stalker, iemand belt telkens anoniem, hoe achterhalen wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

stalker, iemand belt telkens anoniem, hoe achterhalen wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 18:23

Hoi daar!

Sinds een tijdje hebben mijn vader en ik iets heel irritants thuis:
Iemand belt behoorlijk vaak (eens per 2 dagen, of eens per dag? heb het niet bij gehouden) naar onze huistelefoon. Dit is een onbekend nummer, en wanneer ik opneem en mijn naam zeg hoor ik vervolgens niks.
het wordt een ritueel: Ik neem op, zeg mijn naam. Krijg geen reactie. Roep nog eens 'Hallooo?' , hang op en vergeet het.
Maar nu belde die persoon net weer 2 keer, in 10 minuten tijd,(ik nam beide keren op) en ik begin het nu toch irritant te vinden.
Ik ben heel benieuwd wie uit onze (mijn vader en mijn) omgeving zo verdorven is om dit te doen, die hier de tijd voor neemt...

Weet iemand hoe ik er achter kan komen wie het is? Mijn vader zegt dat een telecombedrijf niet zomaar de naam vrij geeft, maar dat ze die persoon dan waarschuwen. Ik wil graag weten wie het is, iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken?
Ik heb eigenlijk geen vijanden, iig niet dat ik weet Nagelbijten / Gniffelen

Groetjes [naam]!
(mocht het nou echt een stalker zijn, dan volgt ie me vast ook op bokt Nagelbijten / Gniffelen Bij deze dan: Hoi Haha! )
Laatst bijgewerkt door Serendipity1 op 15-12-08 18:47, in het totaal 3 keer bewerkt

KiWiKo

Re: Stalker, iemand die telkens anoniem belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:26

gewoon opnemen en dan de telefoon naast de hoorn neerleggen......... dus niet ophangen.....

kost diegene een godsvermogen............ en dan houden ze snel op :0

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:28

Je kunt bij je telecom provider stalkingsformulieren invullen, deze opsturen, dan gaat ke provider kijken wie er belt en hoe vaak, komt dit in de buurt van stalking dan waarschuwt jouw provider de provider van de stalker (ja ja om het simpel te houden) en die heeft dan de plicht om die persoon te waarschuwen, dat hij/zij niet meer mag bellen omdat dit onder stalking valt..
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 15-12-08 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xmaddyx

Als je nou niet ophangt, kan je horen of hij ademt.Tong uitsteken
Betaalt hij dan niet ook de telefoonrekening? Tong uitsteken Dan kost het hem alleen maar geld en stopt hij er vanzelf mee.*denk ik*

edit: is al gezegt Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door xmaddyx op 15-12-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissaaaaa

nou was dat maar zo, dat ze snel opgeven als je opneemt en de telefoon neerlegt..
wij hebben hier thuis ook last van... dan nemen we op, leggen de telefoon in de kast zodat hij/zij ons niet kan horen Tong uitsteken laten we soms uren liggen.. maar die persoon blijft gewoon volhouden...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 18:28

KiWiKo schreef:
gewoon opnemen en dan de telefoon naast de hoorn neerleggen......... dus niet ophangen.....

kost diegene een godsvermogen............ en dan houden ze snel op :0

al geprobeerd.... opnemen, naam zeggen, en dan gewoon wachten. Maar toen hing die na 15 seconden op...
En blijkbaar is de persoon in kwestie niet achterlijk, want van huistelefoon naar huistelefoon bellen is zo duur niet...

Tallout

Ik volg m even wij hebben dat ook thuis. alleen 3x keer per dag Tong uitsteken opnemen en neerleggen heb ik al geprobeerd Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:29

beetje dom, want de teller tikt gewoon door Lachen Lachen

ik zou daar alleen maar lol om hebben Lachen

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 18:29

Ing__ schreef:
Je kunt bij je telecom provider stalkingsformulieren invullen, deze opsturen, dan gaat ke provider kijken wie er belt en hoe vaak, komt dit in de buurt van stalking dan waarschuwt jouw provider de provider van de stalker (ja ja om het simpel te houden) en die heeft dan de plicht om die persoon te waarschuwen, dat hij/zij niet meer mag bellen omdat dit onder stalking valt..

okee, maar kan IK dan ook te weten komen wie er belt?
want dat wil ik graag...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 18:30

KiWiKo schreef:
beetje dom, want de teller tikt gewoon door Lachen Lachen

ik zou daar alleen maar lol om hebben Lachen

ik maak me er ook niet echt druk om (tot nu dan, want de persoon in kwestie heeft me wel zover dat ik er een topic voor open Tong uitsteken)
Ik hang op en vergeet het... maar ik wil graag weten wie de moeite neemt om ons zo vaak te bellen....

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:30

Een hele scheldkolonade beginnen aan de telefoon?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:31

Ga zelf een gesprek met hem aan. Begin gewoon uit het niets te praten van: Hoi alles goed? Met mij wel. Heb dit en dit meegemaakt.
Vinden ze raar en meestal houden ze er meteen mee op!

Ing__

nee mogen ze niet zeggen, wet van de privacy, tenzij het heel ver gaat, er aangifte via de politie gedaan wordt ect.
Maar dan moet je wel wat vaker als 1 a 2 keer per dag gebeld worden Knipoog

Ing__

xmaddyx schreef:

Nee joh, dat is juist aandacht! vinden ze alleen maar leuk!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:33

xmaddyx schreef:

juist niet doen Lachen

gewoon opnemen en de persoon neerleggen naast de telefoon.......... en er vooral niks aandacht aan schenken Lachen

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 18:34

Haha, nee dat ga ik idd niet doen.
maar ik wil weten wie het is. Ik verdenk iemand, maar als die het echt in zijn zatte ballen gehaald heeft om hiermee te beginnen....
maar wil eerst bewijs Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:44

kost w.s. niks omdat je heel veel abbo's hebt tegenwoordig waarmee je gratis naar vaste nummers kan bellen.

Afijn, 2 opties, het is een dwaas of het is een computer van een of ander call centrum waarbij de telefoniste niet in staat is te antwoorden...

2e optie; kan je je laten uitschrijven bij call centres via infofilter.nl

1e optie, fluister als hij weer belt tegen iemand( maakt niet uit of er iemand is) Vlug, hij is er weer, geef ff dat nummer vd politie waar ik hem naar door moest zetten.....

En zeg dan een tekstje op: ik maak u erop attent dat deze gesprekken niet op prijs worden gesteld, de politie zal een nader onderzoek instellen, ik zet u nu door....

optie 1 werkt bewonderenswaardig goed.... op 1 of andere manier schijnen ze daar dan toch van onder de indruk te zijn

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:45

huisnummer van diegene in je mobiele telefoon zetten... en zodra je gebeld wordt, met je mobiel naar die gast bellen. Als die elke keer in gesprek is als het gebeurd weet je genoeg lijkt me.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 18:45

amondi schreef:
kost w.s. niks omdat je heel veel abbo's hebt tegenwoordig waarmee je gratis naar vaste nummers kan bellen.

Afijn, 2 opties, het is een dwaas of het is een computer van een of ander call centrum waarbij de telefoniste niet in staat is te antwoorden...

2e optie; kan je je laten uitschrijven bij call centres via infofilter.nl

1e optie, fluister als hij weer belt tegen iemand( maakt niet uit of er iemand is) Vlug, hij is er weer, geef ff dat nummer vd politie waar ik hem naar door moest zetten.....

En zeg dan een tekstje op: ik maak u erop attent dat deze gesprekken niet op prijs worden gesteld, de politie zal een nader onderzoek instellen, ik zet u nu door....

optie 1 werkt bewonderenswaardig goed.... op 1 of andere manier schijnen ze daar dan toch van onder de indruk te zijn

dankjewel! is het proberen waard Haha!

maarr.... dan weet ik nog niet wie het is helaas...

Amandavd

Re: stalker, iemand belt telkens anoniem, hoe achterhalen wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:46

Opnemen, als hij het is even de radio op volume 100 zetten, telefoon eerst er bij en daarna even vragen of het nog altijd leuk is? Tong uitsteken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:46

Opnemen, zeker weten dat het geen vrienden en/of familie is en dan met een gastoetertje een keerst flink toeteren...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 18:46

Shiloh schreef:
huisnummer van diegene in je mobiele telefoon zetten... en zodra je gebeld wordt, met je mobiel naar die gast bellen. Als die elke keer in gesprek is als het gebeurd weet je genoeg lijkt me.

Pling Goeie! Dat ga ik zeker eens doen. Wel mooi stom als diegene het niet blijkt te zijn Tong uitsteken Of als ze wisselgesprekken kunnen voeren ofzo Tong uitsteken

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:48

Serendipity1 schreef:
Shiloh schreef:

Pling Goeie! Dat ga ik zeker eens doen. Wel mooi stom als diegene het niet blijkt te zijn Tong uitsteken Of als ze wisselgesprekken kunnen voeren ofzo Tong uitsteken

nummer blokkeren en gelijk ophangen als je hoort dat de telefoon over gaat... je weet dan gelijk genoeg.. (tenzij inderdaad zo'n wisselgesprek, maar hoeveel mensen hebben dat nou daadwerkelijk)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:48

Haha, die is goed ja. Ik heb het ook hele tijd gehad, en ik wist wie het waren, en nog onbekend bellen.
Ik deed gewoon opnemen en naam zeggen (want ja straks heb je ineens iemand anders aan de tel.) en als ik niks hoor gewoon de tel. aanlaten staan op de bank neerleggen, en wachten totdat ze ophangen, haha! Boeiend, mij kost het geen geld. Daar houden ze zelf wel mee op hoor. (zolang je niks tegen ze zegt)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 18:51

Shiloh schreef:
nummer blokkeren en gelijk ophangen als je hoort dat de telefoon over gaat... je weet dan gelijk genoeg.. (tenzij inderdaad zo'n wisselgesprek, maar hoeveel mensen hebben dat nou daadwerkelijk)

met nummer blokkeren bedoel je dat ik zorg dat mijn mobiele nummer ook niet te zien is bij hun?
goed idee Lachen