ik zit nu in het 4e jaar van vmbo, laatste jaar dus. En we moete binnekort al keuzes maken van welke opleiding je wilt doen...probleem is dus.. weet echt nog niet wat ikwil.
vroeger (toen k 12-13 was ofzo) was ik er van overtuigd dak iets met dieren wou doen. Maar nu zie k dat niet meer zitten.
Om in de kinderopvang te werken lijkt me wel erg leuk, kan wel goed met kinderen overweg. Maar om dat me hele leve te doen zie k dat ook niet zitte denk.
Ik hou wel van afwisseling enzoo, zat laatst opdie site van de landmacht te kijken en dat lijkt me ook wel erg leuk, avontuurlijk enzo, en als je uitgewisseld word lijkt me echt vet. Maar k weet niet ofdat wat voor mij is. Want je hebt daar veel functies in enzo. Wil wel graag naar het buiteland enzo.
& als laatste lijkt me werken bij een outdoorbedrijf erg leuk, lekker in t buiteland als leiding servivelen (schrijf je vast niet zo
).Of in een animatieteam op campings en in hotels enzo. Die outdoor en animatie is dezelfde opleiding (recreatie).
voor kinderopvang moetje spw doen. bij ons in de stad is er wel een school waarop ze dat geven, maar da vink zo'n k*tschool.
en landmacht weetniet welke opleiding je daar voor moetdoen
zal denk wel heel verschillend zijn in je fucntie enzo. maar het 1e jaar moet je geloof ik algemeen als militair ofzo.Vet veel mense van mijn klas wete al wat ze willen enzo, vind t vet moeilijk om zo'n keuze te maken...
wou ff mij verhaal kwijt

Tips enzo zijn altijd welcome

Of toch weer een mbo opleiding doen.. maar dan is de vraag welke.
)