Ik word volgende maand 23 en woon nu nog bij m'n vader. Ik hoop volgend jaar echter op mezelf te kunnen gaan. Studeer niet meer en werk parttime (4 dagen ivm fysieke gezondheid). Ik heb een paard (die natuurlijk heel wat kost). Heb al 2x samen gewoond maar nu alweer een jaar thuis en ik ben het eigenlijk wel zat (heb nog een redelijk ouderwetse vader). Ik doe bijna alles thuis en ik heb al samengewoond dus ik weet hoe en wat. Heb ook al heel wat inboedel.
Nu vraag ik me af wat jullie kwijt zijn aan vaste lasten in de maand (zonder paard), bij een 1 persoons huishouden (is makkelijker ivm vergelijken en alles op een rijtje zetten). Zo wil ik me een beetje orienteren en alles berekenen e.d. zodat ik niet voor verassingen kom te staan en weet of het echt haalbaar is. Collega'tje van mij zei dat ik op 750 euro vaste lasten moet rekenen.
Ik heb al gekeken en als ik een huisje van 350 krijg, krijg ik 180 euro huursubsidie. Ook krijg ik 46 euro huurtoeslag per maand dus dat scheeldt ook weer.
Ik hoor graag jullie ervaringen!
dat wil ik ook hihi!
Jij hebt er echter wel wat meer gevonden, die ik dan ook door gespit heb. Vond echter dat het meer op 2 peroons huishoudens gericht was en over de inboedel e.d. Ik heb maar 2 nuttige reacties gevonden van 1 persoons huishoudens en een huurwoning (dus geen studentengebeuren of kamer).
Ik heb nog geen afrekening gehad, maar ik schat dat ik volgend jaar een voorschot van +/- 75 euro moet gaan betalen. Ik ben weinig thuis en heb de kachel ook weinig aanstaan. Voor water betaal ik 11 euro per maand.