In mei 2008 ben ik gaan werken bij een reclame bureau. Dit bureau was een onderneming in de holding van mijn toenmalige baas. Op 1 juli is de helft van het bedrijf overgenomen door twee partners, in november hebben ze het hele bedrijf overgenomen, het op hun holding gezet en er een bv van gemaakt. Eind oktober liep ook mijn half jaar contract af. Omdat ik zogenaamd nog niet genoeg had laten zien (zogenaamd doelt op het feit dat ik mijn werk wel erg goed doe maar dat het economisch niet super gaat met het bedrijf) was het voorstel om weer een contract van 6 maanden aan te bieden. Dit contract zou echter wel een bruto verhoging van 270,- meedragen omdat dit was afgesproken in mijn eerste contract (het eerste jaar heb ik qua loon geïnvesteerd ten opzichte van mijn vorige baan, na een half jaar zou dit worden rechtgetrokken). Dit contract is mij echter nooit aangeboden. Nu heb ik maandag (dus 1,5 maand na het verstrijken van mijn vorige contract
) mijn nieuwe contract gekregen, and i'm not amused! De bruto loonsverhoging zit er wel in maar in dat totale loon zit ook mijn 8% vakantietoeslag, ik ga er dus bruto op achteruit!Ik heb dus geen idee wat mijn rechten zijn, er spelen nog een paar andere dingetjes maar zijn iets minder belangrijk.
Wie kan mij op pad helpen?
. Dat ze nu de beloofde salarisverhoging inclusief emolumenten is een beetje een nare streek naar mijn idee, maar dat gebeurt je niet nog eens
. NIet meer zelf via je loon in je talenten investeren, laat je werkgever dat maar doen