Ik heb het geweldige idee om al mijn houten meubels te lakken
Een kerstvakantie vulling noem ik het maar.Het zijn lelijke, oude meubels in zowel licht eiken als donker bruinige lak (geen idee wat voor soort hout). Het is dus niet allemaal hetzelfde en de donker bruinige lak is ook al behoorlijk beschadigd.
Oftewel, tijd voor een nieuw jasje. En wel een heel donker bruin, bijna zwart jasje.
Nu heb ik nog nooit van mn leven een kast gelakt dus ik heb geen idee hoe het moet. Ik heb de achterkant eerst maar goed gescheurd en ontvet en daarna gelakt om te zien of het wel staat. Nu zie je de bruine eiken kleur er heeeel erg doorheen, ook na 2 lak beurten. Dit lijkt me niet te horen of juist wel met lak?
Het is de bedoeling dat je structuur van het hout nog wel te zien is maar dat het een volledige donkere lak krijgt. Helemaal zwart wordt het niet maar erg donker bruin, op het zwarte af. Mystiek Ebben.
Heeft iemand wel ervaring met het lakken van meubels? Is het aan-/ af te raden? Is verfen een betere optie (lijkt me heel nep daarom de keuze voor lak). Of is het niet verstandig om een licht meubel donker te lakken?
Mocht iemand interesse hebben wil ik morgen wel foto's maken van mijn achterkant.
Alvast bedankt!
en dan evt nog een laagje lak als je het glimmend wilt hebben, beits is vaak mat