wat dan ook. Wel eens samen rondje touren of naar t strand. We waren gewoon veel samen en bij elkaar. Af en toe is t wel leuk om samen iets te gaan, zoals winkelen of naar de bios of wat dan ook, maar niet om te laten zien hoeveel je van elkaar houd idd.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 15:12

Tuurlijk, maar het motief is soms tot vaak anders dan hoe yessy dat opnoemt.
Ik ben ook niet vies van een duur (voor mij dan) cado voor mijn vriend, maar het is niet persé nodig, in de zin van dat je je gaat afvragen of de ander nog wel om je geeft.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:14

Nee, zo zie ik dat niet. Ik en mijn vriend genieten ontzettend van de kleine momenten die we samen hebben (en die, ondanks dat we in één huis wonen, schaars zijn). Wij geven daar graag wat meer cachet aan door eens riant uit eten te gaan. Natuurlijk is het gevoel hetzelfde als we thuis op de bank zitten en genieten we net zo veel van samen koken, maar samen dingen ondernemen, duur of niet duur (hoewel ik de KFC ronduit smerig vind) is ook leuk. Niet alleen voor elkaar, maar ook omdat we het zelf leuk vinden om te doen. We hebben genoeg te besteden om zo nu en dan uit de band te springen en doen dat ook graag, samen. Want dat is zoveel leuker dan alleen uit de band springen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:14

Ik ben het wel met je eens, maar een etentje of een avondje bios kan ook gezellig zijn! Bloos
Toen ''mijn'' hond er nog was, gingen we ook vaak wandelen.. Dat vonden we alle 3 leuk en dat doe ik veeel liever dan luieren op de bank..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:15

Iets wat ik trouwens altijd geweldig vond bij mijn ex, was dat hij s'ochtends voor mij ontbijt maakte, vond dat altijd zo lief, wij woonden eerst bij mijn ma samen, later heb ik een paar maanden bij hem gezeten totdat het stukliep en elke dag weer, ik vond het heerlijk, ben zelf echt een drama met s'ochtends uit bed komen, maar als ik wist dat hij samen met mij ging ontbijten ging dat voor mij een stuk makkelijker en brood gesmeerd voor mijn werk lag ook altijd al klaar Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:18

ik vind 'zorgen voor' nog het allerromantischt (bestaat dat woord? Haha! )

ik maak mn lief het meest blij door, als hij hard heeft gewerkt de hele dag buiten, thuis de boel gezellig te maken met kaarsjes, zn bad alvast te laten vollopen, zn biertje er koud naast te zetten en in mooie kleertjes zn eten klaar te maken Haha! even verwennen, lekker vertroetelen en zorgjes wegnemen Lovers

en mn lief maakt mij het blijst met kleine dingetjes. zoals iets meenemen bij de supermarkt omdat ie weet dat ik dat zo lekker vind. terwijl hij in china zit mij bellen en me de kracht geven grote beslissingen te nemen. lieve smsjes met diepgang. een pakje voor mij ophalen omdat ik moet werken.

en tuurlijk zijn bossen bloemen, sieraden, uit eten en zulk soort dingen óók erg leuk Haha! maar die dingen hebben alleen maar inhoud door de kleine gebaren. zonder de kleine gebaren zijn de grote maar inhoudsloos.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:19

ik denk dat je wel gelijk. Weet natuurlijk neit hoe het bij andere mensen enzo gaat. Maar ik vindh et ook allemaal neit nodig, ik weet dat me vriend van me houd. Maar wij gaan wel welleens naar de bios of uit eten, maar meer voor de geelligheid met onze vrienden dan een manier van: "kijk schat nu doen we wat samen" want liefde kan je niet kopen door iemand mee uiteten te nemen of ergens anders heen te gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:23

Nou, ik snap je wel hoor.
Maar de andere kant is ook wel fijn.
Met mijn ex deed ik maar weinig samen, ja we zaten bij mij thuis, of bij hem. Of bij zijn vrienden. Soms gingen we samen met zijn vrienden ergens heen. (Erg he? Nagelbijten / Gniffelen )
Heel af en toe gingen we samen met de hond lopen.
Meestal waren we gewoon samen, een film kijken. Naar de kroeg, als we bij hem sliepen.
Maar op een gegeven moment was dat niet leuk meer, ik wilde graag eens wat met hem doen. Een keertje naar het strand, dat soort dingen. Naar de bios zou ik ook gewoon wel leuk vinden.
Ik denk niet dat dat iets is om te laten zien hoe geweldig je elkaar wel niet vind, hoeveel je voor elkaar over hebt.
Maar om elkaar te bewijzen dat je het samen op een minder vertrouwde plek ook fijn kunt hebben. En ik denk dat dat heel belangrijk is. Je moet nog lang genoeg met elkaar in één huis wonen, creatief recreatief bezig zijn is dan best handig. Zo heb je heel wat ideetjes voor later. Lachen

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:24

Kan toch allebei? Romantiek betalen (etentje) of zelf maken? (kaarsjes aan)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:26

Wij doen samen wel eens dingen zoals met z'n 2en eens een happie eten, mede door ons drukke leven, hebben wij ook wel eens behoefte om zulke dingen met z'n 2en te doen. Wij kunnen het thuis ook heel erg leuk hebben hoor maar zijn allebei ook gek van uit eten gaan, gezellige dingen ondernemen.
Het is bij ons ook heeeeeel afhankelijk van de drukte van de agenda's op dat moment, is het keidruk vinden we het zooooo fijn eens een avondje thuis te zijn maar als het normaal is, dan vinden we buitenhuis wat ondernemen ook leuk om te doen. Ik vind alleen maar thuis zitten e.d. ook niet goed, heb ik met mijn ex gehad, was geen leuke situatie het is toch juist wel eens leuk om samen heerlijk te genieten van heerlijk bereid eten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:27

MarjonTampon schreef:
Kan toch allebei? Romantiek betalen (etentje) of zelf maken? (kaarsjes aan)

Ook dat Haha!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:28

Maar de bios is juist voor sommigen een goede en leuke eerste date, samen de bus in lekker door de stad, naar de bios en dan savonds nog wat bij hem op de bank hangen.
Janine1990 ik snap precies wat jij bedoelt, dat had ik met mijn ex ook, ik wilde gewoon wat dagelijkse dingen of andere leuke dingen met hem gaan doen dan de standaard op de bankhang avonden

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:28

Romantiek koop je inderdaad niet, dat kan hem in hele kleine dingen zitten. Uit eten, een biosje het is allemaal leuk hoor maar gewoon gezellig zeg maar. Vrij standaard ook. Gewoon iets doen, gezellig, maar niet echt persé romantisch.

Wat ik romantisch vind is bijv. wat m'n vriendje een keer voor mij gedaan heeft: hij heeft tot jaren terug allerlei toegangskaartjes, tickets, foto's etc. verzamend van uitjes, belangrijke gebeurtenissen en leuke feestjes van ons samen. Toen ik een keer thuis kwam van m'n werk had hij als verrassing op de WC een soort collage daarvan gemaakt. Ik smolt werkelijk waar... Lovers Dát vond ik nou echt romantisch. Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:32

Het is toch ook een beetje de maatschappij van tegenwoordig? Alles moet maar makkelijk en kant en klaar en leuk zijn.

Je komt tegenwoordig ook niet meer weg met een paar sokken voor zijn verjaardag, als ik zo af en toe lees wat voor cadeaus er gegeven worden.

Ik vind trouwens uit eten gaan niet perse romantisch, maar wel leuk en soms ook makkelijk (hoef ik niet zelf te koken en af te wassen).
Ik vind het pas vervelend worden als er zo'n overdreven romantische draai aan gegeven wordt, zoals een toeristisch restaurantje in Praag onder de Karlsbrug, waar je met 10.000 andere romantische stelletjes hand in hand naartoe slentert en en klingelt romantische muziek uit de speakers en oh oh wat zijn we romantisch met zijn allen Clown

Nee dan zit ik liever romantisch in een lokaal restaurantje ver buiten het centrum waar de neonlichten aan staan en de lokale bevolking te vinden is.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:34

Nicolletje, dat laatste stukje heb ik dus precies hetzelfde Haha! Als ik op vakantie ga wil ik juist wat van de cultuur meepikken ipv al die toeristen te zien Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:35

In Praag lag het er allemaal ook nog zooooo dik bovenop vond ik Nagelbijten / Gniffelen

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:37

Ik denk dat het een beetje met mannen te maken heeft... Vrouwen denken bij romantiek misschien eerder aan dat soort dingen. Hoewel mannen dan eerder aan cadeautjes e.d. denken. En er wordt natuurlijk ook heel erg op ingespeeld door alle hartjes vormige kussentjes enz. die er te koop zijn. Misschien dat een man dan eerder zoiets doet, lekker makkelijk en dan heeft ie ook weer eens romantisch gedaan.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:38

Oh blehhh, die vreselijk toeristische restaurantjes ja.

En dan ben je op vakantie dus dan 'moet' het ook echt gezellig en romatisch zijn. Huilen van het lachen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:39

Romantiek zit 'm juist in dat je samen een giga lachbui hebt, en aan het rollebollen bent en elkaar dan aankijkt..... Lovers

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:41

Romantiek hoef je indd niet te kopen, het zit m vaak in kleine dingen, mijn vriend bewaard bv alle kaartjes, en bonnetjes van dingen waar we heen geweest zijn. Ook briefjes etc die ik aan hem heb geschreven onder werktijd en die ik vervolgens in zn brievenbus geduwd heb, heeft ie allemaal verzameld in een map Lachen
toch kan ik er ook intens van genieten als we eens een keertje saampjes naar de bios gaan, want het is niet iets wat we vaak doen en dus is het wel extra gezellig/speciaal Lachen
Kan het ook heerlijk vinden om gewoon een avondje heerlijk thuis van elkaar te genieten, met een drankje en kaarsjes op de bank Lachen Romantiek hoeft zeker niet duur te zijn Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:42

Frouk schreef:
Romantiek hoef je indd niet te kopen, het zit m vaak in kleine dingen, mijn vriend bewaard bv alle kaartjes, en bonnetjes van dingen waar we heen geweest zijn.

Hebben wij dezelfde vriend? Bloos! Haha!