Kerstgedachte... en waardering op 't werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyroxy

Kerstgedachte... en waardering op 't werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:10

2 Flessen wijn als kerstpresentje, leuk zou je zeggen.
Maar als je weet dat je collega's ook een enveloppe met inhoud krijgen...
Kijk, het gaat mij niet om die inhoud, maar om de waardering.
Als je altijd je best doet en als ze altijd een beroep op je kunnen doen!
Vorig jaar gebeurde dit ook met kerst, ik dacht; zie wel of ze dit volgend jaar zo doen.
Nou en inderdaad, dit is de tweede keer! Boos!
Kan er echt pisnijdig door worden!! Vooral omdat je wel te horen krijgt dat ze dik tevreden zijn Hamer
Meer mensen met zulke ervaringen?

Red_Savage

Re: Kerstgedachte...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:12

Wat raar. Ligt het niet aan de functie die je doet?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:12

Persoonlijk ben ik altijd tevreden met wat ik krijg voor kerst, je krijgt het maar....
Vergelijken met anderen heb je niks aan, er zullen altijd mensen die duurdere, betere, mooiere etc. dingen krijgen dan jij. Daar kan je je boos om maken, maar je kunt ook kijken naar wat je hebt en daar blij/dankbaar voor zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:15

Idd Mas, dat heb ik ook... Ik vind het vaak juist vervelend als mensen veel geld uitgeven. Vind kleine dingen die iets zeggen vaak het leukst. Lachen En dan zijn 2 flessen wijn toch hartstikke leuk? Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:15

Wijn kost ook geld hoor Cool.

Waar maak jij je nu druk om Lachen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:18

nou ik kan het me best voorstellen.. als jij hetzelfde werrk als je collega's doet en hun krijgen wel een smak geld en jij niet.. zou ik ook niet tof vinden..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:19

wel een beetje raar ja, geef dan of niemand of iedereen, want de gene die het niet hebben gehad komen er toch wel achter dat de rest wel wat heeft gehad..

maar ik zeg altijd alles wat ik krijg met kerst enz. is al meer dan ik heb gevraagd, want het is echt niet zo dat ik perse verwacht van mensen dat ik iets krijg, dus wees er blij mee en praat er eens over met je baas? Knipoog fijne kerst nog Knipoog

ladyroxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:20

We doen allemaal hetzelfde werk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:21

ladyroxy schreef:
We doen allemaal hetzelfde werk.

Maken jullie dan ook allemaal hetzelfde aantal uren
of ben jij oproepkracht of iets dergelijks?

ladyroxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:26

Bijna 2 jaar in dienst met een contract voor bepaalde tijd.
Ik werk bijna fulltime, als enige vrouw met 7 mannelijke collega's.
Er zijn na mij nog 3 mensen met exact hetzelfde contract bij gekomen.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:32

Mas schreef:
Persoonlijk ben ik altijd tevreden met wat ik krijg voor kerst, je krijgt het maar....
Vergelijken met anderen heb je niks aan, er zullen altijd mensen die duurdere, betere, mooiere etc. dingen krijgen dan jij. Daar kan je je boos om maken, maar je kunt ook kijken naar wat je hebt en daar blij/dankbaar voor zijn Lachen

Op zich ben ik het hier wel mee eens, "wie het kleine niet eert blablabla", maar als ze gelijkwaardige collega's zijn, vind ik dit wel errug vreemd, hoor.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:36

Ik geloof dat ik nog blijer ben met 2 flessen wijn dan met geld eigenlijk. Voor die wijn is moeite gedaan en er is over nagedacht, voor dat geld niet. Misschien niet veel moeite ed, maar het zegt imo wel meer dan geld.

Daarbij reken ik sowieso nooit op een kerstpakket oid, ik vind het gewoon super leuk als ik toch iets krijg. Vorig jaar, bij mijn vorige werkgever, was het een pakket met pasta, saus, olijfolie, dat soort dingetjes. Gewoon klein spul, maar wel érg leuk Lachen

Als ik moet kiezen, dan geef mij maar gewoon zo'n pakket ipv een envelopje Lachen

Overigens ik 'dik tevreden zijn' imo helemaal geen graadmeter. Ik ben met een kadobon van € 20 voor de drogist ook dik tevreden, terwijl er ook mensen zijn die met € 50 nog niet tevreden zijn. Het is net hoe je referentiekader ligt... En een pakket, of flessen wijn, is minder gemakkelijk in geld uit te drukken dan geld zelf, het wil niet zeggen dat die flessen wijn goedkoper of zelfs even duur waren Lachen

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:05

Het gaat er niet om wat je krijgt, maar het is wel zo eerlijk om iedereen hetzelfde te geven idd Ja Helemaal als je ook dezelfde functie hebt!

Wij kregen altijd een fles champagne, een kerststol en idd een envelopje. Daar zaten voor mensen in verschillende functies wel verschillende bedragen in, maar dat is dan ook wel weer logisch (ik als weekendkracht hoef natuurlijk niet net zo veel te krijgen als een full-time kracht Knipoog )

Maar in jouw situatie vind ik het wel raar, hebben echt alle collega's in dezelfde functie wel een envelop gehad? Dan zou ik wel even vragen waarom jij dan 2 flessen wijn krijgt..

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:50

LZP -> PF

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:58

steeffie schreef:
Het gaat er niet om wat je krijgt, maar het is wel zo eerlijk om iedereen hetzelfde te geven idd :j Helemaal als je ook dezelfde functie hebt!

Vind je? Als ik kijk naar het bedrijf waar ik nu zit. We hebben een bestand van zo'n.... 40 man die allemaal hetzelfde werk doen. Wij werken alleen met uitzendkrachten. We hebben een groep van ongeveer 10-15 die het hele jaar door werken eigenlijk. De ene week zijn ze er 4 uur, de andere week 40. Soms een hele week niet. Die 'vaste kern' groep gaat ook een envelop krijgen + nog een extraatje. De rest van de mensen, die bijv. nog maar 1 maand bij ons werken, of minder frequent aanwezig zijn. Die krijgt alleen het standaard-presentje. Ik vind dat gerechtvaardigd, ook al doen ze allemaal hetzelfde werk. Ook al zitten er mensen bij die een korte periode 40 uur per week gedraaid hebben. Ik vind dat de mensen waar je structureel op kan blijven bouwen, dat je die net iets meer moet waarderen.

Het heeft bij mij zo verschild wat ik kreeg. Bij mijn vorige kantoorbaan werden alle 'bedrijfs-kerstgeschenken' onder iedereen verdeeld bovenop het gewone. Bij een eerder bijbaantje kreeg ik een cadeaubon (wat iedereen kreeg) en ik kreeg nog een extra bonus vanwege mijn hoeveelheid uren / flexibiliteit. Een andere bijbaan leverde niks, zelfs geen kerstkaart.

Persoonlijk vind ik 'artikelen' net iets leuker. Gewoon omdat het een verassing is, het is wat bijzonders, mensen hebben nagedacht. Zo'n envelop is ook leuk, en ik ben niet ontevreden als ik het krijg. Maar geef er een aardigheidje bij wat tastbaar is, dan heb ik er meer een herinnering aan, dan aan wat centen.

RoosIris

Re: Kerstgedachte... en waardering op 't werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:02

Als het inderdaad zo is als je zegt ts. Dat jullie allemaal hetzelfde doen,met dezelfde uren zou ik toch eens naar de baas stappen om te vragen waar het op slaat.
En die 3 die na jou kwamen hebben wel een envelop met inhoudt?
En kreeg de rest ook die 2 flessen wijn en geld? of alleen geld?

ladyroxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:26

Iedereen krijgt 2 flessen wijn...
Hierbij wil ik niet ondankbaar overkomen, 2 flessen wijn vind ik lekker!
Het zou mij gewoon een fijn gevoel geven als iedereen hetzelfde werd behandeld en dat je je niet hoeft af te vragen of het persoonlijk is. Misschien trek ik het me wel te veel aan.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:43

Ik kan me wel een beetje indenken dat het je onzeker maakt. Je zegt zelf al dat je het kadootje erg waardeert, en zo hoort het ook Lachen
Maar als ik in jouw schoenen stond dan zou ik me ook even achter de oren krabben. Niet omdat je niet blij bent met je kadootje, maar wel omdat je je afvraagt waarom je 'minder' krijgt dan degenen die hetzelfde werk doen. Als je nou niet zo positief beoordeeld zou worden dan kan ik me er iets bij voorstellen, maar zeker als ze tevreden over je zijn en dat ook nog uitdrukkelijk zeggen dan zou het op mij ook een beetje vreemd overkomen. Niet vanwege het kado of het geld, maar het zou me gewoon onzeker maken, ik vermoed dat ik zou denken dat ik tekort schiet ofzo en dat ze me dat zo duidelijk willen maken. Ik denk dat ik ook nogal onzeker ben in dit soort dingen Knipoog

Qua kerstkado's heb ik eigenlijk al vanalles meegemaakt. Van helemaal niks tot een gloednieuwe auto, en zo ongeveer alles wat daar tussen zit. Natuurlijk is het altijd leuk om iets te krijgen, maar het gaat inderdaad om het gebaar Lachen
'k Kan ook niet zeggen dat ik met een groot kado blijer ben dan met een kleiner kadootje. Met het zelfgemaakte kerstprulletje was ik indertijd net zo blij als met de nieuwe auto, dus dat zegt me eigenlijk weinig.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:04

maya, in dat geval kan ik het wel voorstellen idd, maar de ts werkt daar al 2 jaar bijna full-time dus dat is in haar geval niet aan de hand Knipoog

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:07

Ik lust geen wijn Haha!
Doe maar de centen......... Knipoog
Die enveloppe met bijdrage is dat witgeld? Zo niet, aanklagen, discriminatie als ik het zo hoor. Is het zwartgeld, ook aanklagen Haha!

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:09

even een stipje, want morgen is mijn laatste werkdag voor de kerst. Ik ben benieuwd of ik nog wat voor de kerst krijg.....

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:10

Hoe kunnen wij nou van een afstand beoordelen wat gelijkwaardig is? misschien heeft TS wel een mindere beoordeling dan de anderen? ookal doe je inhoudelijk hetzelfde werk. Maar het staat altijd vrij om navraag te doen wat de drijfveer is om anderen een envelop te geven, dat kun je echter alleen bij je werkgever doen en niet op bokt.

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:17

Daar heb je gelijk in Issy. Maar zou jij dat durven?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:22

laboum schreef:
Daar heb je gelijk in Issy. Maar zou jij dat durven?

Jahoor, maar wel tactisch, ik zou aan de direct leidinggevende vragen goh het valt me op dat mensen een envelop erbij krijgen, en anderen niet, waarin word onderscheid gemaakt en wat kan ik in mijn werk verbeteren zodat ik volgende keer ook een envelop krijg.

Je moet mensen niet meteen betichten van oneerlijkheid, maar praat en vraag er open naar.

ladyroxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 08:01

Wel, heb gisteren net gehoord dat we een eindejaarsbonus krijgen, dus voor mij is dit onderwerp afgesloten. Knipoog
Iedereen bedankt voor de reacties.