Zo blij met iets simpels!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Zo blij met iets simpels!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 01:05

Ik werk sinds drie maanden twee keer per week als uitzendkracht in de catering van een groot bedrijf. Dit is het enige 'vaste' werk wat ik doe, via het uitzendbureau sta ik elke keer weer ergens anders.
Omdat ik 'maar een uitzendkracht' ben, heb ik bij dat bedrijf geen recht op een kerstpakket, mijn collega's wel. Dat maakt mij in principe niks uit, daar had ik ook niet op gerekend.

Maar wat blijkt nou, één van mijn collega's daar die de boel altijd aan mij overdraagt heeft speciaal voor mij een klein kerstpakketje samengesteld, met daarin een waardebon voor de DA en een zakje chocolaatjes, en nog een kaartje met "Bedankt voor je inzet en de leuke samenwerking!".
Op zich niks bijzonders, maar ik ben er zo blij mee! Gewoon het idee dat iemand die je eigenlijk niet zo goed kent aan je heeft gedacht en moeite heeft gedaan om iets leuks te verzorgen. Krijg er helemaal een warm gevoel van!

Zo, dat moest ik even kwijt Lachen

- Laura

FZ_Lin

Re: Zo blij met iets simpels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:54

Leuk van haar!! Haha! Altijd leuk zulke collega's! Ja

Maarre wel apart dat je geen kerstpakket ofzo krijgt Scheve mond
Ik werk ook via een uitzendbureau bij een groot bedrijf, maar krijg toch echt wel mijn kerstpakket, die krijg ik morgen als ik naar de kerstborrel ga.
Mja ik ga er niet heen, dus geen pakket voor mij Tong uitsteken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:58

True christimasspirit!
Leuk dat hij/zij aan je gedacht heeft. Maar zoals FZ_Lin zegt, normaal krijg je een kerstpakket van het uitzendbureau zelf.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 02:46

Of je het nou wel of nie via het uitzendbureau had moeten krijgen: ik vind dat je een super-collega hebt, dat ze aan je heeft gedacht en een pakketje voor je heeft gemaakt.

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 07:12

Wat leuk en lief van je collega dat ze toch aan je heeft gedacht. Dat is inderdaad zoals anneliesdj zegt de echte Christmasspirit!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 07:16

aah wat een lieve collega, toch fijn dat ze aan je denkt!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 07:34

Kijk en zo hoort het te zijn, het hoeft geen groot gebaar te zijn om te laten zien dat je inzet gewaardeerd word Haha!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 07:50

Dat is idd erg aardig. Ik werk ook via een uitzendbureau inmiddels al meer als anderhalf jaar bij hetzelfde bedrijf. En ik krijg gewoon van het uitzendbureau een kerstpakket. Hardstikke leuk natuurlijk. Vorig jaar kreeg ik van de leidinggevende hier een bodyshop kadootje, zo'n bodylotion etc.
Dit jaar was wel even anders. Toen kwam ik erachter dat ze met het uitdelen van de kerstpakketten van het bedrijf ook de stagaires een kerstpakket hadden gegeven. Mij niet. Was toch wel even heel zuur, doe je al anderhalf jaar stinkend je best en dan krijgen stagaires wel een pakket en ik niet. Het gaat ook niet om het pakket, maar gewoon om het principe.
Uiteindelijk heb ik toch beetje tussen neus en lippen door gevraagd hoe dat zat. En toen heb ik gisteren weer zo'n pakketje gehad, deze keer van de Dove. Ook lekker, maar toch jammer dat het niet echt uit hun zelf komt.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 08:06

Wij hebben een kerstborrel gehad in plaats van een kertpakket, kregen we een klein presentje bij (kon ik helaas niet bij zijn omdat ik moest werken Nagelbijten / Gniffelen ). Ik heb nog geen vast contract bij dat uitzend, dat krijg ik pas over een half jaar.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 08:36

rockwitch schreef:
Dat is idd erg aardig. Ik werk ook via een uitzendbureau inmiddels al meer als anderhalf jaar bij hetzelfde bedrijf. En ik krijg gewoon van het uitzendbureau een kerstpakket. Hardstikke leuk natuurlijk. Vorig jaar kreeg ik van de leidinggevende hier een bodyshop kadootje, zo'n bodylotion etc.
Dit jaar was wel even anders. Toen kwam ik erachter dat ze met het uitdelen van de kerstpakketten van het bedrijf ook de stagaires een kerstpakket hadden gegeven. Mij niet. Was toch wel even heel zuur, doe je al anderhalf jaar stinkend je best en dan krijgen stagaires wel een pakket en ik niet. Het gaat ook niet om het pakket, maar gewoon om het principe.
Uiteindelijk heb ik toch beetje tussen neus en lippen door gevraagd hoe dat zat. En toen heb ik gisteren weer zo'n pakketje gehad, deze keer van de Dove. Ook lekker, maar toch jammer dat het niet echt uit hun zelf komt.

Dat komt waarschijnlijk omdat de stagiaires in dienst zijn van het bedrijf en ook hun eventuele stage of onkostenvergoeding via het bedrijf uitbetaalt krijgen. Als het bedrijf de stagiaires niks zou geven hebben zij sowieso niks, terwijl in de meeste gevallen stagiaires een half jaarfulltime werken voor een vergoeding van rond de 250€ per maand of soms zelfs voor geen vergoeding.
Jij krijgt uitbetaalt via het uitzendbureau, dus zij regelen een kerstpakket voor jou. Het is gewoon waar je op de loonstrook staat.

Van de collega van de TS is het erg attent!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:36

Wat ontzettend lief van je collega,
ondanks dat het klein is zijn zulke gebaren toch het allermooist Ja