Machiavelli

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ECM

Machiavelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 12:26

Ik weet niet of het hier hoort...maarja Schijnheilig

Ik heb een tijdje geleden het spel Machiavelli gekocht... Na(zeker wel 3 keer) de uitleg door te hebben gelezen, snap ik er nog niets van!
Heeft iemand een duidelijke uitleg?

ECM

Re: Machiavelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 12:59

Niemand!?

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:30

Het is heel simpel, maar ik zou niet weten hoe ik het duidelijker moet uitleggen dan de uitleg zelf. Lachen Tip: De regels meteen toepassen werkt vaak het best! Lees de uitleg een keer door, probeer het te spelen en als je iets niet zeker weet dan pak je de uitleg er weer bij. Knipoog De eerste keer moet je nog over de spelregels nadenken, de tweede en derde keer ben je aan het bedenken hoe je de tegenstanders zo hard mogelijk kan naaien. Haha!

Is er iets in het bijzonder dat je niet snapt?

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:37

Oh dat is echt een super leuk spel!! Maar inderdaad je kan het het beste gewoon gaan spelen en als iets onduidelijk is even opzoeken.
Als je t eenmaal door hebt is het echt geweldig haha!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:59

Eigenlijk is Macchiavelli heel makkelijk (en super leuk) om te spelen. Ik zou inderdaad even en proefrondje spelen met de uitleg erbij.
Veel plezier.....

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 17:14

oke, dankjewel:D
Je hebt ook online Machiavelli he? Tong uitsteken

summer1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:36

echt ;o op welke site?
Xx

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:05

Het is voor mij weer een tijdje geleden dat ik het heb gespeeld, dus ik weet de regels niet meer. Maar ik vind het zo'n gaaf spel, ik heb het alleen nog nooit in de winkels gezien. Dus mijn vraag aan jou is: waar heb je het gekocht ? Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:55

In Utrecht heb je 2 spellenspeciaalzaken vlak bij elkaar op de oude gracht zitten, daar hebben ze het 99% zeker, maar dat is wat ver voor jou Knipoog

M'n vriend heeft het en is er helemaal gek mee, ik heb het een paar keer gespeeld, maar het duurt idd even voor je het door hebt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:57

ik heb dat ding maar weggelegd, want ik snapte er helemaal niets van hahah!

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 19:29

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:40

1. om te winnen moet je aan het eind van het spel de meeste punten hebben
2. punten zijn het aantal goudstukjes op je gebouwenkaart (en er zijn extra punten te verdienen, zie spelregels)
3. het spel is afgelopen wanneer iemand zijn of haar 8e gebouw heeft gebouwd, de spelronde word wel afgemaakt, dus de andere spelers krijgen nog de kans om ook wat te bouwen en punten te scoren, of het 8e gebouw van de 'winnaar' te slopen waardoor het spel weer door zal gaan, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

4. de spelronde begint bij het kiezen van een karakterkaart, hoe dit gaat ook even in de spelregels kijken het is afhankelijk van het aantal spelers
5. wanneer iedereen een karakterkaart hefet gekozen zal de koning (de oudste speler, of de gene die het laatste het karakter koning is geweest) de kakarkters op volgorde afroepen. Is er een moordenaar? dief, magier etc. etc.
6. pas wanneer je door de koning wordt geroepen maak je jezelf bekend, om geen enkele andere reden mag je je eerder bekend maken, dat is nadeling voor je spel!. Je mag kiezen of je 2 goudstukjes pakt of 2 gebouwenkaarten (waarvan je er 1 mag houden)
je mag verder dan nog bouwen, het gebouw kost de hoeveelheid muntjes die aan de rechter kant van de kaart staan (of toch links? Nou ja je bent slim genoeg om he tte herkennen) en (wanneer van toepassing) een karakter eigenschap uitvoeren. Zoals bijvoorbeeld stelen of een gebouw afbreken van een ander (zie spelregels voor meer duidelijkheid van de speciale functies van de karakters)
7. wanneer iedereen is afgeroepen en iedereen aan de beurt is geweest moet je je karakterkaarten inleveren bij de koning die ze weeropnieuw gaat schudden en dan begint het versje weer opnieuw.
Iedere beurt kun je dus een ander personage spelen bij de bijbehorende voordelen natuurlijk!

LET OP! De karakters koning(geel), koopman(groen), prediker(blauw) en condottiere(rood) hebben een kleur, deze kleur zie je soms terug op de gebouwenkaarten. Wanneer bijvoorbeeld jij in een ronde de koning bent en jij hebt een geel gebouw (bijvoorbeeld een kasteel) dan krijg je aan het begin van je beurt een muntje voor ieder geel gebouw (ookal zijn het er 5!)

verder gewoon spelen, het is een fantastisch spel, wij worden er altijd bloedje fanatiek van Haha! het is echt niet moeilijk maar het is even wenne, en er komt ook tactiek bij kijken naar mate je beter wordt!!!