Hoe gaan jullie om met verdriet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemie91

Hoe gaan jullie om met verdriet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 11:20

Nou de titel zegt het al.
Als jullie verdriet hebben hoe gaan jullie er mee om?
Hoe verwerken jullie iets?

Ik ben er wel benieuwd naar.
Ik kan eigenlijk bijna niets eten als ik verdrietig ben. En krob
alles op en anderen merken niets aan me,, Maar zodra ik alleen ben..

Trouwens ik weet niet of hier een topic van is hoor.

doom

Re: Hoe gaan jullie om met verdriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:26

Ik moet altijd mijn ei kwijt..
Ben een stuk stiller, en als iemand vraagt of er iets aan de hand is barst ik in tranen en zou ik zo mijn hele verhaal tegen een wildvreemde kunnen vertellen.
Dan voel ik me een stuk beter.
Ook eet ik slecht.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:29

Als ik verdriet heb, dan ben ik het meeste te vinden bij de paarden. Mijn pony is op zulke dagen nog extra lief, alsof ze wil zeggen dat alles wel goed komt. Meestal ga ik dan ook gewoon lekker buiten een ritje maken, lekker uitwaaien. En het liefste stort ik me daarna in de armen van m'n vriendje, om lekker te huilen en te vertellen wat er is..Bloos

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:59

Ik laat eigenlijk nooit iets merken en stop het weg.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:15

in eerste instantie houd ik het voor me, maar ik vertel het na een tijdje altijd aan mijn moeder
en als het niet anders kan, licht ik mijn vrienden ook in

en als het iets is, wat ze niet door hebben houd ik mijn mond

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:18

Niemand zou aan mij zien dat mij iets vreselijks dwars zit. Laatst vertelde ik mijn grote verdriet tegen een collega, en die had helemaal niks gemerkt, en vond het erg knap dat ik in zo'n situatie vrolijk blijf.

Bij mijn vriend thuis kan ik extra boos doen als ik dat niet zo bedoel (Als ik ongesteld ben dan spelen mijn hormonen veel meer op dan vroeger!) Soms kan ik dan opeens in huilen uitbarsten.
Daarbij ben ik in zulke situaties erg snel moe, en lig dan meestal 8 uur al op bed. Dus daaraan kunnen ze het bij mij wel merken.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:22

Het ligt helemaal aa wat voor verdriet..
Maar over het algemeen zien maar heel weinig mensen dat ik verdriet heb. Thuis kan ik dan ineens uit mijn pan klappen, boos worden en dan komt eruit, maar tegen vreemden of mensen die een stuk verder van mij af staan, laat ik het niet snel blijken

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:22

Red_Savage schreef:
Ik laat eigenlijk nooit iets merken en stop het weg.

Hier nog 1, ik hou het graag voor me. En dan op een gegeven moment barst de bom en dan kan ik ook niet meer stoppen. Ik heb dan het liefst 2 of 3 goeie vrienden naast me die me dan troosten. Knipoog Alle frustraties en ergenissen moeten er dan uit.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:08

Nell_ schreef:
Niemand zou aan mij zien dat mij iets vreselijks dwars zit. Laatst vertelde ik mijn grote verdriet tegen een collega, en die had helemaal niks gemerkt, en vond het erg knap dat ik in zo'n situatie vrolijk blijf.

Bij mij ook, ik ben een vreselijke binnenveter, en kan daarnaast ook vreselijk moeilijk met emoties om gaan; ik doe liever of het goed met me gaat, dat is makkelijker en hoef ik niet over mijn emoties te praten, of (nog erger) dingen te delen Knipoog.

Bij mijn vriendjes-figuur hou ik me ook vaak in, maar zo af en toe gooi ik er wat uit.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:11

Lekker janken. Haha en lekker dramamuziek luisteren hoe eerder ik de verdriet heb weg kunnen huilen hoe eerder ik verder kan met me leven. En ehh lekker van me afschrijven, zoals hier op bokt bijv. heeeerlijk!
Huilen mag, is soms nodig, want hee na regen komt zonneschijn Knipoog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:27

Ik probeer het voor me te houden.
maar mijn vriend ziet het gelijk als er wat is.
dan begint ie te vragen wat er aan de hand is.
in eerste instantie wil ik het dan niet zeggen, maar na 2 of 3x vragen dan begin ik en vaak nog huilen ook.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:30

Ik huil, gooi alles er in de eerste paar uur uit, dan weer slikken en doorgaan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:31

Als ik langdurig echt van slag van iets ben slaap ik vooral heel slecht en ik eet ook slecht inderdaad. Ik blijf dan zo laat mogelijk op. Blijf zolang wakker tot ik echt niet meer wakker kan blijven. Als ik dan eenmaal in bed ga liggen val ik tenminste gelijk in slaap en ga ik niet nog heel lang lopen piekeren.

Als ik plots heel verdrietig ben, bijvoorbeeld door slecht nieuws of zo, dan is mijn eerste reactie altijd mijn beste vriendinnetje bellen. Ik kan gelukkig bij haar altijd mijn ei kwijt en ze luisterd echt altijd naar me! En weet als geen ander hoe ze mij kan troosten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:32

ik laat helemaal niets merken en wil alleen zijn en ga dan lekker in bed liggen janken

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:43

Een klein verdriet kan ik meestal wel kwijt aan iemand en dat krop ik dan ook niet op , ik huil dan bv even bij mijn vriend uit of bij een vriendin

Bij een groot verdriet werkt het heel raar bij mij , ik kan daar moeilijk over praten , ik krop het dan ook op en zeg niks maar ik word dan heel explosief en kan kwaad worden om niks en ontploffen om niks .
Mensen die mij kennen weten dan meestal dat er wat aan de hand is of dat ik ergens mee zit .
Je moet dan ook niet proberen het uit mij te krijgen want dan word ik nog bozer maar meestal als ik merk dat anderen het merken is voor mij een grens weg en vertel ik het vaak wel of probeer iets aan te geven in die trant hopende dat een ander erover doorgaat (hoeze dubbel haha) ik heb daar een beetje een gebruiksaanwijzing in haha .
Wel bied ik dan vaak wel mijn excuses aan voor mijn gedrag Haha! .

Annemie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 14:46

Shiloh schreef:
Als ik langdurig echt van slag van iets ben slaap ik vooral heel slecht en ik eet ook slecht inderdaad. Ik blijf dan zo laat mogelijk op. Blijf zolang wakker tot ik echt niet meer wakker kan blijven. Als ik dan eenmaal in bed ga liggen val ik tenminste gelijk in slaap en ga ik niet nog heel lang lopen piekeren.

Dat heb ik dus ook. Slapen doe ik ook slecht, dan blijf ik ook idd lang op en dan presteer ik het nog om niet in slaap te kunnen vallen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:59

Ik heb juist dat ik me helemaal nergens meer toe kan zetten en alleen maar wil slapen, want dan voel ik het 'verdriet' niet...
Het komt overigens maar heel zelden voor dat ik heel verdrietig ben, kan me er meestal wel overheen zetten.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:08

In eerste instantie laat ik niks merken, totdat ineens de bom barst en dan is het janken, praten, weinig slapen of juist heel veel(als ik eenmaal lig dan kan ik amper meer wakker worden), slecht eten... En uiteindelijk word ik vaak ziek Clown

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:12

Ik laat wel merken aan mensen om mij heen dat ik me niet chill voel; maar echt uitleggen doe ik niet. Dat doe ik maar aan een paar goede vrienden. En voor de rest verwerk ik het zelf, 's avonds in bed enzo....

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:14

Ik praat er altijd over met me moeder, of met Bente (Fiffill@Bokt) Lachen
als ik het weg stop, ziet me moeder toch wel dat er wat is. En ik kan er niet echt tegen als ik het weg stop.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:15

Ik word meestal wat sarcastisch qua opmerkingen.

Verder gaat mijn gezicht altijd heel erg tekenen als ik verdriet heb of ellende, daar zien mensen het wel aan.

Ik probeer meestal de buitenwereld buiten te laten, en trek het liefste terug in mezelf.. ben gewoon graag alleen met mijn verdriet.. wil dat ook het liefste in mijn eentje verwerken, soms lukt dat, soms niet..

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:20

Ik heb bijna nooit veel verdriet. Hooguit als een dierbare persoon of een dier is overleden. Dan loop ik een paar dagen te huilen, maar dan weet iedereen ook wel wat er is.
Maar verder blijf ik er nooit lang in hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:38

Ik ben echt heel stil en krop het op..
En dan 's nachts ofzo komt et er allemaal uit.. Nagelbijten / Gniffelen

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:03

k ben een binnenveter en niet zo klein beetje ook.
Ik heb een paar vrienden waar ik goed mee kan banketstaaf en dat probeer ik dan wel maar dat is toch erg moeilijk..

Mijn grootste verdriet heeft heel lang geduurd,1,5 jaar mijn eerste paardje overleden,dit was ik op een gegeven mooment zo zat ik bleef er maar in toen heb ik haar naam laten tatoeeren,dit wilde ik al heel lang hoor daar niet van,tot op de dag van vandaag heeft dat me geholpen met het verwerken van het verdriet......

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:20

Even flink janken en het daarna gaan accepteren. Ook erover praten met anderen helpt enorm.