Niet in schoonfamilie passen/conflicten etc wat doen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Niet in schoonfamilie passen/conflicten etc wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 15:17

Hoe gaan jullie daar mee verder?
Stel je past al niet in de familie nog voor ze je gezien hebben (omdat je anders bent als dat ze in gedachte hadden, dus een valse start) vervolgens ga je enkele keren langs om het toch te proberen en klikt het totaal niet!

Het gaat in de loop der jaren van kwaad tot erger, elke keer zet je je er weer over heen om toch je goede kant te laten zien en vervolgens zit je er weer voor niks bij omdat er totaal geen gesprek uit komt. Bij familie feesten zit je er helemaal voor spek en bonen bij omdat iedereen plat praat en je er niks van kan verstaan en dus ook niemand tegen/met je praat.
Beide partijen zitten ongemakkelijk waardoor het een steeds groter struikelblok word.
Je bent al meerdere malen een gesprek aan gegaan met schoonouders wat steeds weer op het zelfde uitdraait (zonder oplossing) schoonmoeder is in dit geval een stiefschoonmoeder, dominante vrouw die gewend is dat iedereen naar haar luisterd. Schoondochter is niet op haar mondje gevallen en laat zich het kaas niet van het brood vreten waardoor dat extra botst. Stiefmoeder is niet gewend om tegengas te krijgen waardoor de frustratie's nog groter worden!

ondertussen spelen er enkele (in mijn ogen achterbakse) conflikten waardoor alles maar erger en erger word. (voorbeeld, wonen net samen, krijgen geld als kado voor een tuinset. Schoonmoeder geeft schoondochter een bosje bloemen, evenals schoonvader maar dan een plantje voor in de tuin ook aan schoondochter, zoon krijgt het envelopje van stiefmoeder in zijn handen gedrukt en zegt er nadrukkelijk bij: Hier ARNO hier mag JIJ wat leuks van kopen. (en dan de hoofdletters flink aangedikt) wat schoondochter in het verkeerde keelgat schiet en wat dus de druppel was die de emmer deed overlopen.

Ondertussen zegt de rest van de familie dat je je niet moet aanstellen en er niet zo'n drama van moet maken want ze bedoeld het niet zo. (Kan wel wezen maar dat krijg ik elke keer te horen en ben er nu keer na keer toch flink zat van Ik heb ook moeten leren dingen anders te zeggen of juist helemaal niet te zeggen) Je kan nou eenmaal niet altijd wat zeggen en vervolgens steeds zeggen dat je het niet zo bedoeld! Dat houd een keer op!

Na 6 jaar kom je op een punt van bekijk het maar, je wilt of een excuus horen voor het laatste coflict wat de druppel deed overlopen en anders hoef je gewoon geen contact meer (met schoonmoeder)

Vervolgens word partner uitgenodigd voor een feestje van tante (van schoonmoeders kant)
En word je voor de zoveelste keer mee gevraagd want vriend wil natuurlijk graag zijn partner mee.
Al 100 keer heb je gezegt ik ga niet meer en elke keer toon je weer goede wil en ga je weer mee terwijl je er eigenlijk niet achterstaat en word het weer helemaal niks. Zeker op feestjes, er word gewoon weg alleen maar dom naar je gekeken, over je gepraat en niemand spreekt een woord tegen je.

(nu kan ik sinds kort beter met zijn broer en zijn vriendin dus ik heb nu in elk geval iemand om mee te praten)

Zou je dan weeeeeeeeer mee gaan terwijl je er niet achter staat en niet wilt of zou je nu gewoon echt niet meer gaan.
Als ik ga doe ik het voor me vriend. Maar dat doe ik elke keer weer al 6 jaar lang en het word alleen maar steeds beroerder allemaal!

Hij wil graag dat ik mee ga, sterker nog hij is boos als ik niet mee ga want hij vind gewoon dat ik mee moet.
Sinterklaas ben ik niet gegaan en met kerst ga ik ook niet en met oudjaarsdag/nieuwjaarsdag ook niet.

Ik weet het namelijk niet meer. De 1 zegt dat ik wel moet gaan de ander zegt je hebt je nu vaak genoeg van je goede kant laten zien ik zou het niet meer doen.
Ik heb het zo volwassen mogelijk geprobeerd op te lossen iedere keer (voor zover dat dat kan op mijn leeftijd van mijn 16e tot mijn 23e )

Ik word er zo moedeloos van Clown

nog meer bokkers die niet in de schoon familie passen en hoe los jij dit op?

Mila87

Re: Niet in schoonfamilie passen/conflicten etc wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:26

Ik heb dit probleem ook maar dan aan beide kanten.
Mijn partner kan ik niet overweg met mijn moeder dus het is regelmatig een groot blok spanning. Nu wonen we een heel eind uit elkaar en zien we elkaar erg weinig, maar als we elkaar zien is het erg moeilijk om het voor alle partijen even leuk te maken. Mijn moeder is erg goed in het maken van opmerkingen die erg raak aankomen bij mijn vriendin. Zij neemt deze erg serieus, terwijl ik probeer te denken dat ze het niet zo meent en het gewoon vreemd overkomt. Ik probeer haar iedere keer te vertellen dat het maar tijdelijk is, diep ademhalen en even tot 10 tellen, doen alsof je de beste schoondochter bent en na 2 dagen (compleet gesloopt) weer naar huis. Dan even alles afreageren de tuin en het is weer oke. Het blijft lastig maar het is nu eenmaal niet anders.

Aan de andere kant kan ik me wel eens irriteren aan mijn schoonfamilie. Mijn schoonvader is erg gemakkelijk en laat zich rondbazuinen, zijn vriendin is het compleet tegenover gestelde en is vrij grof en zegt echt wat ze vindt. Dat raakte mij in het begin heel erg. Gek genoeg hebben we er allebei last van. het komt denk ik omdat we beide erg gesloten mensen zijn en graag op onszelf zijn, ik ga niet graag uit, blijf het liefst in mn eigen huisje en doe mijn eigen ding (echt een eenling)..met 'onbekende' mensen omgaan is dan wat lastiger.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:37

Ken het probleem. Mijn man komt uit een streng gelovig gezin. Ik ben niet gelovig. Ik mocht op voorhand daar al niet komen. Na een paar jaar was het dan zo dat ik wel mocht komen maar alleen in een rok..Dit heb ik dus niet gedaan, wat veranderd een rok nu aan mijn persoon. Na bijna 5 jaar begonnen ze op mijn man in te praten. Alles om te stoken. Op een gegeven moment mocht ik dan wel komen. Dat heeft al met al maar heel kort geduurd.
Nu hebben zowel mijn man als ik al ruim 5 jaar geen contact meer. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk rustig vind, voor mijn man vind ik het wel jammer dat het zo moet gaan. Het blijven wel zijn ouders ook al zijn ze zo bezig.
Zij maken zo vaak valse beloftes dat we er geen van beiden meer in geloven. Het zijn mensen die het erg gelangrijk vinden wat de buitenwereld wel niet denkt. Nou daar heb ik sch**t aan.
Je doet iets omdat je je er goed bij voelt en niet voor de buitenwereld.
Ik heb ook altijd gezegd wat ik dacht en dat is me niet in dank af genomen. Ik werd er zelfs van beschuldigd dat ik hun zoon had afgepakt. Toen werd ik erg boos en heb ze op hun fouten en gedragingen gewezen en dat ze daar toch echt zelf voor de volle 100% voor verantwoordelijk zijn. Ik zal mijn man nooit verbieden om daar naar toe te gaan, hij met alleen niet van mij verwachten dat ik mee ga. Ik hou niet van dat hypocryte gedoe!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 16:05

Hij kan best goed met mijn ouders gelukkig en hij voeld zich er ook goed op zijn gemakt.
Ik wil hem niet zijn ouders ontnemen, hij mag van mij gaan wanneer hij wil, ik ga alleen het liefst niet mee en hij wil juist dat ik wel mee ga.
Zijn familie is totaal het tegenovergestelde van die van mij.
Ik ben ook helemaal anders opgevoed als hij.
In die zin is het een wonder dat wij wat in elkaar zien haha
Ik (en anderen) vinden dat hij heel erg veranderd is sinds hij uit huis is (de goede kant op, zekerder, komt beter uit voor zijn mening etc) En alles wat hun altijd gedaan hebben (waaronder pesten) dat maakt me zo boos, hoe meer ik er aan denk hoe meer ik denk ik ga niet meer.

maarja ik weet dus niet waar ik goed aan doe, ik doe mezelf goed door niet te gaan, en ik doe mijn vriend goed door wel te gaan.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:13

Wat vind je vriend van de hele situatie? Ik vind dat hij ook wel wat actie mag tonen hoor, als ie graag wilt dat je meegaat naar feesten enzo, dan moet ie imo ook helpen aan een oplossing...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 17:16

Voor mijn vriend is het gewoon lastig. Hij wil mij niet afvallen maar zn ouders ook niet. Soms staat hij achter mij en soms achter zijn ouders.
Hij vind zoals in het laatste geval van dat geld, dat ik overdrijf onder het mom van ze bedoeld het niet zo. Maar ik blijf niet aan de gang met ik bedoel het niet zo ik ben het gewoon zat.

Hij vind (wil) dat ik gewoon mee ga en me er niet druk om maak. Maar na 6 jaar is het me tot aan mijn kop gestegen en maak ik me er wel druk om.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:21

__Nathalie__ schreef:
Hij vind (wil) dat ik gewoon mee ga en me er niet druk om maak. Maar na 6 jaar is het me tot aan mijn kop gestegen en maak ik me er wel druk om.

Nou, tijd om eens een serieus gesprek te hebben lijkt me. Hij heeft niet het recht om jou af te wimpelen terwijl je er heel erg mee zit vind ik. Hij hoort jou te helpen in het vinden van een oplossing, in plaats van te zeggen wat jij je wel en niet druk moet om maken.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:26

Ik heb ongeveer hetzelfde als jij (gehad Knipoog ) Ik heb op een bepaald moment wel afstand van mijn schoonfamilie genomen, want het vrat energie en mijn energie gebruik ik liever voor positieve dingen. Eigenlijk was op onze trouwdag de "druppel die de emmer deed overlopen" gevallen en ook mijn man zag in dat het beter was om afstand te nemen. Ik had dus wel het geluk dat mijn man zag hoe de schoonfamilie tegen mij deed. (ook van die "leuke, doortrapte opmerkingen" en echt laten voelen dat je er niet bijhoort) Ik heb een heel stuk rust gevonden door er niet meer heen te gaan en mijn man ging nog wel, maar in veel mindere mate. Ik heb hem nooit gezegd dat hij niet meer naar zijn familie moest gaan, maar hij was er ook duidelijk zat van. Pogingen tot een goed gesprek liep altijd op niets uit. Heb dat na 2 x dus ook niet meer geprobeerd. De reden dat ik in het verleden type is, omdat de ouders van mijn man nu niet meer leven en wij ook geen contact meer hebben met zijn broer/zus.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 17:38

Ik zit er niet heel erg mee, het irriteert me meer. En als ik er aan denk maakt het me boos!
Dat het gewoon maar door blijft gaan, dat zij (stiefschoonmoeder) maar door blijft gaan.

Ik snap mijn vriend wel. Hij staat er tussen in en wil voor beide partijen het beste. Maar dat is gewoon onmogelijk geworden.
Hij wil gewoon dat we normaal met elkaar om gaan. Als we straks gaan trouwens kan ik zijn hele fam op uitzondering van zn broer en vriendin na moeilijk niet uitnodigen Haha!

Maarja maandag avond is dat feest van zijn tante en hij wil wederom weer dat ik mee ga (ben ook al vaak niet mee geweest) maar ik twijfel of ik wel of niet moet gaan.

Hij vind van wel, ik vind van niet Clown

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:43

Tja, ik had dan een beetje de mazzel dat het pas op en direct na onze trouwdag mis is gegaan. Maar ik wil voor mezelf gewoon geen energie stoppen in dingen die ik niet prettig vind. Ik weet natuurlijk niet hoe jij daarin staat, maar ik zou het wel duidelijk maken naar je vriend en echt aangeven dat het zo niet langer kan. Ik begrijp eigenlijk niet, dat hij niet doorheeft dat je je niet prettig voelt bij je schoonfamilie en dat je je niet moet aanstellen? en gewoon alles moet p*kken. Mijn schoonfamilie heeft zelfs nooit meer geinformeerd naar mij sinds ik er niet meer kwam. Dus ben ik erg blij dat ik me destijds gedistancieerd heb van hun. Zonde van de tijd om daar energie in te steken Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 17:50

Ja na 6 jaar strijd ben ik er ook wel klaar me en wil ik er ook geen energie meer in stoppen. Maar mn vriend zit er tussen en dat vind ik erg. Hij wil graag dat het goed gaat, hij wil graag dat ik mee ga. En dat wil ik ook voor hem!
Hij vind dat zijn stiefmoeder haar best doet maar hij bekijkt haar met andere ogen. Ze geeft steken onder water, net als bijv met dat geld. Het gaat mij niet om het geld maar op de manier waarop het word gegeven. Hij hij ziet dat niet of wil het niet zien. Hij vind in elk geval dat ik daarin overdrijf. En zegt altijd dat ze het niet zo bedoeld.

Nu moet ik wel zeggen dat wij al veel mot gehad hebben om zijn ouders en dat ben ik ook zat.
En als ik dus niet mee ga, hebben we weer mot.

en alles bij elkaar maakt het me alleen maar kwaaier Duivel

Als ik moest kiezen dan ging ik niet meer, maarja of dat de goede keuze is weet ik dus niet.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:57

Jammer dat je vriend het niet ziet. Dat maakt het natuurlijk extra moeilijk. Ik had dat dus niet, want mijn man zag juist wel dat er zo naar mij gedaan werd. Hij steunde me juist en vond het goed dat ik afstand nam. Ik heb destijds wel met mezelf afgesproken, dat als de schoonfamilie een goed gesprek wilden ik daaraan zou meewerken, maar zoals al eerder gezegd: ik bestond niet voor hun.. Dus is dat er nooit van gekomen. Wil je wel proberen om met de familie om te blijven gaan, dan zou je kunnen proberen er meteen een "lollig" antwoord tegenaan te gooien, als er weer zo'n opmerking komt. Maar dat lukt mij ook nooit te per plekke. Meestal komt dat later bij mij en dan is het al te laat. Of gewoon negeren en meteen vergeten als er iets gezegd wordt. Wetende dat jij er niets aan kunt doen dat jij bent wie je bent en dat je toevallig met hun zoon/broer een relatie hebt. Soms moet je dingen gewoon laten voor wat het is. Mocht het echt eens de spuigaten uitlopen dan zou je eens een opmerking kunnen maken van: sorry dat ik besta of zoiets. Dat kan in een groot gezelschap weleens flink aankomen...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:11

Ik heb het idee dat je partner wel iets meer voor jouw op mag komen!
Heeft hij het er wel eens met zijn stiefmoeder over gehdad?heeft hij wel eens tegen haar gezegdt dat ze jouw kwetst met die opmerkingen??
Ik vind het ook ronduit onbeschoft als mensen in gezelschap dialect blijven praten waar mensen bij zitten die dat niet kunnen volgen.
Ik heb een zwager die uit twente komt,als ik bij hen op een verjaardag ben kan ik me er ook vreselijk aan ergeren als die familie dan twents tegen elkaar praat waar ik dus geen hol van versta.
Ik zou als ik jouw was niet naar dat feest gaan.het is niet eens van naaste familie maar van een tante van zijn stiefmoeder,heb je met die tante wel goed contact???

de keuze is aan jouw, maar ik zou het niet doen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:13

Ik laat me niet kleineren en heb mijn mondje wel direct klaar.
En ik gooi er ook wel opmerkingen tegen in ik houd alleen de eer aan mezelf en ga daarin dus niet zo ver.

Ik heb met niemand goed contact. Sterker nog die tante spreekt ook geen woord tegen me op andere feesten. Niemand praat tegen me maar ze zeggen wel allemaal tegen mn vriend dat ze me er bij willen hebben. En als ik er niet ben vragen ze waar ik ben en daarom wil hij dat ik mee ga omdat ze daar altijd om zeuren.

Overigens doe ik ook geen moeite om met hun te praten, in het begin heb ik dat wel gedaan maar ik zit toch alleen maar wat zeg je te zeggen omdat ik er niks van versta. Dus ik doe er ook geen moeite meer voor, en schijnbaar hoeft het ook niet want er kan nog net hoi vanaf en verder blijft het bij naar mij kijken.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:18

Ik heb juist geweldige schoonouders, alleen een achterbakse moeder die mijn vriend en schoonfamilie de grond in drukt als ze niet in de buurt zijn, maar wel poeslief doet in hun gezicht...

Vorige week heb ik dat kenbaar gemaakt op een verjaardag waar ze bijde bij zaten
was dat achterbaks gedrag zo zat!

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:20

ik ken ook het probleem Haha!

Ik ben op een gegeven moment gewoon niet meer heengegaan, hij ging alleen naar z'n ouders toe.
Bij een verjaardag ging ik dan nog wel mee, want dan waren er wel meer mensen om mee te praten en niet de hele familie was 'slecht'.
Ik heb het conflict ontweken, na een paar snoeiharde opmerkinge van schoonma, ben ik wijzer geweest (hoop ik) en ben er bij weg gestapt.

Gelukkig heeft mijn nieuwe vriend normale ouders Haha!

Ik wil het echt nooit meer meemaken, ik vond het verschrikkelijk, en het heeft ook voor veel spanning tussen mij en mijn ex gezorgd.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:24

Stel dat je nu tegen je vriend zegt dat je dus echt niet meer heengaat naar feestjes, familiebezoekjes enz... Is de relatie dan ten einde? Of is het na 1 ruzie wel weer oke? Bij dat laatste zou ik dus aangeven dat je niet meer heengaat en het er verder (als hij er niet normaal over kan doen en inziet dat dit zo niet langer gaat) niet meer over wilt hebben. Dus echt duidelijk zijn en er niet meer over willen praten, totdat je vriend inziet dat hij toch echt voor jou moet opkomen en moet inzien dat het voor jou niet meer te doen is. Dus stel je grenzen! Hij kan toch gewoon overal naar toe blijven gaan?

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:27

Dit komt ons heel bekend in de oren 'spreek over mijn moeder dat niet past in de schoonfamilie van men vader'.
Precies hetzelfde als jouw verhaal. Ze werd belachelijk gemaakt door over haar te praten, je probeerde een gesprek aan wat eindigd met scheve koppen die vervolgens net doen of je chinees praat, en inderdaad de schoonmoeder vond ook dat je naar haar pijpen moest dansen en aangezien mijn moeder ook niet op haar mondje is gevallen leed dit ook tot veel conflicten. Door het toch steeds weer hoop te geven ging het van kwaad tot erger. Het ging zelf zover dat ze haar beschuldigden over het te vroeg afnemen van hun zoon en door recht in haar gezicht te zeggen dat ze haar niet mochten. Dit heeft geleid tot veel verdriet en boosheid.
Sinds die tijd is er geen enkel contact meer geweest van beide kanten en heeft mijn vader haar volledig gesteunt en kwam er daardoor zelf ook niet meer.

Succes met deze moeilijke situatie! Ach gut

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:34

En DENK niet dat mijn vriend het uitmaakt als ik nooit meer mee ga maar hij zou het wel heel erg vinden. Ik denk wel dat hij het zal blijven proberen en dat dat wel tot ruzie's zal lijden.

Hij kijkt er anders tegen aan als ik en ik kan maar niet tot hem door dringen hoe ik het zie en voel.

Ik vind het zielig voor hem. Dat is de enige reden dat ik mee zal gaan. Maar voor mezelf wil ik niet meer omdat ik het gewoon zat ben.

maarja wat is verstandig?

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:40

__Nathalie__ schreef:
En DENK niet dat mijn vriend het uitmaakt als ik nooit meer mee ga maar hij zou het wel heel erg vinden. Ik denk wel dat hij het zal blijven proberen en dat dat wel tot ruzie's zal lijden.

Hij kijkt er anders tegen aan als ik en ik kan maar niet tot hem door dringen hoe ik het zie en voel.

Ik vind het zielig voor hem. Dat is de enige reden dat ik mee zal gaan. Maar voor mezelf wil ik niet meer omdat ik het gewoon zat ben.

maarja wat is verstandig?

Ik denk toch dat het een goed idee is om naar jezelf te luisteren. Als je er nu al met tegenzin heen gaat zal dat vast en zeker later in de toekomst als maar erger worden. Als je vriend echt van je houdt zal hij je keuze respecteren. Denk er wel om dat je niet gaat bepalen wat je vriend moet gaan doen. Jij kiest voor jezelf laat je vriend dat ook doen =)
Dit is wat mijn ouders deden en het heeft geholpen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:42

Mijn vriend mag gaan en staat waar hij wil.
Hij eet 2 dagen per week thuis omdat hij dan vanuit het werk daar heen kan eten en ook daar moet voetballen anders moet hij 10 km heen en terug rijden.
Dus hij komt er zoiezo nog elke week en als hij daar heen wil zal ik hem niet tegen houden, ook nooit gedaan.
Maarja het probleem is dus dat hij mij mee wil hebben.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:42

__Nathalie__ schreef:

Dat vind ik erg voor jou. Je vriend zou iemand moeten zijn die altijd openstaat voor jou mening en niet zich afsluit ervoor.
Mijn vriend zou er allesinds niet zo gemakkelijk mee wegkomen, als het belangrijk is voor mij heeft hij te luisteren (hij moet het niet percé met me eens zijn, maar wel luisteren wat ik heb te zeggen, en helpen een oplossing te vinden die werkt voor iedereen).

Volgens mij zal jullie probleem ook nooit opgelost geraken als je zo doordoet als je bezig bent. Ofwel kwets je jezelf, oftewel je vriend. Altijd zal er iemand het slachtoffer zijn, toch?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:44

preccies en daarom weet ik niet wat ik moet doen, wel gaan en mezelf rot voelen of niet gaan en hij zich rot voelen.

Hij luisterd wel naar me, hij is het alleen niet met me eens omdat hij niet ziet hoe ik het zie.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:47

__Nathalie__ schreef:
preccies en daarom weet ik niet wat ik moet doen, wel gaan en mezelf rot voelen of niet gaan en hij zich rot voelen.

Hij luisterd wel naar me, hij is het alleen niet met me eens omdat hij niet ziet hoe ik het zie.

En hij vind jou mening en visie niet belangrijk genoeg om er rekening mee te houden? Of te minste te helpen bij een oplossing? Heeft ie er al eens over gepraat met zijn ouders/familie?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:55

Praten niet echt. Hij heeft welleens gezegt wat ik vind/dacht maar hij vind dat ik gewoon zelf met ze moet praten. En dat heb ik 2 keer gedaan en dat is niet gelukt.
De 2e keer liep het zelf zo uit de hand dat schoonmoeder begon te huilen en te schreeuwen omdat ze geen weerwoord meer had. Toen heb ik gezegt dat ze niet tegen me moest schreeuwen dat ik kwam om te praten en dat ik anders op zou stappen. Maarja uiteindelijk komen we er toch weer niet uit.
praten heeft dus geen zin meer. Zij stoort zich aan mij en ik nog veel meer aan haar. We hebben het er toen ook over gehad dat ik nog wel welkom was maar dat als ik niet meer wilde komen ik dat toen moest zeggen. Ik heb toen wederom om weer goede wil te tonen gezegt dat ik best contact wil houden maar alleen wanneer ik dat zelf wilde (ze had er ook een handje van van mij te eisen wanneer/hoe lang en hoe vaak ik moest komen) maar wel nog die steken onder water geven. En ik ben de enige die dat ziet. Dat is het grootste probleem ze heeft iedereen onder de duim en iedereen houd haar het hand boven het hoofd.

En ik doe mn vriend dus verdriet als ik niet ga en dat vind ik moeilijk.

Maar doordat het bij mij zo hoog zit, en ik er dus kwa gevoel al helemaal klaar mee ben zal het ook gewoon nooit meer goed komen. Die hoop heb ik lang geleden al opgegeven.