[ENQ] Enquete voor studenten diermanagement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

[ENQ] Enquete voor studenten diermanagement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 14:09

Hoi allemaal,

Voor mijn studie moet ik een bestaande website verbeteren. Maar omdat school natuurlijk niet zo simpel is, moeten we van tevoren een kwalitatief onderzoek doen. De doelgroep van de website is mensen met paarden en mensen die op internet zitten. Nu zijn bokkers natuurlijk de perfecte doelgroep. Dus als jullie zo vriendelijk zouden willen zijn om onderstaande enquete zo volledig mogelijk in te vullen, dan ben ik jullie eeuwig dankbaar.
Onder de inzenders wordt een zak paardensnoepjes verloot.
Alvast hartelijk bedankt.
Groetjes, Astrid.

Antwoord mag in dit topic, of mag naar mijn pb-box (assie) worden gestuurd.
Citaat:
HorseConnexion.org is een website. Deze vertaalt wetenschappelijke kennis in gemakkelijk toegankelijke informatie ten behoeve van eigenaren van paarden en pony’s, ruiters, instructeurs, managers van maneges en anderen. Het doel is om op die manier het management, de training en het gebruik van paarden en pony’s te verbeteren. HorseConnexion wil op die manier bijdragen aan het verbeteren van het welzijn van paarden en pony’s en de kwaliteit van paardrijden en instructie.

Wij willen graag deze website verbeteren, zodat ons doel nog beter kan worden nagestreefd. Het zou heel fijn zijn als u 10 minuutjes de tijd zou nemen om deze enquête voor ons in te vullen. Voel u vrij zoveel commentaar te geven als je wil.

Algemene vragen
Wat is uw leeftijd?
Wat is uw geslacht?
Wat is uw interesse in paarden?
Heeft u een of meerdere paarden? Hoeveel?
Hoe vaak bent u met paarden bezig?
Zit u vaak op internet? Hoe vaak en hoe lang?
Welke sites bezoekt u vaak?

HorseConnexion bekendheid
Heeft u wel eens van HorseConnexion gehoord?
Zoja, waar heeft u van deze site gehoord?
Waar zou u naar een site als HorseConnexion zoeken?
Hoe moet HorseConnexion zichzelf bekender maken, volgens u?

De site zelf Bezoek de website http://www.horseconnexion.org
Ga naar het Nederlandse deel.

Wat is uw eerste indruk (denk aan kleuren, lettertype, overzichtelijkheid)?
Wat vindt u van het feit dat er 3 talen worden gebruikt?
Wat zou een mooie layout zijn?
Vindt u de site logisch ingedeeld?
Wat mist u op de site?
Bent u ergens fouten tegengekomen?

De artikelen
De artikelen staan onder het kopje Nieuws.
Wat vindt u daarvan?

Zoek het artikel op over springtraining en springprestaties.
Waar zou u dit artikel zoeken?
Wat vindt u van de vindbaarheid van dit artikel?
Wat vindt u van het artikel zelf (duidelijk, begrijpelijk, interessant)?
Wat vindt u van het idee van een samenvatting van elk artikel bovenaan het artikel?

Heeft u nog tips? Deze tips mogen zowel technisch als inhoudelijk zijn.

Hartelijk dank voor uw tijd!
Laatst bijgewerkt door Winged op 15-12-08 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG in de titel toegevoegd

SuSem

Re: Enquete voor studenten diermanagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:20

assie schreef:
Hoi allemaal,

Voor mijn studie moet ik een bestaande website verbeteren. Maar omdat school natuurlijk niet zo simpel is, moeten we van tevoren een kwalitatief onderzoek doen. De doelgroep van de website is mensen met paarden en mensen die op internet zitten. Nu zijn bokkers natuurlijk de perfecte doelgroep. Dus als jullie zo vriendelijk zouden willen zijn om onderstaande enquete zo volledig mogelijk in te vullen, dan ben ik jullie eeuwig dankbaar.
Onder de inzenders wordt een zak paardensnoepjes verloot.
Alvast hartelijk bedankt.
Groetjes, Astrid.

Antwoord mag in dit topic, of mag naar mijn pb-box (assie) worden gestuurd.
Citaat:
HorseConnexion.org is een website. Deze vertaalt wetenschappelijke kennis in gemakkelijk toegankelijke informatie ten behoeve van eigenaren van paarden en pony’s, ruiters, instructeurs, managers van maneges en anderen. Het doel is om op die manier het management, de training en het gebruik van paarden en pony’s te verbeteren. HorseConnexion wil op die manier bijdragen aan het verbeteren van het welzijn van paarden en pony’s en de kwaliteit van paardrijden en instructie.

Wij willen graag deze website verbeteren, zodat ons doel nog beter kan worden nagestreefd. Het zou heel fijn zijn als u 10 minuutjes de tijd zou nemen om deze enquête voor ons in te vullen. Voel u vrij zoveel commentaar te geven als je wil.

Algemene vragen
Wat is uw leeftijd? 20
Wat is uw geslacht? vrouwelijk
Wat is uw interesse in paarden? eigen paarden gehad, 14 jaar gereden, sinds kort (tijdelijk) gestopt wegens rugklachten.
Heeft u een of meerdere paarden? Hoeveel? nee, momenteel geen
Hoe vaak bent u met paarden bezig? momenteel niet, voorheen 2 tot 15 uur in de week
Zit u vaak op internet? Hoe vaak en hoe lang? dagelijks, 2 tot 6 uur
Welke sites bezoekt u vaak? bokt.nl, nu.nl

Heeft u wel eens van HorseConnexion gehoord? nee
Zoja, waar heeft u van deze site gehoord? n.v.t.
Waar zou u naar een site als HorseConnexion zoeken? google
Hoe moet HorseConnexion zichzelf bekender maken, volgens u? meer promoten in paardentijdschriften en -sites

Wat is uw eerste indruk (denk aan kleuren, lettertype, overzichtelijkheid)? kan professioneler
Wat vindt u van het feit dat er 3 talen worden gebruikt? gebruiksvriendelijk
Wat zou een mooie layout zijn? wat strakker
Vindt u de site logisch ingedeeld? nee
Wat mist u op de site? zoekfunctie
Bent u ergens fouten tegengekomen? nee, maar wel lange en onduidelijke zinnen

De artikelen
Wat vindt u daarvan?

Waar zou u dit artikel zoeken? nieuws?
Wat vindt u van de vindbaarheid van dit artikel? slecht
Wat vindt u van het artikel zelf (duidelijk, begrijpelijk, interessant)? niet gevonden
Wat vindt u van het idee van een samenvatting van elk artikel bovenaan het artikel? handig

ik vind je vragenlijst niet erg goed als ik dat mag zeggen... vaak is mij onduidelijk in welke richting ik moet antwoorden, dit is ook lastig qua verwerken van de respons die je krijgt... je kan in dit geval beter gesloten vragen stellen..

assie

Re: Enquete voor studenten diermanagement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 20:00

SaNNeS88 schreef:
ik vind je vragenlijst niet erg goed als ik dat mag zeggen... vaak is mij onduidelijk in welke richting ik moet antwoorden, dit is ook lastig qua verwerken van de respons die je krijgt... je kan in dit geval beter gesloten vragen stellen..

Dat mag je zeker zeggen Knipoog . Er is namelijk een reden voor deze manier van vraagstellen. Omdat het kwalitatief en niet kwantitatief onderzoek is, is het juist de bedoeling dat de vragen zo open mogelijk zijn. Je wilt namelijk alles weten, ook dingen die je zelf nog niet bedacht had van tevoren. Dan zijn gesloten vragen niet geschikt.
Eigenlijk is dit onderzoek beter geschikt om mondeling te voeren, maar omdat ik niet genoeg mensen uit de doelgroep in mijn eigen omgeving heb, moet ik me even behelpen met bokt Lachen

In ieder geval bedankt voor het invullen!

Marijee

Re: [ENQ] Enquete voor studenten diermanagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:13

Algemene vragen
Wat is uw leeftijd? 15
Wat is uw geslacht? Vrouw
Wat is uw interesse in paarden? Heelveel, heb er zelf ook 2
Heeft u een of meerdere paarden? Hoeveel? 2
Hoe vaak bent u met paarden bezig? Ik probeer er elke dag even langs te gaan
Zit u vaak op internet? Hoe vaak en hoe lang? Redelijk vaak, van 1 tot soms 3 uur per dag
Bokt.nl
girlscene.nl

Heeft u wel eens van HorseConnexion gehoord? Nee
Waar zou u naar een site als HorseConnexion zoeken? //
Reclame via sites zoals bokt

Wat is uw eerste indruk (denk aan kleuren, lettertype, overzichtelijkheid)? hm niet mijn smaak
Wat vindt u van het feit dat er 3 talen worden gebruikt? Wel makkelijk
Wat zou een mooie layout zijn? Meer profensieel
Vindt u de site logisch ingedeeld? Nee.
Wat mist u op de site? Structuur
Nog niet

De artikelen
Wat vindt u daarvan?

Waar zou u dit artikel zoeken? Niks.
Wat vindt u van de vindbaarheid van dit artikel? weing
Wat vindt u van het artikel zelf (duidelijk, begrijpelijk, interessant)? Niet gezien.
Wat vindt u van het idee van een samenvatting van elk artikel bovenaan het artikel?
Heel makkelijk.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:29

Algemene vragen
Wat is uw leeftijd?
33 Haha!
Wat is uw geslacht?
Geen idee, meestal noem ik hem dirk LOL
Wat is uw interesse in paarden?
houden van paarden
Heeft u een of meerdere paarden? Hoeveel?
4
Hoe vaak bent u met paarden bezig?
elke dag
Zit u vaak op internet? Hoe vaak en hoe lang?
3 uur per dag
Nu.nl, freelance.nl enz enz. Niet paard gerelateerd
Heeft u wel eens van HorseConnexion gehoord?
Neen
Waar zou u naar een site als HorseConnexion zoeken?
online, zoals op Bokt.nl, dan wel google
Marketing en een helder onderscheidende identiteit. Waarop onderscheiden jullie je? Dagelijkse updates, een soort wiki? wetenschappelijke artikelen. Een vraag en antwoord van een DA. Enz enz.

Wat is uw eerste indruk (denk aan kleuren, lettertype, overzichtelijkheid)?
Waar zijn die artikelen?
Die banners rechts haak ik op af
Is de website al af? Want ik verwacht te kunnen scrollen in voor de plebs vertaalde wetenschappelijke onderzoeken welke kennis ik kan gebruiken voor het inzetten van het welzijn voor mijn paarden
Wat vindt u van het feit dat er 3 talen worden gebruikt?
raar, zeker dat zweedse.
Wat zou een mooie layout zijn?
Prima, ben toch meer van de inhoud. En inhoudelijk bied de site in deze hoedanigheid mij weinig redenen om lang te blijven. Internetters zijn lui en haken heel vlug af, als ze binnen een paar seconde niet snappen hoe of wat.
Vindt u de site logisch ingedeeld?
De site zegt wat het doet, maar de actie zie ik niet..Dus waar zijn (mooie slogan) Al die wetenschappelijke onderzoeken in begrijpelijke taal, ingedeeld in categorie, naar believen hierop in te schrijven als nieuws brief.
Er is te veel tekst te melden op de site. Mensen zijn lui en willen in drie regels helder hebben wat de functie is van de site en wat het voor jou kan betekenen.
Wat mist u op de site?
Ja, page cannt be displayed. Verder niets bijzonders.
De artikelen

Wat vindt u daarvan?
Ah...oke..Zie je hoe lui ik was? Ik haat kopjes nieuws op sites die ik niet ken. Dat kan me niet boeien. Eerst heel snel kort en bondig aangeven wat de site jou biedt, dan doorverwijzen naar atikelen geindexeerd op onderwerpen, en dan aanbieden hoe je verfijning kan bieden aan de gebruiker in de aangeboden informatie.

Waar zou u dit artikel zoeken?
In een zoekbalk, maar eerder onder een (nu niet bestaande) categorie; zie mijn website en dan vacatures. RSS feed is ook handig, of een search agent aanmaken, kan ook allemaal bij mij. http://www.arfos.nl
Wat vindt u van de vindbaarheid van dit artikel?
tendentieuze vraag, na de vorige vraag. Niet gevonden.

Wat vindt u van het artikel zelf (duidelijk, begrijpelijk, interessant)?
Ah, hij bestaat wel dus?
categorien en subcategorien (maar hooguit 1 laag sucategorie). En een goeie zoekfunctie op de site.
Ik vraag me af wat ik met het kopje nieuw topic moet. Verder gewoon ff met de stofkam er doorheen.

Een korte 'feitjes' zoekfunctie. Dus een soort van "Wistje Datje" database. Bijvoorbeeld:
"Wist je dat het wetenschappelijk is bewezen dat een paard trainen op hele jonge leeftijd de springkansen verhoogd, maar dit wel risico inhoud voor de ontwikkeling van de spieren" (of zo iets). En dan: bekijk hier het volledige artikel.
Mensen kunnen zich dan inschrijven op dat Wistje Datje Databeest Knipoog en dan alleen de artikelen raadplegen adhv de die wistje datje die ze lezen. (best wel een goeie tip eigenlijk.) Haha!

[/quote][/quote]

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:42

Algemene vragen
Wat is uw leeftijd? 26
Wat is uw interesse in paarden? Hobbymatig
Heeft u een of meerdere paarden? Hoeveel? Nee
Hoe vaak bent u met paarden bezig? 2x per week
Zit u vaak op internet? Hoe vaak en hoe lang? Ja, 7 dagen in de week. Ong 50 uur in de week (ook beroepsmatig)
Welke sites bezoekt u vaak? www.bokt.nl www.google.nl www.goudengids.nl

Zoja, waar heeft u van deze site gehoord? nvt
Waar zou u naar een site als HorseConnexion zoeken? google
Hoe moet HorseConnexion zichzelf bekender maken, volgens u? Adverteren. Zorgen dat er een artikel over HC in een paardenblad geschreven wordt.

Wat is uw eerste indruk (denk aan kleuren, lettertype, overzichtelijkheid)? Prima
Wat vindt u van het feit dat er 3 talen worden gebruikt? Ik weet niet wat ik daar over moet vinden. Misschien voor jullie handig om een breder publiek te bereiken, maar ik vind er niet echt iets van.
Wat zou een mooie layout zijn? Is goed zo
Vindt u de site logisch ingedeeld? Nee zie 'de artikelen'
Wat mist u op de site? Logica
Bent u ergens fouten tegengekomen? Jullie hebben regelmatig woorden niet aan elkaar staan zoals voederapparaten, vrijspringen en huisvestingomstandigen

De artikelen
Wat vindt u daarvan? Geen goed idee. Als je je eerste blik op de site werpt denk je: pff, ze hebben er helemaal niets op staan? Totdat ik toevallig bij nieuws keek. Ik snap niet waarom het daar staat.

Waar zou u dit artikel zoeken? Bij nieuws-springsport
Wat vindt u van de vindbaarheid van dit artikel? Slecht, niet gevonden
Wat vindt u van het artikel zelf (duidelijk, begrijpelijk, interessant)? Geen idee
Wat vindt u van het idee van een samenvatting van elk artikel bovenaan het artikel? Tja dat hoort bij een wetenschappelijk artikel he. Knipoog

Ik zou het eea aan de site sleutelen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 16:18

Even een schopje, (weet niet of het mag). Maar ik ga morgen alle resultaten op een rijtje zetten.
Daarna verloot ik ook de zak paardensnoepjes. Zoals het er nu uitziet heeft iedereen 25% kans Knipoog

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:14

Algemene vragen
Wat is uw leeftijd? 20
Wat is uw interesse in paarden? Ik doe de opleiding dierverzorging en paarden zijn mijn hobby.
Heeft u een of meerdere paarden? Hoeveel? Geen
Hoe vaak bent u met paarden bezig? Ik had een aantal verzorgpony's maar hier ben ik kortgeleden mee gestopt door tijdgebrek. Normaal was ik er +/- 1 keer in de week mee bezig ongeveer een paar uurtjes...
Zit u vaak op internet? Hoe vaak en hoe lang? Elke dag, +/- 3 uur.
Welke sites bezoekt u vaak? Bokt, marktplaats, hotmail, schoomail (webmail), msn

Waar zou u naar een site als HorseConnexion zoeken? Google
Hoe moet HorseConnexion zichzelf bekender maken, volgens u? Links op paardengerelateerde sites (zoals bokt), op beurzen gaan staan, zoals horse event.

Wat is uw eerste indruk (denk aan kleuren, lettertype, overzichtelijkheid)? Ziet er verzorgt uit, maar zou misschien op sommige punten wat strakker mogen, (duidelijker logo?)
Wat vindt u van het feit dat er 3 talen worden gebruikt? Goed, kun je meer mensen bereiken.
Wat zou een mooie layout zijn? De layout mag wat strakker, Achtergrond in 1 kleur bijv.
Vindt u de site logisch ingedeeld? ja
Wat mist u op de site? niets
Bent u ergens fouten tegengekomen? een spelfout, bij het kopje nieuws onder rijden staat nieuwe! dit moet nieuw! zijn ? Verder lopen titels van kopjes in nieuws niet helemaal door.

De artikelen
Wat vindt u daarvan?
Misschien is een andere titel voor dit kopje toepasselijker.
Waar zou u dit artikel zoeken? Onder springsport
Wat vindt u van de vindbaarheid van dit artikel? Ik kon het wel snel vinden, maar zocht het eerst onder springsport, omdat het hier gaat over springtraining en springprestraties, in mijn ogen meer dus over springen dan over training (waarbij ik het dus heb gevonden) misschien een idee om het onder beide kopjes in te delen...
Wat vindt u van het artikel zelf (duidelijk, begrijpelijk, interessant)? Ik vindt het een duidelijk en interessant artikel.
Wat vindt u van het idee van een samenvatting van elk artikel bovenaan het artikel? Misschien wel goed, als het je dan interessant lijkt kun je het hele artikel lezen..

--

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 13:27

Allemaal hartstikke bedankt voor het invullen!

Ik heb jullie namen in een pot gestopt en er één uitgetrokken. Dat was Iris82, dus die krijgt een zak paardensnoepjes.

Nogmaals bedankt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:25

Jeuj! :D