Wonen in een bedrijfspand.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Wonen in een bedrijfspand.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 16:33

& dan niet zomaar wonen in een bedrijfspand nee erin wonen en dat niet melden omdat er in dat bedrijfspand NIET permanend in gewoond mag worden.!

2 oud-kennissen wonen dus al een tijdje in een bedrijfspand (wat als echt bedrijfspand geregistreerd staat) en nu heb ik zo eens gelezen en vriendlief die opzichter is meldde zo van dat dat officieel niet eens mag aangezien die 2 oud-kennissen (noem ze even Piet en Klaas) niet ingeschreven staan op dat adres van het bedrijfspand en er dus gewoon weg illegaal in wonen, vriendlief meldde dus ook zo van dat als de gemeente oid erachter komt dat ze dan een flinke boete kunnen verwachten ? Is dit ook zo of is dat tegenwoordig achteraf geklets.! Maar ook geef ik vriendlief helemaal gelijk erover want we kregen dus van Klaas een kerstkaart waar ze een ander adres op vermelde dan hetgene waar ze al tijdje wonen. We vonden aan ene kant ook best raar dat we een ene kerstkaart ineens kregen want we mogen ze beiden totaal niet en willen ook niks meer met ze te maken hebben (heul lang verhaal allemaal). Maar goed het gaat wel om een bedrijfspand wat van woningcorporatie is waar vriendlief werkzaam is en nu zit vriendlief dus in overweging om het te melden, maar hij kan ook zijn mond houden maar als de woningcorporatie er dan achter komt dat vriendlief het al die tijd al wist dat ze hem het bedrijf uit willen hebben (al kan dat niet zo snel met een vast contract) maar goed.!

Wat of hoe zouden jullie reageren en als iemand er is die het ook zouden melden moet je dat dan bij de gemeente melden (schriftelijk of online)? Vriendlief dacht dat ie wellicht ook een melding kan maken met een brief of online naar de directie toe van zo en zo ?
Maar ook willen we het voorzichtig doen en heel graag ANONIEM.! En anders laten we het gewoon varen.

Hoor het wel...

Trouwens wil ik hierbij tegelijk iedereen alvast Prettige feestdagen wensen & een gelukkig en gezond 2009 Knipoog

botje

Re: Wonen in een bedrijfspand.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:41

Staat het pand leeg?
Zo ja, hebben ze het gekraakt ofzo?
Want als je het kraakt hoef je je niet perse op het adres in te schrijven. Maar als ze het echt volgens de regels hebben gedaan (ja er zijn regels voor kraken, pand moet een jaar leegstaan politie moet leegstand constateren, etc.) is het nog moeilijk om ze er zomaar uit te krijgen.

Als ze er gewoon in zijn gaan zitten zou ik het wel melden ja. Kan dan ook bij de politie. Hebben ze geen huis?
Als het niet leegstaat snap ik niet zo wat die mensen daar doen.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:45

Als je vriend zijn baankwijt kan raken door niets te zeggen, dan zou ik het zeker zeggen!:j Je moet zelf niet in de porblemen komen door andere mensen, en zeker niet door mensen die je niet eens mag..

Jij ook fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!! Haha!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:49

moeilijk, ik persoonlijk zou het niet melden, ik hou echt niet van verraad, zelfs temmen op bokt heb ik al moeite mee ik heb zowiezo iets tegen iemand verrraden want vaak ik het niet om het onrecht wat je aangedaan word maar gewoon om iemand een hak te zetten en ja sorry daar heb ik moeite mee.

Dus vraagje zou je deze topic ook geopend hebben als het bv om een vriendin, zus of bv een familielid ging?

Leven en late leven wat maakt het uit als ze in een bedrijfspand wonen toch ze doen er niemand kwaad mee.
Aan de andere kant, jou vriend werkt bij het woningbouw bedrijf, heeft hij dan niet een soort meldingsplicht?
Ht moet ook niet zo zijn dat hij hierdoor zelf in de problemen komt vind ik.
Anoniem lijkt me in dat geval het beste want niemand zit te wachten op iemand die meschien wel wraak neemt, toch zou ik er nog eens goed over nadenken, het is niet zo dat ze een misdrijf plegen en je kent de situatie niet, meschien komen ze anders welop straat te staan of zo en dat zou ik persoonlijk erger vinden als dat iemand ergens woont wat niet mag, vooral nu met kerst in het hoofd.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:56

Iemand die ik ken woont in een bedrijfspand. Woont er inmiddels al 4 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Zij woont op een bedrijf waar ook dieren staan, dus als ze komen controleren geeft ze als antwoord dat ze moet blijven vanwege een ziek dier Lachen Wel is de Gemeente er tijdenlang mee bezig geweest haar daar weg te krijgen, maarja, ze kwam elke keer met een betere smoes. Ook is diegene uitgeschreven bij haar gewone woning en alle post etc. gaat dus ook naar het bedrijfspand.

Boetes verschillen erg hoogte, ligt er ook aan hoeveel waarschuwingen etc. je hebt gehad.
Hier wat krantenartikels waar je misschien iets aan hebt.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/m ... 627486.ece
http://www.berkelland.tctubantia.nl/ber ... =gelselaar
http://www.kraak-forum.nl/viewtopic.php?f=3&t=4276

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 17:24

Het is absoluut geen kraakpand want het staat officieel aangemeld als bedrijfspand van geloof de vader of oom oid van Klaas. Maar omdat Klaas al vrij snel het huis uit wou en hals over de kop samen wou gaan wonen besloot ie dat te doen in het bedrijfspand samen met Piet.

En nee vriendlief en ik houden ook niet van dat verraderlijk gedoe. En als het een fam.lid of vrienden zouden zijn hadden we het denk al helemaal niet gedaan, maar het klopt wel dat vriendlief een meldplicht heeft als ie iets weet wat voor de woningcorporatie van belang kan zijn.

Het is ook best wel moeilijk maar achteraf zegt vriendlief ook dat ie eigenlijk zijn werk hoort te doen want ook moet ie bijv doorgeven of zelf het afhandelen bij als er fraude gepleegd word bij als bijv onderhuur aanwezig is zeg maar dan moet ie ook echt ingrijpen.

Het pand staat ook echt officieel als bedrijfspand aangegeven en niet dat er permanend in gewoond mag worden de woningcorporatie heeft het pand ook verhuurd aan Klaas zijn vader of oom ergens in die richting...

Best lastige situatie.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:06

Ik zou mijn schouders erover ophalen en verder leven. De woningbouw kan jouw vriend niets maken dat ie het niet gemeld heeft zolang er geen bewijzen zijn dat hij het wist.
Tenzij hij dus achteraf gaat vertellen dat ie het wist ofzo.
Je zegt ook zelf dat je vriend er dan anoniem melding van wil maken. Nou dat klopt dan imo niet met de bewering dat je bang bent voor zijn vriend zijn baan, want als HIJ het anoniem meldt dan komt de woningbouw er dus achter en dan is het DAARNA alsnog aan je vriend, wat hij ermee doet, of ie meldt dat ie dat wist of doet alsof zijn neus bloedt "Piet en Klaas? Nee die spreek ik al jaaaren niet meer".
Ik vind namelijk anoniem melden toch een beetje lijken op iemand een hak willen zetten omdat je ze niet mag maar daar niet openlijk voor uit durft te komen.
Als ie het dan toch zo eerlijk wil doen, meldt hij het ook eerlijk zelf aan de woningbouw of desnoods gaat hij met Piet en Klaas praten van, joh, ik heb een meldingsplicht en ik baal dat ik hiervan op de hoogte ben, nu moet ik het melden aan de woningbouw.
Zo zie ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:11

Als vriendlief Sigaar het zo spannend vind om het te melden, dan doet hij dat toch?
Denk alleen dat hij ietsje voor schut zal staan als het antikraak is...Want dat is gewoon legaal en juist om dit te voorkomen, en je baan kwijtraken is over het algemeen wel íetsje meer voor nodig hoor Vork
Zou me dr niet al te druk om maken als ik jullie was, en meer eens kijken waarom je zo'n hekel aan die mensen heb voor je je in zaken mengt die jullie niet echt veel aangaan. Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:16

Ik zou me er niet mee bemoeien, iedereen bemmoeid zich tegenwoordig met van alles en nog wat.Leef gewoon lekker je eigen leven zonder je druk te maken om een ander.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:29

Enne hoezo dan anoniem melden? Dan weten ze toch nog niet dat jouw vriend het was? Daaar zit je dan met je argument dat je vriend zijn baan misschien wel kwijt raakt. Want dan weten ze het nog niet dat jouw vriend het was.
Ik zou me er niet mee bemoeien. Ze doen er toch niemand kwaad mee? Er wordt gewoon huur betaald neem ik aan? Dus wat is het probleem dan?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 20:54

Vriendlief is van plan om ze zelf een dezer dagen erop aan te spreken en als ze dan niet willen luisteren dan zal vriendlief net als anders (wat ie altijd moet doen ivm het zijn werk is) een brief laten sturen en dan nog een kans en als ze dan nog niet willen luisteren of het pand terug in bedrijfspand te plaatsen ipv woning, dan zal ie een meldplicht moeten gaan doen en zullen ze eruit gezet worden.

Kijk tis zijn werk net als dat ie drugsdealers/bezitters die wietplantage gebouwd hebben in huis of ander soort en of bewoners die het onderverhuren die moet ie ook allemaal net zo hard aanpakken, tsja klinkt misschien hard maar tis wel zijn werk. Zelfs had ie zomer dit jaar groepje hijgende forse polen achter hem aan/staan (ze stonden al bij hem op de lip als ze hem met de werk-auto de wijk/straat in zagen rijden), die polen kraken zomaar woningen terwijl dat niet afgesproken is en ook niet legaal is. Maar goed 2 dagen later had vriendlief dan zo´n ander bedrijf er op af gestuurd (flinke boduquards) die het zo ff 123 op hadden gelost die stelletje polen..En dat waren woningen die voornamelijk gesloopt gaan worden en dus door de monteurs dicht getimmerd moesten worden (zelfs 1 monteur werd door het groepje bedreigd)...

Tis vriendliefs werk en als ie zo bij elk moet reageren dan moet ie niet 2 oud-kennissen mzzl geven door niks te doen dat is dan oneerlijk en betekend dan dat vriendlief zijn werk dan niet doet of niet goed doet...
Maar hij geeft ze al een extra kans om als eerst met ze te gaan praten (bij anderen doet ie dat niet en krijgen de bewoners heul snel de brief in de bus)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:06

ik hoop dat jou 'vriendlief' (blijf het een stom woord vinden Tong uitsteken ) iets hogere eisen steld aan de privacy van zijn werk dan waar jij nu bezig bent.

Als dit werkelijk 'illegaal is' zou het erg onverstandig zijn om dit op internet rond te gaan lopen bazuinen.
Ik hoop niet dat ie zn lieve neussie stoot als het later antikraak blijkt te zijn....Verders zou ik het werk van hem dan toch maar met wat meer privacy behandelen als hij werkelijk doet wat jij nu omschrijft Lachen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 07:22

Hoezo het ´´echte´´ ervan heb ik niet volledig los verteld hier. Heb het met een nogal behoorlijke omweg gedaan en dat van hier boven is een vb en wat dan nog het is echt waar het is GEEN antikraak (hoe ie dat weet vertel ik liever niet hier), en dan heb ik geen enkele namen van wat dan ook verteld hier.!

Maar goed hij weet ook heus wel waar ie mee bezig is...

Thnx voor de info en tips Knipoog

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:08

Of het anti-kraak is weet hij als het goed is, dat zijn namelijk bedrijfjes die een (tijdelijke) afspraak maken met de eigenaar van het pand.

Maar zoals ik vroeg: staat het leeg? Want je zei:

__Possie__ schreef:
Het is absoluut geen kraakpand want het staat officieel aangemeld als bedrijfspand van geloof de vader of oom oid van Klaas.

Dit maakt niks uit, ookal staat het nog officieel aangemeld als bedrijfspand, als het een jaar leegstaat mag het gekraakt worden (of ja, dat wordt gedoogd), en dan is het een kraakpand. Er zijn ontzettend veel bedrijfspanden in Nederland die gekraakt zijn. Ooit zijn zelfs oude schoolgebouwen gekraakt. Als dit het geval is moet de eigenaar dit zelf gaan aanvechten.

Lijkt me iig een moeilijke beslissing, denk dat het het beste is als je vriend eerst met ze gaat praten.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:12

Jeetje dame, wat een bemoeizucht...waarom zou je energie verspillen aan zoiets? het klinkt een beetje alsof jij niks beter te doen hebt dan die mensen te controleren en na te trekken...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 10:08

Ik verspil er ook absoluut geen energie eraan hoor. Maar dmv opeens een kerstkaart van Klaas en Piet te hebben ontvangen met een heel ander adres op de kaart dan waar ze echt woonachtig in zijn)ik heb zelf niks lopen controleren heb ook wel wat beters te doen en daarbij ben ik zelf niet op de hoogte hoe er met zoiets als dit mee om te gaan, vriend heeft op zijn werk ´´het´´ geprobeerd ´´begin´´ te maken het uit te zoeken). En het is echt een bedrijfspand en nee het heeft nog geen enkele keer leeg gestaan want dan had de woningcorporatie allang moeten hebben ingegrepen.
Maar ook is m´n vriend door iets anders achter gekomen dat er in een bedrijfspand op ******adres woonachtig zijn en het dus als permanente bewoning benutten wat niet mag...Vriend is het allemaal nog eerst aan het uitzoeken en bij voldoende bewijzen stapt ie naar Piet en Klaas toe...

Maar goed ik heb ook niet alles kunnen vertellen hier zo op openbaar forum (ivm de privacy) en het niet alles rondstruinen van het ´´echte´´. Ik zelf bemoei me er ook absoluut niet mee ik had alleen soort van vb hier als geopend om te kijken/weten wat men hier van zoiets zal denken..
Vriend weet hoe ie zulk soort dingen moet aanpakken.

Edit: We willen ze helemaal niet verraden maar vriend moet zijn werk doen wat denk je zelf hij kan ook alle bewoners die onderverhuren en drugsbezitters met wietplantages gewoon laten zitten maar ook dat mag niet en dus wonen in een bedrijfspand mag ook niet, zijn dus niet hypocriet maar vriend doet gewoon zijn werk.

Maar goed men denkt allemaal te makkelijk over maar zo is het niet...Het ´´ECHTE´´ verhaal kent men hier niet en zal ik ook niet openbaar tonen. Vriend doet gewoon zijn werk als het geen oud-kennissen waren maar weet ik veel wie dan ook dan had ie ook welliswaar zo gehandeld, dus echt verraden doen we dus niet...Tsja banketstaaf voor de mensen (net als ieder ander) maar ze doen dingen tegen de regels in wat dus NIET mag.!!!!!
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 19-12-08 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:20

__Possie__ schreef:
En als het een fam.lid of vrienden zouden zijn hadden we het denk al helemaal niet gedaan, maar het klopt wel dat vriendlief een meldplicht heeft als ie iets weet wat voor de woningcorporatie van belang kan zijn.

Jullie willen ze dus gewoon verraden omdat jullie een hekel aan die twee hebben en niet omdat jullie bang zijn dat je vriend zijn baan kwijt raakt.

Beetje hypocriet vind je zelf ook niet?

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:22

__Possie__ schreef:
Maar goed men denkt allemaal te makkelijk over maar zo is het niet...Het ´´ECHTE´´ verhaal kent men hier niet en zal ik ook niet openbaar tonen.

Als dit niet het 'echte' verhaal is, en er allerlei relevante dingen missen, hoe moeten wij op Bokt hier dan over oordelen? Ik kan iig pas oordelen als ik het verhaal snap, en ik begrijp er maar weinig van.

Het pand staat dus niet leeg, daaruit concludeer ik dat het in gebruik is. Dan vind ik dat het aan de gebruikers/het bedrijf wat in het pand zit, is om die mensen er uit te zetten als ze dat willen, en dat anderen zich hier verder buiten moeten houden.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:00

Dit is een beetje een raar verhaal. Je krijgt dus een kerstkaart van iemand, een kerstkaart is privé in mijn ogen. Dus dat hoort niet bij het werk van je vriend. Of werkt hij in zijn vrije tijd ook? Ik wil niet zeggen dat hij zijn ogen dicht moet doen als er écht iets is wat niet in de haak is, maar ik heb het idee dat het hier om een vrij "onschuldig" iets gaat wat nogal opgeblazen wordt. Zoals iemand hier al eerder zei "leven en laten leven". (Of het verhaal staat er maar voor de helft, dat kan natuurlijk ook. )

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:44

Je spreekt jezelf in het topic meerdere malen tegen..
Als je vriend zijn werk moet doen weet hoe hij dat moet doen waarom dan dit topic? Als je het gevoel hebt dat je hen moet verraden want dat hoort bij het werk dan moet je dat doen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:07

Ach op zich vind ik die tegenstrijdigheden niet zo erg opvallend meer bij Possie,
heb wel vaker topics van haar voorbij zien komen waarin zij er een sport van leek
te maken om voor eigen rechtertje te spelen, met name bv in het verkeer.
Wij als burger, dus ook jij Possie kunnen zich beter niet mengen in dat soort zaken, met name omdat
jij er helemaal geen last van heb, je wordt er toch niet door benadeeld? Het gaat maar om een kerstkaartje...
Ook in dit verhaal klinkt het weer als een soort wraakactie, zoals ik helaas wel vaker van jou
een gelijk soort verhaal tegen ben gekomen.
Snap niet echt wat je doel in dat soort verhalen steeds weer is....je kan altijd een tip geven,
niets spannends aan eigenlijk dan wordt dat echt wel allemaal uitgezocht.
En je vriend die ontslagen wordt? Ik geloof er werkelijk geen bast van nogmaals daar is echt wel wat meer voor nodig.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:11

Wat is het nu precies dat ze zo fout doen tegen jou of de maatschappij? Want dat kan ik echt niet uit je berichten halen...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 13:42

En Het kan mij ook echt niks schelen wat Piet en Klaas doen en nu vriend toch dinsdag a.s. met zn baas (hoofdopzichter) er naar toe gaat om het aan te pakken (in dit soort gevallen gaat veelal de hoofdopzichter mee, dus ook bij bijv wietplantages en drugs bezitters en bij bewoners die onderverhuren.
En nee vriend word ook zeker niet ontslagen daar is ie ook zeer zeker niet bang van want hij functioneert prima in het werk. En doet met plezier zijn werk en dus ook dit soort gevallen.

Maar wat het nu is een oom of vader van Piet/Klaas heeft getekend voor het bedrijfspand om zijn bedrijf erin te runnen en dit is buitengewoon gelogen want ze gebruiken het nu als permanente bewoning, terwijl er getekend is voor officieel bedrijfspand. En daarbuiten staan dus Piet en Klaas niet ingeschreven op dat adres van het bedrijfspand maar heel ergens anders (dit word nog uitgezocht).
Het is iig dat er gewoon NIET permanend in gewoond mag worden ivm officieel bedrijfspand (EN NEE HET HEEFT NOOIT LEEG GESTAAN, EN ALS HET LEEG STAAT IVM NOG GEEN HUURDER GEVONDEN IS DIT NOOIT LANGER DAN EEN MAAND LEEGSTAND).!!

Maar goed het word opgelost en vriend doet gewoon wat ie altijd moet doen ivm het zijn werk is en dus mag/kan er hier een slotje op

Alsnog vriendelijk bedankt voor de reacties en prettige feestdagen en gezond 2009.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:01

Nicolletje schreef:
Ik zou mijn schouders erover ophalen en verder leven. De woningbouw kan jouw vriend niets maken dat ie het niet gemeld heeft zolang er geen bewijzen zijn dat hij het wist.
Tenzij hij dus achteraf gaat vertellen dat ie het wist ofzo.
Je zegt ook zelf dat je vriend er dan anoniem melding van wil maken. Nou dat klopt dan imo niet met de bewering dat je bang bent voor zijn vriend zijn baan, want als HIJ het anoniem meldt dan komt de woningbouw er dus achter en dan is het DAARNA alsnog aan je vriend, wat hij ermee doet, of ie meldt dat ie dat wist of doet alsof zijn neus bloedt "Piet en Klaas? Nee die spreek ik al jaaaren niet meer".
Ik vind namelijk anoniem melden toch een beetje lijken op iemand een hak willen zetten omdat je ze niet mag maar daar niet openlijk voor uit durft te komen.
Als ie het dan toch zo eerlijk wil doen, meldt hij het ook eerlijk zelf aan de woningbouw of desnoods gaat hij met Piet en Klaas praten van, joh, ik heb een meldingsplicht en ik baal dat ik hiervan op de hoogte ben, nu moet ik het melden aan de woningbouw.
Zo zie ik het.

Amen. Bovendien vind ik dat je je onnodig drukmaakt; 'vriendlief' moet het toch zelf weten, daar heb jij verder niets mee te maken, behalve dat je Klaas en Piet niet mag.

Het is bijna kerst, vrede op aarde enzo.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 15:05

Ja het is nu ook zo vriend moet het ook zelf weten maar het is niet dat ik een hekel aan Piet en Klaas heb maar wij beiden, en vriend weet nu gewoon wat ie gaat doen en dus bij deze ook AMEN.! Bijna kerst dus gaan we heul gezellige dagen van maken en daar nu niet meer over hebben, hij zegt ook in mn vrije tijd (weekenden ect) maak ik me er ook niet druk om dat doe ik op mn werk wel als het moet.