weet het even niet meer (alle ouders op huwelijk)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

weet het even niet meer (alle ouders op huwelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 19:35

Hoi,

ik zit een beetje in de put en kan wel een beetje bokkersraad gebruiken nu Verdrietig

Ik trouw volgende zomer en mijn familie is uiteraard uitgenodigd op mijn trouw. Helaas heeft mijn vriend geen contact met zijn familie, behalve met zijn moeder...

Nu is er 2 jaar een half geleden veel gebeurd ivm mijn vriend zijn moeder (spoorloos verdwenen, geld van wesley genomen maar teruggegeven, etc) en mijn ouders waren daar dus best kwaad over. Mijn vriend kon toen hij bij zijn vader werd buitengesmeten (ouders zijn gescheiden) nergens naartoe en we hebben eerst zijn moeder gezocht zodat hij daar misschien bij terechtkon, maar uiteindelijk is hij bij mij blijven wonen.

Omdat mijn ouders daar natuurlijk enorm kwaad om waren (welke moeder laat haar zoon in de steek, dat was hun mening) wensen ze haar ook niet op de trouw, maar ik heb zoiets van 'het is en blijf toch zijn moeder'. En ikzelf heb ook geen problemen met haar.

Dus ik moet nu een keuze maken, ofwel komen mijn ouders, ofwel zijn moeder. Mijn moeder is mijn getuige, wesley wilt zijn moeder vragen als getuige. Ik ben nu bijna 7 maanden verloofd en zijn moeder weet het nog niet.

Vind het echt een rot dilemma...

Marije112

Re: weet het even niet meer (alle ouders op huwelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:38

Allereerst, alvast van harte Lachen!

Ten tweede, wat hebben jou ouders te zeggen over de gastenlijst? Ik vind
het nogal onbehoorlijk dat jou ouders zeggen dat zijn moeder niet mag komen Bloos.

Ik zou het er nog maar eens goed over hebben met je vriend, jou ouders en eventueel zijn moeder erbij..

Succes Lachen!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:39

Meid ik wil je een ding meegeven, het is jullie dag en die hoort zo te zijn als jullie dat willen, dat heeft iedereen maar te nemen.

Ik ben ook een kind van gescheiden ouders en ik voorzag ook veel problemen voor ons trouwen in September 2009, ik heb er nachten van wakker gelegen maar nu heb ik zo iets van, ik ga trouwen en als het je niet aanstaat wie nu wel of niet komt dan blijf je maar weg.

Kortom doe wat je hart je ingeeft, je kan niet altijd ieders wil bevredigen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:39

Juliie willen ze allemaal op de dag erbij hebben en het is jullie dag. Bespreek dat met je moeder en zeg dat je dolgraag haar, maar ook je schoonmoeder erbij wilt hebben. Het hoe, wat, waarom je (schoon) moeder dat in het verleden heeft gedaan, weet ik natuurlijk niet. Maar ik ga ervan uit dat er een hele goede reden is geweest of dat ze mentaal er even doorzat of zo?! Dus bespreek het met je moeder!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:40

wiens bruiloft is het nou eigenlijk?? je jouwe of die van je ouders??

nodig ze gewoon allemaal uit.. je ouders blijven echt niet weg op JOUW bruiloft omdat zijn moeder er ook bij is.. zo wel... dan heb je wel hele vreemde ouders..

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:41

Idd het is jullie trouwerij en niet die van jouw ouders.
ik vind het erg egoistisch van jouw ouders dat ze je op zo´n manier onder druk zetten Bloos
Ik zou ze beide uitnodigen en als jouw ouders dan niet komen wil dat ook wat zeggen over hun als ouders..

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:43

LimaMambo schreef:

nodig ze gewoon allemaal uit.. je ouders blijven echt niet weg op JOUW bruiloft omdat zijn moeder er ook bij is.. zo wel... dan heb je wel hele vreemde ouders..

Geloof me die bestaan hoor.
Mijn moeder heeft jarenlang gezegd dat als ik zou gaan trouwen en mijn vader ook zou komen dat zij niet kwam, ik heb op mijn beurt afgelopen jaar gezegd dat mijn vader ook komt ( al weet ik dat nu niet meer zeker, maar goed dat is een ander verhaal) en dat ze dat maar gewoon te accepteren heeft, kan ze dat niet dan hoeft ze niet te komen.

Gelukkig is mijn moeder bijgedraaid, maar zoals ik al zei, vreemde ouders bestaan echt.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 19:43

mijn vriend zijn moeder is mentaal heel even instabiel geweest door verschillende factoren die ik niet wens vrij te geven omdat het haar privacy is, maar het was erg...

Mijn moeder heeft gezegd, dat als ze mijn vriend z'n moeder ziet dat ze dan op staande voet vertrekt en dat wil ik echt niet... Voor mij is natuurlijk mijn moeder het belangrijkst, maar ik weet dat als mijn schoonmoeder niet aanwezig is, mijn vriend er emotioneel gezien doorheen gaat.

Pff soms heb ik er echt geen zin meer in, ouders he...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:45

Ik zou je ouders (moeder) vragen waar zij het lef vandaan haalt jou mooie dag nu al deels te verpesten.. Bloos

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:45

chipieke schreef:
mijn vriend zijn moeder is mentaal heel even instabiel geweest door verschillende factoren die ik niet wens vrij te geven omdat het haar privacy is, maar het was erg...

Mijn moeder heeft gezegd, dat als ze mijn vriend z'n moeder ziet dat ze dan op staande voet vertrekt en dat wil ik echt niet... Voor mij is natuurlijk mijn moeder het belangrijkst, maar ik weet dat als mijn schoonmoeder niet aanwezig is, mijn vriend er emotioneel gezien doorheen gaat.

Pff soms heb ik er echt geen zin meer in, ouders he...

Ik snap dat het je heel moeilijk vind, maar ik vind het niet kunnen dat jou moeder zo reageerd.
Wat er ook gebeurd is het blijft wel de moeder van je vriend en dat heeft jou moeder te accepteren.

Praat er nog is over met je moeder, zeg eerlijk hoe jij je erover voelt en hoe jou vriend zich eronder voelt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:46

gewoon lekker met z'n 2en trouwen.. niks geen gezeur van familie..

dat is wel 1 vd redenen dat ik niet ga/wil trouwen.. dat gezeik er om heen.. pffff

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:47

Allereerst van harte proficiat Knipoog

En echt het is toch jullie bruiloft en dus ook jullie gastenlijst..Dan zal ik me er toch niet zo´n zorgen om maken je kan je ouders beiden er goed attent op maken en duidelijk bij ze doen overkomen dat het jullie dag is en ze er verder niks mee te maken hebben...

Als ik ooit op een dag gevraagd zou worden door vriendlief dan zou ik ook wel in een dilemma zitten want mijn ouders zijn ook gescheiden en ik wil mijn beide ouders op mijn bruiloft maar goed alleen al als ik daar nu aan denk dan draait mn maag tig keer in de ronde omdat mn ouders voorheen een nogal heftige ruzie hebben gehad en ze nu na heel wat jaren hun hoofdstuk gesloten is nog niet normaal door te leven...

Maar goed ik denk er voorlopig nog maar niet over na ik zie wel tis nog niet zover bij mij Haha!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:48

Steph86 schreef:
LimaMambo schreef:

Geloof me die bestaan hoor.
Mijn moeder heeft jarenlang gezegd dat als ik zou gaan trouwen en mijn vader ook zou komen dat zij niet kwam, ik heb op mijn beurt afgelopen jaar gezegd dat mijn vader ook komt ( al weet ik dat nu niet meer zeker, maar goed dat is een ander verhaal) en dat ze dat maar gewoon te accepteren heeft, kan ze dat niet dan hoeft ze niet te komen.

Gelukkig is mijn moeder bijgedraaid, maar zoals ik al zei, vreemde ouders bestaan echt.

Goh bij mij is het precies andersom waarop mijn vader me vaak genoeg gezegd heeft van ´´Als je moeder komt kom ik niet.!!´´

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:48

Wat naar voor je dat jouw dag zo moeilijk wordt gemaakt.

Ik zou mijn ouders echt niet laten beslissen wie er op míjn bruiloft komen....

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:55

Ik ga met Guccio (en anderen) mee.

Zeg tegen je ouders dat je op jouw trouwdag uitnodigt wie dat jullie willen en wanneer dat hun doet besluiten niet te komen, dat ze zich dan net zo vreemd opstellen als zij vinden dat jouw vriend zijn moeder heeft gedaan.

Ik vind het trouwens erg knap van hem dat hij zijn moeder een 'tweede kans' geeft!!